kuinka vanhoja ootte potterin lukijat? koska itse olen 21 niin hieman hävettää lukea pottereita. muut lasten kirjat ei varmaan menis, mut tää menee.
minkä ikäiset lukee potteria?
29
1816
Vastaukset
- lusock
no suurin osa on kyl syntyny vuoden 90 molemmin puolin mut kyl mä tiiän et vanhemmatkin kun sinä lukee :D Mun suvus on melkein kaikki opettajia ja perheystävät on opettajia ja ne on melkein kaikki lukenu potterit :D Se on jotenkin sellanen ammatti et tulee luettua nuorten kirjallisuutta....kai.
- aivan tavallinen
lastenkirja oo. Mun mielestä ei oikeen pienille edes sovellu nuo kirjat ainakin kolmannesta eteenpäin.
Mä oon 23vee ja nytkin luen kolmatta kertaa Puoliveristä Prinssiä!- huomasinkans
juu.. huomasin kans ku ajattelin mitä kirjoitin, koska 1 ja 2 osa on vielä aika helppoa ja ilman ajatuksiakin pärjää jotenkuten. siitä sitte eteen päin tarvitsee ajatella jo urakalla.. suosikkia ei mulla ole kirjoista, mutta kait se on aina se uusin!
- Pallomahat
Mitä sitä häpeämään. Eihän se iästä ole kiinni, jos kirjat ovat niin hyviä, että vievät mukanansa. Olen 31 v. ja mies lukee parhaillaan toista kertaa koko sarjaa ja on 30 v. Innoissaan ootellaan viimeistä kirjaa ja joskus on suuria pohdintoja juonesta.
- ihmejuttu
ihmeelistä miten joku kirjasarja voikin repäistä noin mukaansa..
- Luimu
Ikää mulla on 24 vuotta ja Potterit on kaikki luettu sekä englanniksi että suomeksi. Myös muutama kaveri on kirjat lukenut ja välillä käydään keskusteluja kirjoista. Toisia kavereita taas ei vois vähempää kiinnostaa..
Myös elokuvat olen kaikki nähnyt (teatterissa). - jaffat
Mä oon 34 v ja ihan hurahtanut Pottereihin. Kyllä vanhempikin väki lukee. Esim. mun äiti on kohta 70 v ja lukee Pottereita.
Älä häpee sitä vaan iloitse ja nauti lukuelämyksestä. Ymmärrän kyllä mitä tarkoitat, koska itse koin asian silloin samoin. Mutta näitä lukuisia ikäkyselyitä on monta kertaa ollu tällä palstalla ja huomaa sitä kautta, että vanhempikin väki tykkää. - Elenya
Ite olen 15-vuotias tyttö, ja oon fanittanu pottereita seitsämän vuotta :) Isänikin lukee niitä, ja hän on jo päälle viidenkympin.
- Velma
Tässä mun tuttavapiiristä Pottereita lukevien ikäjakaumaa:
- koulukavereita useampi kappale 21-23 vuotta
- pikkuveli 15 vuotta
- työkavereita yks 30-vuotias ja muutama 50-vuotias
Itse olen siis 22 vuotta. Kirjat olen lukenut suomeksi ja enkuksi, osan ruotsiksi - yhteensä jonkun 5-7 kertaa per osa. Leffatkin olen kaikki nähnyt.
Ja jos Potskut pitää luokitella, laittaisin ne ennemmin fantasiakirjoihin kuin lastenkirjoihin. - siitä että
KAIKEN IKÄSET lukee pottereita. ne vaan sattuu olemaan nii hyviä että niitä ei voi vastustaa!! älä huoli et suinkaan ole vanhin: monet nelikymppiset ja sitäkin vanhemmat lukee niitä.
23.. :)
- potterpoika vanhempanaki
no niin. enää ei hävetä yhtään ku sain tietää että onhan niitä muitakin! mulla ei vain tuttavapiirissä oikein ole sellaisia jotka näitä lukis. pariin kertaan oon sarjan lukenu ja aina se vaan on niin hyvä! ja koko ajan sitä vaan yrittää löytää kaikkia pieniä juttuja kirjoista joista tulisikin lopussa joku ratkaiseva tekijä! kiitoksia vastanneille!:)
olen 21, eikä minua hävetä yhtään. Potterit eivät minusta ole ainakaan ihan pienten lasten kirjoja. Varsikaan 3 viimeistä kirjaa.
