Olen tapellut viinanhimon kanssa vaihtelevalla menestyksellä.
Vaikeata on ollut myöntää olevansa alkoholisti.
Antabuksen kanssa säilytellyt perhesopua. Mutta kun se ei minulla edes estä juomista. Haisen vaan kuin rankkiutynnyri, jotta varmasti kaikki huomaa kuka on juonut. Eilen mokasin taas. Melkein kopallinen kaljaa oli päivän annos. Viimeisen sixpäkin kannoin ilman mitään häpeää läpi kylän paljain jaloin vähän ennen yhdeksää.
Sitä ennen tuli ajettua pari kertaa kännissä. Viimeisellä kerralla oli metristä kiinni, että en ajanut kolaria. Mikä lie suojellut, olisiko se kuolleen tyttöni enkeli? Tästä minut tunnetaankin mutta olkoon.
Juomastani kaljamäärästä huolimatta en tullut edes kunnolla humalaan.
Muistan ihan tarkkaan koko illan ja eilisen futismatsin. Ja muijan äkäisen naaman.
Tänään sitten plarasin puhelinluettelosta
A-klinikan päivystyksen numeron ja soitin. Ystävällinen täti kertoi minun olevan tervetullut joka arkipäivä klo 8-12. Huomenna menen ja katsotaan löytyykö sieltä apuja.
Sillä yhä enemmänhän minä olen alkoholisoitumassa. Siitä ei pääse minnekään.
Jos menisi nyt, eikä sitten kun muija on jättänyt, talo myyty, kortti palanut.
Parasta oli, kun äsken juttelin parikymppisen tyttöni kanssa asiasta. Tuli rutistamaan minua ja sanoi, ettei ole minulle vihainen. Kannusti menemään. Lupasi lähteä kaveriksi, jos en kehtaa yksin mennä huomenna. Mä niin tykkään noista pennuista. Ja eukostakin kai. Enkä haluaisi heille mitään pahaa. Enempää kun olen jo tehnyt.
Pakko pudottaa hanskat kädestä ja myöntää: Yksin en selviä. En ole muuten nyt kännissä, jos ei eiliset vielä vaikuta.
Tämmöinen tarina, ja ihan totta.
Mutta kohtuukäyttäjää minusta ei tule. Se tie on katsottu.
ensimmäinen askel
9
905
Vastaukset
- aahoohoo
saattelee sinuu sinne klinikalle ja ota tyttäres mukaan vaan niin hänelläki on parempi olo.
Yritä päästä sinne N-kirjaimella alkavaan paikkaan. Mä oon saanu muuten semmosen käsityksen että me asutaan aika liki toisiamme.
Tyrkkääs piruuttas mulle s-postia. Osote on toi nimimerkki ja suomivinkurat siihe lisäks.- vakiopaska
kirjoittelen, kun joudan. Poika tuli pitkästä aikaa käymään ja pitää ruokkia se ensin.
luulen myöskin sinut tietävän kuka olet.
Mitä ihmettä sinun päässäsi pyörii?Miksi menet ajamaan kännissä?
Olisiko olosi parantunut,jos olisit jonkun pikkulapsen päälle ajanut???
Sinä et oloasi paremmaksi ainakaan saa tuollaisella touhuamisella.
voin sanoa sulle,että olen livästi sanoen pettynyt ja vihainen sinulle.t pörri- vakiopaska
humalaisen päässä pyörii. Ja paska tekee patoja.
Minulla kun on vielä lääkitys, niin hurlumhei, kun viinaa kaataa sekaan.
Molemmista pitäisi päästä eroon. Ensin kuitenkin viinasta. Tai kaljasta.
Jeps, kyllä minut tunnet, vanhan riidankylväjän. - Jasu
vakiopaska kirjoitti:
humalaisen päässä pyörii. Ja paska tekee patoja.
Minulla kun on vielä lääkitys, niin hurlumhei, kun viinaa kaataa sekaan.
Molemmista pitäisi päästä eroon. Ensin kuitenkin viinasta. Tai kaljasta.
Jeps, kyllä minut tunnet, vanhan riidankylväjän.Benzojako sinulle ovat syöttäneet?
Kauanko olet napsinut?
