Hetki ajastasi

Lio

Tule harmaana kesäaamuna
kevyinä sadepisaroina
Tule ukkosen jyrinänä
iske salamana sydämeeni

Tule hymynä auringon
makuna mansikoiden
ja meren suolaisen
Tule tuoksuna syreenien
juhannusruusujen
Viivy luonani tämän kesän

Pienen hetken ajastasi

23

786

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rellu

Hetki ajastasi -
      noilla elementeillä,
      noilla kauniilla lauseilla -
      kukapa niihin ei tarttuisi.

Kaunis kiitos tästä ja ihanaa
      suvipäivän jatkoa :D

• Lio

kauniista sanoistasi, jotenkin tuntuu siltä että olen menettänyt kykyni ilmaista ajatuksiani runoilla, (jos mulla sitä koskaan on ollutkaan) enkä osaa kommentoida muidenkaan runoja niinkuin haluaisin, mutta luen sitä enemmän, ehkä liikaa
        nyt kun poikani on leirikoulussa tämän viikon

• Runoilijatar

Täytyy nyt heti kommentoida
      Tämä oli sinun parhaimpiasi!

• Lio

näin hyvän arvostelun, kaunis kiitos siitä!

• Hienoa runoutta,
      Ystävä ihanana kesä aamuna.

• Lio

ihanaa aikaa mutta aamu oli harmaa ja sateinen, kiitos Margitta näteistä sanoistasi!

• Kaukomieli

Eroksena puettuna kaapuun maankiertäjän, harmaaseen, ja nuoleni ammun sydämeesi kaunis Psycheni mun!

Kauniilla runolla aloitit päivän uuden Lio, vai lopetitko sillä yön vanhan Lio?

Hyviä jatkoja toivoo/Kaukomieli

• Lio

nyt tule kun minä "Psychenä" rikoin lupaukseni nähdä kasvosi

Minkä yön vanhan? Ei nyt oikeen leikkaa...

Hyvää illanjatkoa tai pitäisikö sanoa jo hyvää yötä!

• Kaukomieli
        Lio kirjoitti:

nyt tule kun minä "Psychenä" rikoin lupaukseni nähdä kasvosi

Minkä yön vanhan? Ei nyt oikeen leikkaa...

Hyvää illanjatkoa tai pitäisikö sanoa jo hyvää yötä!

Ajatukseni oli että kenties olet jälleen valvonut koko yön kirjoitellen ja tämä oli viimeinen kirjoituksesi.
        Ilmaisin sen liian epäselvästi, ja siitä tämä korjaus.
        Niinkö siinä sitten kävikin Eroksen ja Psychen kesken, en ole vielä niin pitkällä kun maalaan teosta jossa Eros ampuu nuolella Psycheä...
        ??? Missä kasvoni näit, tulen kumminkin??? :)

• Lio
        Kaukomieli kirjoitti:

Ajatukseni oli että kenties olet jälleen valvonut koko yön kirjoitellen ja tämä oli viimeinen kirjoituksesi.
        Ilmaisin sen liian epäselvästi, ja siitä tämä korjaus.
        Niinkö siinä sitten kävikin Eroksen ja Psychen kesken, en ole vielä niin pitkällä kun maalaan teosta jossa Eros ampuu nuolella Psycheä...
        ??? Missä kasvoni näit, tulen kumminkin??? :)

Eros kielsi psychen näkemään kasvonsa mutta Psyche ei voinut vastustaa kiusausta jonka seurauksena Eros jätti hänet, Psyche kiersi maapallon ympäri ja löydettyään Eroksen niin jumalatkin ottavat hänet keskuuteensa

Mahtava aihe, maalauksellesi, hienoa!

Missäkö näin kasvosi, kysytkin vielä!

• Kaukomieli
        Lio kirjoitti:

Eros kielsi psychen näkemään kasvonsa mutta Psyche ei voinut vastustaa kiusausta jonka seurauksena Eros jätti hänet, Psyche kiersi maapallon ympäri ja löydettyään Eroksen niin jumalatkin ottavat hänet keskuuteensa

Mahtava aihe, maalauksellesi, hienoa!

Missäkö näin kasvosi, kysytkin vielä!

toi viimeinen pani hynyilemään :)

• kgnmvut

Rankkoina ukkos-kuuroina tulen
      maata mylläävin virtauksin.
      Rajutuulena tulen
      salamoina
      ja taipuvin puin.
      ennen auringon nousua tulen,
      aamun punervassa, kasteisessa ruohossa.

• Lio

ennen auringonnousua, mutta älä kuitenkaan tule jyrinällä, tule salamoiden mutta älä kaada mun pientä pihlajaa!

• ögödjgn
        Lio kirjoitti:

ennen auringonnousua, mutta älä kuitenkaan tule jyrinällä, tule salamoiden mutta älä kaada mun pientä pihlajaa!

