Hero Quest

Blue Moon

Löysin kyseisen pelin tonkiessani isosisarusten pelejä. Nyt minä ja muutamat ystäväni tahtoisimme pelata peliä, mutta pelin säännöt ovat kadonneet lukuunottamatta kahta aukeamaa. Toivoisin, että joku ystävällinen sielu voisi valaista sääntöjä minullekkin.
Kaikki tiedot ovat tervetulleita.

12

6654

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

      mun kaverilla on toi peli se on ruottin kielinen.niillä hyvän puolella olevilla styrka tarkottaa elämä.

      • ultsi

        Minun pojalta löytyy suomenkieliset ohjeet.jos haluat kopiot ohjeista.Minä en voi skannata


      • Blue Moon

        Kaikki kelpaa. ^^


    • Mitkä sivut ovat tallella?
      Kirjoittelen loput säännöistä ehtiessäni.

      • Blue Moon

        Eli tallella on sivut 7,8,9 ja 10. Olisi aika kiva jos edes tiivistettynä saisi jotakin tietoa. Nyt ollaan menty vähän että jos sovittaisiin näin...


      • Blue Moon kirjoitti:

        Eli tallella on sivut 7,8,9 ja 10. Olisi aika kiva jos edes tiivistettynä saisi jotakin tietoa. Nyt ollaan menty vähän että jos sovittaisiin näin...

        Säännöt alkavat sivulta 3, jossa on pelin sisältö. Peliin kuuluu:

        -pelilauta
        -seikkailukirja(mahtaako tämä olla teillä tallella? peliä voi tietysti pelata ilmankin, mutta valmisseikkailut helpottavat asiaa ainakin alussa)
        -taustalevy
        -31 hirviönappulaa
        -15 huonekalua
        -21 ovea (5 suljettua ja 16 avointa)
        -8 neliönmuotoista kivilaattaa
        -2 suorakaiteen muotoista kivilaattaa
        -6 ansakuoppalaattaa
        -1 porraslaatta
        -4 salaovilaattaa
        -64 pelikorttia
        -4 hahmolevyä
        -1 muistiinpanolehtiö
        -2 tavallista noppaa
        -4 taistelunoppaa

        pelin toimivuuden kannalta tallessa pitäisi olla ainakin pelilauta, osa hirviönappuloista, pari ovea, ainakin osa pelikorteista ja kaikki nopat (taustalevy on myös kätevä, koska siinä selitetään kartan (seikkailukirja) symbolit ja kerrotaan ansojen toiminnasta)

        Alla olevassa olen yrittänyt tiivistää pelin oleellisimman idean. Mukana on myös sellaisia asioita, joita löytyy tallessa olevista ohjeistanne (selkeyden vuoksi). Olen kuitenkin jättänyt ne tarkoituksella vähemmälle selittämiselle. Eli siis:

        Peliä voi pelata 2-5 pelaajaa. Yhden pelaajan PITÄÄ olla pelinjohtaja (säännöissä hänestä käytetään myös nimeä ”Pimeyden Valtias”, koska hän ohjaa kaikkia hirviöitä ja ns. pelaa pelaajia vastaan). Pelinjohtaja hallitsee ja määrää kaikkia hirviöitä, muut pelaajat pelaavat sankarihahmoilla (velho, barbaari, kääpiö ja haltia). Pelinjohtaja myös asettaa pelilaudalle kaikki hahmoille näkyvät esineet. Pelin alussa VAIN yksi huone on näkyvissä, muut huoneet ja tavarat asetetaan paikoilleen vasta pelin edetessä, kun hahmot avaavat ovia ja tutkivat huoneita.

        Pelinjohtaja käyttää seikkailukirjaa (jos sellainen on tallella... seikkailut voi tietysti keksiä itsekin, mutta ne kannattaa laittaa paperille ennen aloittamista, jotta muistaa, mitä missäkin huoneessa on). Pelaajat eivät saa nähdä luolaston karttaa etukäteen, se on vain pelinjohtajan tiedossa. Pelinjohtaja käyttää myös hirviökortteja; ne kertovat montako ruutua hirviö liikkuu ja taistelussa käytettävien noppien määrän.

