Mikä OIKEESTI tilanne Prahassa noista varkaista ?

flikka

Lähden sinne nyt perjantaina ja aloin miettimään, että onko liioiteltua tuo Prahan maine varkaiden suhteen vai pitääkö mun nyt köyttää laukkuni itseeeni ja olla koko ajan varuilla ja varoa "ruuhkia" jolloin on hyvät saumat varkailla iskeä.
Vinkkejä kaivataan; Onko esim. hankittava sellainen laukku josta ei saa hihnaa katkaistua vai onko ne niin häikäilemättömiä ?
Mietin vielä onko kaikista järkevintä ottaa isännän Visa ja ottaa rahaa sieltä automaatista vai pitäiskö sittenkin perinteisesti vaihdella rahoja ...hhmmm
Mitä mieltä olette te joilla kokemusta, Kiitos =)

3

1372

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tsekkimatkat

Prahan maine taskuvarkaiden suhteen on mielestäni liioiteltu. Varkaita on ja tarinoita riittää ja itseltänikin on ratikassa puhelin varastettu, mutta toisaalta miksi kukaan ei korosta Rooman, Pariisin tai vaikkapa Barcelonan mainetta taskuvarkaiden paratiisina? Taskuvarkaita on paikoin Prahassa jopa reilusti, mutta omalla käytöksellään ja ennakkovarautumisella pääsee jo pitkälle. Pahimmat paikat lienevät ratikat, metrot ja astrologinen kello tasatunnein, joissa ihmisiä on pienellä alueella enemmän kuin tarpeeksi. Prahan linna, Kaarlen silta ja Vaclavin aukio myös mahdollisia paikkoja taskuvarkaille, mutta eivät niin yleisiä. Kadulla partioivien poliisipartioiden määrää on Prahassa lisätty viime vuosina paljon ja tällä on saatu taskuvarkaiden määrää ainakin hieman hillittyä.

Korttia suosittelen käyttämään ennemmin kuin käteistä siitä yksinkertaisesta syystä, että vaihtokomisioita tarvitsisi maksaa mahdollisimman vähän. Käteistä tarvitaan, mutta suurin osa ostoksista ja ruokailuista kannattaa hoitaa kortilla.

• MillaX

Olen myös hämmästellyt näitä keskusteluja, joissa päivitellään taskuvarkaita. Viimeksi talvella olimme Prahassa viikon, liikuimme erittäin paljon eri tavoin eri puolilla kaupunkia, paljon myös metrolla, ratikalla ym ym. Toki normaali terve järki pitää mukana olla, mutta itse asiassa harvassa suurkaupungissa on ollut yhtä turvallinen tunne kuin Prahassa. En tiedä onko ne varkaita valittavat sitten unohtuneet itse ensin liian pitkäksi aikaa houkuttelevien prahalaisten oluttupien tarjontaa maistelemaan, ja muodostavat siitä syystä sitten oivan kohteen potentiaaliselle taskuvarkaalle?

• -Neppari

Prahassa keväällä eikä törmätty varasteluun ollenkaan. Tietty varovaisuus kannattaa pitää mielessä muttei ylireagoida. Itse varoin reppuani mm. metroissa joissa takana oleva olisi saattanut päästä siihen käsiksi, siinä omat varotoimeni -hyvin pärjättiin. Hyvää matkaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      78
      1438
    2. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      10
      1358
    3. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      74
      1125
    4. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      109
      1049
    5. Katsotko mieluiten

Kaivatussasi mitä?
      Ikävä
      62
      1027
    6. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      67
      888
    7. Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan

Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n
      Maailman menoa
      251
      857
    8. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      63
      835
    9. Pidätkö kaivatustasi

Minkä vuoksi erityisesti? Mikä hänessä vetoaa?
      Ikävä
      31
      758
    10. Onko ikävä

Yhtään?
      Ikävä
      46
      696
    Aihe