No en, jos noin nätisti pyydät. Mutta viisasta olisi laudoittaa akkunat ja sulkea itsesi kellariin... ;)

• Lio
        ögödjgn kirjoitti:

No en, jos noin nätisti pyydät. Mutta viisasta olisi laudoittaa akkunat ja sulkea itsesi kellariin... ;)

kun ei ole sitä kellaria, ensinnäkin mulla on klaustrofobia enkä siis voi lauodoittaa ikkunoita, ja haluan nähdä ne salamat, mutta pitäisi kai laittaa koiralle korvatulpat kun se pelkää jyrinää, vai oisko sulla parempaa ratkaisua?

• ofgojosdio
        Lio kirjoitti:

kun ei ole sitä kellaria, ensinnäkin mulla on klaustrofobia enkä siis voi lauodoittaa ikkunoita, ja haluan nähdä ne salamat, mutta pitäisi kai laittaa koiralle korvatulpat kun se pelkää jyrinää, vai oisko sulla parempaa ratkaisua?

Vai semmosta. Hätäsuojanhan pystyy rakentamaan myös kotikonstein aivan käden käänteessä. Etsi jostakin kaksi suurikokoista pahvilaatikkoa ja teippaa ne ilmastointiteipillä yhteen. Näiverrä esim. puukolla tirkistysreiät pahvilaatikon seiniin teille molemmille, huomioi myös jonkinlainen ilmanvaihto (suositus 1.5 kertaa tilavuus tunnissa, sellaisen voit tehdä vaikka paristokäyttöisestä tukankuivattimesta)

Sitten palanen muovia koko rakennelman vesikatteeksi ja voila! (ai niin: kahden viikon muona ja riittävästi vettä..sekä taskulamppu tietenkin) ;)

• Lio
        ofgojosdio kirjoitti:

Vai semmosta. Hätäsuojanhan pystyy rakentamaan myös kotikonstein aivan käden käänteessä. Etsi jostakin kaksi suurikokoista pahvilaatikkoa ja teippaa ne ilmastointiteipillä yhteen. Näiverrä esim. puukolla tirkistysreiät pahvilaatikon seiniin teille molemmille, huomioi myös jonkinlainen ilmanvaihto (suositus 1.5 kertaa tilavuus tunnissa, sellaisen voit tehdä vaikka paristokäyttöisestä tukankuivattimesta)

Sitten palanen muovia koko rakennelman vesikatteeksi ja voila! (ai niin: kahden viikon muona ja riittävästi vettä..sekä taskulamppu tietenkin) ;)

mutta kaksi viikkoa pahvilaatikossa sehän on eläin-ja ihmisrääkkäystä, no ei tullut ukkosmyrskynä eikä muunakaan, sade vain lauloi tuutulaulua, aamu herätti aurinkoiseen päivään, märkä ruoho paljaitten jalkojen alla jäi muistoksi sateisesta yöstä

Miksi muuten muovia katteeksi?, enhän mä ulos sitä suojaa olisi rakentanut

• kjfökfösdl
        Lio kirjoitti:

mutta kaksi viikkoa pahvilaatikossa sehän on eläin-ja ihmisrääkkäystä, no ei tullut ukkosmyrskynä eikä muunakaan, sade vain lauloi tuutulaulua, aamu herätti aurinkoiseen päivään, märkä ruoho paljaitten jalkojen alla jäi muistoksi sateisesta yöstä

Miksi muuten muovia katteeksi?, enhän mä ulos sitä suojaa olisi rakentanut

Höh. Tietysti springlerijärjestelmän takia. Jos jotain sattuu (salama tms.) -niin sehän alkaa suihkuttamaan vettä niin perkheleesti.

• Haluan joka aamu lukea "tälläisen" runon!!!(luen tamän illakin)...

• Lio

minä luen mielelläni (jyrihtikö siellä jo?)

• *murukulta*
        Lio kirjoitti:

minä luen mielelläni (jyrihtikö siellä jo?)

Uhitteli, meni ohi,
        ei osaa sanoa suuntaan
        eikä toiseen.HOT !

• suklaa

Voi Lio kuinka kauniin runon kirjoitit, tämä on todella ihana!
      Ehkä parasta mitä olen sinulta lukenut, vaikka kaikki muutkin
      runosi ovat aivan ihania, niissä on aina ajatusta ja sisältöä.

Kiitos tästä hienosta runosta!

• Lio

noin hyvästä kommentista, kyllähän sitä on tullut kaikenlaista "roskaa" kirjoitettua ja jälestäpäin katunut kun ei tullut luetuksi ja muokatuksi ennen lähettämistä

Kiitti vielä ja hyvää juhannusta!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      4770
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      20
      2245
    3. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      103
      1424
    4. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      23
      1326
    5. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      87
      1325
    6. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      127
      1101
    7. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      67
      1036
    8. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      252
      946
    9. Jos saan sinut elämääni

niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo
      Ikävä
      75
      945
    10. Tulee ikävä

Ja toivon että saan anteeksi ❤️
      Ikävä
      71
      932
    Aihe