Minä kun olen jo toista kymmentä vuotta kärsinyt sähkökenttien aiheuttamasta sähköallergiasta, olen ruvennut selvittämään kuinka oireita voisi hillitä muulla tavoin kuin oleskella aina kynttilän valossa. Olenkin nyt kysellyt asiaa monista sähköurakointifirmoista, jotka eivät tunnu ottavan ongelmaani tosissaan. Löysin kuitenkin yhden urakoitsijan, joka on perehtynyt aiheeseen. Hän lupasi tehdä huoneistossani eristysimpedanssivirtasilmukkamittaukset ja niiden perusteella laittaa johdinjärjestykset sellaisiksi että sähkö- ja magneettikentät jäisivät mahdollisimman pieniksi. Sanoi pystyvänsä toimittamaan myös erikoilamppuja jotka eivät aiheuta allergisia reaktioita. Sanoi töiden maksavan 84 neliön asuntooni noin 2000€ tarvikkeet ALV. Onko hinta mielestänne kohtuullinen? Kun en kilpailevaa tarjousta ole mistään saanut.
Apuja sähköallergiaan
93
18246
Vastaukset
- Fyysikko_X
"eristysimpedanssivirtasilmukkamittaukset" vähän outo termi. Tosta vois tietty vääntää jonkun loogisenkin jutun.
Sähköallergiaan on löydetty 1 ainoa mahdollinen syy: Sähkölaitteiden keräämä pöly.
Asiaa tutkitaan, mutta muotitautina pidetään, sähkökentiltä et voi välttyä missään, paitsi tämän erikoishemmon tekemässä magneetti- ja sähkökentiltä suojatussa bunkkerissa.
Täysin suojassa olet paikassa, mistä kännykällä ei saa yhteyttä, mikään ei sähkölaite ei toimi, jääkaappi, töllö, pölynimuri, tietsikka etc...
Että silleen, suojaako tämä "asiantuntija" myös kaikki sähköllä toimivat kodinkoneesi?
Älä hitossa usko humpuukiin, yks juttu vois olla,
että hommaat tietokoneeseesi littunäytön, se maksaa noin 400 ekee.- Fyys. _X
Asut kaiketi kerrostalossa, silloin pitää naapureille tehdä sama humpuukiremontti.
Toinen juttu tuosta sähköallergiasta on sellainen, että monilla tulee päänsärky ennen voimakasta ukonilmaa, se on selitettävissä ns. maapotentiaalin nousulla ja henk. koht. kuulun tähän ryhmään, mutta en koe olevani mitenkään SÄHKÖLLE "allerginen". - kuin 400:lla
Kyllä niitä littuja saa halvemmallaki, jos ei välttämättä halua 1ms päivitysnopeuden 21" godlike-vekotinta. Esmes 200e:llä löytyy kyllä.
- rahastukselta.
Eristysvastus - ja silmukkaimpedanssimittaukset ovat aivan arkipäivää, samoin kuormituksen tasaaminen eri vaiheille. Näistä toimista 2000 euroa on aivan liian paljon.
Tällä hetkellä ei aiheesta tiedetä niin paljon että siihen voisi ottaa mitään kantaa, ne tavalliset sähköurakoitsijat ovat siinä mielessä oikeassa.
Kokeile jotain halvempaa konstia kuin rahoittaa "aiheeseen perehtyneen" hämäräpisneksiä. - omenankukka
Tuo kuulostaa kohtuulliselta korvaukselta, mikäli siitä apua sinulle löytyy.. Voi olla, ettei löydy muita tarjoajia josko on sen verran erikoisesta allergiasta kyse. Millaisia oireita sähköallergia sinulla aiheuttaa? Minä reagoin siitepölyihin (rankka kevät!) - omenankukka
- Arvaa saatko
senttiäkään takaisin, nuo tyypit pyytää yleensä vielä maksun etukäteen "tarvikkeisiin" ja muihin kuluihin (lentolippuun vaikkapa Kanarialle).
Hiipparista ei sen jälkeen kuulu eikä näy mitään,
käy skeptikkojen sivuilla. www.skepsis.fi - Arvaa saatko
senttiäkään takaisin, nuo tyypit pyytää yleensä vielä maksun etukäteen "tarvikkeisiin" ja muihin kuluihin (lentolippuun vaikkapa Kanarialle).
Hiipparista ei sen jälkeen kuulu eikä näy mitään,
käy skeptikkojen sivuilla. www.skepsis.fi
- Automaatioasentaja UPM
Jep... muuta maalle mummonmökkii, ilman sähköö, ilman vetta ja muita mukavuuksia. Kyllä elämä alkaa maittaa... Tai oletko kokeillut kääntää pistokkeita toisin päin eli onko sinulla töpseli väärinpäin seinässä. Eli jos vaihe onkin nollassa tai nolla vaiheessa... voisit kokeilla langanpätkällä johon sidottu jokin symmetrinen esine esim. rikka. Jos rikka alkaa heilua pistokkeen vieressä kun roikutat sitä langassa siinä vieressä NiiN on pistoke väärinpäin mutta jos rikka pysyy paikoillaa ilman heiluntaa niin pistoke on oikeinpäin. Tämä pistokkeen väärinpäin olo aiheuttaa sähkömagneettisen kentän joka voi vaikuttaa ihmiseen erinnaisin oirein... Jep ... Mortonki...
- Red Indian
Keitä vaikka pontikkaa, niin ajatukset menee pois tuntemuksista. Sulla liian hyvät aistin-elimet. Kyllä me kaikki tiedetään, että radiosäteily aiheuttaa syöpää ja sitä riittää ja lisääntyy vaan. Kännykkä tekee pääkallosta mikroaaltouunin. Jotta voisimme elää onnellisina loput elämästämme, kannattaa alkaa käyttämään alkoholia. Valitettavasti näin on.
- radisti
Radiosäteily on kyllä vähenemään päin koska kokoajan on käytössä samat ja yhdet taajuudet, mutta lähetystehoja pienenetään että saadaa tukiasemia tieheämpään ja suuremmat kapasiteetit.
- On eräs nimitys
Sille, että eräiden aivot reagoivat esim. loistelamppujen 100 kertaa sekunnissa tapahtuvaan välkkymiseen, joka aiheuttaa mm. migreeniä. Hehkulampuilla ilmiö on hyvin vähäinen. Ainoa keino on poistaa asunnosta telkkarit ja loisteputkivalaisimet. Mitkään magneettikentät eivät selitä ilmiötä, eikä sitä voi fysikaalisesti mitata, jolloin se on huu-haata.
- miida
kokeile vyöhyketerapiaa, se auttaa moniin vaivoihin ja eräs sukulaiseni on kärsinyt sähköallergiasta ja saanut vyöhyketerapiasta apua
- Rommaani Porista
miida kirjoitti:
kokeile vyöhyketerapiaa, se auttaa moniin vaivoihin ja eräs sukulaiseni on kärsinyt sähköallergiasta ja saanut vyöhyketerapiasta apua
Kaikki johtuu viinan puutteesta. Jo asut täälläpäin niin torilla on aina joku meistä päivystämässä. Kyllä lähtee päänsäryt ja ydinvoimat meitin aineilla. Sille ei mahdeta mitää n, että rakennetaan kaiken mailman johtoja. Me Rommaanit asutaan erossa kaikesta rikkauksien turhuudesta, sen takia meil ei oo näit onkelmii.
Valkolaiset tul jo vuosisadan alus pyytään pulloo. He on jo siihe aikaa kärsinee vissiin tosta päänsäryst. Ja vieläki pyytelevät ainetta, joten säteily ei oo vielä loppunu. - vts00x
kunnolla perehtynyt, kun et tunne tätä mittaustekniikkaa. Ei mitään salatiedettä, vaan perusmittauksia.
- Mynninen
Taitaapi olla oikea määrä 50 kertaa sekunnissa, näin Suomessa. käyttääpi sitten vaikka seinävalaisimia jotka on suunnttu ylöspäin, niin ei tarvitse lamppuja juuri katella. Ja 100hz telkkari luulisi kans olevan helpotus normaalin viiskymppisen sijaan.
- Pyhä Sylvi
Kokeilkaa katsoa tietokoneen kuvaruutua eri näytön virkistystaajuuksilla katsokaa miltä tuntuu.
Itse sain jokin aika sitten työpöydälle uuden tietokoneen. Kun kirjoittaa Wordilla (valkea tausta) minulle tuli äärettömän huono olo alle minuutissa. Soitin mikrotukeen ja kaveri sanoi unohtaneensa virkistystaajuuden 60 hertsille. Vaihto 80 hertsiin poisti vaivat.
Tässäkin ketjussa jotkin tulkitsevat mainitsemani oireet sähköallergiaksi vaikka kyse on kuvaputken tai loistelampun välkkymistaajuuden aiheuttamasta (migreeni?)reaktiosta. - tietoa
miida kirjoitti:
Eiköhän vyöhyketerapia ole yksi humpuukihoito muiden joukossa. Sillä ei ole todistetusti tehoa yhtään mihinkään - joillekin vain riittää se, että voi uskoa siitä olevan apua...
- on...
Ongelma on varmasti sinulle todellinen enkä väheksy sitä, mutta keskity ensin varmistamaan että saat oireesi varmasti sähkökentistä etkä jostain muusta todennäköisemmästä vaihtoehdosta.
Oli miten oli, niin löytämäsi urakoitsija todellakin vedättää sinua. Hän ei aiheesta tiedä yhtään enempää kuin minä, eikä kukaan muukaan tällä pallolla.
Hinta on täysin kohtuuton näennäisestä "työstä" mikä ei johda mihinkään.
Se tiedetään, että noilla kentillä on vaikutuksia ihmisiin, mutta mitä? sitä ei, satunnaisia leukemiatapauksia lukuunottamatta. Näissäkin on kyse asumisesta suurjännitelinjojen alla ja niissäkin tutkimukset ristiriitaisia.
Neuvoni on: Älä käytä urakoitsijan palveluksia, jos kuitenkin niin päätät tehdä, niin...
Tarkista linkistä http://www.tukes.fi/cgi-bin/sahkourakoitsijat/main.cfm
että kyseessä on oikeudet sähkötöihin omaava urakoitsija ja pyydä häneltä kirjallinen tarjous töistä ja tarvikkeista eriteltyinä ja selvitys millä tavoin ongelmasi niiden myötä helpottuu. Jos oireesi työn jälkeen helpottuu. OK, kaikki tyytyväisiä, jos ei helpotu, niin luulen että saat rahasi takaisin viimeistään oikeuden päätöksellä. Että tuon kaltaisessa työssä takuu on hyvä. - Ootko huomioinu
Ne oireet voi tulla kans sähkölaitteista mistä irtoo lämmetessä fosforipitosia kemikaaleja.
- ovat todella kemikaalit
Kemikaaleja käytetään aivan tolkuttomasti, eli voi ymmärtää syövän lisääntyvän vielä moninkertaisesti tulevaisuudessa. Niitä lisätään juomiin ja ruokiinkin. Itseni on kaikin konstein yritettävä aina lukea virvoitusjuomapulloista, etteivät ne ole sokerittomia, niistä jos löytyy sorbitoli, niin pötsi on oitis sekaisin! Sähkölaitteista tulee joskus erittäin voimakkaita hajuja, varsinkin epäkuntoon mennessään. Televisio, kuten pc on useissa talouksissa nykyään. Television on muuten erittäin hyvä pölynkerääjä, sen huomaa kun pyyhkii sen silloin tällöin pinnalta, eli sähkökenttä on tässä vaikuttava tekijä.
