Auttaako se alkoholistia

jos joka päivä

hokee et "Tänään heräsin raittiina ilman krapulaa ja kohta nautin raittiina aterian ja ja illalla katson televisiota raittiina ja huomenna aamulla herään raittiina ilman krapulaa..."

Onko se joku taikasana vai itsepsyykkausta vai onko se vaan tapa vai kenties jotain ihan muuta ??

Mielenkiinnosta kyselen..

9

1202

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hokea, minä totean asian aina kun herään että näin on, koska raittius entiselle juopolle ei ole itsestään selvyys, minulla tuohon toteamukseen menee n. minuutti (miestiskely) ja se yleensä takaa tasapainoisen raittiin päivän.

• Papio1

Kyllä se kuulemma näyttää auttavan ja aika tehokkaastikin. Tuota "raitis" sanaa ei toki esimerkkisi mukaan joka mutkassa tarvitse hokea. Kertakin riittää :)

• sanoisin ettei tuollaisen mantran hokeminen ole raittiutta, vaan kuivilla oloa. Joka sekin on noin 1000 x parempaa kuin juopottelu.

Itsensä psyykkausta se on. Aidosti raittiin ei tee mieli alkoholia eikä siis ole tarvetta vakuuttaa siitä itseään eikä muita.

Kun 1970-1990-luvuilla olin pidempiä ja lyhyempiä jaksoja kuivilla, kokeilin noitakin tapoja mutta ei niistä minulle todellista apua ollut. Kuivat jaksoni kestivät maksimissaan vajaan vuoden, minimissään krapulapäivän iltaan. Kunnes tahdonvoima hävisi viinanhimolle. Kahdeksan vuotta sitten tapahtui jotakin outoa: viinanhimo katosi eikä ole palannut.

• Ei mullakaan viinanhimoa ole ollut yhdeksään vuoteen, mutta minulle tuosta mietiskelystä on tullut tapa ja uskon että hyvä sellainen.

• ex juoppo

Minä en tuntenut mitään viinanhimoa. Minulla oli pakonomainen tarve juoda.
        Kun olin ollut kaksikin viikkoa kuivilla, oli pakko aloittaa putki(tiesin hyvin että putkeksi taas menee), koska oli sisäinen pakko. Kyyneleet silmistä valuen kaadoin ensimmäisen kossut selvään päähän. V***tti jo valmiiksi, mutta juotava oli.

Viinanhimoa tunsin joskus krapulassa, kun oli saatava jotain, mitä tahansa missä oli alkoholia.

• Entinen juoppo, nykyinen al...
        ex juoppo kirjoitti:

Minä en tuntenut mitään viinanhimoa. Minulla oli pakonomainen tarve juoda.
        Kun olin ollut kaksikin viikkoa kuivilla, oli pakko aloittaa putki(tiesin hyvin että putkeksi taas menee), koska oli sisäinen pakko. Kyyneleet silmistä valuen kaadoin ensimmäisen kossut selvään päähän. V***tti jo valmiiksi, mutta juotava oli.

Viinanhimoa tunsin joskus krapulassa, kun oli saatava jotain, mitä tahansa missä oli alkoholia.

ex juoppo kirjoitti:
        **Viinanhimoa tunsin joskus krapulassa, kun oli saatava jotain, mitä tahansa missä oli alkoholia.**

Näinhän se on.
        "Olimme voimattomia alkoholiin nähden ja elämämme oli muuttunut hallitsemattomaksi".

Eli kun otan ryypyn, olen voimaton sen jälkeen vastustamaan tuota sinunkin mainitsemaa viinanhimoa.
        Kannattaa siis pitää huoli, ettei ota sitä tuhoisaa ensimmäistä ryyppyä. Vaikka tahdonvoimallaankin, koska sen jälkeen ei oman tahdon voimalla ole mitään merkitystä.
        - Siis jos on alkoholisti.

• kokenut

yli 20 vuoden raittiuteni ajan. Tosin en hoe mitään, vaan muistutan hiljaa mielessäni tosiasiasta, että minulle alkoholistille ei sovi alkoholi. Toivon myös voimaa olla raittiina edessä olevan päivän.
      Toveriseurani kokouksessa kerron kyllä ääneen olevani alkoholisti.

• rehtijareilun

Kyllä se auttaa, kun kuljen tuolla humussa ja näen pahvisia olut pakkeja, ajattelen että juu, ei se ollut mukavaa, humalaa ei tullut, paha olo kyllä..

Vähitellen lonksun kohtaan että ymmärrän miten paskaa ainetta alkoholi on.

On se, jos on vuosikymmeniä juonut.

Jos asian vääntäisi näin, pitäisi siirtyä kovempiin aineisiin päästäkseen känniin, voi kukin tahollaan miettiä onks järkee vai ei, eli suoraan suoneen rääkittää jotain jotta sais pollan pimenemään..

Kun humala lakkaa tulemasta on syytä alkaa raittiiksi tai vajota kunnolla pohjalle.. minä henk kohtasesti nautin mieluimmin raittiudesta.

Etenkin kirkkaista aamuista ja kesäöistä

• frihet

En ole muuten tuota niin ajatellu, mutta joskus näitten vuosien varrella on tullu mieleen, että on se mahtavaa kun ei tarvitse alkoholia.

Ja tuolla kulkiessa ihan huomaa, mikä etu-oikeus, kun saa raittiina kulkea.
      Meinaan kun oikein känniläiset itsensä mokaa ja toisille häpeäksi ovay, saatika ne "vauriot" joita muillekin järjestävät, ryypätessään.

Muuten toivotan ihan raittiita kesä hetkiä teille kaikille, sekä fyysisesti, että hengellisesti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      50
      6733
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      675
      2915
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      83
      1270
    4. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      97
      1249
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1235
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      61
      1144
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      89
      1130
    8. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      237
      1100
    9. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      72
      1012
    10. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      241