ROA olis SUURI VIRHE!!

olli 18v

Hiukset on ohentunut ja melkeen kalju takaalta..

Silmät on kuivat ja näkö heikentynyt huomattavasti.

Aloitin kuurin lokakuussa ja kuuri kesti helmikuulle.

Mitään vaikutusta ei ollut.

Nyt jo 9kk mennyt ja kasvot on surkeassa kunnossa. En tiedä, mitä tehdä.

Nyt kaduttaa todella paljon kun alotin kuurin lokakuussa. Tämä aika on ollut elämäni hirveintä!!!

Masentunut ja henkisesti aivan lopussa!

Mitä pitäisi tehdä?

14

3546

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ....

Todella masentavan kuuloista. Enpä tiedä mitä pitäis tehdä. Jos sulla on varaa, niin mene akne leikkaukseen. Pärjäile.

• *Dolphin

Mitä mahdatkaan tuolla "akneleikkauksella" tarkoittaa...

• sellaista

kuin akne-leikkaus ei ole olemassakaan...

• :-(

Oon kohta syöny jo melkein 4 kk...eikä auttanut. Alussa vielä akne paheni rajusti ja naama helotti niin kuin viimeistä päivää mukavat sivuvaikutukset. Kaiken lisäksi olen saanut jumalattomat määrät punaisia arpia kasvoihin ja selkään. Että semmosta. Kyllä täytyy sanoa, että ottaa päähän. Hyvä itsetuntoni on laskenut nollaan ja henkisesti myös minä olen aivan lopussa. Roaa aloittaessa pitää aina muistaa, että ehkä itse saattaakin kuulua siihen ehkä pienehköön ryhmään, jolle roa ei tuo apua.

• jimbo

Itse alotin tammikuussa ja syöny nyt reilut 5kk:ta. Aknea ei ole enää, ja siitä johtuen finnejä ei enää tule. Arpia kuitenkin jääny, varsinkin toiseen poskeen. Vielä kuitenkin reilut 100pilleriä jäljellä, joten pitää kattoa ehtiikö vielä yhtään arvet haaleta yms.
        Nyt olenkin kesätöissä hommaassa rahaa ja kuhan talvi tulee, niin lähtee noi arvet helvettiin.

• ohje
        jimbo kirjoitti:

Itse alotin tammikuussa ja syöny nyt reilut 5kk:ta. Aknea ei ole enää, ja siitä johtuen finnejä ei enää tule. Arpia kuitenkin jääny, varsinkin toiseen poskeen. Vielä kuitenkin reilut 100pilleriä jäljellä, joten pitää kattoa ehtiikö vielä yhtään arvet haaleta yms.
        Nyt olenkin kesätöissä hommaassa rahaa ja kuhan talvi tulee, niin lähtee noi arvet helvettiin.

Psykiatrille

• jimbo
        ohje kirjoitti:

Psykiatrille

Miksi pitäisi psykiatrille mennä, jos aknearvet häiritsevät ? Samaa voi sitten sanoa, että kaikkien niiden jotka yleensäkin laittaa hiuksiaan tai muuta ulkoista olemustaan, naiset kynsiään ja miehet ajaa partaansa siistimmän ulkonäön vuoksi, pitäisi mennä psykiatrille. Ihan yhtälailla ne on osa ulkoista olemusta. Jos arvet ei minua miellytä, niin kai niistä voi eroon hankkiutua, kun kerta mahollistakin on.
        En tiiä miten lapsi oot, mutta käyppä neuvolassa.

• kahvi5
        jimbo kirjoitti:

Ihon uusiutuminen voi kestää 6-8 viikkoa ja on aktiivisinta yöaikaan. Eli kun finnit on häipyny jää vähäksi aikaa punoittava iho kohtaan missä tulehdusta ollut.

• vähän aikaa!!

ei ne mitään ihme lääkkeitä ole. mulla oli yli puolen vuoden kuuri ja vasta viime metreillä alkoi tapahtumaan parannusta.