- mma@
olen kärsinyt sähköallergiasta -90 luvun lopulla, ne alkoivat kun istuin tietokoneen ääressä monia tunteja päivässä, ja siintä ne sitten alkoi, ja ne paheni ja paheni nopeasti. Esimerkiksi Kun aukaisin tietokoneen, niin noin 3-4 minuutissa oli vaikea hengittää, ja ääni muuttui karkeaksi (niinkuin flunsassa) suunymäristö turposi niin että ulkopuolinenkin sen huomasin, keuhkojen yläosa oli kuin tulessa, tuntui kun monitori olisi ampunut teräviä neuloja ja hengittäminen oli vaikeata.. kone oli pakko laittaa kiinni.(huomasin muuten että magnessium helppotti näitä oireita)
Samoin loisteputket tuotti ongelmia, mutta jostain syystä televisio ei???
Lopulta oireet vaan paheni ja yleiskunto alkoi heikkenemään se melkein romahti...(väsyin kun hain lehden laatikosta) kuvittelin että minulla on syöpä, koska nielun vasenpuoli oli jatkuvasti kipeä, nieleminen sattui ja en pystynyt nukkumaan kun toisella kyljellä tämän takia, oli myös verenmakua suussa.
Oireet paheni jatkuvasti, paheneminen pysähtyi vasta kun lopetin myös sähköhammasharjan käytön, ja tästä sain sen idean että koko ongelman alkulähden on jokin "metalli myrkytys". Eli kehossa oli metallia jonka tietyssä sähkökentässä reakoi niin että kehon vastustuskyky ei enään pystynyt sitä estämään, vaan sai fysiikan sekaisin.. se todella meni sekaisin.
Marssin hammaslääkärille ja käskin ottaa kaikki amalgaamit pois suusta ja muovit tilalla... ja tässä alkoi paraneminen, joka kesti/kestää vuosia mutta nykyään voin olla tietsikan äärellä tuntikausia, eikä muutkaan laitteet tuota ongelmia, ainoa mikä voi laukaista nämä oireet on monitorilla isolla alueella oleva sininen väri??? (eli jos joutuisin tuijotmaan sinistä väriä monitorilla vaikka tunnin niin joitain oireita esiintyisi ???).
Olen sitä mieltä että sähkö- ja magneettikenttistä ei voi eristäytyä, minäkin uhrasin kokeiluihin paljon rahaa, ja turhaan, vastaus ongelmiin löytyy oman kehon terveydestä...voitko esimerkiksi pitää jotain alumiiniesinettä kädessä, jos et niin se on merkki galvaanisesta parista.
Terve ihminen ei koe mitään oireita sähkö- ja magneettikentissä, mutta jos kokee niin kehossa täytyy olla jotain vierasta mikä reakoi näihin.
Toivottavasti saat apua allergiaan, tiedän kyllä mitä se voi olla, kaikkein hurjimpia juttua en viitsi edes kertoa... ei niitä kukaan usko paitsi se kuka on samaa kokenut.- Mikä allergia
Jos on paljon tietokoneella niin näytön vaihto uudempaan malliin, siihen littuun, kannettavaan, nestekidenäyttöön, voisi olla hyvä, silloin eivät kasvot niin kuumene, näin olen havainnut. Kännyköiden käyttöä ja mikrouuneja jotkut myös välttelevät. Ihmisellä itsellään voi myös omissa aivoissa olla jotain sähköisiä häiriöitä, vammoja kolarista, yms. Esim. epilepsiassahan on aivoissa sähköisiä häiriöitä. Erilaisissa olosuhteissa piilevät alttiudet voivat alkaa vaivaamaan. Joku neurologi voisi olla asiasta kiinnostunut ja tietäisi ehkä enemmän. Erilaiset muutkin allergiat ja sairaudet on syytä varmaan lääkärin kanssa selvittää. Allergiareaktiot yleensä voivat olla hankaliakin, jolloin tarvitaan lääkitystä, hoitoakin ja tietoa mille on allerginen.
- meka
"eristysimpedanssivirtasilmukkamittaus" ei anna yhtään tulosta Googlella. Lieneekö urakoitsijallasi itse tehty mittari?
- puukia..
Hintaa on turha pohtia, koska koko homma on turhaa puuhastelua ja pelkkää rahastusta tuolla periaatteella. Jos jakeluverkon aiheuttamaa sähkökenttää halutaan pienentää asunnossa, toteutus on aivan erilainen kuin ko. urakoitsijan esittämä. Ensinnäkin valaisinvalinnoilla on merkitystä ko. ongelmaan. Täytyy valita hehkulammpuvalaisimia, ei halogeenilamppuja ja loisteputkia. Himmentimiä, elektronisiahalogeenimuuntajia ja muita tuollaisia laitteita tulee välttää, niistä lähtee suurtaajuista säteilyä. Käsitykseni mukaan radioaallot eivät ole merkittävä allergian aiheuttaja, vaan laitteet ja kojeet, joissa sähkökentän aiheuttaa pienitaajuinen vaihtovirta- tai tasajännitesähkökenttä (jännite suuri). Tällaisessa sähkökentässä koko keho kerkiää ikään kuin latautua ja - varauksella ja tästä voisi tulla elimistössä kemiallisia reaktioita, jotka aiheuttaa allergiaa, tiedä häntä, ei liene kukaan asiaa tutkinut. Mutta totta lienee se, että amalgaamipaikat hampaissa saattavat liueta jossain tapauksessa ja suussa voi tuntua metallinmakua.
- sähköalalla
Sähköallergia on mielikuvitusta, niin kuin tuossa jo aiemmin mainittiin rupea ryyppään tai mene mielenterveystoimistoon elikä psykiatrin kanssa jutteleen, saat varmaan lääkityksen joka ei sitten välttämättä sovi viinan kanssa, tai ainakin sitten unhotuu sähköallergiat. Ihmisessä sisälläkin on sähköä, sydän ja aivot toimii sähköllä, että revi siitä huumoria, eli jos oikeasti olisi sähköallergiaa niin olisit altistunut sähkölle jo niin paljon että olisit jo kuollut.
- kyse on
sähköyliherkkyydestä josta on tehty myös riippumattomia tutkimuksia. Pelkkä kännykän soiminen voi aiheuttaa reaktion kehossa joka voidaan todeta mittareilla, ja myös silloin kun koe on suoritettu niin ettei koehenkilö tiedä milloin puhelin soi tai onko se yleensäkään päällä.
Sähkökentät ovat myös lisääntyneet räjähdysmäisesti viimeisten vuosikymmenien aikana, joten asiaa ei ole todellakaan tutkittu tarpeeksi että voitaisiin sanoa kyseessä olevan jonkun yksittäisen ihmisen sairas päähänpisto tai ufoidioottien tai kettutyttöjen typeryyksiä.
Toiset ihmiset sopeutuvat tuohon paremmin kuin toiset. Minä itse olen sopeutuvaa tyyppiä, mutta olen muutaman kerran joutunut oksentamaan sen vuoksi että olen ollut pitkän ajan sähkölaitteiden lähellä. Eikä niistä laitteista varmasti lähde mitään pölyä tai muuta paskaa joka olisi sellaisen kohtauksen aiheuttanut. Ensimmäisen kerran sain tuollaisen kohtauksen kun olin kaverilla käymässä ja istuin pitkän aikaa nojaten seinään, jossa meni sähköjohto seinän välissä ja suoraan pääni takana. Tunnin verran olin ehtinyt jutella kaverin kanssa kun pää tuli yhtäkkiä kipeäksi ja jouduin lähteä oksentamaan kesken kaiken. Ajattelin että se on vain tavallista migreeniä tai että olin syönyt huonosti, ja keksihän sitä vaikka mitä selityksiä, mutta niin pahaa pääkipu kohtausta en ollut saanut ikinä sitä ennen. Kului noin kuukausi ja olin jälleen käymässä samalla kaverilla ja istuin samassa paikassa. Taas noin tunti sen jälkeen kun olin istunut siinä, sain niin pahan migreeni kohtauksen että kaverin täytyi hakea astia johon pystyin oksentamaan. Itse en nähnyt kunnolla ja huippasi ja jomotti ihan saatanasti niin etten pystynyt itse liikkumaan oksentamatta. Olen käynyt kaverilla sen jälkeen useita kertoja, mutta samanlaista kohtausta ei ole tullut koska en ole istunut siinä kohdassa missä se johto kulkee.
Paikkoja ei ole hampaissa ja en ole millekään pölylle allerginen ja tietokonetta ja mikroaaltouunia käytän myös aktiivisesti, sekä katson telkkaria. Että siinä mielessä en ole mikään sähköallergikko. Reagoin kyllä pääkivulla jos laitteita on päällä yhtäaikaa. Huoneistoni on sellainen että yhdellä sivulla on tietokone, toisella televisio, yhdellä kaiuttimet sekä stereot ja yhdellä on radio sekä sen kaiuttimet. Jos pistän nuo kaikki päälle yhtäaikaa, saan puolessa tunnissa 100% varmuudella huonon olon ja sen jälkeen pääkipukohtauksen ja jos pidemmän aikaa joudun noille alttiksi, lopulta joudun lähteä oksentamaan. Sen olen huomannut että pahin aiheuttaja on televisio, koska sen kuva tietysti välkkyy jonkin verran, samoin kuin monitorin kuva. Radio ei tuollaista kohtausta ole aiheuttanut, vaikka voikin olla pieni tekijä tässä kuvioissa mitä kyllä epäilen suuresti. Epilepsiaa minulla ei ole todettu olevan, enkä ole epilepsia kohtausta saanut koskaan, mutta nopeasti välkkyvistä väreistä en oikein kovin pidä.
Vaikka olisit sähköalalla töissä, niin sinulla ei ole paskaakaan tietoa siitä miten ihminen toimii, joten sinun ei kannata tulla selittelemään siitä voiko sähköallergiaa olla olemassa vai ei. Sinä pystyt varmaan syömään kalaakin tuosta vaan, mutta samalla on myös sellaisia ihmisiä jotka tulevat erittäin huonoon kuntoon jos pistävät kalaa suuhunsa, sama juttu pähkinöillä ja joillakin muilla ruoka-aineilla. Voisi jokakesäisen siitepölyallergiankin laittaa vaikka flunssan syyksi ellei nykyään tiedettäisi paremmin mistä se johtuu. Sitäpaitsi, useimmat lääkäritkin tunnustavat sen etteivät tiedä ihmisestä ja ihmisen toiminnasta kuin murto-osan. Lääkäri on vain lääkintätaitoinen niissä asioissa joissa tiedetään mikä lääke auttaa tai hillitsee joitakin sairauksia tai oireita. Ei lääkäri sentään mikään ihmemies ole joka välittömästi tietää vastauksen kaikkiin ihmistä koskeviin kysymyksiin ja osaa kosketuksellaan parantaa niinkuin joku Jeesus. - pepe+
kyse on kirjoitti:
sähköyliherkkyydestä josta on tehty myös riippumattomia tutkimuksia. Pelkkä kännykän soiminen voi aiheuttaa reaktion kehossa joka voidaan todeta mittareilla, ja myös silloin kun koe on suoritettu niin ettei koehenkilö tiedä milloin puhelin soi tai onko se yleensäkään päällä.
Sähkökentät ovat myös lisääntyneet räjähdysmäisesti viimeisten vuosikymmenien aikana, joten asiaa ei ole todellakaan tutkittu tarpeeksi että voitaisiin sanoa kyseessä olevan jonkun yksittäisen ihmisen sairas päähänpisto tai ufoidioottien tai kettutyttöjen typeryyksiä.
