Mitäs tuo käytännössä tarkoittaa? Mikä paranee, kun kone osaa tuollaista?
Alla mainittu
3
357
Vastaukset
- ompelukoneen ostaja
Tarkoittaa sitä, että paininjalassakin on jonkinlainen "rulla" joka työntää kangasta eteenpäin myös yläpuolelta. Tästä johtuen varsinkin ohuita kankaita on helpompi ommella niiden rypistymättä, kun molempia ylempää ja alempaa kangasta kuljetetaan samaan aikaan eteenpäin. Ompelukonekauppias näytti käytännössä kuinka toimii, eli yläsyötöllisessä ei tarvi erikseen vetää kangasta, vaan se kulkee itsestään sujuvasti rypistymättä. Siis varsinkin ohuita kankaita ommellessa.. Aika vaikeasti selitetty, mutta yläsyöttö varmasti helpottaa ohuiden kankaiden ompelua.
Lähes kaikkiin konemerkkeihin on ostettavissa tällainen yläsyöttö lisävarusteena. Pfaffissa se on sisäänrakennettuna(patentoitu malli) ja toimii kuten alasyöttökin, eli koneen hampaat, toisin sanoen hampaat ja tämä jalkamainen yläsyöttäjä tekevät identtistä liikettä samanaikaisesti, jolloin yleensä jalan ja ylimmän kangaskerroksen välille syntynyt kitka on saatu häviämään, eli kangaskerrokset syöttyvät samanaikaisesti, eikä tällaista rypistymis-ilmiötä synny. Lisäksi yläsyötön eli IDT:n siäänrakentaminen on mahdollistanut sen, että sillä voi ommella myös taaksepäin, kun taas monilla lisävaruste-yläsyötöillä ei voi.
- vastauksista!
Mielenkiintoinen juttu. Olen nimittäin selvinnyt noista superohuista kankaista sillä, että alimpana on kaavapaperia ja kumpikin käsi vatkaa edestakaisin pitämässä tikkiä tiukkana. No, nyt tiedän, mitä haen, JOS vanha koneeni sanoo sopimuksen irti. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih577320Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7393594Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.3711978Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1651816- 861459
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841401- 911290
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631257Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2621251- 811164