Onko Nessie norsu?!

Kenox

Luin lehteä kun otsikko "Nossie olikin sirkusnorsu" tuli silmiin. Paleontogi oli tätä mieltä. Valokuva jossa näkyi Nessien kaula ja pää pidetään vahvana todistuksena sen olemassaolosta. Mutta nyt tämä paleontogi on sitä mieltä että se on sirkusnorsu: kuvassa näkyykin norsun pää ja kärsä. Minua askarruttaa onko Nessie norsu vai hirviö?! Järvi jossa Nessie asuu (jos tämä on edes olemassa) on hirmuisen iso ja syvä, siis sopiva järvihirviön kodiksi. Niin miten norsu on siellä esittänyt Nessietä? Siis osaavatko norsut uida? Minä en tiedä, mutta jos osaavat juttu voi olla totta, mutta jos ei, niin Nessie on varmaan olemassa. Lisäksi vertasin kuvaa jossa oli Nessien pää ja kaula, kuvaan joka esiti norsua joka oli vain pää ja kärsä pinnalla. Minusta kuvat eivät muistuta toisiaan. Kaikki on mahdollista ja olen vähän puolueeton. Siksi kysyn muilta: Onko Nessie norsu?

94

28204

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Räkä

Olen nähnyt rakeisen kuvan jossa on Nessie. Kyllä se voi olla sirkusnorsu kärsä pystyssä. Norsut ovat hyviä uimareita. Miksi muuten villinorsuja on indonesian syrjäisillä saarilla.

Kuvilla voidaan huijata. Yksi vanha UFO-kuva kikka on kuvata katulamppu sumussa.

• Jalitsuukkeli

Niin....Mutta kun se alkuperäinen kuva on huijaus!!Tekijät tunnustivat sen...Se kirurgi kuvasi varhaisen sukellusveneen...Vene makaa vieläkin järven pohjassa...

• urpot!!!

KOKO JUTTU ON VAAN TARUA!!! SAATU PAIKAA VAAN TUNNETUKSI TURISTEILLE, EI MITÄÄN MUUTA... mITEN IHMISET VOI OLLA NOIN TYHMIÄ!!??

• '''
        urpot!!! kirjoitti:

KOKO JUTTU ON VAAN TARUA!!! SAATU PAIKAA VAAN TUNNETUKSI TURISTEILLE, EI MITÄÄN MUUTA... mITEN IHMISET VOI OLLA NOIN TYHMIÄ!!??

Hyvä kysymys...

• määk
        Jalitsuukkeli kirjoitti:

Niin....Mutta kun se alkuperäinen kuva on huijaus!!Tekijät tunnustivat sen...Se kirurgi kuvasi varhaisen sukellusveneen...Vene makaa vieläkin järven pohjassa...

Jos se on vaan ylikasvanut ankerias?? ainaki ton uuden videon perusteella näyttää siltä http://www.youtube.com/watch?v=aB_c2RwpbXU&mode=related&search=

• Kirjoitin totuuden

L Nessin hirviö

Koko Euroopalle selvisi jo toukokuussa, että Nessin hirviön kotipaikka on lähes sama kuin joulupukin. Rovaniemi. Nessin hirviö esiintyy Lordina.

• Karvinen

Norsuteoria juontaa juurensa siitä, että aikoinaan (1930-luvulla) kiertävät sirkukset uittivat elikoitaan järvessä. Kyseessä ei välttämättä ole huijaus - joku vaan erehtyi luulemaan otusta hirviöksi.

Ja kyllä. Norsut osaavat uida.

• huuko

Kirjoita googleen "swimming elephant" ja katso kuvahaun tulokset. Sama eläin kyseessä noissa hirviökuvissa.

• Lentojätkä

Ei norsu osaa eikä voi uida. Se on niin painava että menee heti pohjaan kuin kivi. Kahlata norsu osaa mutta nesissä jos kahlaa niin pitää olla pitemmät jalat kuin lipputangolla. Miksi norsu ylipäätään laittaisi lipputankoja jalkoihinsa ja menisi kylmään järveen kahlaamaan ja esiintymään hirviönä? Hirviö on sitä paitsi kuvattu monta kertaa ja nähty ilman kameraa vielä useammin. Onko joka kerralla ollut norsu järvessä, häh? Vai asuuko joku erakkonorsu järven liepeillä ja käy aina välistä peseytymässä siellä.