        Peli siis tarvitsee ehdottomasti pelinjohtajan.

        Hahmon VOIMA kertoo fyysisen voiman. Pelin aikana hahmo voi menettää ja/tai saavuttaa voimapisteitä. Hahmo kuolee, jos hän menettää kaikki voimapisteensä. Myös taikajuomalla ja/tai loitsulla voi saada takaisin voimapisteitä, ei kuitenkaan enempää kuin hahmolla pelin alussa oli.

        Hahmon ÄLY kertoo hahmon henkisen älykkyyden. Pelin lisäosissa hahmo voi menettää ja/tai saavuttaa älykkyyspisteitä. Hahmo kuolee, jos hän menettää kaikki älykkyyspisteensä (huom. pelin perusosassa ei älykkyyspisteillä ole käyttöä).

        Muistiinpanoihin kannattaa laittaa hahmon voima- ja älykkyyspisteet ja pitää niistä tarkkaa kirjaa, samoin kuin hahmon muista, mahdollisesti eteen tulevista ominaisuuksista ja asioista.

        Hahmot aloittavat (yleensä) seikkailunsa porraslaatalla varustetusta huoneesta. Vuorollaan hahmo voi LIIKKUMISEN LISÄKSI suorittaa YHDEN seuraavista (neljä vaihtoehtoa) toiminnoista:

        1 - HYÖKÄTÄ toisen hahmon tai hirviön kimppuun

        2 - HEITTÄÄ LOITSUN – Loitsija näkee kaikki samassa huoneessa olevat nappulat, sekä käytävillä ja muissa huoneissa olevat, jos kohteen ja heittäjän välissä on suora linja. Loitsija ei näe seinän, suljetun oven tai toisen hahmon taakse. Loitsun voi heittää myös itseensä. Yhtä loitsua voi käyttää vain kerran pelin aikana.

        3 - ETSIÄ salaovia ja ansoja – Etsintä kattaa koko huoneen tai käytävän riippuen siitä, missä hahmo seisoo. Hahmot eivät saa etsiä, jos viereisessä ruudussa, samassa huoneessa tai näkyvissä samassa käytävässä on hirviö. Pelaajan pitää ilmoittaa pelinjohtajalle, etsiikö hän salaovia ja ansoja VAI aarteita. Tämän jälkeen pelinjohtaja tarkastaa (kartasta) oliko huoneeseen tai käytävälle kätketty jotain; jos oli, pelinjohtajan pitää kertoa se.

        Salaovilaatat laitetaan pelilaudalle ainoastaan silloin, kun hahmo löytää ne etsimällä. Salaoven voi löytää kummalta puolen seinää tahansa. Kerran löydetyt salaovet pysyvät auki pelin loppuun asti.

        Ansat laitetaan pelilaudalle ainoastaan silloin, kun hahmo löytää ne etsimällä TAI laukaisee ansan menemällä kyseiseen ruutuun (keihäsansat laukeavat aina löytämisen jälkeen, sen takia pelissä ei ole keihäslaattoja; kuoppa-ansat ja putoavat kivet asetetaan pelilaudalle). Kääpiö tai hahmo, jolla on tarvittava varustekortti, voi myöhemmin purkaa ansan. Kääpiö voi purkaa automaattisesti minkä tahansa ansan (1/vuoro), joka on viereisessä ruudussa.

        Jos hahmo laukaisee ansan astumalla siihen, täytyy pelinjohtajan kertoa tämä hänelle välittömästi. Hahmon liike loppuu ansaruutuun, eikä hän voi tehdä mitään ennen seuraavaa vuoroaan. Hirviöt eivät laukaise ansoja eli ne voivat astua ruutuun, jossa on ansa. Kuitenkin, kun ansa on asetettu pelilaudalle, pitää hirviöiden noudattaa samoja sääntöjä kuin hahmojenkin.

