Hei. Mikä hamsteri (syyrialainen/kääpiö tai kääpiöiden eri rodut) kävisi lähinnä alle 10-vuotisen lapsen lemmikiksi..? Toki vanhemmillahan se vastuu olisi, mutta lapselle sitä pääasiassa ollaan katsomassa... Ja paremmintietävät kertokaa eri hamstereiden eroja...
Kiitos etukäteen vastanneille.
Hamsteri hakusessa
8
386
Vastaukset
- KaniFan
Olisiko hamsteri sellainen, jota pidetään sylissä silloin tällöin? Lapselle parempi vaihtoehto on mielestäni syyrialainen, sillä kääpiö on "liukasliikkeisempi" eikä ole niin seurallinen. Poikkeuksiakin löytyy.
- Nimetön
Meillä oli naarastalvikko, joka oli erittäin seurallinen ja tuli aina häkin oviaukolle "mankumaan" syliin kun joku meni lähelle. Nyt on urossyyrialainen, joka ei oikein halua kontaktia. Liittyisikö sukupuoleen? Tai sitten ovat vaan yksilöitä!
Kääpiöhamsteri on kyllä todellakin vikkeläliikkeinen!
- gerbiil
tuota on suositeltu hamsteri infossa(www.hamsteri.info)
www.hamsteriyhdistys.fi lue hamsujen hoito-ohjeet ja roduista - Ehdottomasti oikea...
Musta syyris naaras on paras. Mulla oli kerran uros ja naaras ja naaras halus paljon enemmän syliin. Ja urokset haiseeki enemmän. Ja nyt mul on kääppäri roborovski. Sitä ei saa käteen millään. Se on sellanen rotuki kyl et sitä vaan katellaan. Kääppärit ei oo hyviä lemmikeitä noin nuorille. Syyris on paras.
- Harriet Hamster
Mielestäni hamsteri (oli sitten mitä lajia tahansa) ei sovellu alle 10-vuotiaan lemmikiksi. Alle 10-vuotias (kuinka paljon alle? 6-v, 9-v?) voi toki pitää aikuisen valvoessa hamsteria sylissä, ehkä auttaa aikuista häkin siivoamisessa ja veden vaihdossa, mutta ei muuta. Hamsteri ei ole varsinaisesti sylieläin, ja sen vuorokausirytmikin on pienille lapsille vaikea (miten hyvin lapsi suhtautuu siihen, että hamsteri herää juuri silloin kun itse pitää mennä nukkumaan eli esim. klo 21-24?, eikä sitä saa herättää kesken unien), joten ehkäpä vaikka kaksi marsua olisi parempi vaihtoehto? Ne ovat toki vielä vaativampia eläimiä, mutta parempia pienten lasten käsitellä (vuorokausirytmi "parempi", samoin käsiteltävyys).
- Syyrian hamsu myytävänä
Vähän siitä, se on:
-syntynyt 12.6.06
-söpö;)
-pieni
-naaras
-mustavalkoinen
-vielä yhtä pieni kuin talvikko;)(eli tosi pieni)
- asustaa Naantalissa;)
En haluaisi myydä sitä, koska se on ihana ja söpö,mutta minulla on kissa joka sai juuri pentuja(tai siis siitä tuli isä) ja pidän yhden pennuista. Talossamme ei saa asustaa kuin kaksi lemmikkiä:(
Se vasta tuli meille;(,en ole itse vielä pitänyt sitä paljon kädessä, mutta minulle sanottiin että kasvattajat olisivat pitäneet:)
Tässä on uusi sähköposti osoitteeni: bichon.frise@suomi24.fiJos hamsterisi on syntynyt 12.6.2006, se on vasta 3vk 5pv. Hamsteri on luovutusikäinen vasta aikaisintaan 5-viikkoisena. Kolmeviikkoista vasta saa alkaa totuttaa ihmiseen, mutta sen pitää asua vielä emonsa luona. Se vasta opettelee hamsterina olemista ja hamsterimaisia tapoja.
Kuka sinulle myi noin nuoren poikasen? Jos hän oli "kasvattaja", niin eipä ollut kovin vastuuntuntoinen.- "myyjä"
Tii.nu kirjoitti:
Jos hamsterisi on syntynyt 12.6.2006, se on vasta 3vk 5pv. Hamsteri on luovutusikäinen vasta aikaisintaan 5-viikkoisena. Kolmeviikkoista vasta saa alkaa totuttaa ihmiseen, mutta sen pitää asua vielä emonsa luona. Se vasta opettelee hamsterina olemista ja hamsterimaisia tapoja.
Kuka sinulle myi noin nuoren poikasen? Jos hän oli "kasvattaja", niin eipä ollut kovin vastuuntuntoinen.Ei ollut kasvattaja.
Se tuli kokemäeltä, muut pennut olivat kuulemma jo menneet...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih527080Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7053202Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1171413Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831330- 841315
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.2211221Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631197- 891190
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2321145- 791081