Toiset ihmiset sopeutuvat tuohon paremmin kuin toiset. Minä itse olen sopeutuvaa tyyppiä, mutta olen muutaman kerran joutunut oksentamaan sen vuoksi että olen ollut pitkän ajan sähkölaitteiden lähellä. Eikä niistä laitteista varmasti lähde mitään pölyä tai muuta paskaa joka olisi sellaisen kohtauksen aiheuttanut. Ensimmäisen kerran sain tuollaisen kohtauksen kun olin kaverilla käymässä ja istuin pitkän aikaa nojaten seinään, jossa meni sähköjohto seinän välissä ja suoraan pääni takana. Tunnin verran olin ehtinyt jutella kaverin kanssa kun pää tuli yhtäkkiä kipeäksi ja jouduin lähteä oksentamaan kesken kaiken. Ajattelin että se on vain tavallista migreeniä tai että olin syönyt huonosti, ja keksihän sitä vaikka mitä selityksiä, mutta niin pahaa pääkipu kohtausta en ollut saanut ikinä sitä ennen. Kului noin kuukausi ja olin jälleen käymässä samalla kaverilla ja istuin samassa paikassa. Taas noin tunti sen jälkeen kun olin istunut siinä, sain niin pahan migreeni kohtauksen että kaverin täytyi hakea astia johon pystyin oksentamaan. Itse en nähnyt kunnolla ja huippasi ja jomotti ihan saatanasti niin etten pystynyt itse liikkumaan oksentamatta. Olen käynyt kaverilla sen jälkeen useita kertoja, mutta samanlaista kohtausta ei ole tullut koska en ole istunut siinä kohdassa missä se johto kulkee.
Paikkoja ei ole hampaissa ja en ole millekään pölylle allerginen ja tietokonetta ja mikroaaltouunia käytän myös aktiivisesti, sekä katson telkkaria. Että siinä mielessä en ole mikään sähköallergikko. Reagoin kyllä pääkivulla jos laitteita on päällä yhtäaikaa. Huoneistoni on sellainen että yhdellä sivulla on tietokone, toisella televisio, yhdellä kaiuttimet sekä stereot ja yhdellä on radio sekä sen kaiuttimet. Jos pistän nuo kaikki päälle yhtäaikaa, saan puolessa tunnissa 100% varmuudella huonon olon ja sen jälkeen pääkipukohtauksen ja jos pidemmän aikaa joudun noille alttiksi, lopulta joudun lähteä oksentamaan. Sen olen huomannut että pahin aiheuttaja on televisio, koska sen kuva tietysti välkkyy jonkin verran, samoin kuin monitorin kuva. Radio ei tuollaista kohtausta ole aiheuttanut, vaikka voikin olla pieni tekijä tässä kuvioissa mitä kyllä epäilen suuresti. Epilepsiaa minulla ei ole todettu olevan, enkä ole epilepsia kohtausta saanut koskaan, mutta nopeasti välkkyvistä väreistä en oikein kovin pidä.
Vaikka olisit sähköalalla töissä, niin sinulla ei ole paskaakaan tietoa siitä miten ihminen toimii, joten sinun ei kannata tulla selittelemään siitä voiko sähköallergiaa olla olemassa vai ei. Sinä pystyt varmaan syömään kalaakin tuosta vaan, mutta samalla on myös sellaisia ihmisiä jotka tulevat erittäin huonoon kuntoon jos pistävät kalaa suuhunsa, sama juttu pähkinöillä ja joillakin muilla ruoka-aineilla. Voisi jokakesäisen siitepölyallergiankin laittaa vaikka flunssan syyksi ellei nykyään tiedettäisi paremmin mistä se johtuu. Sitäpaitsi, useimmat lääkäritkin tunnustavat sen etteivät tiedä ihmisestä ja ihmisen toiminnasta kuin murto-osan. Lääkäri on vain lääkintätaitoinen niissä asioissa joissa tiedetään mikä lääke auttaa tai hillitsee joitakin sairauksia tai oireita. Ei lääkäri sentään mikään ihmemies ole joka välittömästi tietää vastauksen kaikkiin ihmistä koskeviin kysymyksiin ja osaa kosketuksellaan parantaa niinkuin joku Jeesus.kyse on kirjoitti
"sähköyliherkkyydestä josta on tehty myös riippumattomia tutkimuksia. Pelkkä kännykän soiminen voi aiheuttaa reaktion kehossa joka voidaan todeta mittareilla, ja myös silloin kun koe on suoritettu niin ettei koehenkilö tiedä milloin puhelin soi tai onko se yleensäkään päällä. "
Tietääkseni missään (hyvin järjestetyissä)kaksois-sokkokokeisssa ei olla löydetty yhtettä sähkölaitteiden sähkön ja allergisten oireiden välillä. Valonlähteiden (televisio,loisteputket, tietokoneen monitori) välkynnän aiheuttamista oireista on kyllä selviä tutkimuksia.
yst. pn - humpuukimaakareiden
pepe+ kirjoitti:
kyse on kirjoitti
"sähköyliherkkyydestä josta on tehty myös riippumattomia tutkimuksia. Pelkkä kännykän soiminen voi aiheuttaa reaktion kehossa joka voidaan todeta mittareilla, ja myös silloin kun koe on suoritettu niin ettei koehenkilö tiedä milloin puhelin soi tai onko se yleensäkään päällä. "
Tietääkseni missään (hyvin järjestetyissä)kaksois-sokkokokeisssa ei olla löydetty yhtettä sähkölaitteiden sähkön ja allergisten oireiden välillä. Valonlähteiden (televisio,loisteputket, tietokoneen monitori) välkynnän aiheuttamista oireista on kyllä selviä tutkimuksia.
yst. pnmyyntitykki, olis edes yhden linkin laittanut, todellisuudessa näitä linkkejä löytyy satoja,
joissa on joku ihmeporukka tehnyt tutkimuksen ja sitten löytyy satoja "parantuneita", kun näillä
tutkijoilla on lisäksi myynnissä "laitteita" tai lääkkeitä noihin ihemjuttuihin.
Sivustot ovat siis täyttä hömppää.
Eräs kotimainen maasäteilyn poistaja oli hyvä:
Kaks muoviputken pätkää jotka oli yhditetty toisiinsa "käämiksi" kierretyllä tavallisella
mustalla sähköjohdolla. - "kyse on"
pepe+ kirjoitti:
kyse on kirjoitti
yst. pnselvää jos sinulla on pääsy tuollaisiin tutkimuksiin. Varmasti oletkin lukenut kaikki maailman tutkimukset joita aiheesta on tehty tai jotka vähänkin sivuavat aihetta?
Sen tunnustan kyllä, että tutkimusta aiheesta en ole itse lukenut, televisiosta olen prisma-ohjelmassa nähnyt aiheesta tehdyn ohjelman, jossa sanottiin "riippumaton tutkimus" jossain yliopistossa ja ellen ihan väärin muista, niin ohjelman koejärjestely oli tehty jollekin tavalliselle taksikuskille kuopion yliopistossa. En ala epäilemään prisman tekijöiden objektiivisuutta tai mitään muutakaan, mutta kyseisessä ohjelmassa käsiteltiin koko ohjelman ajan sähköyliherkkyyttä ja siinä haastateltiin sitä suomalaista taksikuski miestä joka kärsi siitä niin ettei pystynyt enää ammattiaan hoitamaan kunnolla. Pitää olla tavallisella taksikuskilla mielikuvitusta ja erikoisuudentavoitteluakin sen verran jos aikoo sellaisesta lähteä hakemaan päätöstä työkyvyttömyyseläkkeelle pääsystä, kun kyseisen päätöksen saa huomattavasti helpommin jostain maanläheisemmästäkin sairaudesta.
Siinä tehtiin myös koe, jossa hänen kädet laitettiin erilleen toisistaan ja sitten kuvattiin mm. lämpökameralla ja jollain antureilla että mitä tapahtuu kun siihen puhelimeen soitetaan joka oli toisen käden vieressä niin ettei käyttäjä itse tiedä soitetaanko siihen vai ei. Anturit rekisteröivät välittömästi muutoksia kädessä ja saman todisti myös lämpökamera. Muutokset eivät olleet sellaisia että mies olisi ne voinut itse toteuttaa. Mies sanoi tunteneensa sen myös itsekin, että puhelimeen soitettiin, vaikka ei sitä voinut millään nähdä tai kuulla. Ja kyseinen koejärjestely oli tehty sillä tavalla että siinä näkyi kaikki kameralle samaan aikaan, myös silloin kun puhelimeen ei soitettu. Olisi aika typerää tehdä ohjelma tällaisesta aiheesta, josta tutkimustietoa on niin vähän ja ohjelma jossa vielä valehdeltaisiin katsojille. Eikö silloin olisi helpompaa jättää koko ohjelma tekemättä kuin ihmetellä yhtä miestä jonka kädet reagoivat välittömästi sähkökenttään niin että mies itse tuntee sen epämiellyttävänä tunteena?
Sitä en sano etteikö kaikennäköisiä taikureita maailmassa ole ja helkkarin hihhuleita jotka uskovat että kuu tippuu ja taivas laukeaa ja joille mikään järkipuhe ei auta (käyhän katsomassa ufopalstalla, niin tiedät mistä salaliitteoreetikoista puhun :), mutta en sano sitäkään että tällä hetkellä tiedettäisiin meidän fysikaalisesta maailmasta niin paljon että voitaisiin jotain sähköyliherkkyydestä kärsivää ihmistä toivottaa juomaaan viinaa tai ottamaan yhteyttä psykiatriin ja hankkimaan lääkkeet luulosairauteensa. Kun suuret fyysikotkin sanovat näistä nykyteorioistansa että kyllä sen pitäisi toimia "teoriassa" vaikka käytäntö osoittaa muuta, ja sanovat sen lisäksi ettemme tiedä maailmasta oikeastaan mitään, millä tavalla asiat vaikuttavat pidemmällä tähtäimellä luontoon ja ihmisiin, niin panee ihmettelemään miten joku helvetin ammattikoulusta valmistunut muka kaikentietävä sähköasentaja tai AMK sähköinsinööri tietää mitään ihmisestä ja ihmisen ominaisuuksista.
Palatakseni vielä tuohon aiempaan tekstiini, ne kaksi ensimmäistä kohtausta ei siis sattunut mistään television tai monitorin välkynnästä vaan siitä johdosta joka kulki seinässä näkymättömissä ja josta tiesi ainoastaan sen että alhaalla oli pistoke, ja seinässä hieman korkeammalla oli katkaisija (Talo oli vanha hirsirakenteinen talo ja johtoja tutkailtiin vielä semmoisella mittarilla, mitä saa rautakaupoista kun katsotaan ettei aleta poraamaan johtonippuihin.) Kyllä sitä oppii aika äkkiä tunnistamaan mistä paha olo tulee ja kyllä siitä johdosta tuli paha olo kun sen lähellä hetken oli ja sitä kokeili noiden kohtausten jälkeen. Eikä se kohtausta aloittanut, eli jos siitä häippäsi pois ajoissa, niin paha olo ja pääkipu kyllä häippäsivät muutaman minuutin päästä ja olo oli taas normaali. Eli siinä mielessä tunne poikkeaa myös epilepsiasta, jossa potilaan kohtausta edeltää "auran" tunne ja muuta, ja joka enteilee sitä että kohtaus tulee jossain lähivaiheessa 99% varmuudella vaikka välkkyvät kuvat ja muut häiritsevät tekijät otettaisiinkin pois näkyviltä.
Pistää vielä ihmettelemään, kun kyseinen kaveri jonka seinässä tuo ihmejohto oli, nukkui itse johdon vieressä eikä mitään ihmeellisyyksiä hänelle tapahtunut. Niin me ihmiset vain olemme erilaisia. - niiden
humpuukimaakareiden kirjoitti:
myyntitykki, olis edes yhden linkin laittanut, todellisuudessa näitä linkkejä löytyy satoja,
joissa on joku ihmeporukka tehnyt tutkimuksen ja sitten löytyy satoja "parantuneita", kun näillä
tutkijoilla on lisäksi myynnissä "laitteita" tai lääkkeitä noihin ihemjuttuihin.