        Toisissa aarrearkuissa on ansa. Jos pelaaja etsii tässä huoneessa, ansa löytyy ja siitä tulee vaaraton (aarrearkussa olevaa ansaa ei siis tarvitse erikseen purkaa).

        Ansasäännöt (ansakohtaiset ohjeet) löytyvät taustalevystä. Ilmoitahan, jos teillä ei ole sitä tallella, niin kirjoittelen nekin.

        4 - ETSIÄ aarretta (huomatkaa, että salaovien ja ansojen etsiminen on yksi toiminto, aarteen etsintä toinen; yksi hahmo ei siis voi suorittaa niitä saman vuoron aikana)

        Aarteiden etsimiseen pätevät samat säännöt ja rajoitukset kuin salaovien ja ansojen etsimiseen. Mikäli huoneeseen/käytävälle, josta hahmo etsii, on kätketty erityinen aarre (näkyy kartasta), pitää pelinjohtajan paljastaa, mikä aarre sieltä löytyy. Jos tällaista aarretta ei ole, pelaaja ottaa päällimmäisen kortin aarrekorttipakasta.

        Jotkut aarrekortit ovat kultaa ja jalokiviä (pelaaja merkitsee nämä muistiinpanoihinsa), jonka jälkeen kortti poistetaan pelistä - ei aseteta pakan alimmaiseksi. Toisissa aarrekorteissa on ansoja tai vaeltavia hirviöitä. Nämä kortit luetaan ääneen ja noudatetaan niiden ohjeita välittömästi. Ansa- ja hirviökortit palautetaan pakkaan. Pakka sekoitetaan ennen kuin uusi kortti nostetaan.

        Pelaajan nostaessa pakasta hirviökortin, pelinjohtaja katsoo seikkailukirjasta, mitä hirviönappulaa hänen tulee käyttää. Jos kortin nostaneen pelaajan hahmon vieressä ei ole vapaata ruutua, saa pelinjohtaja laittaa hirviön johonkin vapaaseen ruutuun samaan huoneeseen tai käytävään. Hirviö voi hyökätä vain sen pelaajan hahmon kimppuun, joka nosti kortin.

        Pelaaja voi valita, siirtääkö hän hahmoaan ennen VAI jälkeen jonkin edellä mainitun toiminnon (ja ei, liikettä EI SAA jakaa (osa ennen toimintoa, loput sen jälkeen); hahmoa on liikutettava kerralla kaikki mitä aikookin).

        Hirviöt voivat liikkua ja hyökätä – tai päinvastoin (aivan kuten sankarihahmotkin), mutta ne EIVÄT SAA etsiä.

        Seikkailu jatkuu niin kauan, kunnes kaikki sankarihahmot ovat kuolleet, päässeet porraslaatalle ja pakenemaan tai saaneet suoritettua pelinjohtajan heille alussa antaman tehtävän.

        Seikkailun päätyttyä: Jos hahmo selviytyi hengissä, voi pelaaja pitää saamansa taikakortit ja ostaa (muistiinpanoihin merkityillä) aarteilla parempia varusteita - aseita, haarniskoja ja työkaluja. Tavallisia aarrekortteja EI SAA pitää. Hahmojen voima- ja älypisteet palautuvat alkuperäiselle tasolleen uuden seikkailun alkaessa.

        Nämä ostetut varusteet kannattaa myös kirjata muistiinpanoihin. Usein varusteet parantavat hahmojen ominaisuuksia. Kun hahmo käyttää asetta, pelaaja heittää taistelunoppia kortissa olevan lukumäärän verran - eikä hahmolevyssä mainittua lukumäärää. Jotkin varustekortit antavat kuitenkin oikeuden heittää yhtä ylimääräistä noppaa hahmolevyssä olevien noppien lisäksi.

