Kaste on välttämätön. Vauvat on kastettava heti syntymän jälkeen, muutoin helvetti on täynnä itkeviä vauvoja. Kerran kastettu on ikuisesti pelastettu.
Uskokaa nyt, tämä on vakava asia ja totuus.
Vauvat on kastettava
6
316
Vastaukset
- Moroni luku 8
Helvetillä pelotellaan myös lasten vanhempia. Pelkkä ajatus lapsikasteesta vie helvettiin tämän opin mukaan (jae 14).
8 LUKU
Mormonin kirje Moronille. Pienet lapset eivät ole parannuksen tai kasteen tarpeessa.
1. Kirje isältäni, Mormonilta, joka on kirjoitettu minulle, Moronille; ja hän kirjoitti sen
minulle pian sen jälkeen, kun minut oli kutsuttu palveluksen työhön. Ja tällä tavoin hän
kirjoitti minulle, sanoen:
2. Rakas poikani Moroni, minä iloitsen suuresti,.että sinun Herrasi, Jeesus Kristus, on
muistanut sinua ja on kutsunut sinut palvelukseensa ja pyhään työhönsä.
3. Minä aina muistan sinua rukouksissani, alati rukoillen Isää Jumalaa hänen Pyhän
Lapsensa Jeesuksen nimessä, että hän rajattomassa hyvyydessänsä ja armossansa
varjelisi sinut antamalla sinulle loppuun asti vahvana pysyvän uskon hänen nimeensä.
4. Ja nyt, poikani, minä puhun sinulle siitä, mikä minua suuresti murehduttaa, sillä minua
murehduttaa, että teidän keskuudessanne on alkanut esiintyä riitaa.
5. Sillä jos se, mitä olen kuullut, pitää paikkansa, teidän keskuudessanne on ollut kiistelyä
pienten lastenne kastamisesta.
6. Ja nyt, poikani, minä haluaisin teidän ahkeroitsevan tämän suuren erehdyksen
korjaamiseksi keskuudessanne, sillä tätä varten minä olen tämän kirjeen kirjoittanut.
7. Sillä heti tämän teistä kuultuani minä kysyin Herralta tätä asiaa. Ja Herran sana tuli
minulle Pyhän Hengen voimasta, ja se kuului näin:
8. Kuuntele Kristuksen, Lunastajasi, Herrasi ja Jumalasi, sanoja. Katso, minä en tullut
maailmaan kutsuakseni vanhurskaita, vaan syntisiä parannukseen; eivät terveet tarvitse
parantajaa, vaan sairaat; niinpä pienet lapset ovat terveitä, sillä he eivät kykene
tekemään syntiä; siis Aadamin kirous on minussa otettu heiltä pois, niin ettei se pääse
vaikuttamaan heihin, ja ympärileikkauksen laki on minussa poistettu.
9. Ja tällä tavoin Pyhä Henki ilmoitti Jumalan sanan minulle; sen tähden, rakas poikani,
minä tiedän, että se, että te kastaisitte pieniä lapsia, olisi juhlamuotoista pilkkaa
Jumalan edessä.
10. Katso, minä sanon sinulle, että tätä teidän tulee opettaa - parannusta ja kastetta niille,
jotka ovat vastuullisia ja voivat tehdä syntiä; opettakaa vanhemmille, että heidän
täytyy tehdä parannus ja antaa kastaa itsensä ja nöyrtyä pienten lastensa kaltaisiksi,
niin he kaikki pelastuvat pienine lapsinensa.
11. Eivätkä heidän pienet lapsensa ole parannuksen eivätkä kasteen tarpeessa. Katso, kaste
on parannuksen kaste käskyjen täyttämiseksi, syntien anteeksisaamiseksi.
12. Mutta pienillä lapsilla on ollut elämä Kristuksessa maailman perustamisesta asti; ellei
niin ole, Jumala on puolueellinen Jumala ja myös muuttuvainen Jumala sekä sellainen,
joka katsoo henkilöön, sillä kuinka moni pieni lapsi onkaan kuollut ilman kastetta!
13. Jos siis pienet lapset eivät voisi pelastua ilman kastetta, niiden olisi täytynyt joutua
loputtomaan helvettiin.
14. Katso, minä sanon teille, että se, joka luulee, että pienet lapset tarvitsevat kasteen, on
katkeruuden sapessa ja kiinni vääryyden siteissä, sillä hänellä ei ole uskoa, toivoa eikä
rakkautta; jos hänet sen tähden otettaisiin pois hänen vielä näin ajatellessaan, hänen
täytyisi joutua helvettiin.
15. Sillä kauhistavaa jumalattomuutta on ajatella, että Jumala toisen lapsen pelastaa, koska
hänet on kastettu, ja toinen joutuu kadotukseen, koska hän ei ole kastetta saanut.
