Tekevätkö kuovit pesän maahan? meillä päin eräs kuovi lentelee aivan sekopäisenä ilmeisesti sillä on poikanen hävinnyt ja on etsinyt sitä jo pari päivää ympäri vuorokauden huudellen. Säälittävää kun mitään ei voi tehdä. Mitkä pedot saalistavat kuovin poikasia?
Kuovi
3
1047
Vastaukset
- -M-
Kuovin pesä on maassa niin kuin useimpien kahlaajien, useimmiten pellolla tms suht aukealla heinikkoisella paikalla. Poikasia voivat pyydystellä kaikki pedot, irtokissoista alkaen... Poikanen on voinut myös jäädä esim heinäntekokoneiden alle.
Jos emo (tai isä kuovin tapauksessa, äiskä on todennköisesti tähän aikaan jo etelässä ottamassa aurinkoa) on levoton ei poikanen kuitenkaan välttämättä ole hukassa vaan ehkä lähtenyt pesästä liikkeelle ja isi varoittelee muita kulkijoita / poikasta epäilyttävistä liikkujista. - Heinäpellolla
Kyllä kuovit ainakin meilläpäin tekevät entisille heinäpelloille pesiään. Ja voi mahoton mikä mekkala meilläkin on öisin, kun ilmeisesti poikaset liikkuvat syömässä ja herra kuovi vahtii jokaisen ylimääräisen liikkeen lähistöllä. Siinä ovat lähiseudun kissat ym. tulilinjalla, vaikka eivät kissat tietenkään lähde kotipihalta minnekään. Ja näin helteillä on aivan mahdotonta nukkua läpi yön ikkunat avoimina. Kuovi kyllä huutelee varoitusääniä niin voimakkaasti, että siinä on pakko laittaa ikkunat kiinni. Röyhkeiksi ovat kuovit tulleet minun mielestäni, ei niistä ennen ole ollut tälläista harmia. Liekö populaatio kasvanut liiaksi? Kuovihan on kahlaaja ja olen olettanut, että ainakin ennen se on ollut pelkästään soitten asukas, vai?
- poikasista
Minkä ikäisinä kuovin poikaset ovat lentokykyisiä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1911304Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221138- 48854
- 70850
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53780Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50735- 33692
- 60689
- 52680
- 52657