Keskustelua on käyty tuossa alempana siitä, että valtakirkon julkaisujen levitys on saanut paheksuntaa ja kritiikkiä niin miten se eroaa vartiotorniseuran oveltaovelle työstä?
Jos lukuisia ihmisiä häiritsee kirkon julkaisujen postiluukkuihin jakelu niin miten häiritsevää voikaan olla henkilökohtainen kontakti vartiotorniseuran mallin mukaisesti, jossa yleensä kaksi henkilöä käy antamassa (yleensä yhdelle ovenaajalle = altavastaajana) elämänkatsomuksellisia neuvoja ja vahvasti uskonnollisia oppeja?
Voimme ajatella myös niin päin asian, että jos kaikki uskontoryhmittymät harrastaisivat ovelta ovelle työtä niin kuinka häiritsevää se olisikaan? Siinä tapauksessa aivan taatusti asiaan oltaisiin puututtu lailla ja ovilla käytäisiin ainoastaan jos siihen olisi saatu erikseen yksittäiseltä ihmiseltä lupa.
Mutta siihen asti, ajelkaa maaseudulla huviajeluita niinkuin nykyinen suuntaus näyttää olevan. Sen verran tehotonta tuo käännyttäminen näinä päivinä on. Toisaalta gasolinpetrol alkaa olla jo niissä hintalukemissa, että kävelylenkit kaupungissa alkavat taas kiinnostaa.
Kaikki saarnaamaan ?
7
341
Vastaukset
- jadel
raamatus käsketä saarnaamaan?
- ---
Toisia Jeesukseen uskovia tai evankeliumista kuulleita ja sen hukkaan heittäneitä on ihan turha tulla kotiovelle käännyttämään.
- jadel
--- kirjoitti:
Toisia Jeesukseen uskovia tai evankeliumista kuulleita ja sen hukkaan heittäneitä on ihan turha tulla kotiovelle käännyttämään.
no se on varma jos joku kieltää käymäst niin en kyl varmati mee enää takas.
jos ei kelpoo nii ei väk pakol :)
On mielenkiintoista, että Raamatussa ei ole mainintaa siitä että kaikkien tulisi saarnata, sen sijaan siihen on kirjattu apostoli Paavalin toteamus Ef 4:11 UMK "Ja hän antoi jotkut apostoleiksi, jotkut profeetoiksi, JOTKUT EVANKELISTOIKSI, jotkut paimeniksi ja opettajiksi"
Olen silloin tällöin kysynyt tällä palstalla jt:iltä tästä raamatunkohdasta mutta hiljaista on ollut. Tuon raamatunkohdan perusteella on mielestäni vaikeata perustella vaatimusta, että kaikkien tulisi evankelioida.
Kommentteja?- Johannes
Olen samaa mieltä. Itse aikoinani kun tulin kristityksi, kiersin ovilla juttelemassa uskonasioista. Kun ilmoitimme olevamme luterilaisesta seurakunnasta tai helluntaiseurakunnasta ihmiset yllättävän hyvin keskustelivatkin..mutta..mielestäni kanssa Raamatusta ei löydy painavaa vakuutusta siitä että KAIKKIEN olisi saarnattava (varsinkaan kuten jeh.todistajilta odotetaan). Sensijaan jos on armon kokenut, voi kyllä Jeesuksen tunnustaa Herrakseen..siitä Raamattu sentään puhuu jopa hieman vaativvaan sävyyn.
- Inspektori
Jeps! Minulle tuli tuossa taannoin ilmoitus vartiointifirmasta, että etuoveltamme oli tullut hälytys. Olin tuollin juuri matkalla kotiin ja lupasin selvittää itse tilanteen. Kun tulin perille, oli kaikki kunnossa, enkä keksinyt syytä virhehälylle.
Myöhemmin kävin postilaatikolla ja siellä olikin sellainen imelä kutsu, jossa minut kutsuttiin juhannuksen konventtiin. Tämän jälkeen kaikki oli selvää, koiramme oli hypännyt ovea vasten, koska siellä oli ollut joku äklöttävä jehovantodistaja pimputtelemassa.
Jos en olisi ollut itse lähistöllä, olisi vartijan käynti maksanut 40 euroa. Että haistakaa huilu vaan kaikki pimputtelijat.- jadel
syytellä muita...
no ainaki hälytin toimi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7395003Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6734239Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1732321Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o192125MTV: Katri Helena repäisee kunnolla - Aivan uudessa roolissa TV:ssä - Tätä ei arvannut!
No nyt iskelmälegenda ja koko kansan Katri Helena kyllä repäisee kunnolla! Upeaa heittäytymistä, Katri Helena! Lue, mis401898- 961716
TELIA pakottaa 4G-liittymiä väkisin 5G-liittymiin, vaihtaa ilman lupaa
Ihmisten sopimuksia! https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000011063159.html "Telia on lähettänyt osalle 4g-asiakka1711493OP Kaskimaa
Niin sitten pankki vaihtaa nimeään ja pääkonttori siirtyy ties minne. Pulkkisen visio, Kainuu ei kelvannut.301218- 921203
- 941154