16. Voi niitä, jotka tällä tavoin vääristelevät Herran tiet, sillä he hukkuvat, elleivät tee
parannusta. Katso, minä puhun rohkeasti, koska olen siihen saanut valtuuden
Jumalalta; enkä minä pelkää sitä, mitä ihmiset voivat tehdä, sillä täydellinen rakkaus
karkoittaa kaiken pelon.
17. Ja minä olen sellaisen rakkauden täyttämä, joka on iankaikkista rakkautta; sen tähden
kaikki lapset ovat minulle samanarvoiset; sen tähden minä rakastan pieniä lapsia
täydellisellä rakkaudella, ja he ovat kaikki toistensa kaltaiset ja pelastuksesta osalliset.
18. Sillä minä tiedän, että Jumala ei ole puolueellinen Jumala eikä muuttuvainen olento,
vaan hän on muuttumaton hamasta iankaikkisesta hamaan iankaikkiseen.
19. Pienet lapset eivät voi tehdä parannusta; sen tähden on kauhistavaa jumalattomuutta
kieltää heidän osallisuutensa Jumalan puhtaaseen armoon, sillä heillä on kaikilla elämä
hänessä hänen armonsa perusteella.
20. Ja se, joka sanoo, että pienet lapset tarvitsevat kasteen, kieltää Kristuksen armon ja
tekee tyhjäksi hänen sovituksensa ja hänen lunastuksensa voiman.
21. Voi sellaisia, sillä heitä uhkaa kuolema, helvetti ja loputon vaiva. Minä sanon sen
rohkeasti; Jumala on minua käskenyt. Kuunnelkaa sanojani ja ottakaa niistä vaari,
taikka ne todistavat teitä vastaan Kristuksen tuomioistuimen edessä.
22. Sillä katso, kaikilla pienillä lapsilla on elämä Kristuksessa, sekä myös kaikilla niillä, jotka
ovat ilman lakia. Sillä lunastuksen voima tulee kaikkien niiden osaksi, joilla ei ole lakia;
sen tähden se, jota ei ole tuomittu eli se, jota tuomio ei koske, ei voi tehdä
parannustakaan; eikä sellaisia kaste hyödytä mitään -
23. vaan se on pilkkaa Jumalan edessä ja kieltää Kristuksen armon ja hänen Pyhän
Henkensä voiman ja turvaa kuolleisiin tekoihin.
24. Katso, poikani, tällaista ei pitäisi olla, sillä parannus kuuluu niille, jotka ovat tuomion
alaiset ja rikotun lain kirouksen alaiset.
25. Ja ensimmäinen parannuksen hedelmä on kaste, ja kaste tulee uskon kautta käskyjen
täyttämiseksi; ja käskyjen täyttäminen tuo syntien anteeksiannon;
26. ja syntien anteeksianto tuo mukanaan sydämen sävyisyyden ja nöyryyden; ja sydämen
sävyisyyden ja nöyryyden johdosta tulee Pyhän Hengen osallisuus, joka Puolustaja
täyttää toivolla ja täydellisellä rakkaudella, mikä rakkaus pysyy vahvana ahkerasti
harjoitettavan rukouksen avulla, kunnes loppu tulee, jolloin kaikki pyhät saavat asua
Jumalan tykönä.
27. Katso, poikani, minä kirjoitan sinulle vielä, ellen pian lähde laamanilaisia vastaan. Katso,
tämän kansan eli Nefin kansan ylpeys on määrännyt sen häviön, ellei se tee parannusta. Jeesus ei kastanut lapsia, hän vain siunasi heitä. Ei myöskään kukaan Raamatun UT:n henkilöistä. Sen sijaan sieltä löytyy kohta, jossa ensiksi ihminen uskoo Jeesukseen ja sitten hän vasta pyytää että hänet kastetaan.
36.Jatkaessaan matkaa he tulivat veden ääreen. Hoviherra sanoi: "Tässä on vettä. Mikä estää kastamasta minua."
37.[Filippus sanoi: "Jos sinä uskot koko sydämestäsi, se tapahtukoon". Hän vastasi: "Minä uskon, että Jeesus Kristus on Jumalan Poika".]*
38.Hoviherra käski pysäyttää vaunut. He astuivat kumpikin veteen, sekä Filippus että hoviherra, ja Filippus kastoi hänet.
[Jumalan Kansan Raamattu: Ap. t. 8:36-38]
Raamatullinen kaste on tuosa ylhäällä! Ei siis pidä kastaa vauvana.
Lopeta harhaopetus!
8.Miksi emme tekisi, kuten - meitä herjaten - meidän syytetään tekevän, ja kuten jotkut väittävät meidän sanovan: "Tehkäämme pahaa, että siitä tulisi hyvää?" He saavat oikeutetun tuomion.
[Jumalan Kansan Raamattu: Room. 3:8]
Sinä siis saat Jumalalta tuomion harhaopetuksestasi. Varo ettei opetuksesi kautta mene ihmisiä helvettiin siksi että opetat väärin!