        Heittoaseilla toimitaan kuten normaalissa hyökkäyksessä. Hyökkäyksen kohteen täytyy olla näkyvissä (kuten loitsua heitettäessä). Maksimietäisyyttä ei ole, viereiseen ruutuun ei kuitenkaan saa ampua.

        Pelissä on 5 erikoista taikakorttia: Recallin sauva (naureskelin tätä suomennosta aikani), Örkin turmio, Loren taikariipus (myös tämä on suomennettu huvittavasti), Borinin haarniska ja Taikamiekka. Näitä ei tulisi sekoittaa tavallisten aarrekorttien sekaan - valmisseikkailuissa ne löytyvät vain seikkailukirjasta saatavien tietojen avulla.

        Jos jotain jäi epäselväksi (tai ei mainittu ollenkaan) niin kysy ihmeessä, vastailen taas kun ehdin…
        Mukavia pelihetkiä. :)


      • Blue Moon
        awyrol kirjoitti:

        Säännöt alkavat sivulta 3, jossa on pelin sisältö. Peliin kuuluu:

        -pelilauta
        -seikkailukirja(mahtaako tämä olla teillä tallella? peliä voi tietysti pelata ilmankin, mutta valmisseikkailut helpottavat asiaa ainakin alussa)
        -taustalevy
        -31 hirviönappulaa
        -15 huonekalua
        -21 ovea (5 suljettua ja 16 avointa)
        -8 neliönmuotoista kivilaattaa
        -2 suorakaiteen muotoista kivilaattaa
        -6 ansakuoppalaattaa
        -1 porraslaatta
        -4 salaovilaattaa
        -64 pelikorttia
        -4 hahmolevyä
        -1 muistiinpanolehtiö
        -2 tavallista noppaa
        -4 taistelunoppaa

        pelin toimivuuden kannalta tallessa pitäisi olla ainakin pelilauta, osa hirviönappuloista, pari ovea, ainakin osa pelikorteista ja kaikki nopat (taustalevy on myös kätevä, koska siinä selitetään kartan (seikkailukirja) symbolit ja kerrotaan ansojen toiminnasta)

        Alla olevassa olen yrittänyt tiivistää pelin oleellisimman idean. Mukana on myös sellaisia asioita, joita löytyy tallessa olevista ohjeistanne (selkeyden vuoksi). Olen kuitenkin jättänyt ne tarkoituksella vähemmälle selittämiselle. Eli siis:

        Peliä voi pelata 2-5 pelaajaa. Yhden pelaajan PITÄÄ olla pelinjohtaja (säännöissä hänestä käytetään myös nimeä ”Pimeyden Valtias”, koska hän ohjaa kaikkia hirviöitä ja ns. pelaa pelaajia vastaan). Pelinjohtaja hallitsee ja määrää kaikkia hirviöitä, muut pelaajat pelaavat sankarihahmoilla (velho, barbaari, kääpiö ja haltia). Pelinjohtaja myös asettaa pelilaudalle kaikki hahmoille näkyvät esineet. Pelin alussa VAIN yksi huone on näkyvissä, muut huoneet ja tavarat asetetaan paikoilleen vasta pelin edetessä, kun hahmot avaavat ovia ja tutkivat huoneita.

        Pelinjohtaja käyttää seikkailukirjaa (jos sellainen on tallella... seikkailut voi tietysti keksiä itsekin, mutta ne kannattaa laittaa paperille ennen aloittamista, jotta muistaa, mitä missäkin huoneessa on). Pelaajat eivät saa nähdä luolaston karttaa etukäteen, se on vain pelinjohtajan tiedossa. Pelinjohtaja käyttää myös hirviökortteja; ne kertovat montako ruutua hirviö liikkuu ja taistelussa käytettävien noppien määrän.

