niin siinä se kysymys olikin.. uskaltaako sinne matkustaa?
uskaltaako egyptiin
7
1940
Vastaukset
- Egyptin kävijä
Kyllähän sinne uskaltaa matkustaa. Itsekin olen käynyt. Turvajärjestelyt ovat äärimmäisen tiukkoja ja näkyviä. Aluksi se tuntui jotenkin kiusalliselta jopa, mutta pikku hiljaa siihen tottui.
Kävin Luxorissa, enkä kokenut maata ja kaupunkia mitenkään pelottavaksi. Kyllähän se taitaa olla niin, että koti on ihmiselle vaarallisin paikka.Juu ilman muuta uskaltaa, koska esim. ryöstetyksi tulemisen uhka egyptissä on varmaan 100kertaa pienempi kuin vaikkapa jossain kanarian saarilla, jossa itsekin olen kokenut pari uhkaavaa tilannetta, mutta en koskaan egyptissä. Ja se terrorismi taas... Luulen että, esim. cairon liikenteessä kuolee päivässä enemmän ihmisiä, kuin terrori-iskuissa koko vuodessa, elikkä se melko vastuuton ratin pyöritys siellä varmaan se suurin uhka matkailijalle on? Mutta kaikkihan on suhteellista... joten kun yrittää laittaa asiat oikeisiin mittasuhteisiinsa, niin ongelmia ei yleensä tule.
- Janski
varltaja kirjoitti:
Juu ilman muuta uskaltaa, koska esim. ryöstetyksi tulemisen uhka egyptissä on varmaan 100kertaa pienempi kuin vaikkapa jossain kanarian saarilla, jossa itsekin olen kokenut pari uhkaavaa tilannetta, mutta en koskaan egyptissä. Ja se terrorismi taas... Luulen että, esim. cairon liikenteessä kuolee päivässä enemmän ihmisiä, kuin terrori-iskuissa koko vuodessa, elikkä se melko vastuuton ratin pyöritys siellä varmaan se suurin uhka matkailijalle on? Mutta kaikkihan on suhteellista... joten kun yrittää laittaa asiat oikeisiin mittasuhteisiinsa, niin ongelmia ei yleensä tule.
Samaa mieltä kuin edellisetkin! Ja itse ainakin sinne ensi talveksi mielin :) El Gounaan viime talvena ihastuin.
- Sini-Lintu
Mikä pelottaa? Et kertonut.
Jos viittaat terroriin, niin tosiasiahan on se, että Egyptissä on kahdessa turistikohteessa räjähtänyt vuoden sisällä. Sharm el-Skeikin pommeista ei ilmeisesti opittu mitään, koska tämän vuoden puolella räjähti uudestaan toisessa kohteessa. Tästä voisi päätellä, että tulevaisuudessakin voisi räjähdellä.
Kahdessa pommi-iskuissa kuoli yhteensä 25 länsimaalaista turistia. Kokonaiskuolinmäärä oli 111 ihmistä (yksi Sharmin pommista räjähti paikallisten keskuudessa).
Turistien kokonaismäärän Egyptissä raportoitiin olleen 6.8 miljoonaa aikavälillä 1.1. - 31.10 2004.
Tästä voi hieman laskea todennäköisyyttä kuolla pommi-iskussa Egyptissä. Vrt. Suomessa, populaatio 5.2 miljoonaa, kuoli 55 ihmistä liikenneonnettomuudessa vuonna 2004.
Toisin sanoen todennäköisyys kuolla Suomessa liikenneonnettomuudessa on suurempi kuin kuolla turistina pommi-iskussa Egyptissä.
Miten on, uskallatko liikkua suomalaisilla teillä?55 kuollutta liikenteessä??? En nyt ihan tarkkaa lukua muista, mutta on se ainekin viime vuodet siellä 400 henkilön paikkeilla pyörinyt...
- Sini-Lintu
varltaja kirjoitti:
55 kuollutta liikenteessä??? En nyt ihan tarkkaa lukua muista, mutta on se ainekin viime vuodet siellä 400 henkilön paikkeilla pyörinyt...
Saatat olla oikeassa. Lähde, josta tiedon nappasin, koskikin Itä-Suomen liikenneonnettomuuksien määrää. Tähän hätään en löytänyt netistä koko Suomen lukua.
- Original Roope
Sini-Lintu kirjoitti:
Saatat olla oikeassa. Lähde, josta tiedon nappasin, koskikin Itä-Suomen liikenneonnettomuuksien määrää. Tähän hätään en löytänyt netistä koko Suomen lukua.
Ymmärsin pointtisi ja sehän on tärkeintä. Olen itsekin käynyt Egyptissä, Luxorissa ja tunsin oloni kaikin puolin turvalliseksi. Itse asiassa viihdyin maassa. Paljon nähtävää ja koettavaakin, mukava muistella kokemuksia jälkeenpäinkin, eikä mielestäni tässä maailman tilanteessa Egypti ole mielestäni turvaton paikka.
Haluavan vielä käydä joskus uudelleen maassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1233520- 122346
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos371945Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin4141899Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211711Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681527Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?301463- 1241428
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul101291- 141246