Tutkimuksen mukaan kauniit menestyy elämässään paremmin. Tutkimuksen on suorittanut Veronan yliopisto. Tutkimuksia tehtiin 885 talousalan opiskelijan keskuudessa Italiassa yli kolmen vuoden ajan.
Tästä on ennenkin väitetty samankaltaisia väitteitä mutta onko tähän tutkimukseen nyt sitten luottamista ja siihen viitaten suomalainen lukion filosofian ja psykologian opettaja Arno Kotro sanookin suhtautuvan epäilevästi.
Otetaankin nyt kohteeksi kohua herättänyt Lilius optiomiljoonineen jolla siis menestystä on nyt kieltämättä ollut. Palstan naispuoleiset lukijat onko mielestänne Lilius komea?
Ja sama miespuolisille koskien Tanja Saarelaa (ent Karpela)...onko kauneus nostanut hänet menestyneeksi?
Iltalehdessä lisää tutkimuksesta
http://www.iltalehti.fi/uutiset/200607174858073_uu.shtml
Kauneudellako menestyy
189
24637
Vastaukset
- itseluottamus...
Kauneus ei itsessään tuo menestystä, mutta kauneus tuo osaltaan itseluottamusta, joka on se todellinen menestyksen avain. Kaunis ihminen ilman itseluottamusta ei menesty sen paremmin kuin tavallinenkaan. Tavallisen näköinen ihminen pärjää yhtä hyvin kuin kaunis, jos molemmilla on hyvä itseluottamus. Siitä se on kiinni. Mutta kauniilla ihmisillä on useammin parempi itseluottamus, koska kauneus antaa sitä varmuutta.
- kaunis neitokainen
Olen täysin samaa mieltä. Itse pidän itseäni omalla tavalla kauniina ja sen hyväksyminen on saanut minut voimaan paremmin ja itsevarmimmin. Kaduillakin saa flirttejä eikä ihmetteleviä katseita. Olen laihtunut ja hoidan ja hellin itseänni enemmän ja tuttvatkin ovat ylpeitä minusta.
- itseluottamus:lle
Totta puhut!
Jos sitä itseluottamusta ei ole niin, sitä voi mennä jopa TUHOON jos sitä on kaunis!varsinkin jos oma lapsuus oli paskaa,esim jos alkoholisti perheestä kotoisin kaunotar ei ole saanut lapsena mitään ohjausta vanhemmilta niin, voipa tulla elämässä tälle kaunottarelle hyvin hyvin vaikeaa...!! tai jos sitä on muusta vastaavasta pesästä kotoisin.
Ihmiset ja varsinkin MIEHET alkaa käyttää naista hyväkseen.
" Tavallisen näköinen ihminen pärjää yhtä hyvin kuin kaunis, jos molemmilla on hyvä itseluottamus. Siitä se on kiinni. Mutta kauniilla ihmisillä on useammin parempi itseluottamus, koska kauneus antaa sitä varmuutta."
Just noin itseluottamuksesta se on kiinni,pärjäileekö vai ei,mutta ei kauneus aina anna "itseluottamusta'ei varsinkaan jos naista on jo nuoresta asti mollattu.voipi mennä jopa niin että kaunis nainen ei usko itse että on kaunis vaan ruma.ja muutenkin voi mennä huonosti kun muut naiset alkaa välttää häntä kauneutensa vuoksi,naiselle voi tulla onneton olo kun toiset kuitenkin välttäävät vaikka naisella olisikin ihan kiva luonne. - Poju...
kaunis neitokainen kirjoitti:
Olen täysin samaa mieltä. Itse pidän itseäni omalla tavalla kauniina ja sen hyväksyminen on saanut minut voimaan paremmin ja itsevarmimmin. Kaduillakin saa flirttejä eikä ihmetteleviä katseita. Olen laihtunut ja hoidan ja hellin itseänni enemmän ja tuttvatkin ovat ylpeitä minusta.
Se on totta, että kauneus/komeus tuo itseluottamusta lisää, ja se on se avain moneen oveen..
- ...
Eiköhän se aika pitkälti just noin ole.
- tämä..
Poju... kirjoitti:
Se on totta, että kauneus/komeus tuo itseluottamusta lisää, ja se on se avain moneen oveen..
