Kertokaa joku

pihalla...

Nyt tulee erittäin noloja kysymyksiä. Olen tietämätön mistään. Onko musiikin lataaminen netistä laillista? Pitääkö kaikki ladata maksullisilta palveluntarjoajilta? Miten lataaminen tapahtuu (idioottivarmalla tavalla)? Minne voi ladata? Cd-levy vai muualle? Vievätkö musiikkitiedostot tilaa jostain? Vai kannattaako tilata levyjä. Vai pitäisiköhän ihan mennä kauppaan asti. Haluaisin kunnostautua hyvän musiikin hankkimisessa, hiljaisuus alkaa jo tökkimään pahasti. Olisi kiva saada enemmän musiikkia ja edullisemmin, opiskelijan rahatilanteelle sopivalla tavalla. =) Kiitos niin paljon jos joku viitsisi kertoa. En ole perehtynyt yhtään näihin asioihin. Jospa se siitä lähtisi sitten. :D

8

482

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voisi

kuunnella kappaleita tai levyä ja artisteja hiukan etukäteen, ettei lataa/hanki mitä tahansa levyä tai kappaleita? Olen kiinnostunut konemusiikista ja muustakin.

• No juu

Musiikin omaan kayttoon netista lataaminen ei ole laitonta. Sen yleiseen jakoon pistaminen taas on. :)

Musa ladataan yleensa mp3 muodossa, kaikki tiedostot joita lataa vievat tilaa kovalevylta. Saa ne cd.llekin kun haluaa.

• tiedoista ja

kysyisin vielä pitääkö tai kannattaako olla joku ohjelma jos latailee/hakee musiikkia? Vai käykö se ihan helpommin? Mistä löytyy hyviä paikkoja netistä musiikin hakuun? Voiko siellä ennen latausta kuunnella? Konemusiikkia ja ihan muutakin kaipailen. Kiitos äärettömästi vastauksista, niistä on apua. Etten jää tänne hiljaisuuteen. =)

• tiedoista ja kirjoitti:

kysyisin vielä pitääkö tai kannattaako olla joku ohjelma jos latailee/hakee musiikkia? Vai käykö se ihan helpommin? Mistä löytyy hyviä paikkoja netistä musiikin hakuun? Voiko siellä ennen latausta kuunnella? Konemusiikkia ja ihan muutakin kaipailen. Kiitos äärettömästi vastauksista, niistä on apua. Etten jää tänne hiljaisuuteen. =)

http://fin.afterdawn.com/ohjelmat/

http://keskustelu.afterdawn.com/

Kattele tuolta P2P-aiheeseen liittyviä ohjelmia ja keskusteluja...

• väärin meni

Musiikin LATAAMINEN ja cd-levyltä OMAAN KÄYTTÖÖN siirtäminen on laitonta, kiitos erään "kulttuuri"ministerin perikuvan joka elää vielä kivikautta!

• voih
        väärin meni kirjoitti:

Musiikin LATAAMINEN ja cd-levyltä OMAAN KÄYTTÖÖN siirtäminen on laitonta, kiitos erään "kulttuuri"ministerin perikuvan joka elää vielä kivikautta!

Laki24.fi sanoo että digitaalisessa muodossa lataaminen on laitonta. Analoginen on wikipedian mukaan digitaalisen vastakohta, mitäs sekin tarkoittaa..

• joopsista

laitonta tai ei..minusta omaan käyttöön lataileminen ei ole laitonta, mut tiiä mitä päättäjät siitä sanoo..
      p2p ohjelmilla voi noita kappaleita/kokonaisia levyjä koneelle imuutella..

• New Releases

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      4770
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      20
      2245
    3. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      103
      1424
    4. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      23
      1326
    5. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      87
      1325
    6. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      127
      1101
    7. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      67
      1036
    8. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      252
      946
    9. Jos saan sinut elämääni

niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo
      Ikävä
      75
      945
    10. Tulee ikävä

Ja toivon että saan anteeksi ❤️
      Ikävä
      71
      932
    Aihe