Kaste ei ole pelastuksen ehto. PYhässä raamatussa ei ole mitään lapsikasteesta, koska tätä harhaa ei silloin ollut vielä olemassa. Eli ei kastamalla pelastuta, vaan uskolla Jeesukseen.
Pienet lapset, jos sattuvat kuolemaan, ovat viattomia, he pääsevät taivaaseen siitä vaan!
1.Veljeni, älkööt aivan monet teistä pyrkikö opettajiksi, sillä te tiedätte, että me saamme sitä kovemman tuomion.
2.Monessa kohdenhan me kaikki hairahdumme. Jos joku ei erehdy puheessa, hän on täydellinen mies ja kykenee hillitsemään myös koko ruumiinsa.
3.Kun panemme suitset hevosten suihin, että ne tottelisivat meitä, me voimme ohjata niiden koko ruumiin.
4.Vaikka laivat ovat suuria ja rajujen tuulten kuljettamia, perämies ohjaa niitä varsin pienellä peräsimellä, minne haluaa.
5.Samoin myös kieli on pieni jäsen ja silti voi kerskata suurista asioista. Voihan pieni tuli sytyttää suuren metsän!
6.Myös kieli on tuli, vääryyden maailma. Meidän jäsenistämme kieli tahraa koko ruumiin, sytyttää tuleen elämän pyörän, itse syttyen helvetistä*.
[Jumalan Kansan Raamattu: Jaak. 3:1-6]- oikaisen asian
Jeesus eli vanhan liiton aikana, jolloin nykyistä lapsikastetta Kristuksen kuoleman ja veren ja ylösnousemuksen yhteyteen vielä ollut olemassa (Room.6:3-5)
Etiopiasen hoviherran uskomista ei ole mainintaa alkuperäisissä Raamatun käsikirjoituksissa. Veden löytyminen erämaataipaleella Gazan tien varrella n. 30 km Jerusalemista pienestä lähteestä valuvasta purosta mahdollisti kastamisen valelemalla. Filippus ja hoviherra astuivat veteen ja vedestä pois, kastaminen tapahtui valelemalla, kuten katakombien mosaiikkikuvat kertovat. Paikan ovat monet käyneet katsomassa ja siinä on vain lähde samalla paikalla. - eepu*
oikaisen asian kirjoitti:
Jeesus eli vanhan liiton aikana, jolloin nykyistä lapsikastetta Kristuksen kuoleman ja veren ja ylösnousemuksen yhteyteen vielä ollut olemassa (Room.6:3-5)
Etiopiasen hoviherran uskomista ei ole mainintaa alkuperäisissä Raamatun käsikirjoituksissa. Veden löytyminen erämaataipaleella Gazan tien varrella n. 30 km Jerusalemista pienestä lähteestä valuvasta purosta mahdollisti kastamisen valelemalla. Filippus ja hoviherra astuivat veteen ja vedestä pois, kastaminen tapahtui valelemalla, kuten katakombien mosaiikkikuvat kertovat. Paikan ovat monet käyneet katsomassa ja siinä on vain lähde samalla paikalla.Jae (Apt.8:36) voisi kuvata: "he tulivat MEREN (Välimeri) ääreen"!?
*
8:36 "Ja kulkiessaan tietä he tulivat veden (meren) ääreen; ja hoviherra sanoi: "Katso, tässä on vettä. Mikä estää kastamasta minua?"
8:38 Ja hän käski pysäyttää vaunut, ja he astuivat kumpikin veteen, sekä Filippus että hoviherra, ja Filippus kastoi hänet.
8:39 Ja kun he olivat astuneet ylös vedestä, tempasi Herran Henki Filippuksen pois, eikä hoviherra häntä enää nähnyt. Ja hän jatkoi matkaansa iloiten.
8:40 Mutta Filippus tavattiin Asdodissa; ja hän vaelsi ympäri ja julisti evankeliumia kaikissa kaupungeissa, kunnes tuli Kesareaan."
sitten kun vauva tulee isoksi,ei muuta kuin syntiä tekemään,kaikenlaista pahaa,vaikka et jäisi kiinni tässä ajassa,niin TAIVAS odottaa.kaikki pääsee!ihan vakavasti puhuen,taivaaseen pääsee ottamalla jeesus vastaan.sen voi tehdä ihminen joka ymmärtää olevansa syntinen,eli se on tietoinen ratkaisu.vauva ei todella ymmärrä olevansa syntinen,jos vauva tai pieni lapsi kuolee,se pääsee taivaaseen,koska ei ymmärä oikeata väärästä.
- Kyllä se niin on!
Vauvat on pestävä päivittäin! .. muuten rupeavat haisemaan .. hyh, hyh ....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih506733Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6752915Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831270Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.971249- 841235
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä611144- 891130
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2371100- 721012
- 241911