• norsut

kyllä norsut osaavat uida , älä väitä jos et tiedä .

• Moimoityyppi

Musta norsut osaa uida ja hyvin!!! Näin jonkun luonto ohjelman ja norsu ui siinä!!

• Njep

Kannattaisi tosiaan hieman opiskella asioita, ennen
        kuin alkaa väittelemään.

Miten ne luonto-ohjelmien norsut ylittävät jo pentuina
        jokia valelluksillaan? Onko kyseessä kenties trikkikuva,
        vai eikö kukaan ole kertonut niille norsuille, etteivät
        ne osaa uida?

Kyllä norsut uida osaavat. Jos et usko, niin lähde
        vaikka itse Afrikkaan tarkastamaan.

Erakkonorsu? Tieteen kuvalehdessä asiaa oli pohdittu näin:

"Lähistöllä sijaitsevaan Invernessin kaupunkiin matkalla
        olleet sirkusseurueet kulkivat usein Loch Nessin
        kautta ja antoivat eläinten jaloitella järven rannalla."

• juusto2

"Ei norsu osaa eikä voi uida. Se on niin painava että menee heti pohjaan kuin kivi."

Oletko tosiaan noin typerä? Tottakai norsut osaa uida. Miten ihmisten käy vedessä? Meneekö nekin pohjaan kuin kivi? Painoa on kuitenkin monia kymmeniä kiloja. Se vanha kuva jonka väitetään olevan hirviö, on todellakin norsu. Kun katsoo veden aaltojen muotoa kuvassa olevan "nessin kaulan" ympäriltä ne paljastavat kuvanotto etäisyyden ja nessin todellisen koon. Katsokaa itse.

Kyllä norsut osaa uida !

• irma

vaustaus yhteen sinun kysymykseen.

norsut osaavat uida ja käyttävät kärsää snorkkelina!

• nfnjsfdvj

norsut osaavat uida yllättävän hyvin ja snorklata kärsällään, mutta en usko että norsu viihtyisi kovin kauvvaa hyisessä järvessä ja kyllä joku olisi jo saanut kunnon kuvan aidosta hirviöstä jos sellanen olisi.Eli koko jutttu on pelkkää huijjaamista

• fakta tieto

oli se norsu.
      mun isoisä kerto siitä kun sen setä ja sen kummi uitti sitä norsuu ja ne paikkakuntalaiset kysy mikä se on.
      ne sano et hirviö ja meni sirkustelttaan ja nauro.
      sit mun isoisä oli kanuunankuula ja ne ampu sitä.
      sit siit tuli impotentti.
      mut onneks se oli pannu sitä ennen mun isoäitii.

• raimo palikka

ssselvä se...

• kkklm

omenan omena, eikä ole pojasta pojanpoika parantunut. Tainnut lorahtaa sitä ihtiään sekaan...

• ovat
      • ehheh-------...

• jepu jee
        ehheh-------... kirjoitti:

Niin, tuo on juuri se surullisen kuuluisa huijauskuva...

niin...ja se on kuvattu vuonna 1934.
        että näin. =)

• onko mahdollista

Olkoon vaikka lonkeropingviini. Mitä väliä sillä on? Kuvatkin nessiestä on niin erilaisia, että se voi olla mitä tahansa. Ei se myyttiä tule kuitenkaan muuttamaan.

• paleontologix

Aika hyvin arveltu, ja läheltä jo liippaa. Paljastan nyt salaisuuden, joka olisi pitänyt kertoja jo kymmneiä vuosia sitten.

Nessie oli kirahvi!

Tiedän tämän jutun, koska se oli minun kirahvi - nimeltään Teppo III! Olin juuri uittamassa sitä Loch Ness järvellä, kun jotain idiootteja kuvaajia tuli siihen rannalle. No minä sitten yritin pelotella ne pois ja mylvin hirveästi. Siitä varmaan tuli vielä tuokin teoria että se on joku "hirviö".

Teppo III on siirtynyt elefanttien taivaaseen, mutta sen jälkeläinen Matti IV on hengissä ja turvassa Siilinjärvellä. En kyllä vie sitä ikinä uimaan. Muuten alettaisiin vielä puhua "Siilinjärven hirviöstä" josta tulisi "Siilie", kunhan joku ottaisi siitä kännykkäkameralla kuvan!