        Peli siis tarvitsee ehdottomasti pelinjohtajan.

        Hahmon VOIMA kertoo fyysisen voiman. Pelin aikana hahmo voi menettää ja/tai saavuttaa voimapisteitä. Hahmo kuolee, jos hän menettää kaikki voimapisteensä. Myös taikajuomalla ja/tai loitsulla voi saada takaisin voimapisteitä, ei kuitenkaan enempää kuin hahmolla pelin alussa oli.

        Hahmon ÄLY kertoo hahmon henkisen älykkyyden. Pelin lisäosissa hahmo voi menettää ja/tai saavuttaa älykkyyspisteitä. Hahmo kuolee, jos hän menettää kaikki älykkyyspisteensä (huom. pelin perusosassa ei älykkyyspisteillä ole käyttöä).

        Muistiinpanoihin kannattaa laittaa hahmon voima- ja älykkyyspisteet ja pitää niistä tarkkaa kirjaa, samoin kuin hahmon muista, mahdollisesti eteen tulevista ominaisuuksista ja asioista.

        Hahmot aloittavat (yleensä) seikkailunsa porraslaatalla varustetusta huoneesta. Vuorollaan hahmo voi LIIKKUMISEN LISÄKSI suorittaa YHDEN seuraavista (neljä vaihtoehtoa) toiminnoista:

        1 - HYÖKÄTÄ toisen hahmon tai hirviön kimppuun

        2 - HEITTÄÄ LOITSUN – Loitsija näkee kaikki samassa huoneessa olevat nappulat, sekä käytävillä ja muissa huoneissa olevat, jos kohteen ja heittäjän välissä on suora linja. Loitsija ei näe seinän, suljetun oven tai toisen hahmon taakse. Loitsun voi heittää myös itseensä. Yhtä loitsua voi käyttää vain kerran pelin aikana.

        3 - ETSIÄ salaovia ja ansoja – Etsintä kattaa koko huoneen tai käytävän riippuen siitä, missä hahmo seisoo. Hahmot eivät saa etsiä, jos viereisessä ruudussa, samassa huoneessa tai näkyvissä samassa käytävässä on hirviö. Pelaajan pitää ilmoittaa pelinjohtajalle, etsiikö hän salaovia ja ansoja VAI aarteita. Tämän jälkeen pelinjohtaja tarkastaa (kartasta) oliko huoneeseen tai käytävälle kätketty jotain; jos oli, pelinjohtajan pitää kertoa se.

        Salaovilaatat laitetaan pelilaudalle ainoastaan silloin, kun hahmo löytää ne etsimällä. Salaoven voi löytää kummalta puolen seinää tahansa. Kerran löydetyt salaovet pysyvät auki pelin loppuun asti.

        Ansat laitetaan pelilaudalle ainoastaan silloin, kun hahmo löytää ne etsimällä TAI laukaisee ansan menemällä kyseiseen ruutuun (keihäsansat laukeavat aina löytämisen jälkeen, sen takia pelissä ei ole keihäslaattoja; kuoppa-ansat ja putoavat kivet asetetaan pelilaudalle). Kääpiö tai hahmo, jolla on tarvittava varustekortti, voi myöhemmin purkaa ansan. Kääpiö voi purkaa automaattisesti minkä tahansa ansan (1/vuoro), joka on viereisessä ruudussa.

        Jos hahmo laukaisee ansan astumalla siihen, täytyy pelinjohtajan kertoa tämä hänelle välittömästi. Hahmon liike loppuu ansaruutuun, eikä hän voi tehdä mitään ennen seuraavaa vuoroaan. Hirviöt eivät laukaise ansoja eli ne voivat astua ruutuun, jossa on ansa. Kuitenkin, kun ansa on asetettu pelilaudalle, pitää hirviöiden noudattaa samoja sääntöjä kuin hahmojenkin.