- näi o
niinhän se on. todistetusti ei enää tarviikkaan hävetä. hyvillä mielin voin taas lueskella pottereita! :)
- Isola
Oon nyt 24 ja olen lukenut Harry Potterit varmaan kohta kymmenen kertaa. Eikä niitä nyt voi lastenkirjoiksi kutsua. Meidän kirjastossa pari viimeisintä osaa löytyy myös aikuisten puolelta. Enkä mäkään antais kovin nuoren lapsen lukea kolmosesta eteenpäin.. olenko sitten ylisuojeleva vai en..? On tullut luettua pari osaa myös ruotsiksi ja mitäpä olette mieltä siitä että nimiä ei ole ruotsinnettu? tuvat ovat gryffindor, slytherin.. kalkaros snape jne. mielestäni ruotsalaiset lapset missaa aika paljon. Pointtihan ymmärtääkseni on että ne käännettäis.. vai?
- Fanin kamu
!!!!
- weeruska78
Ite oon 28 ja oon lukenu koko tähänastisen sarjan jo muutamaan kertaan. Mutsi on vähän alle 50 ja mummu hiukan alle 70 ja nekin on lukenu ja tykänny ku hullu puurosta
- Sugarcube
Kuten on monta kertaa tullut todettua ja todistettua, Potterit sopivat aivan yhtä hyvin niin vanhoille kuin nuorillekin.
Kolmosesta eteenpäin en minäkään antaisi ihan pienen lapsen lukea, saattaisi olla liian pelottavaa tekstiä.
Mutta mitäs sitä ihmeemmin häpeemään, vaikka lukisikin varsinaisia lastenkirjoja?? Jos itse sattuu tykkäämään niistä, niin sitten ne on juuri sinulle sopivia. Ei pienessä lapsenmielisyydessä ole mitään vikaa.
- ainakin luen
Pottereita, ja olen 32-vuotias. Myös äitini ja samanikäinen (minun kanssani) tuttuni pitävät niistä.
- O.Outo
24 vee. Kyllähän sitä jonkinnäköiseksi hurahtamiseksi voi sanoa. Vasta kolmatta kirjaa lukiessa kiinnostuin ihan todella. Neljännen lopussa pyöri sukat jalassa, ja vitosessa pääsi lopulta itku. Eli mukana eletään, pakko myöntää.
Välillä teksti on raivostuttavan lapsellista ja helppoa ja typerää, välillä todella koskettavaa ja raastavaa.
Fani olen, koska kahdesta tarinan henkilöstä on tullut todella tärkeitä.
- sectumsempra
Potter on aika väkivaltainen kirjasarja. Itse en kutsuisi Potteria lastenkirjasarjaksi vaan enemmänkin lapsille sopimattomaksi.
- kaurisgirl
Mä oon 11.... Ja ei siin mitää häpeemist oo koska melkee mun kaikki sukulaiset ( aikuiset ) lukee harry pottereita... Ja kyl lapsetki!!
- Xinan
Kuule ei toi 21 oo vielä ikä eikä mikään.. Tiedän henkilöitä jotka ovat jo "vanhuus" iässä elikkäs jotain 50 ja he lukevat innolla Harry Potteria. :D Eikä siinä ole mitään hävettävää että lukee nuorten kirjoja. EI NIISSÄ OLE IKÄRAJAA. :) Joten sen kun luet vaan. Ei siitä anneta sakkoja eikä mitään muutakaan vaan mieluisia lukuhetkiä. :D
Joten lue vaan jos Harry Potter kiinnostaa. :D Ja toivottavasti nautit lukemastasi. - ei ikinä
Itse oon 42 ja oon lukenu kaikki Potterit..ja luen sen seuraavankin!
- aina
Minä puolestani olen 39 ja lukenut kaikki Potterit ja katsonut elokuvat ja muutama pc-pelikin on.
- Hihhuliheihei :D
on se outoa MINUSTA että jotkut 60 vuotiaat lukee harry potteria..ei siinä mitään,mutta kyllä se jää vähän mietityttää että mikä siinä kiehtoo vanhempia ihmisiä?TAIKUUS?
- Buffy...
Tuli toissapäivänä täyteen, eikä hävetä yhtään. Oma on asiani, kun luen Pottereita.
- msdm
niin, olen 18 ja olen lukenut pottereita kuutosluokalta asti ja luen edelleen:) parasta!
- FGNBXBCVB
Ihme että näinkin paljo löytyy "vanhempiakin" lukijoita... Jotkut taitaa kyllä kusettaa niin pahan päiväsesti! Mutta ei mitään, kyllä niitä yli 20 vuotiaita pottereiden lukijoita on rutkasti, arveluttaa vaan vähä.. o_0
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih527090Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7103228Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1251455Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831330- 841315
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.2231259Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631197- 891190
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2321145- 791081