Sivustot ovat siis täyttä hömppää.
Eräs kotimainen maasäteilyn poistaja oli hyvä:
Kaks muoviputken pätkää jotka oli yhditetty toisiinsa "käämiksi" kierretyllä tavallisella
mustalla sähköjohdolla.ufohihhuleiden myyntitykki, no niin justiinsa. Jos tuntisit minut, niin et sanoisi noin.
Sinun kommenttisi jätän omaan arvoonsa. Opettele lukemaan ja ymmärtämään lukemaasi, eikä luulemaan. Ehkäpä sinäkin sitten tajuat mistä skepsiksessä todella on kyse. - 0132
kyse on kirjoitti:
Vaikka olisit sähköalalla töissä, niin sinulla ei ole paskaakaan tietoa siitä miten ihminen toimii, joten sinun ei kannata tulla selittelemään siitä voiko sähköallergiaa olla olemassa vai ei. Sinä pystyt varmaan syömään kalaakin tuosta vaan, mutta samalla on myös sellaisia ihmisiä jotka tulevat erittäin huonoon kuntoon jos pistävät kalaa suuhunsa, sama juttu pähkinöillä ja joillakin muilla ruoka-aineilla. Voisi jokakesäisen siitepölyallergiankin laittaa vaikka flunssan syyksi ellei nykyään tiedettäisi paremmin mistä se johtuu. Sitäpaitsi, useimmat lääkäritkin tunnustavat sen etteivät tiedä ihmisestä ja ihmisen toiminnasta kuin murto-osan. Lääkäri on vain lääkintätaitoinen niissä asioissa joissa tiedetään mikä lääke auttaa tai hillitsee joitakin sairauksia tai oireita. Ei lääkäri sentään mikään ihmemies ole joka välittömästi tietää vastauksen kaikkiin ihmistä koskeviin kysymyksiin ja osaa kosketuksellaan parantaa niinkuin joku Jeesus.No perkele, nyt selvis sekin kun viimeviikkoinen sähkösaunalla vietetty duuniporukan saunailta tuotti tajuttomuutta ja oksentelua. Lääketieteen asiantuntija väitti kivenkovaan, että oireet viittaisivat häkämyrkytykseen, mikä olisi uskottavissa jos saunassa olisi ollut puukiuas. Toki tämä lausunto selitti syyn sekavuuteen seuraavana päivänä puusaunassa vietettyjen saunailtojen jälkeen. Mutta nyt selvisi viimeisimmän pahoinvoinnin syy - sähkömyrkytys saatana !
Kaikkeen löytyy selitys, vaikkei sitä kaikki uskokaan, niinku ei uskonut Alkon myyjäkään, kun menin tekemään reklamaatiota pilaantuneesta Kossusta. Olin ostanut kaksi pulloa ao. tuotetta, joista eka menikin ihan mukavasti, mutta toista en kerennyt hörpätä kuin puoleen väliin, niin yrjö tuli ! Ilmiselvästi epäkuranttia juomaa, mutta eipä suostunut Alko purkamaan kauppaa..... - 0132
"kyse on" kirjoitti:
selvää jos sinulla on pääsy tuollaisiin tutkimuksiin. Varmasti oletkin lukenut kaikki maailman tutkimukset joita aiheesta on tehty tai jotka vähänkin sivuavat aihetta?
Sen tunnustan kyllä, että tutkimusta aiheesta en ole itse lukenut, televisiosta olen prisma-ohjelmassa nähnyt aiheesta tehdyn ohjelman, jossa sanottiin "riippumaton tutkimus" jossain yliopistossa ja ellen ihan väärin muista, niin ohjelman koejärjestely oli tehty jollekin tavalliselle taksikuskille kuopion yliopistossa. En ala epäilemään prisman tekijöiden objektiivisuutta tai mitään muutakaan, mutta kyseisessä ohjelmassa käsiteltiin koko ohjelman ajan sähköyliherkkyyttä ja siinä haastateltiin sitä suomalaista taksikuski miestä joka kärsi siitä niin ettei pystynyt enää ammattiaan hoitamaan kunnolla. Pitää olla tavallisella taksikuskilla mielikuvitusta ja erikoisuudentavoitteluakin sen verran jos aikoo sellaisesta lähteä hakemaan päätöstä työkyvyttömyyseläkkeelle pääsystä, kun kyseisen päätöksen saa huomattavasti helpommin jostain maanläheisemmästäkin sairaudesta.
Siinä tehtiin myös koe, jossa hänen kädet laitettiin erilleen toisistaan ja sitten kuvattiin mm. lämpökameralla ja jollain antureilla että mitä tapahtuu kun siihen puhelimeen soitetaan joka oli toisen käden vieressä niin ettei käyttäjä itse tiedä soitetaanko siihen vai ei. Anturit rekisteröivät välittömästi muutoksia kädessä ja saman todisti myös lämpökamera. Muutokset eivät olleet sellaisia että mies olisi ne voinut itse toteuttaa. Mies sanoi tunteneensa sen myös itsekin, että puhelimeen soitettiin, vaikka ei sitä voinut millään nähdä tai kuulla. Ja kyseinen koejärjestely oli tehty sillä tavalla että siinä näkyi kaikki kameralle samaan aikaan, myös silloin kun puhelimeen ei soitettu. Olisi aika typerää tehdä ohjelma tällaisesta aiheesta, josta tutkimustietoa on niin vähän ja ohjelma jossa vielä valehdeltaisiin katsojille. Eikö silloin olisi helpompaa jättää koko ohjelma tekemättä kuin ihmetellä yhtä miestä jonka kädet reagoivat välittömästi sähkökenttään niin että mies itse tuntee sen epämiellyttävänä tunteena?
Sitä en sano etteikö kaikennäköisiä taikureita maailmassa ole ja helkkarin hihhuleita jotka uskovat että kuu tippuu ja taivas laukeaa ja joille mikään järkipuhe ei auta (käyhän katsomassa ufopalstalla, niin tiedät mistä salaliitteoreetikoista puhun :), mutta en sano sitäkään että tällä hetkellä tiedettäisiin meidän fysikaalisesta maailmasta niin paljon että voitaisiin jotain sähköyliherkkyydestä kärsivää ihmistä toivottaa juomaaan viinaa tai ottamaan yhteyttä psykiatriin ja hankkimaan lääkkeet luulosairauteensa. Kun suuret fyysikotkin sanovat näistä nykyteorioistansa että kyllä sen pitäisi toimia "teoriassa" vaikka käytäntö osoittaa muuta, ja sanovat sen lisäksi ettemme tiedä maailmasta oikeastaan mitään, millä tavalla asiat vaikuttavat pidemmällä tähtäimellä luontoon ja ihmisiin, niin panee ihmettelemään miten joku helvetin ammattikoulusta valmistunut muka kaikentietävä sähköasentaja tai AMK sähköinsinööri tietää mitään ihmisestä ja ihmisen ominaisuuksista.
Palatakseni vielä tuohon aiempaan tekstiini, ne kaksi ensimmäistä kohtausta ei siis sattunut mistään television tai monitorin välkynnästä vaan siitä johdosta joka kulki seinässä näkymättömissä ja josta tiesi ainoastaan sen että alhaalla oli pistoke, ja seinässä hieman korkeammalla oli katkaisija (Talo oli vanha hirsirakenteinen talo ja johtoja tutkailtiin vielä semmoisella mittarilla, mitä saa rautakaupoista kun katsotaan ettei aleta poraamaan johtonippuihin.) Kyllä sitä oppii aika äkkiä tunnistamaan mistä paha olo tulee ja kyllä siitä johdosta tuli paha olo kun sen lähellä hetken oli ja sitä kokeili noiden kohtausten jälkeen. Eikä se kohtausta aloittanut, eli jos siitä häippäsi pois ajoissa, niin paha olo ja pääkipu kyllä häippäsivät muutaman minuutin päästä ja olo oli taas normaali. Eli siinä mielessä tunne poikkeaa myös epilepsiasta, jossa potilaan kohtausta edeltää "auran" tunne ja muuta, ja joka enteilee sitä että kohtaus tulee jossain lähivaiheessa 99% varmuudella vaikka välkkyvät kuvat ja muut häiritsevät tekijät otettaisiinkin pois näkyviltä.
Pistää vielä ihmettelemään, kun kyseinen kaveri jonka seinässä tuo ihmejohto oli, nukkui itse johdon vieressä eikä mitään ihmeellisyyksiä hänelle tapahtunut. Niin me ihmiset vain olemme erilaisia.Imatran Voima Oy teetti mennä vuosikymmenenä erittäin laajan ja ansiokkaan (sekä helvetin kalliin) tutkimuksen sähkö- ja magneettikenttien vaikutuksista ympäristöön ja ihmiseen. Lopputulema oli, ettei mainittavia haittavaikutuksia ole. Kansan mielipide taas oli, että tutkimus valehtelee 6-0 ! Mikä meni pieleen ? Se, että tutkimuksen teettäjä ja rahoittaja oli valtakunnan energiahuollosta vastaava yhtiö. Jos taas joku humpuukimaakari suupielet vaahdossa vouhottaa, että sähkökentät tappavat, niin aika isoon osaan porukkaa tämä menee kuin häkä eikä kukaan ole kyselemässä, mistä nämä tiedot ovat peräisin !
- pepe+
"kyse on" kirjoitti:
selvää jos sinulla on pääsy tuollaisiin tutkimuksiin. Varmasti oletkin lukenut kaikki maailman tutkimukset joita aiheesta on tehty tai jotka vähänkin sivuavat aihetta?
Pistää vielä ihmettelemään, kun kyseinen kaveri jonka seinässä tuo ihmejohto oli, nukkui itse johdon vieressä eikä mitään ihmeellisyyksiä hänelle tapahtunut. Niin me ihmiset vain olemme erilaisia.kyse on kirjoitti
"selvää jos sinulla on pääsy tuollaisiin tutkimuksiin. Varmasti oletkin lukenut kaikki maailman tutkimukset joita aiheesta on tehty tai jotka vähänkin sivuavat aihetta?"
Valitettavasti ei ole, ja suhteellisen kielitaidottomana ulkolaisiin tutkimuksien lukeminen olisi vaikeaa. Kumminkin kuulostelen koko ajan erinlaisia tutkimuksia. Tuota kyseistä tutkimusta en ole huomannu täytyypi yrittää etsiä jos vaikka löytyisi jostain. En usko edelleenkään sitä ennen kuin pääsen tutustumaan siihen. Sitä ennen uskon ennemmin vaikka näihin vanhoihin.
Suomessa tehtiin v.2000 kaksi provokatiivista tutkimusta sähköyliherkkyydestä, Turun yliopistossa ja toinen Työterveyslaitokselle. Tuloksissa oireet eivät korreloineet altistuksen kanssa, vaan esim. TTL:n kokeessa niitä tuli jopa hiukan enemmän valealtistuksessa (koehenkilö kuvitteli saavansa S/m-altistusta). Samantapaisia tuloksia on saatu useissa tutkimuksissa muuallakin maailmassa, niin radiotaajuuksilla kuin verkkovirtakentilläkin. Tieteellinen käsitys siis on, että sähköallergia ei ole todellinen ilmiö vaan taustalla on psykologisia tekijöitä - 0132
kyse on kirjoitti:
Vaikka olisit sähköalalla töissä, niin sinulla ei ole paskaakaan tietoa siitä miten ihminen toimii, joten sinun ei kannata tulla selittelemään siitä voiko sähköallergiaa olla olemassa vai ei. Sinä pystyt varmaan syömään kalaakin tuosta vaan, mutta samalla on myös sellaisia ihmisiä jotka tulevat erittäin huonoon kuntoon jos pistävät kalaa suuhunsa, sama juttu pähkinöillä ja joillakin muilla ruoka-aineilla. Voisi jokakesäisen siitepölyallergiankin laittaa vaikka flunssan syyksi ellei nykyään tiedettäisi paremmin mistä se johtuu. Sitäpaitsi, useimmat lääkäritkin tunnustavat sen etteivät tiedä ihmisestä ja ihmisen toiminnasta kuin murto-osan. Lääkäri on vain lääkintätaitoinen niissä asioissa joissa tiedetään mikä lääke auttaa tai hillitsee joitakin sairauksia tai oireita. Ei lääkäri sentään mikään ihmemies ole joka välittömästi tietää vastauksen kaikkiin ihmistä koskeviin kysymyksiin ja osaa kosketuksellaan parantaa niinkuin joku Jeesus."Vaikka olisit sähköalalla töissä, niin sinulla ei ole paskaakaan tietoa siitä miten ihminen toimii, joten sinun ei kannata tulla selittelemään siitä voiko sähköallergiaa olla olemassa vai ei."