        Toisissa aarrearkuissa on ansa. Jos pelaaja etsii tässä huoneessa, ansa löytyy ja siitä tulee vaaraton (aarrearkussa olevaa ansaa ei siis tarvitse erikseen purkaa).

        Ansasäännöt (ansakohtaiset ohjeet) löytyvät taustalevystä. Ilmoitahan, jos teillä ei ole sitä tallella, niin kirjoittelen nekin.

        4 - ETSIÄ aarretta (huomatkaa, että salaovien ja ansojen etsiminen on yksi toiminto, aarteen etsintä toinen; yksi hahmo ei siis voi suorittaa niitä saman vuoron aikana)

        Aarteiden etsimiseen pätevät samat säännöt ja rajoitukset kuin salaovien ja ansojen etsimiseen. Mikäli huoneeseen/käytävälle, josta hahmo etsii, on kätketty erityinen aarre (näkyy kartasta), pitää pelinjohtajan paljastaa, mikä aarre sieltä löytyy. Jos tällaista aarretta ei ole, pelaaja ottaa päällimmäisen kortin aarrekorttipakasta.

        Jotkut aarrekortit ovat kultaa ja jalokiviä (pelaaja merkitsee nämä muistiinpanoihinsa), jonka jälkeen kortti poistetaan pelistä - ei aseteta pakan alimmaiseksi. Toisissa aarrekorteissa on ansoja tai vaeltavia hirviöitä. Nämä kortit luetaan ääneen ja noudatetaan niiden ohjeita välittömästi. Ansa- ja hirviökortit palautetaan pakkaan. Pakka sekoitetaan ennen kuin uusi kortti nostetaan.

        Pelaajan nostaessa pakasta hirviökortin, pelinjohtaja katsoo seikkailukirjasta, mitä hirviönappulaa hänen tulee käyttää. Jos kortin nostaneen pelaajan hahmon vieressä ei ole vapaata ruutua, saa pelinjohtaja laittaa hirviön johonkin vapaaseen ruutuun samaan huoneeseen tai käytävään. Hirviö voi hyökätä vain sen pelaajan hahmon kimppuun, joka nosti kortin.

        Pelaaja voi valita, siirtääkö hän hahmoaan ennen VAI jälkeen jonkin edellä mainitun toiminnon (ja ei, liikettä EI SAA jakaa (osa ennen toimintoa, loput sen jälkeen); hahmoa on liikutettava kerralla kaikki mitä aikookin).

        Hirviöt voivat liikkua ja hyökätä – tai päinvastoin (aivan kuten sankarihahmotkin), mutta ne EIVÄT SAA etsiä.

        Seikkailu jatkuu niin kauan, kunnes kaikki sankarihahmot ovat kuolleet, päässeet porraslaatalle ja pakenemaan tai saaneet suoritettua pelinjohtajan heille alussa antaman tehtävän.

        Seikkailun päätyttyä: Jos hahmo selviytyi hengissä, voi pelaaja pitää saamansa taikakortit ja ostaa (muistiinpanoihin merkityillä) aarteilla parempia varusteita - aseita, haarniskoja ja työkaluja. Tavallisia aarrekortteja EI SAA pitää. Hahmojen voima- ja älypisteet palautuvat alkuperäiselle tasolleen uuden seikkailun alkaessa.

        Nämä ostetut varusteet kannattaa myös kirjata muistiinpanoihin. Usein varusteet parantavat hahmojen ominaisuuksia. Kun hahmo käyttää asetta, pelaaja heittää taistelunoppia kortissa olevan lukumäärän verran - eikä hahmolevyssä mainittua lukumäärää. Jotkin varustekortit antavat kuitenkin oikeuden heittää yhtä ylimääräistä noppaa hahmolevyssä olevien noppien lisäksi.

        Heittoaseilla toimitaan kuten normaalissa hyökkäyksessä. Hyökkäyksen kohteen täytyy olla näkyvissä (kuten loitsua heitettäessä). Maksimietäisyyttä ei ole, viereiseen ruutuun ei kuitenkaan saa ampua.