- Junnu
Sinulla on ainakin lähtökohdat kunnossa, kun selvinpäinkin haluat raitistua (kohtuukäyttö ei meille alkoholisteille tosiaankaan onnistu) ja perheesi vielä välittää sinusta.
Itse halusin kuusi vuotta sitten lopettaa myös kokonaan juopottelun ja pyysin vaimoani viemään minut hoitopaikkaan.
Latasin koko henkisen voimavarantoni tuohon ekaan raitistumisyritykseen. Ajattelin että sen on onnistuttava ekalla yrityksellä aivan kuten suonsilmäkkeestä nousu. Olin varma, että jos yritys epäonnistuisi, olisin juonut itseni aika nopeasti hengiltä.
Se kuitenkin onnistui, kuusi pitkää vuotta on kulunut, ja olen nykyään täysillä mukana omassa elämässäni. Enään en katsele sitä sivusta, kun se valuu hukkaan.
Kyllä sinäkin tuolla asenteella onnistut, ja asiaa autaa jos hankit itsellesi henkilöverkoston, (esim. parjatusta AA:sta) jolta saat tukea tarvittaessa, eli raittiuden alkuvaiheessa sitä vertaistukea täytyisi saada aika usein. kenestäkään ole tullut eikä tule kohtuukäyttäjää. Itseinho kuluu olemisen tuossa vaiheessa asiaan mutta ei se ole pysyvä olotila. "Rakasta lähimmäistäsi" sanotaan Sanassa, mutta jatko tupataan unohtamaan, se joka kuuluu "niinkuin itseäsi".
Pysy alkamallasi tiellä. Sinulla on hieno tytär. Tie raittiuteen on pitkä ja vaativa mutta se on meille ainoa tapa ihmisarvoiseen elämään.
Kirjallisuutta:
AA:n Iso Kirja
Raimo O. Kojo: Eroon viinasta- vakiopaska
Löytyyhän täältä kannustusta, kun sitä pyytää.
Äsken tempasin kaksi antabusta naamaan, eikä pärstä alkanut punottaan.
Lienen siis selvinnyt. Varoksi pysyn ratista poissa huomiseen.
Tuttuahan tällainen morkkis on, mutta nyt alkaa mennä tähänkin kovaan päähän, että kohtuukäyttäjää ei minusta tule.
A-klinikan ystävällinen puhelinihminen yllätti minut. Ehkä on vielä toivoa.
Kaikki keinot yritän käyttää, jopa käydä siellä AA:ssakin, jos siltä tuntuu. Ennen siitäkin riippuvainen, kuin näistä perhanan aineista.
No tupakkaa en ole koskaan oppinut polttamaan, huumeita olisin varmaan käyttänyt, jos nuoruudessani olisin jostain niitä saanut.
Sorry viellä niille, joille olen pahassa olossani vinoillut. Sillä vttuillahan minä osaan, varsinkin tietokoneen välityksellä. - ensimmäisen kerran
vakiopaska kirjoitti:
Löytyyhän täältä kannustusta, kun sitä pyytää.
Äsken tempasin kaksi antabusta naamaan, eikä pärstä alkanut punottaan.
Lienen siis selvinnyt. Varoksi pysyn ratista poissa huomiseen.
Tuttuahan tällainen morkkis on, mutta nyt alkaa mennä tähänkin kovaan päähän, että kohtuukäyttäjää ei minusta tule.
A-klinikan ystävällinen puhelinihminen yllätti minut. Ehkä on vielä toivoa.
Kaikki keinot yritän käyttää, jopa käydä siellä AA:ssakin, jos siltä tuntuu. Ennen siitäkin riippuvainen, kuin näistä perhanan aineista.
No tupakkaa en ole koskaan oppinut polttamaan, huumeita olisin varmaan käyttänyt, jos nuoruudessani olisin jostain niitä saanut.
Sorry viellä niille, joille olen pahassa olossani vinoillut. Sillä vttuillahan minä osaan, varsinkin tietokoneen välityksellä.AA:han, kysy sieltä kirjallisuutta. Sieltä saat veloituksetta lukemista, joka auttaa ymmärtämään, mihin AA:n teho perustuu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih506733Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6752915Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831270Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.971249- 841235
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä611144- 891130
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2371100- 721012
- 241911