Sähköalalle harvemmin hakeutuu ihmisen toimintaan ja sen ihmeellisyyksiin koulutettua väkeä, ammattitaitovaatimukset keskittyvät sen sijaan aivan muihin asioihin. Tosin vanha urbaanilegenda siitä, että Imatran Voima oli niin tekninen firma, että työterveyslääkärikin oli insinööri, ei pitänyt paikkaansa.
Kun nyt olet sitten nollannut puheillasi sähköalalla työskentelevien tietämyksen ja käsityskyvyn, niin kerropa, mistä johtuu, että neljännesvuosisadan mittaisen sähköalarupeamani, joka jatkuu edelleen, aikana en ole törmännyt ainoaankaan sähköalan ammattilaiseen, joka olisi valitellut sähköallergiaa tai epäillyt oireittensa ja työnsä syy-seuraussuhdetta. Olen työskennellyt koko maassamme olemassaolevan jänniteskaalan, 0 - 400 kV, laitteistojen parissa enkä koskaan ole törmännyt ammattilaisiin, jotka olisivat allergioistaan valitellut. Mistä tämä kertoo ? Onko tauti kaikessa nerokkuudessaan valikoiva, kuten eräs vanha kolleegani totesi siihen, kun radiotoimittaja kyseli "Etkö sinä pelkää sähköiskuja ?", että "Kuule, ei se sähkö oo omilleen paha !" - sähköalalla
0132 kirjoitti:
"Vaikka olisit sähköalalla töissä, niin sinulla ei ole paskaakaan tietoa siitä miten ihminen toimii, joten sinun ei kannata tulla selittelemään siitä voiko sähköallergiaa olla olemassa vai ei."
Sähköalalle harvemmin hakeutuu ihmisen toimintaan ja sen ihmeellisyyksiin koulutettua väkeä, ammattitaitovaatimukset keskittyvät sen sijaan aivan muihin asioihin. Tosin vanha urbaanilegenda siitä, että Imatran Voima oli niin tekninen firma, että työterveyslääkärikin oli insinööri, ei pitänyt paikkaansa.
Kun nyt olet sitten nollannut puheillasi sähköalalla työskentelevien tietämyksen ja käsityskyvyn, niin kerropa, mistä johtuu, että neljännesvuosisadan mittaisen sähköalarupeamani, joka jatkuu edelleen, aikana en ole törmännyt ainoaankaan sähköalan ammattilaiseen, joka olisi valitellut sähköallergiaa tai epäillyt oireittensa ja työnsä syy-seuraussuhdetta. Olen työskennellyt koko maassamme olemassaolevan jänniteskaalan, 0 - 400 kV, laitteistojen parissa enkä koskaan ole törmännyt ammattilaisiin, jotka olisivat allergioistaan valitellut. Mistä tämä kertoo ? Onko tauti kaikessa nerokkuudessaan valikoiva, kuten eräs vanha kolleegani totesi siihen, kun radiotoimittaja kyseli "Etkö sinä pelkää sähköiskuja ?", että "Kuule, ei se sähkö oo omilleen paha !"Ollut töissä hoitoalalla ja ihmisen anatomiaa ja fysiologiaa opiskellut, että tiedän jotain myös ihmisen toiminnasta. Näitten luulotautisten takia ja muutenki ihan p**stä koko hoitoala että vaihdoin sähköpuolelle. Ei noita luulotautisia viitsi katsoa, vai miten nämä "sähköallergiset" selittää plasepojen määrän, eli multitapsia unilääkkeeksi yms. Eikä sähköalalla ihme kyllä ole sähköallergiaa, itsekin värkkään tukiasemilla, mistään mitää tietämättä kai siellä säteilee enemmän kuin joku pikkukännykkä, ei vaan ole aiheuttanut mitään, puhumattakaan vahvavirtamiehistä joilla ei ole myöskään mitään ongelmia sähkön kanssa, vaikka kiipeilevät vielä linjoillekkin, jotka joillekin aiheuttaa vaikka ja mitä oireita jos sattuvat linjojen lähellä asuun. Hullujenhuone niillekin olisi oikea paikka.
- vaikka
kyse on kirjoitti:
Vaikka olisit sähköalalla töissä, niin sinulla ei ole paskaakaan tietoa siitä miten ihminen toimii, joten sinun ei kannata tulla selittelemään siitä voiko sähköallergiaa olla olemassa vai ei. Sinä pystyt varmaan syömään kalaakin tuosta vaan, mutta samalla on myös sellaisia ihmisiä jotka tulevat erittäin huonoon kuntoon jos pistävät kalaa suuhunsa, sama juttu pähkinöillä ja joillakin muilla ruoka-aineilla. Voisi jokakesäisen siitepölyallergiankin laittaa vaikka flunssan syyksi ellei nykyään tiedettäisi paremmin mistä se johtuu. Sitäpaitsi, useimmat lääkäritkin tunnustavat sen etteivät tiedä ihmisestä ja ihmisen toiminnasta kuin murto-osan. Lääkäri on vain lääkintätaitoinen niissä asioissa joissa tiedetään mikä lääke auttaa tai hillitsee joitakin sairauksia tai oireita. Ei lääkäri sentään mikään ihmemies ole joka välittömästi tietää vastauksen kaikkiin ihmistä koskeviin kysymyksiin ja osaa kosketuksellaan parantaa niinkuin joku Jeesus.Ihan tavallinen migreeni. Vilkkuvat valot tai muut aistittavat signaalit (ihminen ei aisti sähköä) ärsyttävät aivoja, jolloin aivokalvojen verisuonet laajenevat ja syntyy migreenikohtaus. Oireetkin sopivat hyvin migreeniin. Eri ihmiset reagoivat eri tavalla, mutta en kyllä usko, että sähkö mitään aiheuttaisi, jos vertaa esim. sähkömiehiin ja niiden keskuudessa "sähköallergian" yleisyyteen. Yhtään kunnollista tutkimusta asiasta ei ole.
- ollakin
vaikka kirjoitti:
Ihan tavallinen migreeni. Vilkkuvat valot tai muut aistittavat signaalit (ihminen ei aisti sähköä) ärsyttävät aivoja, jolloin aivokalvojen verisuonet laajenevat ja syntyy migreenikohtaus. Oireetkin sopivat hyvin migreeniin. Eri ihmiset reagoivat eri tavalla, mutta en kyllä usko, että sähkö mitään aiheuttaisi, jos vertaa esim. sähkömiehiin ja niiden keskuudessa "sähköallergian" yleisyyteen. Yhtään kunnollista tutkimusta asiasta ei ole.
tai jännitys päänsärkyä, väärät tai ollenkaan silmälasit, väsymys, masennus, alko-ongelma, verenpaine, verensokerit, yli-/alipaino tms. Listaa vois jatkaa loputtomiin, tärkein unohtui nestehukka, itselläni loppui päänsäryt yms. vaivat kun aloin juomaan vichyä noin litran työpäivänä, siksi vichyä kun siitä saa sitä elimistön kaipaamaa suolaa, muotiahan on ettei suolaa käytetä, jonka puutos taas voi aiheuttaa tajuttomuuttakin ja lihastenväsyminen on yleistä yms. epämääräisiä oireita nimim. suolan lisääjä, lääkäri määräs.
- ns. sähkoalusasut
Otat vanhat Hyvonit ja spreijaat ne kauttaaltaan metallihohtomaalilla, mikä johtaa sähköä. Samoin aamutossut, ja pipon. Eri vaate kappaleet yhdistät abiko-liittimillä, alusprikoilla ja taipuisilla kuparilangan pätkillä toisiinsa.
Aamutossujen pohjaan sitten peltilevyt, poralla ja pop-niiteillä, jotka on sitten kosketuksessa maahan.
Tämä on faradaynhäkin sovellus ja toimii ihan varmasti.
Jollain pornosivulla näin joitakin kettinkiasuja. Niistä voi pientä mielikuvitusta käyttämällä tehdä myös faradaynhäkin.
Tässähän on se etu, vaikka kuulostaa hullulta, että voit jatkaa televisioineen päivineen ihan tavallista elämää. - Äiti canadasta
Lapseni aikoinaan sai ystäväperheemme sähköinssi innostumaan yliopistossa lukemaan samaa-alaa.
Vuodenpäästä hän kuittas sen , samoin jätti sähköiset apurinsa/partakoneen, hammasharjan ja hiustenkuivaajan..Hän kertoi, ettei kukaan usko miten paljon niistä pienistä esineistä saamme säteilyjä.Vieläkään hän ei omista kännyy, eikä käytä microa..Uskon todella sähköallergiaan..mut kannattas ekana kokeilla näiden pienten vehkeitten poisjättöö, olisko mitään muutosta havaittavissa..Uskon et känny on pahin,sehän seuraa mukana aina..herkkyys tasomme on jokaisella niin erilainen..- realisti
ja uskovia on kaiken sorttisia.
- korva- ja päänsärkyä,
eikä se todellakaan ole mitään luulottelua! Sähkövehkeissä yksi paha on palonestoaineet, joista eräitä juuri kiellettiin liian myrkyllisinä.
- vähintään 3 merkkiä
Jos sinulla on amalgaamipaikkoja, otata ne pois. Sekä käyttää elohopean poistoa edesauttavia hivenaineita ja vitamiineja. Seleeni on eräs tärkeä aine tässä vaiheessa.
Amalgaamien elohopea on hermostomyrkky, joka varastoituu keskushermostoon. Sitä liukenee aina paikkoja laitettaessa, porattaessa, hiottaessa, kuumia juomia juodessa, purkkaa jauhaessa ym.
Elohopea elimistössä reagoi sähköön...- amalgaamit poistettiin
Itse en todellakaan voi ottaa kantaa sähkövaikutuksiin, mutta amalgaamien poistojen jälkeen en ole saanut enää pahoinvointikohtauksia pyörryttämisen kanssa. Tämä ongelma oli jatkuva 5 vuoden ajan, mutta on ollut nyt poissa 10 vuotta. Se oli todellinen ongelma, joka poistui. Muistan viimeisen kerran kärsineeni ongelmasta kun poistettaessa amalgaameja ei käytetty suojausta ja hengitin näitä amalgaamien poistopölyjä. Ongelma oli pahin tällaisen tapahtuman jälkeisenä aamuna.
- reijopekka
99 % ihmisistä, jotka kuvittelevat kärsivänsä sähköallergiasta ovat luulosairaita
- ei reijopekka
100% reijopekoista on lobotomian kokeneita runkkareita.