• Että semmonen tapaus

Ihmettä se kirahvi tekee siellä norsujen taivaassa taitaa sulla tosiaan lääkitys olla kohdillaan !

• hiukan huumorin

Opettele hiukan huumorin alkeita.

• joofg

mitä kirahvi tekee norsujen taivaassa...vai onko se kirahvien helvetti ?

• Eikös..
      • Oskari

Sehän on BARBABABA!!!!!

• norsu ..

Joo, kyllä se on norsu, sen näkee ihan selvästi kuvasta..Eli ei ole hirviö se.

• lisko

Osaahan norsut uida. Mutta että Nessie olis norsu, en usko!
      Miks se siellä pyöris syvissä vesissä???

• Musta koira

Oletko lukenut tuon Tieteen kuvalehdestä?
      Minä uskon jotenkuten teoriaan, että Nessie on norsu, mutta en kyllä menisi laittamaan päätäni pantiksi.
      Mistä me voimme tietää mikä ufo tai muu sinne järveen on muuttanut.
      Olen lukenut jostain myös sellaisen teorian, että Loc Nessin - hirviö (tai kirjoitetaanko se edes noin?) olisi sukupuutolta säilynyt dinosaurus! Uskokoon jokainen mihin tahtoo.

• Manu K

Ahtisaarihan se siellä polskuttelee iltauinnilla näkeehän se jo siitäkin että veden pinta on noussut puoli metriä.

• komissaari Ahti

Mitä Sie nyt rupiat paljastelleen asioita. Yhdeshä myö siell oltii kesälomie aijaan. Puhu ittestäs kans. Eikä se mikkää ihme oo, jos me pelästytettii skotlantilaissii. Ulkomuoto meil oli yes, mutta ne pelkäs et me sevotettaa niitte valtiontalous. Se se pahinta kauhua synnytti. Nyt siel ollaa hiljaa, ja luullaa Nessin hirviö on kadonnu. Mut lähetää porukal viel uuel matkal. Otetaa pirruuttas tuo Lordi-bändi mukkaa. Ne voi otta kaljaa rannalla, ku me vaimoje kans uidaan. Lehdet on sitte täynnä hirviökuvia. Heh heh!

• Manu G
        komissaari Ahti kirjoitti:

Mitä Sie nyt rupiat paljastelleen asioita. Yhdeshä myö siell oltii kesälomie aijaan. Puhu ittestäs kans. Eikä se mikkää ihme oo, jos me pelästytettii skotlantilaissii. Ulkomuoto meil oli yes, mutta ne pelkäs et me sevotettaa niitte valtiontalous. Se se pahinta kauhua synnytti. Nyt siel ollaa hiljaa, ja luullaa Nessin hirviö on kadonnu. Mut lähetää porukal viel uuel matkal. Otetaa pirruuttas tuo Lordi-bändi mukkaa. Ne voi otta kaljaa rannalla, ku me vaimoje kans uidaan. Lehdet on sitte täynnä hirviökuvia. Heh heh!

No kukas muu siellä polskuttelee. Yyterissäkin kerran vesi nousi monta metriä ja rannalla olijat joutuivat tsunamin pelossa juoksemaan Keisarinpankille henkensä kaupalla.
        Me suomalaiset voisimme vaatia Loch Nessin järven johonkiin sopivaan rantapaikkaan patsaan meidän suurmiehestämme. Onhan hän saanut ylipuhuttua jo Lähi-Idänkin puolirauhalliseksi. Ja työ jatkuu täysrauhan saavuttamiseksi, mihin hän on ainut mahdollisuus. Muut ovat jo möhlineet tarpeeksi.
        Siis patsashanke vireille. Loch Nessin hirviötä pelkäävät palestiinalaiset ja juutalaiset samalla mitalla.

• Sanotaan että on miljoonia eläinlajeja, joita ei ole vielä tunnistettu. Nessie voi siis yhtä hyvin olla jokin vielä tuntematon eläinlaji.
      Voihan se olla se norsukin - tai joku muu tunnettu eläinlaji. Mistä minä sen tietäisin?

• ehkä on ehkä ei

Tunnistamattomat lajit ovat pääasiassa hyönteisiä.

Jos uusia peukalon kynttä suurempia lajeja löydetään, niin ne löytyvät jostain laaksosta tms. eristyneestä paikasta tai valtamerien pohjasta.