        Pelissä on 5 erikoista taikakorttia: Recallin sauva (naureskelin tätä suomennosta aikani), Örkin turmio, Loren taikariipus (myös tämä on suomennettu huvittavasti), Borinin haarniska ja Taikamiekka. Näitä ei tulisi sekoittaa tavallisten aarrekorttien sekaan - valmisseikkailuissa ne löytyvät vain seikkailukirjasta saatavien tietojen avulla.

        Jos jotain jäi epäselväksi (tai ei mainittu ollenkaan) niin kysy ihmeessä, vastailen taas kun ehdin…
        Mukavia pelihetkiä. :)

        Huh. Tuo selvensi todella paljon. Miljoonat kiitokset siis sinulle Awyrol.
        Eiköhän meillä nuo kaikki muut ole tallessa. ^^ Seikkaulukirjojakin useampi kappale.
        Yksi juttu pitää vielä varmistaa. Eli jos nostaa aarrekortti pinkasta vaikka "lääkejuoma"n, eikä sitä käytä ennen seikkailun loppumista, joutuuko sen antamaan pois vai saako sitä käyttää esim seuraavassa tehtävässä?
        Toivottavasti ei ollut hirveän vaikeasti esitetty kysymys. ^^

        Kiitos myös kaikille muille apuaan tarjonneille.


      • Blue Moon kirjoitti:

        Huh. Tuo selvensi todella paljon. Miljoonat kiitokset siis sinulle Awyrol.
        Eiköhän meillä nuo kaikki muut ole tallessa. ^^ Seikkaulukirjojakin useampi kappale.
        Yksi juttu pitää vielä varmistaa. Eli jos nostaa aarrekortti pinkasta vaikka "lääkejuoma"n, eikä sitä käytä ennen seikkailun loppumista, joutuuko sen antamaan pois vai saako sitä käyttää esim seuraavassa tehtävässä?
        Toivottavasti ei ollut hirveän vaikeasti esitetty kysymys. ^^

        Kiitos myös kaikille muille apuaan tarjonneille.

        Kysyit:
        »Eli jos nostaa aarrekortti pinkasta vaikka "lääkejuoma"n, eikä sitä käytä ennen seikkailun loppumista, joutuuko sen antamaan pois vai saako sitä käyttää esim seuraavassa tehtävässä?»

        Joutuu antamaan pois. Tavallisia aarrekortteja ei saa pitää. Liika säästely ei siis kannata...
        Toisaalta: voittehan tehdä yhteisen päätöksen peliporukassanne, että aarrekortteja saa "kuljettaa" seikailusta toiseen.
        Monien pelien säännöt ovat mielestäni enemmän suuntaa-antavia kuin tarkoitettuja orjallisesti noudatettaviksi.

        Jos teillä on useampi kappale ERILAISIA seikkailukirjoja, niin pelissä on mukana lisäosia. Niissä sääntöihin on tullut (verrattuna perusosaan) lisäyksiä/laajennuksia, eli eivät välttämättä käy ihan yksiin kirjoittamieni perussääntöjen kanssa. Ainakin alkuun kannattanee pelailla perusosan seikkailukirjalla (se, jossa ensimmäiset seikkailut ovat "Tulikoe" ja "Sir Ragnarin pelastaminen").

        Kiitokset kiitoksista. :)


    • huoh

      Olen pelannu kyseistä peliä mutta en muista sääntöjä kunnolla, Minua kiinnostaa vain se että mistä pelin saisi ostettua.

    • poksu

      ftp://HeroQuest:HeroQuest@heroquest.no-ip.com/HeroQuest-Rulebook(European).rar

    • Hei kaikki asianomaisen pelin omistavat!