- -Tara-62
2. Sähköallergia on toinen vasta julkisuutta saanut vaiva. Vaivan takana on aina tietynlainen kilpirauhasen vajaatoiminta johon yhdistyy aivojen sähkömagneettinen toiminta. Laukaisevia tekijöitä ovat mm. maasäteily ja suurelle sähköimpulssille altistuminen. Jo yksi kerta riittää tähän. Tämän seurauksena aivojen sähköinen toiminta muuttuu ja yhdessä kilpirauhasen hormonien kanssa syntyy ketjureaktio josta aiheutuu ihmiselle seuraavia oireita: ihon punoitus, huimaus, aineenvaihdunnan hidastuminen, aivojen turpoaminen, näköhäiriöt ja joskus jopa hallusinaatiot. Oikealla hoidolla vaivasta parantuu. Kohdalleni ei ole tullut yhtään tapausta, joten en voi sanoa hoitotuloksista mitään.
Kopioin Markku Leinosen kotisivuilta. - Sähkömies
Joo olen itsekkin kuullut tuosta yrityksestä mistä puhut. Kyseinen yritys on kusettanut jo monia monia ihmisiä. Tuo noitten tekemä ''työ'' on ihan täyttä puppua, sillä sähköjohdot Nolla ja Vaihe eivät voi olla väärinpäin pistorasiassa. Eli he tekevät turhan työn, mutta silti laskuttavat siitä. Mitään sähkömagneettista vaaraa ei olekkaan :DDD
- Usko tai älä
Työkaveri pystyy ennustamaan ukkosenilman jo useita tunteja ennen jyrähtelyjä?? Ja tiedätkö mistä se tietää että ukkonen on tulossa? No kaverilla tulee pää kipeäksi ihan aikuisen oikeasti. Eikä mikään pikku jysäri olekkaan. En itse ollut uskoa koko asiaa ennenkuin itse näin muutaman kerran. Kyllä näillä sähkökentillä täytyy olla jonkinlaisia vaikutuksia joillekin herkille ihmisille. Toimiihan koko ihmiskehon ohjauskin hitusen pienillä sähköimpulsseilla.
- hihoum
Usko tai älä kirjoitti:
Työkaveri pystyy ennustamaan ukkosenilman jo useita tunteja ennen jyrähtelyjä?? Ja tiedätkö mistä se tietää että ukkonen on tulossa? No kaverilla tulee pää kipeäksi ihan aikuisen oikeasti. Eikä mikään pikku jysäri olekkaan. En itse ollut uskoa koko asiaa ennenkuin itse näin muutaman kerran. Kyllä näillä sähkökentillä täytyy olla jonkinlaisia vaikutuksia joillekin herkille ihmisille. Toimiihan koko ihmiskehon ohjauskin hitusen pienillä sähköimpulsseilla.
Tunnetusti ukkonen liittyy sääilmiöihin, eli ilmanpaine muuttuu rintaman edellä. Ihminen kyllä havaitsee pienetkin paineen muutokset ja reagoi niihin. Potentiaalierolla maanpinnan ja ylempien kerrosten välillä taas ei ole mitään merkitystä tuntemuksiin.
- ioneja
hihoum kirjoitti:
Tunnetusti ukkonen liittyy sääilmiöihin, eli ilmanpaine muuttuu rintaman edellä. Ihminen kyllä havaitsee pienetkin paineen muutokset ja reagoi niihin. Potentiaalierolla maanpinnan ja ylempien kerrosten välillä taas ei ole mitään merkitystä tuntemuksiin.
En usko että itsessään se sähkökenttä aiheuttaa päänsäryn ennen ukonilmaa, mutta ilman sisältämillä sähkövarauksellisilla hiukkasilla saattaa olla vaikutusta asiaan. Tavallinen ilmahan sisältää runsaasti ioneja, joita muodostuu mm. radioaktiivisen ja kosmisen säteilyn vaikutuksesta, veden haihtuessa (ns. lenardin ilmiö) jne. Ukkosen lähestyessä pilvien alapinnan negatiivinen sähkökenttä saa ilman ionikoostumuksen muuttumaan siten että positiivisten ionien pitoisuus kasvaa jyrkästi kun negatiivisten ionien taas romahtaa.
Ihmisen hermojärjestelmä reagoi tällaisiin muutoksiin. On osoitettu että positiivisten ionien ylimäärä aiheuttaa väsymystä ja päänsärkyä, kun taas negatiivisilla ioneilla on piristävä vaikutus. Väitetään että esim. saunan virkistävä vaikutus johtuisi osaksi siitä, että saunassa ilma sisältää paljon negatiivisia ioneja, joita muodostuu veden höyrystyessä. Vastaavasti etelämaiden lämpimien laskutuulten, esim. föhn-tuulten sanotaan aiheuttavan ihmisissä pahoinvointia ja väsymystä sisältämiensä positiivisten ionien takia.
- hurlumpsis
jospa kyseessä onkin allergia kosmiselle säteilylle.
Sehän lävistää maapallonkin kuin tyhjää vaan.
Vielä vakavampaa jos sattuu olemaan painovoimalle eli gravitaatiolle allerginen; Sitä kuin ei pääse pakoon kuin ulkoavaruuteen.
Itse olen allerginen postilaatikoille, mustarastaille ja omille kulmakarvoilleni. Lisäksi poliisin, verokarhun ja tullivirkailijan näkeminen aiheuttaa voimakkaan ja räiskyvän oksennusreaktion.
Ei ole helppoa meillä X""#¤%&//-allergikoilla. - outoa
touhua hän. oletko sinä kynttilän valossa tietokoneen ääressä ilman sähköä tällä keskustelupalstalla? Varmaan sitten katsot teeveetäkin ilman sähköä
- James Randi
Tule meille riippumattomaan testiin! Jos pystyt osoittamaan, että havaitset sähkökentän vaikutuksen, niin tienaat 100000e. Palkkio on ollut lunastettavissa jo parikymmentä vuotta ja sitä on ollut hakemassa niin selvännäkijöitä, kuin maagisia voimia omaavia velhoja. Rahat ovat edelleen odottamassa.
Jos taas haluat päästä kotona kärsimistäsi oireista eroon, niin etsi parantajaa muualta kuin sähkömiehestä. Tosin, lumevaikutus voi olla kokeilemisen arvoinen.- ja "tienata"
Kannattaa mennä testiin ja jos ei ole ongelma tässä, minä suosittelen asunnon vaihtoa! Tunnen jonkun näitä sähköongelmaisia, he tuskin ovat kuitenkaan tietokoneittenkaan parissa, koska pelkäävät reaktioita, eikä heillä usein ole televisiotakaan. On tosi vaikea ymmärtää toisten ongelmia, ovatko ne todellisia vai johtuvatko muista seikoista.
Itselleni jos tulis sähköherkkyys kehoon niin kokeilisin seuraavia asioita:
Ihmisen sähkömagneettisia kenttiä tasoittava kaulakoru tjtn
Isseelläni on tälläinen ja hän kokee, että se auttaa migreeniin, mutta eipä se minua vakuuta mutta mielestänni olisi tollaisessa kokeilemisen arvoinen.
Huoneen siivoaminen.
Jos sattuis että olenkin pölylle allerginen niin sepä huomataan tällä nopeasti(En nääs siivoa huonettani ku hyvällä säkällä noin 5-8kk välein ku rupee ahdistamaan että tavarat on kateissa)
kuvaputkiNäytön vaihtaminen litteään
eipä vakuuta minua kovin paljoa, mutta tuon kokeilee suht nopeasti kaverin näytöllä
Mennä hetkeksi lappiin missä ei ole kännykällä kenttää
Kännykkähä aiheutta häiriöitä kaiuttimissa niin miksei ihmisessäki. Meet vaikka jonnekki Haltille hetkeksi vaeltamaan niin siitäki voi olla jo parantumatonta apua.
Akupunktio hoito.
isseeni harrastaa tätä ja siitä on apua vaikka mihinkä niin miksei myös sähköallergiaan.
Itse mitä tässä mietin niin ihminenhän koostuu erilaisista magneetti- ja sähkökentistä, että hyvin voisi oireet johtua siitä, että noi kentät sattuvat olemaan heikot ""normaaliin ihmiseen"" verrattuna, että nämä sitten reagoivat myös ulkopuolisiin sähkö- ja magneettikenttiin. Voisi hyvin ajatella, että syömishäiriö voisi hyvin aiheuttaa tällaista ihmisen omien kenttien häipymistä.
Ulkoinen sähköisku voi hyvin uudelleenjärjestää vaika käden sähkökenttien kulkemisen ja kiertosuunnan kauas normaalista ja silloin altistaa käden/osan kädestä herkäksi muille sähkökentille.- Aina ollut
Ennen oli "hysteriaa", joita yliopistojen maksetuissa näytöksissä miespuolinen yleisö kävi katsomassa heikomman sukupuolen heikkouksia. 50-luvulla oli muodissa maansäteily, jonka estämiseksi kutsuttiin pajunvarpumiehiä katsomaan oikeaa sängynpaikkaa tai sitten jos sängynpaikkaa ei voinut muuttaa, naulattiin hetekan alle kuparilevy.
- ukki
Kuppaaminen. En nyt tarkoita nykyisin yleistä rahojen kuppaamista vaan kunnollista sarvikuppausta, jossa imetään huono veri pois.
En muista ennen olleen mitään sähköallergioita kun oikeat kupparit hoitivat työnsä.Eipä ennen ollut gigawatin sähkölinjoja pään yläpuolella ja eikä kännyköitten sähkökenttiä.
Nää kivat pikku sähkökentät tykkää vaan kasvaa koko ajan. etenkin nyt ku langaton on muodissa. Ja veikkaampa että sähköallergia on tämän tai seuraavan sukupolven murhe.- ukki
Zealot kirjoitti:
Eipä ennen ollut gigawatin sähkölinjoja pään yläpuolella ja eikä kännyköitten sähkökenttiä.
Nää kivat pikku sähkökentät tykkää vaan kasvaa koko ajan. etenkin nyt ku langaton on muodissa. Ja veikkaampa että sähköallergia on tämän tai seuraavan sukupolven murhe.Vaan oli silloinkin ukoilmoja ja pallosalamoja oli paljon enemmän kuin nykyään. Ennenhän pallosalamat pörräsivät ja paukahtelivat vähän joka mökissä. Kyllä vaan ne tekivät sellaisia sähkökenttiä että kännykät jää toiseksi. Nykyisin noita pallosalamoja ei enää ole eikä niitä näe kuin kahelit. On se vaan niin että kunnollinen kuppaus kumoaisi kaikki kikawatit.
ukki kirjoitti:
Vaan oli silloinkin ukoilmoja ja pallosalamoja oli paljon enemmän kuin nykyään. Ennenhän pallosalamat pörräsivät ja paukahtelivat vähän joka mökissä. Kyllä vaan ne tekivät sellaisia sähkökenttiä että kännykät jää toiseksi. Nykyisin noita pallosalamoja ei enää ole eikä niitä näe kuin kahelit. On se vaan niin että kunnollinen kuppaus kumoaisi kaikki kikawatit.
Tuskin se pahaa tekee jos kuppausta yrittää.
Vaikee vaan keksiä mitn järkevää ku ei itse koe mitn ihme hommeleita vaik oon 17h päiväs näytön edes.
- Kake
Täysin turhaa tuo sinun huolesi!!! Käsitettä sähköallergia ei ole olemassakaan. Esimerkiksi ihmisen hermot toimivat sähkömagneettisten impulsien takia. Muutenkin ihminen altistuu sähkölle ympäri vuorokauden vaikka ei oleskelisi lähelläkään sähkölaitteita. Tuo allergiasi on siis täysin psyykkinen eikä fyysinen vaiva. Vika on korvien välissä! Sähköurakoitsija huijaa sinua törkeästi tarjoamalla parannusta. Mietippä siis miksi kukaan ei ota sinua vakavasti.
- minätt
tökkää töpselisi pistorasiaan joka ilta 15 minuutiksi.. näinhän ne eläinallergiatkin lähtee.
- allergialainen
ota piuhat pois perseestä niin voi vähä helpottaa.