• mage

norsu osaa uida... hirviöitä ei oo... mut en usko et siellä on uinu kymmeniä vuosia norsu

• toinen taukki

Hirviöitä ei ole olemassa, mutta tuntemattomia eläinlajeja kyllä. Jospa siellä jonkin sortin lisko on. Ei tarvitse välttämättä puhua mistään hirviöstä. Norsu siellä tuskin on kymmeniä vuosia ollut.

• sasdasfdg
        toinen taukki kirjoitti:

Hirviöitä ei ole olemassa, mutta tuntemattomia eläinlajeja kyllä. Jospa siellä jonkin sortin lisko on. Ei tarvitse välttämättä puhua mistään hirviöstä. Norsu siellä tuskin on kymmeniä vuosia ollut.

silakka.

• että vielä

löytyy nuin ääliöitä.

• KivaKamu

Kyseessä ei ole norsu missään nimessä!

Todennäköisesti se on se järvilisko. Se järvi missä se elää on niin syvä ja onkaloita täynnä, että on lähes mahdotonta paikantaa tämä otus, koska se on kaiken lisäksi kovin säikky. hiio hoi hii o hoi

• varmasti

Näin on.

• Kärsä tanassa

Toki se oli sirkusnorsu! Paljastui kehveli.

• Kuulija..

Loch Nessistä on julkaistu tietääkseni kaksi tunnettua kuvaa, se alkuperäinen sekä eräs toinen, jossa Nessi näyttäisi menevän veden pinnalla pää aivan vedenpinnassa kiinni.

Ensimmäinen valokuva oli otettu kuvaajan ja hänen kaverinsa rakentamasta lelusukellusveneestä, joka oltiin tehty puusta ja väritetty harmaaksi. Kuvaa oltiin myös jälkikäteen kuulemma manipuloitu, esim. veteen oltiin lisätty lisää aallokkoa, jotta tämä pienoissukelluvene tuntuisi suuremmalta.

Toinen kuva taasen on otettu uivasta elefantista. Kuvasta näkee selvästi, kuinka norsun päälaki pilkistää pintaan ja kärsä on kiemuralla.

Muista kuvista en sitten oikeen osaa sanoa mitään, mutta tuossa oli kaikki, jonka minä tiedän.

Kuvat ovat tässä:
      http://images.scotsman.com/2005/01/21/nessiebig.jpg
      http://www.users.bigpond.com/rdoolan/Pix/lochnessmonster2.jpg

Voisin kyllä veikata, että tämä kuva on otettu norsun kärsästä. Ainakin kun katselee sen muotoa.
      http://www.unexplainedstuff.com/images/geuu_03_img0546.jpg

• Kiva

Siinäs näitte! siin se loch uiskentelee tos videos. vapiskaa kaikki ne, jotka luulivat nessiä norsuksi!

• Onneks olkoon
        Kiva kirjoitti:

Siinäs näitte! siin se loch uiskentelee tos videos. vapiskaa kaikki ne, jotka luulivat nessiä norsuksi!

Mut kyseessä on ihan selvä Feikki, tekijätkin myöntänyt sen =D.
        http://www.filecabi.net/forum/viewtopic.php?t=10044&postdays=0&postorder=asc&start=0
        Täs on sen kommentit, ja aika luotettavalta kuulostaa pointit tuolla sivulla. Kuulemma on jonkun "Incident at Loch Ness" KOMEDIA dokumenttisarjan osa, jonka oli ihan TARKOITUSKIN olla feikki =P. No joo, älä usko nyt IHAN kaikkea mitä netistä löydät ;).

• hurttis

Satuin silloin skotlannissa vieraillessa harrastaa naku-uintia ja hetken fjongani vilahti pinnalla. En arvannut siitä syntyvän moista härdelliä mutta minkäs teet....

• Minä minä

Entä jos Nessie on vain joku iso merikäärme?

