Kertokaas amatöörille kuinka kannattais
savustaa kalat
Ei ole oikein tarkasti tullut seurattua.
esim.
Ahven
Hauki
Lohi
Siika
Savustusohjeita!
5
4632
Vastaukset
- mami
Tervehdys
Edellisenä päivänä avaa kala ikäänkuin fileoisit sen, mutta vedä vaan selkänahkaan auki älä kokonaan. Yöksi suolaan ja sulan määrä kalan koosta riippuen. Pöntön pohjalle tasainen kerros purua niin, että pohja on peitossa. Neljä palaa palasokeria ja pirskottele hieman vettä puruille niin ei pala niin helposti.Tosi pienellä tulella n.45min jos on esim kilo kalaa. Näin meillä on tehty ja tosi hyvää on ollut. Makoisia kaloja vaan sinne teille päin. Aurinkoisin terveisin Mami- summern
Lisäisin vielä tuohon,että purun on oltava leppää ja lisäksi katajan oksia ja mustanviinimarjan lehdet antavat myös hyvää makua kalaan.
- Suolaus lopuksi
Voit savustaa suolaamatta ja sen jälkeen upota suolaveteen. En ole kokeillut, mutta kuulema paras tapa suolata.
me suolaamme aina savukalat, tulee tasainen suola
ja on hyviä.
Prosentteja en osaa sanoa, ainakin kilo karkeaa suolaa 10 litraan kuumaan vettä.
Tietysti mitä kauemmin annat kalojen liota vedessä sitä suolaisempia tulee, maistamalla se selviää.
Kalat pitää sitten laittaa heti kuumana veteen ja kun otat kalat pois vedestä laita vaikka jonkun ritilän päälle vatsa alas päin valumaan.
- savustelija
Levitä leivinpaperille runsaasti merisuolaa ja laita kala suolapedin päälle ja kääri rullalle. Kääri sen jälkeen sanomalehtien sisään ja pidä käärö lämpimänä odottele 15-20 min ja nautiskele
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6564790Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o202255- 1031424
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231336- 881332
Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia1271111Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681055Jos saan sinut elämääni
niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo75955Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi253950- 71942