- olis Paavolan
raamattu. Aikanaan tekussa heräsi kysymys mitä se sähkö oikeastaan on ??? Kaiketi oon tyhmä kun en vieläkään tajua mitä se loppujen lopuksi on. Voisko joku viisas kertoa ihan tarkkaa tietoa, faktaa!
- sähkö on
ei sen ihmeellisempää
- jjj
Olisit tarjonnut muillekkin kaksi tonnia mittauksista, niin nekin olisivat ottaneet sinut tosisaan :)
- aiheuttaa
sähköallergian,sul on hiiva,jaa sitä kautta anemia,ota joskus vähä viinaa,se polttaa hiivan pois t:¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
- vts00x
linjan sähkömies ja tapasin ensimmäisen sähköyliherkän vasta joitakin vuosia sitten.
Koska olen erikoistunut mm. lääkintätilojen mittauksiin, on häiriösuojattujen huoneiden sähkö- ja magneettikenttien mittaukset ja mittausmenetelmät tuttuja.
Kiinnostuin tapauksesta niin paljon, että järjestin kyseisen henkilön kotiin sekä kalustoa että mittausammattilaisia. Kyseinen henkilö osoitti asunnostaan ne paikat, joissa hän ei pystynyt olemaan. Oireet olivat kenen tahansa todettavissa: pari minuuttia väärässä paikassa ja iho oli kuin tulessa näyttäen joltakin rokolta. Oireet häipyvät nopeasti altistuksen poistuessa.
Mittauksin todettiin jokaisessa osoitetussa paikassa n. 8-30 -kertaisia kentänvoimakkuuksia työsuojelun pitkäaikaisen altistuksen raja-arvoihin verrattuna.
Tämä työ toteutettiin korvauksetta puhtaasti uteliaisuudesta. Olen ihan varma, että suuri osa säteilylähteistä saadaan eliminoitua erilaisilla ratkaisuilla myös kiinteissä sähköasennuksissa. Sähkölaitteiden osuus on kuitenkin merkittävä ja nostaa kustannuksia. En ota sen tarkemmin kantaa pyydettyyn hintaan, kun en tunne yksityiskohtia. Voisin kuitenkin kuvitella, että vähänkään isommassa asunnossa tuolla rahalla ei edes saa teetettyä tarvittavia muutostöitä.
Minusta kyseisessä asunnossa tulisi ensin teettää kentänvoimakkuusmittaukset suurimpien säteilylähteiden paikallistamiseksi ja dokumentoimiseksi. Siihen ei kovin pitkää aikaa mene ja asukaskin voi itse todeta tilanteen. Hintaakin voi jo arvioida tarkemmin. Lisäksi muutostöiden jälkeen voidaan mittauksin todeta tehtyjen töiden vaikutukset kentttiin.
Uskokoon ken haluaa, mutta älkää aliarvioiko sähköyliherkkien omia kokemuksia. Vaiva voi jopa invalidisoida ja pienetkin muutokset voivat auttaa arkipäivästä selviytymisessä.
Olisi mukavaa, jos alkuperäinen kysyjä joskus muistaisi heittää arvion lopputuloksesta muidenkin luettavaksi.- Utelias
Sähköallergia niin mielipiteitä jakava ja vaikeasti osoitettava asia, että olisi syytä jakaa täsmällisempää tietoa -jos sitä on.
"Mittauksissa todettiin jokaisessa osoitetussa paikassa n. 8-30 -kertaisia kenttävoimakkuuksia työsuojelun pitkäaikaisen altistuksen raja-arvoihin verrattuna".
Mitkä olivat nämä säteilylähteet? - vts00x
Utelias kirjoitti:
Sähköallergia niin mielipiteitä jakava ja vaikeasti osoitettava asia, että olisi syytä jakaa täsmällisempää tietoa -jos sitä on.
"Mittauksissa todettiin jokaisessa osoitetussa paikassa n. 8-30 -kertaisia kenttävoimakkuuksia työsuojelun pitkäaikaisen altistuksen raja-arvoihin verrattuna".
Mitkä olivat nämä säteilylähteet?pieni mustavalko-TV (isoruutuinen väri-TV aiheutti vielä pahempia oireita), matkaradio, ompelukone, valaisin jne.
- sanoa...
vts00x kirjoitti:
pieni mustavalko-TV (isoruutuinen väri-TV aiheutti vielä pahempia oireita), matkaradio, ompelukone, valaisin jne.
... että täyttä humpuukia.
Kerropa vielä, että kuinka suuria kentänvoimakkuuksia sait tavallisesta lampusta. - Utelias
vts00x kirjoitti:
pieni mustavalko-TV (isoruutuinen väri-TV aiheutti vielä pahempia oireita), matkaradio, ompelukone, valaisin jne.
Pahimpia olivat siis tavanomaiset sähkölaitteet. Matkaradio ei kai ollut paristokäytössä? Oliko valaisin tavallinen hehkulamppu? Kuinka kaukana esim. valaisimesta tuo raja-arvo ylittyi?
Kiinnostunutta (huolestunuttakin) lukijakuntaa taitaa löytyä, jos tietoa löytyy. - mutta
vts00x kirjoitti:
ne voivat johtua silti aivan muusta kuin sähköstä. Veikkaan, että johtuukin.
Vaikka kaikki näyttääkin menevän aivan nappiin noiden mittauksien kanssa, niin silti epäilen magneettikentillä olevan mitään osuutta asiaan. En tunne tätä tautia, mutta monista psyykkisistä pakkomielteistä kärsivät ihmiset osaavat "stimuloida" itsensä mitä ihmeellisimpiin olotiloihin. Myös ruumis reagoi hyvinkin rankasti.
Otetaanpa ihan malliksi vaikka paniikkihäiriö. Ihminen pelkää mennä esim. markettiin, koska tietää, että siellä tulee kohtaus. Kohtaus tulee aina tietenkin, jos menee. Kohtaus tulee aina näissä tietyissä tilanteissa ja potilas varookin näitä tilanteista. Mieli on jo virittynyt siihen. Kyse on pakkomielteestä, mitä ei voi hallita.
Kohtaukseen liittyy rankkoja ruumiillisia tuntemuksia, jotka muistuttaa sydänkohtausta joskus sekä tukehtumista. Mutta kaikki on tavallaan mielen tuotetta, mutta oireet todellisia.
Toinen esimerkki on ihollaan tressiin voimakkaasti reagoivat ihmiset.
Veikkaisin, että kyse on jostain tällaisesta pakkomielteestä, alitajuntaisesta pelosta, mihin iho reakoi voimakkaasti, vaikka kuten noilla em. ihollaan tressiin reagoivilla ihmisillä käy.
Ihmisen mieli tekee ihmeellisiä asioita.
Siis kun ihmisen alitajunta voi kehittää sydänkohtauksen ja tukehtumisen oireet, niin ihon punoitus ja kesiminen on kevyttä kamaa.
Itse veikkaisin, että potilas kokee oikeasti tuntemuksia noissa magneettikentissä. Ne tuntuu omituisilta ja potilas alkaa tavallaan liioittelemaan oireita, kun ne on niin kummallisia. Tästä oireiden liioittelusta taas seuraa aivojen aiheuttamat ruumiilliset oireet. Kyse on ehkä herkistä ihmisistä jotka oikeasti reagoivat noihin magneettikenttiin, mutta magneettikenttien aiheuttamien tuntemuksien kummallisuuden takia aivot kehittävät asiasta pahemman ongelman, kuin se itse asiassa on. Eli luulen, että kyse on tavallaan paniikkihäiriötä vastaavasta luulotaudista.
Tavallaan asiaan kuuluu, että punoitus jyrähtää käyntiin sähkölaitteen vierellä.
Kyse on ihan varmaan oikeasta taudista, mutta sitä ei maadoituksilla ja häiriönpoistoilla välttämättä paranneta. Joku voisi tutkia ja tehdä ns. lumetalon, missä olisi muka kaikki mahdollinen suojaus päällä ja sitten katsottaisiin ihon punoituksia. - Utelias
vts00x kirjoitti:
Kun sähkö- ja magneettikenttien mittauksiin perehtynyt henkilö on todennut sähköyliherkän kodissa 8-30 kertaa raja-arvot ylittäviä kenttävoimakkuuksia, niin tuossa on ajattelemisen aihetta.
Sosiaali- ja terveysministeriön asetuksessa pitkän ajan raja sähkökentälle on 5 kV/m ja magneettikentälle 100 µT. Noita arvoja ei kodissa helposti ylitetä, esim. magneettivuon tiheys on 200 µT 1 metrin etäisyydellä johtimesta kun virta on 1000 A.
Tuota taustaa vasten olisi hyvä tarkastella mitattuja arvoja. - vts00x
Utelias kirjoitti:
Kun sähkö- ja magneettikenttien mittauksiin perehtynyt henkilö on todennut sähköyliherkän kodissa 8-30 kertaa raja-arvot ylittäviä kenttävoimakkuuksia, niin tuossa on ajattelemisen aihetta.
Sosiaali- ja terveysministeriön asetuksessa pitkän ajan raja sähkökentälle on 5 kV/m ja magneettikentälle 100 µT. Noita arvoja ei kodissa helposti ylitetä, esim. magneettivuon tiheys on 200 µT 1 metrin etäisyydellä johtimesta kun virta on 1000 A.
Tuota taustaa vasten olisi hyvä tarkastella mitattuja arvoja.Puolihuolimattomasti kirjoitetussa tekstissä oli tietysti yksi olennainen virhe: Vertailukohtana ei ollut asetuksen taulukkoarvot, jotka ovat nykyisin tottavie korkeahkoja. Aiemmin säädöksissä (esim. 1990 ja 1992 taulukoissa) ei verkkotaajuisia kenttiä edes huomioitu ja lähellä verkkotaajuutta raja-arvot olivat dekadin-pari alempia. Lisäksi yksikkönä käytettiin tavallisesti kentänvoimakkuutta eikä tiheyttä.
Vertailukohtana muistikuvissani oli varmaankin lääkintätilojen standardin raja-arvot, jotka jo sotkevat herkkiä laitteita (jotkut ihmisetkin ovat toki sellaisia!) eli ne vanhat 0,2 ja 0,4 µT. Maksimitasot taisivat olla kuitenkin alle nykyisten asetuksen tiheyksien mutta kuitenkin kymmeniä mikrotesloja. Onneksi ainakin mittalaitteen tyyppi on vielä tarkistettavissa, kun muisti pätkii: se oli ELF Microteslameter MFD-III SMPC Electronicsilta - resoluutio 0,01...199,9 µT. Mittaa kolmen vektorin suuntaan erikseen ja summavektorin. - Utelias
vts00x kirjoitti:
Puolihuolimattomasti kirjoitetussa tekstissä oli tietysti yksi olennainen virhe: Vertailukohtana ei ollut asetuksen taulukkoarvot, jotka ovat nykyisin tottavie korkeahkoja. Aiemmin säädöksissä (esim. 1990 ja 1992 taulukoissa) ei verkkotaajuisia kenttiä edes huomioitu ja lähellä verkkotaajuutta raja-arvot olivat dekadin-pari alempia. Lisäksi yksikkönä käytettiin tavallisesti kentänvoimakkuutta eikä tiheyttä.
Vertailukohtana muistikuvissani oli varmaankin lääkintätilojen standardin raja-arvot, jotka jo sotkevat herkkiä laitteita (jotkut ihmisetkin ovat toki sellaisia!) eli ne vanhat 0,2 ja 0,4 µT. Maksimitasot taisivat olla kuitenkin alle nykyisten asetuksen tiheyksien mutta kuitenkin kymmeniä mikrotesloja. Onneksi ainakin mittalaitteen tyyppi on vielä tarkistettavissa, kun muisti pätkii: se oli ELF Microteslameter MFD-III SMPC Electronicsilta - resoluutio 0,01...199,9 µT. Mittaa kolmen vektorin suuntaan erikseen ja summavektorin.tärkein, eli mittalaitteen tyyppi oli merkitty muistiin.