• Tsampura78

Kyllä se norsu osaa uida. Sen valtava ruumiinpaino vain painaa sitä sen verran syvälle että sen "matalalla" oleva suu painuu veden alle. Silmät jäävät kuitenkin veden yläpuolelle. Hengittämistä varten onkin kärsä hyvä olla. Eli norsu nostaa kärsän veden yläpuolelle hengittääkseen. Norsu on kuulemma kaikenlisäksi taitavakin uimari. Itse en ole tapausta livenä nähnyt kun ei täällä Oulussa semmosia ole muuten ku joskus sirkuksen mukana.
      Käsittääkseni maapallon kaikki nisäkkäät osaavat uida sillä poikkeuksella että lampailla (muistaakseni lampailla) on sen verta löysä takamuksen sulkijalihas (tai ei sitä ollenkaan) että vesi tulee sieltä sisälle niin lujasti että pitemmän päälle elikko hukkuu. Tästä en kuitenkaan varma ole :)
      Nessien olemassaoloon en osaa kommentoida.

• Nessie fani

On muuten sellaista seutua varsinkin syksyllä,että skotit on voineet nähdä vaikka mitä öisin pubeista tullessan!!!

• Latimeria, 60 miljoonaa vuo...

http://lochness.co.uk/

Täällä on lochnessin oma webbikamera. Näin yhtenä päivänä kun tutkailin rauhassa, niin jotakin isoa tuli vedestä ylös. Mä kattelin eka et se on vaan niitä aaltoja, mutta kun se alkoi liikkumaan niin, niimpä juuri, mieleen tuli lochness. Muistatte varmaan dinosauruksia, jotka ovat selvinneet miljoonien vuosien päähän, elikkä tähän asti elävinä. Olleet jäänalla horroksessa. Ajatelkaapa löytyisikö etelänavalta paljon horroksessa eläviä dinosauruksen ajan elikoita. Nytkin osa dinosauruksista elävät täällä kanssamme, yksi tunnettu kala luultiin sukupuuttoonkuolleeksi, mutta se löydettiinkin merestä.

Elävä fossiili Latimeria.
      - 1,5 metrinen kala.
      - Tiedemiehet uskoivat sen kuolleen sukupuuttoon noin 60 miljoonaa vuotta sitten. Kunnes eräs kalastaja sai vuonna 1938 saaliikseen Afrikan rannikolla Intian valtameressä elävän latimerian. Tutkijat nimittävät kalaa eläväksi fossiiliksi.

Ajatelkaapas tästä, 60 miljoonaa vuotta vanha kalalaji, ajatelkaa kuinka monta lajia on voinut selvitä dinosauruksien ajalta tänne. Mitäkähän me voitaisiin löytää tuolta merten saloista, ja etelänavan jäätikön syvistä. Ajatelkaa asiaa. Mahdollista on että voisimme löytää monia dinosauruksien aikana eläviä olentoja horroksesta.

Niin mitä tuosta nessiestä on sanottu että se olisi muka norsu. Ei käy päinsä, itse näin mikä se oli siellä, ja se riittää minulle todiste aineistoksi, mikä siellä oli. Siinä voi mennä aikaa ennen kuin näette jotain siellä loch nessin webbikamerassa. Mutta kyllä se jossakin välin aina se nessi käy siellä pinnalla, mutta en tiedä milloin se oikein käy aina, niin kannattaa olla silmä ruudussa, ettei juttu mene sivusta ohi. ^^

• teksti

Tämä teksti oli niin kiva että oikein mieliala koheni! Kiitos!

• kärsä pystyssä

Jospa paikallinen sirkusseurue on pysähtynyt järvelle ja nuo ovat päästäneet norsun uimaan ja joku on napsaissut kuvan.

• Epäilen2

Hirviötä ei ole! Joku on joskus keksinyt hirviötarinan - se on levinnyt - ihmiset ovat alkaneet uskoa siihen - menneet paikaalle katsomaan - nähneet jotain epämääräistä, joka on automaattisesti tunnistettu hiviöksi(tietenkin koska sitä sinne tultiin katsomaan) - kertoneet asiasta eteenpäin - seuraavat paikalle - sama kierre jatkuu ja usko leviää - tulee uusia "todisteita" hirvöstä - ja moni uskoo vieläkin että siellä järvessä on joku elukka, joka ei kuitenkaan näy vaikka koko värvi katsotaan kaikuluotaimella.

• uskomatonta..

tietoa, nimittäin se hirviö asuu järven pohjalla ja kallion seinällä on luolan suu johon johtaa suuren käytävään, siellä voi kävellä. On valtavan iso luola nimittäin se ulottuu atlantin meren pohjalle asti, satoja kilometriä pitkä luola. Tämä on muinainen paikka missä on paljon kuolleita dinosauruksen luita ja nähtävästi on eloonjääneitä liskoja nyt siitä muinaisesta vedenpaisumuksesta selvinneet.