• -pp-

tuo 4 kk on TODELLA lyhyt aika, itse söin melkein 9kk ja alkoi auttaa vasta kunnolla oikeastaan kuurin loppumisen jälkeen! Kannattaa ehdottomasti aloittaa kuuri uudestaan, ja pidemmin, tai siis lääkärihän sen määrää. Ei 4kk auta yhtään mitään, itse olin siinä kohdalla myös aivan henkisesti hajalla ja kirosin koko kuurin.
      Aloitin kuurin helmikuussa ja vielä kesällä ja oikeastaan syksylläkin oli naama siinä kunnossa, ettei voinut mistään paranemisestä puhua. Ehkä vasta kuukausi kuurin loppumisen jälkeen huomasin että täähän alkaa toimia!
      Eli sinuna en heittäisi vielä pyyhettä kehään.

• Nimetön

Olen täysin samaa mieltä minäkin söin melkein vuoden aikoinaan. 4kk kuulostaa todella lyhyeltä ajalta. Alku oli minullakin todella raskasta ja iho oli varmaan pahimmillaan juuri 5 kk aikoihin. Minullakin kuivui silmät ja nenä vuoti verta mutta se oli sen arvoista. Paraneminen jatkui vilä noin 2kk kuurin lopettamisen jälkeen. Lääke pysyy elimistössä kauan. Olin yli kaksi vuotta hyvä ihoinen mutta sitten rupesi taas tulemaan uusia finnejä. Söin uuden kuurin koska lääkäri sanoi että suurimmalla osalla auttaa yksi kuuri mutta miltei kaikilla kun syö toisen kerran. Tokalla kerralla ei edes ollut niin paha akne. Tokalla kerralla oli helpompaa, tiesin mitä dottaa ja että lopussa kärsimykset palkitaan. Toinen kuurini oli huomattavasti lyhyempi kuin ensimmäinen. Sen jälkeen ei iho-ongelmia ole ollut. Tsemppiä vaan kaikille huono ihisille ja jos vaan kestätte sivuvaikutukset niin syökää ruoccutaania se oikeesti auttaa. Arvista ei kannata olla niin huolissaan häviää ihmeen nopesti sellaisiksi ettei niitä oikeastaan huomaa jos ei tarkaan katso. Pahimmat arvet sain omaa tyhmyyttäni kun puristelin ja reviin naamaani, yrittäkää välttää sitä.

• tostanoin

itse säälistä niin eiköhän se siitä. Tuskinpa se roan syytä on ettei finnit katoa vaan tuskinpa olet sitä ottanut niin kuin lääkäri on määrännyt.

• kokemusta löytyy

Moi,

Aloin juuri neljättä kertaa Roaccutan kuurin, koska akne palaa aina takaisin. Omaan sellaisen ihotyypin, että tulen varmasti taistelemaan aknea vastaan koko ikäni -mutta mitä sitten! Jokaisella on omat taistelunsa.

Itselläni hoito kesti ensimmäisellä kerralla tosi kauan, muistaakseni yli vuoden, ja pahinta oli juuri viimeiset hetket ennen kuin finnit lähtivät pois. Itsellänikin meinasi usko loppua kesken.

Tiedän nyt, että ensimmäisen hoitoni aloitettiin aivan liian pienellä annostuksella. Söin 10-20mg päiväannoksia puoli vuotta (aikanaan Roaccutan -kuuria ei kontrolloitu yhtä tiiviisti kuin nykyään) ja tuloksia alkoi näkyä vasta kun annostus oli 50-60mg päivässä!

Juttele ihotautilääkärisi kanssa. Oma käsitykseni on se, että todella vaikeaan akneen ei saada millään muulla lääkevalmisteella/hoidolla niin hyviä tulokai kuin Roaccutanilla. Eniten minua harmittaa sinun puolestasi se, että luulenpa, että sinunkin kohdallasi tulokset olisivat juuri olleet alkamassa!

• kokeile silmätippoja, mulla aikaki autto :) systane on hyvä uus ja tuntuu ihan ok:lta verrattuna joihinki aikasempiin. ite laitoin aamuinilloin koska muuten ei nähny mitää.

voiko olla että oli liian pieni annosmäärä?

oothan muistanu kuitenki pestä ja rasvata kasvot joka ilta?

TSEMPPIÄ! :) kyllä se siitä viel paremmaks muuttuu :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      53
      7145
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      711
      3294
    3. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      138
      1568
    4. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      237
      1367
    5. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      84
      1341
    6. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1335
    7. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1217
    8. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      89
      1210
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      232
      1155
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      81
      1114
    Aihe