Yliherkkyydestä on varsin hyvä kuvaus tuossa edellä: "Oireet ovat varmaan todellisia".
- Mufasa
Toki tuo impedanssien mittaaminen ei ole noin kallista, eikä edes liian aikaa vievää, vaikeasta puhumattakaan.
Sinua, parahin allergikko, viedään nyt 6-0. Ja jos urakoitsija toteaa, että jopasjopas, täällähän näitä "erityisimpedansseja" on, nii mitä sille tekee? Magneettikentät syntyvät muuntajista, jotka poistamalla saat jo mielenrauhan. Vaihdat vain laitteisiin joissa ei ole muuntajaa ja jotka toimivat verkkovirralla. Mitä tulee erikoislamppuihin niin...joo. Vaihtosähkölle kun on vain ihan sama, että onko vaihde ja nolla missä asennoissa tahansa, mittaustulokset ovat vain aina samat.
Minä ehdottaisin ongelman purkua jostain ihan muualta, kuin asunnon "korjaamisesta". Pahalla en tätä sano, rakentavasti vain. Ihmisen pää toimii erikoisella tavalla, ja sen saa uskomaan mitä tahansa jos haluaa (ja joskus jopa vaikkei haluakkaan) kun on vain tarpeeksi vakuuttava tai oikea ihminen sen sanoo, totta sen ei tarvitse olla, mutta totuus siitä tulee. Nyt lähden opettelemaan äidinkielen alkeita ja sinulle suosittelisin psykologian lyhyttä oppimäärää. Kiitti hei. - heli
Mitkä oireet sähköallergiasta yleensä yleisiä?
Pähkäilen itse töissä silmien punoitusta, vesistämistä, nenän tukkoisuutta, ihon kuivumista - jotka ovat poissa, kun olen lomalla. Meillä töissä on toimistossa 5 tietokonetta, jotka kuivattavat ilmaa ja sähköistävät sitä. Ihmettelen, että muut ei oirehdi millään tavalla ja minua ärsyttää kaikki koneistus näistä oireista johtuen.
Muuten en ole näitä oireita muualla huomannut.
Onko vinkkejä, miten asiaa voisi selvittää?- Apu Kaikeen
Nyt on kyse erityisavun tarpeesta. Ota yhteys tuohon T:mi John Holmesiin.
- muu apu
En tiedä voiko sitä kutsua sähköallergiaksi, mutta sain ennen sähköiskun kaikesta mihin koskin, huonekalut, ovenkahvat se iski jopa kengän läpi kun astuin rappurallin päälle, se oli tosi inhottavaa kun varaus täytyi aina "purkaa" avainnipun avulla ennen kuin otti mistään käsin kiinni. Sain lopulta avun EDTA:sta, se on -30 luvulla kehitetty lääke lyijymyrkytykseen, kaikella metallilla lyijyllä, elohopea, alumiini, kadmiumi, kupari. rauta, magnesium,jopa tavallinen kalsium, kaikella metallilla on kaksi positiivista sähkövarausta jotka toimivat elimistössä sähkömagneetin tavoin. Kun meidän suvussa kuuskymppiset miehet on ensin halvaantunut, ja sitten kuolleet on sanottu että ne on "kalkkeutuneet". Kun koko hermojärjestelmä toimii sähköisesti, aiheuttaako nämä kalsiumkerääntymien positiiviset sähkövaraukset siinä hämminkiä, tiedä häntä? No, joka tapauksessa sain avun EDTA:sta,joka vie elimistöstä pois metallia, sitä saa reseptillä tai ilman, se on tunnettu aine, josta löytyy tietoa netistä.
- kertokaas
tyhmälle että millä tavalla suuri magneettikenttä vaikuttaa käytännössä ihmiseen? Tuossa päivä pari sitten tuli joku suomalainen ohjelma telkkarissa, taisi olla "kotimaan kasvot", missä kerrottiin jostain suomalaisesta kromikaivoksesta.
Siinä näytettiin tehtaan osaa missä eroteltiin se kromi muusta maaroinasta pois, niin laitoksen kyljessä luki varoitus että vaara, suuri magneettikenttä, tai jotain vastaavaa.
Millä tavoin tuo kenttä siis vaikuttaisi ihmiseen jos sellaisen lähelle menisi? Kun ajattelin vaan, että kun se on vaan magneettikenttä, niin eihän sen ihmiseen pitäisi vaikuttaa millään tavalla. Voihan siinä tietysti muistikortit ja sellaiset pyyhkiytyä tyhjäksi, mutta nehän on teknisiä laitteita jotka perustuu juuri magneettikenttiin. tai ainakin niin olen ymmärtänyt.- magneettikenttä
Voisi repiä palttoosta metallinapit tai vetää sinut niittivyöstä kiinni laitoksen seinälle.
- meinasin
magneettikenttä kirjoitti:
Voisi repiä palttoosta metallinapit tai vetää sinut niittivyöstä kiinni laitoksen seinälle.
että eikö se vaikuta vain ja ainoastaan metalliesineisiin, kuten nappeihin vetämällä ne puoleensa, ja haitallisesti sitten näihin puhelimiin ja muihin herkkiin sähkövempaimiin että menee muistit tyhjiksi jne.
Mutta eihän se varsinaisesti ihmiselle mitään tee vaikka olisi kuinka helvetillinen magneettikenttä tahansa? - azerty
meinasin kirjoitti:
että eikö se vaikuta vain ja ainoastaan metalliesineisiin, kuten nappeihin vetämällä ne puoleensa, ja haitallisesti sitten näihin puhelimiin ja muihin herkkiin sähkövempaimiin että menee muistit tyhjiksi jne.
Mutta eihän se varsinaisesti ihmiselle mitään tee vaikka olisi kuinka helvetillinen magneettikenttä tahansa?Ei staattisella magneettikentällä pitäisi tietääkseni olla ihmeempiä vaikutuksia ihmiskehoon, ellei kenttä ole erittäin, erittäin voimakas. Jostain olen lukenut, että suurimpien magneettikuvauslaitteiden magneettikentät (jopa 7 teslaa) saisivat tutkittavan henkilön ruumiinnesteet pyörteilemään jos potilas siirretään kuvauslaitteen putkeen liian nopeasti. Johtuu kaiketi jotenkin siitä, että liikkuvien sähkövarauksellisten hiukkasten liikerata kaareutuu magneettikentässä. Mutta useiden teslojen magneettikentät ovat jo niin voimakkaita, että niiden käsittäminen on täysin järjen tuolla puolen...
Sen sijaan ajan suhteen jatkuvasti muuttuvat, verkkovirran synnyttämät magneettikentät saattavat hyvinkin vaikuttaa ihmiskehoon. Ne indusoivat kehoon vaihtelevia jännitteitä, joihin hermojärjestelmä reagoi (hermoston toimintahan on nimenomaan sähköistä). Niin että kyllä sähkömagneettisille kentille herkistyminen on mielestäni hyvinkin mahdollista, eikä sitä tulisi ollenkaan vähätellä.
- ärsyyntynyt
Oma kokemukseni:
Kun joitakuita vuosia sitten ostimme saksalaiset korkealaatuiset kodinkoneet (astiainpesukone, pyykinpesukone ja kuivuri) aloin saada oireita, jotka pahenmistaan pahenivat ja lopulta en voinut edes käydä wc;ssä siinä tilassa, jossa pyykinpesutorni oli enkä kyennyt laittamaan astioita koneeseen. Päätelmämme oli, että laitteisiin tulipalojen varalta tehty bromia sisältävä suojaus oli ärsytykseni aiheuttaja.
Löytyykö toisia, joilla on vastaavia kokemuksia?- Rommaani Porista
Jos huomasitte tällaisia vaikutuksia myös, niin epäilynne osuu oikeaan.
- xena74
2000 euroa tai mikä tahansa rahassa mitattava on pieni hinta, mikäli suoritetuilla toimenpiteillä on vähäistäkään vaikutusta oireisiisi. Kokeile rohkeasti kaikkea, mistä sinulle saattaisi olla apua. Toivon sinulle parempia päiviä ja onnea elämääsi.
- Rommaani Porista
Eipä kannata ensimmäiseksi mennä huijareitten uhriksi. Nyt kun on tämä internetti, niin eiköhän täältä löydy jotakin. Viranomaisille kuollut ihminen on kaikkein rakkain, kustannuksia me ihmiset vaan tuotamme. Eli sieltä päin tulee vain ohjeita siihen malliin, että syö myrkkyä, niin häivyt siitä marisemasta. Ongelman ratkaisemiseksi on alettava keräämään kohtalotovereita ja sitten joukkovoiman avulla viemään asiaa eteenpäin. Valitettavasti minä en ole saanut sähköallergiaa, koska minulla kiintiö on täysi viinistä, laulusta ja naisista.
- Red Indian
Rommaani Porista kirjoitti:
Eipä kannata ensimmäiseksi mennä huijareitten uhriksi. Nyt kun on tämä internetti, niin eiköhän täältä löydy jotakin. Viranomaisille kuollut ihminen on kaikkein rakkain, kustannuksia me ihmiset vaan tuotamme. Eli sieltä päin tulee vain ohjeita siihen malliin, että syö myrkkyä, niin häivyt siitä marisemasta. Ongelman ratkaisemiseksi on alettava keräämään kohtalotovereita ja sitten joukkovoiman avulla viemään asiaa eteenpäin. Valitettavasti minä en ole saanut sähköallergiaa, koska minulla kiintiö on täysi viinistä, laulusta ja naisista.
Muistan, kun isi-isäni ja -äitini kertoivat, miten intiaaniongelma ratkaistiin. Ei tarvinnut keksiä muuta kuin konekivääri. Ja se tepsi. Luulen, että allergiat poistuvat samalla menetelmällä. Montun reunalle kaikki valittajat.
- On aivan erilainen
Suhtautuminen näihin Ufo-asioihin. Siellä on myös parantajia pilvin pimein. Uskonnon alasajo on nostanut kaikki huu-haat pintaan.
- Teekkari
Terve!
Olen ollut mukana rakentamassa Turun Paattisille luultavasti suomen ensimmäistä emc suojattua taloa. Tontin pohjaan vedettiin useita satoja metrejä kuparipiuhaa maadoitukseksi. Lisäksi taloon ei tullut sisälle kuin 24 voltin jännite. Matalampaa jännitettä suosittelisin sinullekin. 240 voltilla varustetusta talosta en oikein usko aivan helpolla saatavan sähköallergiselle vapaata aluetta. - Diplomitutkinnon suorittanut
No 2000e on todella halpa hinta eristysimpedanssivirtasilmukkamittauksesta ja virtajohtimien järjestys-selvityksestä. Ihmetyttää meinaako tämä urakoitsia tästä summasta vielä maksaa verot..? Tälläisten urakoiden hintahaarukka on meilläpäin ollut 4500-7000euron luokkaa. (70m2 asunto)
- Onko se niin vaikea myöntää...
Tiede ei ole eksakti totuus, tämän tietävät KAIKKI jotain tiedettä opiskelleet, tai ainakin heidän pitäisi. Tiede on itseään korjaavaa ja jatkuvassa muutoksessa. Voitteko siis perustellusti väittää, te tieteentekijät, jotka näitä sähköallegia mittauksiakin teette, että teidän laitteenne jo tänään pystyvät kaikki olemassaolevat ilmiöt mittaamaan?
Että on se perkele kun se maapallo on vieläkin litteä.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih517016Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7033123Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831310Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.981291- 841285
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631187- 891180
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2361136Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.2181120- 761046