• ....

Tottakai Loch Nessissä asuu hirviö. Ainoa tapa todistaa väite perättömäksi olisi tyhjentää koko järvi vedestä.

• niin on,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,...

olen samaa mieltä

• voi vattiu,,

Ei kukaa saatana usko eikä kuuntele.. Tommoset idiootit pitäs ampuu.. Mä uskon vast sitte siihen vitun ötökkää ku ite saatana nään!

• KivaKamu
        voi vattiu,, kirjoitti:

Ei kukaa saatana usko eikä kuuntele.. Tommoset idiootit pitäs ampuu.. Mä uskon vast sitte siihen vitun ötökkää ku ite saatana nään!

Tiesitkö, että sinun ip jää suomikaksnelosen tietokantaan. Tiesitkö, että yleisestä tappouhakauksesta voidaan nostaa oikeusjuttu, joten suosittelen, että siistit suusi vastedes. Yleisen tappouhkauksen esittäminen on vakava asia ja on tuomittava teko, uskoit tähän hirviöön tai et.

• rauhoitu
        voi vattiu,, kirjoitti:

Ensinnäkin luulen että viesti oli sarkasmia, eikä .... edes usko siihen hirviöön.
        Toisekseen minua jotenkin ärsyttää tuollainen asenne. Ajattele jos ihmiset olisivat suhtautuneet noin Kolumbukseen, Darwiniin tai Galileohon. Tai, niinhän heihin suhtauduttiinkin.
        Onneksi "yleistä totuutta" vastoin väittäviä ei ammuta, muutenhan tiede ei etenisi yhtään. Ja se että sinä et ole jotakin nähnyt, ei vielä todista mitään.

• todistaja
    • ;) hehe

Sitäpä saattekin miettiä päänne puhki. Joitain asioita ei kannata yrittääkään järjellä selvittää. Mukavaahan se on uskoa että siellä on hirviö;)

• von Ahtisaari

Loch Nessin ajoilta päiväkirjani kertoo seuraavaa.
        Pakko se on nyt minunkin vastata, kun luullaan minun pelottaneen uimarit pois. Sehän nyt olisi vallan tavatonta. Kyllä se Manu piti kovaa möykkää Tessun kanssa, vaikka mä olin hiljaa uimassa. Mutta ei meidän kärsät kyllä ketään peloittamaan pysty. Sitten kun Lipponen tuli lomailemaan, niin taas rannalla olijat rupesivat huutamaan siveyspoliisia paikalle.

• Kent Polvikarva
    • Ina

Luit tämän varmaankin Tieteen Kuvalehdetä. Ja jos näin teit, niin siinä oli kyllä hyvinkin tarkasti selitetty se, kuinka se voi olla mahdollista, että tämä tarunhohtoinen Nessie oli todentotta sirkusnorsu. Kuvat joissa näkyi sekä oletettavasti Nessie että varmuudella uiva norsu, olivat niin selkeästi samanmoiset, että minä lähtisin liputtamaan norsun uimareissua, enkä niinkään mitään Skotlantilaista järvihirviötä.

Jokainen tosin uskokoon mihin itse tahtoo. :) Ja mikäs sen mukavampaa kuin uskoa tonttuihin ja menninkäisiin, keijuihin ja järvihirviöihin..

• Alleri 9
      • Lueskelija

Tuossa uudessa Tiede lehdessä mainittiin, että yksi selitys ufokokemuksille olisi se, että kyseessä onkin ollut pallosalama! Pallosalaman kosketus aiheuttaa palovammoja, ja säikähtäminen vääristyneitä muistikuvia. Muisti ei ole täydellinen, kenelläkään. Se voi ajan mittaan vääristyä, helposti mieleisekseen. Ihminen voi myös nähdä asioita, joita ei ole olemassa, jos uskoo niihin paljon/liikaa. Paranoidit kenties? Jotain samankaltaista on voinut tapahtua Loch Nessin hirviön kanssa, kenties jotkut ovat vain piloillaan raportoineet? Se ensimmäinenkin kuva on todettu väärennykseksi.
        En ole Loch Nessin asiantuntijoita, mutta se ei kuulosta minulle todelliselta...