      Itse hankin hiljattain saman pelin, mutta osia ja kirjasia puuttuu jonkin verran.. :( Olen tässä parin-kolmen viime päivän aikana ottanut tehtäväkseni "restauroida" pelin mahdollisimman alkuperäiseen kuntoon... Olenkin aloittanut homman etsimällä mm. huonekalujen pahviosia, pelikortteja ja ohjekirjoja..

      Mikäli joku näitä omistaa, niin olen löytänyt linkin, josta löytyy kyllä englanninkieliset kortit, säännöt ja laatat... sen sijaan huonekalujen pahviosat ovat kiven alla. Siksipä haluaisin ystävällisesti pyytää, että jos jollakulla on kyseinen peli, ja seuraavat pahviosat sekä skanneri, niin voisiko saada seuraavat osat skannattuina sähköpostiosoitteeseeni...

      -Takan pahviosa
      -Kaapin pahviosa
      -Noidan kirjapöydän pahviosa (jos sellaista on)

      Seuraavistakin osista saa skannata suomenkieliset versiot, jos viitseliäisyyttä riittää, mutta tyydyn kyllä tarvittaessa englanninkielisiinkin tulosteisiin, jotka voin itse hakea netistä :)

      -Suomenkieliset ohjeet
      -Suomenkielinen seikkailukirja
      -Hahmojen muistiinpanolehtiön kaavake
      -Puuttuvat vesiloitsut (Itsellä "Usvaverho" ja "Uni")
      -Puuttuvat maaloitsut (Itsellä "Kiven läpäiseminen" ja "Lääkeloitsu")
      -Puuttuvat tuliloitsut (Itsellä "Tulipallo")
      -Pelinjohtajan taustalevy (suomenkielinen tekstipuoli riittää)
      -Neljä varustekorttia (kysy lisätietoa puuttuvista sähköpostitse)
      -Kaksi aarrekorttia (kysy lisätietoa puuttuvista sähköpostitse)
      -Neljä hirviökorttia (Itsellä "Gargoyle", "Goblin", "Muumio" ja "Zombie")
      -Sankareiden tietokortit

      Mikäli osia - niin muovisia kuin pahvisia/paperisia - sattuu löytymään alkuperäisinä ylimääräisiä, niin niitäkin otan mielelläni vastaan :D Niistäkin voi ottaa yhteyttä sähköpostiini.

      Vastineeksi voin luvata kaikille niille, joilta itselläni olevia pahviosia ja kortteja puuttuu, että pyydettäessä skannaan ja toimitan itse sähköpostiin puuttuvia suomenkielisiä laattoja, kortteja, pahviosia jne. joita itseltäni löytyy. Voin myös toimittaa erikoisnoppien sivuilla olevat kuvat, jolloin ne voi tulostaa tarrapaperille ja liimata tavalliseen noppaan, korvaamaan puuttuvia taistelunoppia :D Lisäksi voin pyydettäessä toimittaa linkin sivulle, josta itse löydän noita englanninkielisiä paperi- ja pahviosia peliin.

      Kaikkiin näihin liittyviä yhteydenottoja voi mailata osoitteeseen hannu.gren@suomi24.fi. Kiitokset jo kaikille avuliaille, ja itse vastaavasti autan mielelläni siinä määrin kuin pystyn :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

      Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      673
      4259
    2. Harmi että

      Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      19
      2135
    3. Ajattele miten

      Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      92
      1213
    4. Tekisitkö jotain toisin

      Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      70
      1086
    5. Nainen, olet jotenkin lumoava

      Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      66
      908
    6. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

      Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      113
      852
    7. Jos saan sinut elämääni

      niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo
      Ikävä
      73
      837
    8. Tulee ikävä

      Ja toivon että saan anteeksi ❤️
      Ikävä
      65
      816
    9. Kun Zele jenkeissä kävi

      Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Kitee
      245
      779
    10. Mies, mikä on kauneinta, mitä kaivattusi

      ...on sulle sanonut? Kuhan kysyn ♥️
      Ikävä
      37
      773
    Aihe