• Alleri 9
        Lueskelija kirjoitti:

Tuossa uudessa Tiede lehdessä mainittiin, että yksi selitys ufokokemuksille olisi se, että kyseessä onkin ollut pallosalama! Pallosalaman kosketus aiheuttaa palovammoja, ja säikähtäminen vääristyneitä muistikuvia. Muisti ei ole täydellinen, kenelläkään. Se voi ajan mittaan vääristyä, helposti mieleisekseen. Ihminen voi myös nähdä asioita, joita ei ole olemassa, jos uskoo niihin paljon/liikaa. Paranoidit kenties? Jotain samankaltaista on voinut tapahtua Loch Nessin hirviön kanssa, kenties jotkut ovat vain piloillaan raportoineet? Se ensimmäinenkin kuva on todettu väärennykseksi.
        En ole Loch Nessin asiantuntijoita, mutta se ei kuulosta minulle todelliselta...

Kyllä varmaan monet havainnoista ovat psyykkisiä juttuja. Mutta kyllä erilaisia mm. vedessä eläviä dinosauruksia on löydetty ajautuneena rannoille ja esim. vuonna 1977 japanilaisten kalastajien saaliiksi, se tosin heitettiin pois hajun takia. Mutta siitä on valokuvia ja etenkin mukana olleen meribiologin piirroksesta selviää sen tarkempi rakenne. http://www.creationresearch.org/crsq/articles/38/38_1/Cryptid.htm
        Samoin on löytynyt pää 3m pitkällä kaulalla (ei sellainen raato kuten edellisessä linkissä, vaan aivan selvä tapaus). Ja dinosauruksen pentu! Se on nähtävänä eräässä museossa: Creation Evidence Museum, Clen Rose; Texas
        Nämä monia muita tapauksia näkee videoseminnarista "Dinosaurus and the Bible" alkaen 79minuutin kohdalta eteenpäin:
        http://www.drdino.com/downloads.php?type=Seminar Video

• Moccamies

• Moccamies

• rgerge

Tai Maki joka roikkuu puussa

• Varmaan yhtä todennäköisesti kuin jos Ruokolahden leijona olikin Lassie-koira.

• *.*

Viime elokuussa paikalliselta (Inverness) taksikuskilta hirviöstä näköhavaintoja kysyttäessä, sanoi hän näkevänsä sen joka ilta kotonaan! Lienee siis jonkin sortin norsu ja asuu nykyään kuivalla maalla. Järvellä sen sijaan ei näkynyt merkkiäkään moisesta.

• jallu

on se on norsu! siitä on todisteita muuallakin jopa jenkeissä kuvasta on tehty tietokoneella suurennoksia.

• kun..

se on marsu

• gvhvghvg

joo se onki ollu siel noin 100 vuotta

• ikikkk
        gvhvghvg kirjoitti:

joo se onki ollu siel noin 100 vuotta

siis 1000

• MOT

Virallinen nettisivu kertoo että huolimatta uusista lehtitiedoista he eivät usko että Nessie on kuollut. Ei ole tieteellisesti todistettu että plesiosaurus-lauma ei elä järvessä ja useat ihmiset ovat nähneet kaikenlaista omin silmin!

• maaseudulta mielipide

Norsu, kirahvi, marsu, dinosaurus tai hirviö. Aivan sama minulle oli se vaikka tolppa apina. Jokin siellä järvessä on, satunnaisesti tahi koko ajan. Minusta on kiva jos jokin tässä maailmassa jää mysteeriksi, kaikkea kun ei tarvitse tietää. Jättäisivät avaruudenkin sikseen, kuollaan muuten kaikki tänne, kun otsoni kerros heikkenee. Joku voisi uskoa jos sanotaan että nessi on kiimainen kolli. Se on silti nessi eikä muuksi muutu. Tämä on vain mielipide, joten kenenkään ei tarvitse ottaa nokkiinsa, jos joku oikeasti luuli nessiä kiimaiseksi kolliksi.

• loss nessi

HÖH..

• Moccamies
    • didgeridoo346364

chilen rannikolle ajautunut ihme raato,pitkäkaulainen örkki jonka pelkkä kallo painaa sata kiloa.

toisen poiminut kalastusalus.

yksi on uudenlainen krokotiili joka on helvetin iso.

kaikenlaisia öffejä elää kilometrien syvyyksissä.muunmuassa jättiläiskalmarit jotka syövät valaita.
      niitä on muutamia vain saatu kuolleena talteen, koska ne elävät liian syvällä tutkittavaksi.

nessie tuskin oli norsu.tai mangusti.tai edes liito-orava.

joko se oli jokin meren syvyyksistä esiin tullut tuntematon vitura, tai sitten joku läski hommasi kylälle julkisuutta ja turisteja puupökkelöllä.

tässä kuitenkin linkit joista kirjoitin:
      http://users.openverse.com/~dtinker/carcass.jpg

http://images.google.fi/imgres?imgurl=http://cryptozoo.monstrous.com/pictures/zm1c.jpg&imgrefurl=http://cryptozoo.monstrous.com/the_tasman_sea_monster_2.htm&h=500&w=348&sz=54&hl=fi&start=2&tbnid=9Q5QK34M4xE7OM:&tbnh=130&tbnw=90&prev=/images?q=sea monster&svnum=10&hl=fi&lr=&sa=G

http://images.google.fi/imgres?imgurl=http://images.china.cn/images1/200507/176184.jpg&imgrefurl=http://newley.com/2005/07/&h=268&w=200&sz=28&hl=fi&start=26&tbnid=jSzraYWxvMpcPM:&tbnh=113&tbnw=84&prev=/images?q=sea monster&start=20&ndsp=20&svnum=10&hl=fi&lr=&sa=N

http://www.aphids.com/stan/blog/images/seamonster.jpg

missähän raadot on nyt ja missä on tutkimustulokset niistä?

jos joku tietää, kertokoon ihmeessä

• Taikauskoinen

Minusta on outoa että tarina nessiestä joka on ollut noin 500 vuotta pelkkänä arvoituksena on selvinnyt ja selitetään että se olisikin vain norsu. Norsussa on yksi MUTTA...n. 500 vuotta elänyt norsu!!!! Voiko se olla mahdollista , että norsu on 500 vuotta piileskellyt jossain veden alla ja noussut silloin tälloin pintaan!! minä sanon: EI!! Miksi ihmiset yrittävät selittää loogisilla syillä, että nessie olisikin vain joku eläin. eiko ihmiset voi käsittää sitä asiaa, että taruolentoja voisi olla olemassa ja totutella siihen etteivät voi saada kaikkea selville. Tämä asia on sama juttu kuin avaruus sanon minä..kaikilla on omat mielipiteensä tästä mystisestä olennosta, mutta minä sanon, että se on mystinen olento!!!
      Ps. Saatan olla vähän taikauskoinen, mutta minunn vastaukseni kysymykseen: Onko nessie norsu?, on SE EI OLE TODELLAKAAN NORSU!!! :D

Toivoisin, että kertoisitte mielipiteenne asiasta.

terveisin: Taikauskoinen :D

• .....

"Tarunhohtoinen Loch Nessin hirviö mainittiin ensimmäisen kerran kirjallisessa lähteessä yli 1300 vuotta sitten." Uiko siä sillonkin norsu. :)

• .....
        ..... kirjoitti:

"Tarunhohtoinen Loch Nessin hirviö mainittiin ensimmäisen kerran kirjallisessa lähteessä yli 1300 vuotta sitten." Uiko siä sillonkin norsu. :)

Uskon että se on mahdollista että siä olelee joku "Hirviö"

• Laamalaama

Älkää viekö viimeisiäkin ihmeitä pois, hirviö on totta, joulupukki on totta ja menninkäisetkin ovat totta!!!!
      On jopa niinkin hurjia ihmisiä olemassa jotka oikeasti luulevat että Elvis on kuallu, höh, ei oo!!!
      Lisää kummajaisia!!!

• pöljät!!!!!1
    • Ehkä vesidino

En ole varma uskoa vai ei uskoa nesieen. Mutta saataa hyvin olla että nessie on olemassa, mutta kerran kahoin yhtä kuvaa ja se oli kyllä norsu. Sillä sen korvanlehdet näky hiukan. Mutta olen päntänny jo pitkään että nessie saataa olla jopa vesidinosaurus joka vain ei ole kuollut sukupuutoon. Sillä se erehdytävästi näytää siltä.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      50
      6763
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      674
      2932
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      83
      1270
    4. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      98
      1261
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1235
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      61
      1144
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      89
      1130
    8. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      237
      1110
    9. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      72
      1012
    10. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      223