Kauan, kauan sitten minua kehotettiin mallin töihin usein. En uskonut sanojiin, sillä itse en pitänyt itseäni kauniina?
Itsetuntoni oli 0.
Menin työhaastatteluun punastellen ja täristen, mutta tulin valituksi. Jälkeen päin sain tietää, että juuri ulkonäköni oli pointti tuohon virkaan.
Siis työtä saa kaunis helpommin, mutta muuta menestystä se ei takaa???
Olen edelleen sinkku? Panopuita löytyisi, mutta syvällistä elämänkumppania ei Suomessa ole??
Tanja Saarela (Karpela) on saanut edustustehtävänsä älykkyydellään ja hyvällä koulutuksellaan.
Misseyden kanssa hänen valinnoissaan ei ole painiskeltu!!
Toista olisi, jos Riitta Väisänen olisi valittu eu-edustajaksi? Hän kun söpötti tv:ssä hoitavansa niitä pieniä asioita ja kysyvänsä neuvoa Paavolta sitten isommissa.
Huomasiko kukaan Matti Vanhasen hulvatonta naurua kuultuaan äskeisen kommentin??? - Pietari suuri
Mä oon nätti!
HAISTAKAA VIYYU!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! - Tunnen
itseluottamus:lle kirjoitti:
Totta puhut!
Jos sitä itseluottamusta ei ole niin, sitä voi mennä jopa TUHOON jos sitä on kaunis!varsinkin jos oma lapsuus oli paskaa,esim jos alkoholisti perheestä kotoisin kaunotar ei ole saanut lapsena mitään ohjausta vanhemmilta niin, voipa tulla elämässä tälle kaunottarelle hyvin hyvin vaikeaa...!! tai jos sitä on muusta vastaavasta pesästä kotoisin.
" Tavallisen näköinen ihminen pärjää yhtä hyvin kuin kaunis, jos molemmilla on hyvä itseluottamus. Siitä se on kiinni. Mutta kauniilla ihmisillä on useammin parempi itseluottamus, koska kauneus antaa sitä varmuutta."
Just noin itseluottamuksesta se on kiinni,pärjäileekö vai ei,mutta ei kauneus aina anna "itseluottamusta'ei varsinkaan jos naista on jo nuoresta asti mollattu.voipi mennä jopa niin että kaunis nainen ei usko itse että on kaunis vaan ruma.ja muutenkin voi mennä huonosti kun muut naiset alkaa välttää häntä kauneutensa vuoksi,naiselle voi tulla onneton olo kun toiset kuitenkin välttäävät vaikka naisella olisikin ihan kiva luonne.erään todella kauniin naisen, joka olisi päässyt välittömästi malliksi jos olisi 17 vuotiaana alalle vain halunnut. Lyhyesti sanottuna, hän oli koko koulun upein ilmestys, eikä ainoastaan ulkoa, vaan myös sisältä. Hän oli aika hiljainen tyttö, mutta se näytti kaikista hyvältä itseluottamukselta.
Kukaan ei vaan tiennyt että hänen itseluottamuksensa oli pakkasen puolella. Tulin tuntemaan hänet myöhemmin paremmin ja sain tietää häneltä itseltään että hän on viillellyt itseään, eikä pysty esimerkiksi harrastamaan seksiä koska häpeää vartaloaan ja tietysti myös niitä viiltoarpiaan. Arvet olivat kaikki vaatteiden alla näkymättömissä. Hän kävi lopulta ehdotuksestani terapiassa ja sai elämäänsä kunnostettua.
Aina se kauneus ei siis tuo sitä menestystä, vaan ennemminkin menestyksellä on perustana hyvä itsetunto. Ja ainakin tällä naisella, perheen omatunto ja kasvatus ja tuki olisi auttanut paljon eteenpäin elämässä ja itsetunnon rakentamisessa. - P.K.J
Hah! Siinä oot oikeessa että kauneus tuo itsevarmuutta, mutta mihin? Siihen ehkä että uskaltaa hymyillä typerästi kaikille ja pukeutua pikku pikku vetimiin. Mitä itsevarmempi tulee kauneutensa takia niin sitä vähemmän kiinnostaa opiskella pitemmälle. Ei tietenkää joka tapauksessa. Mutta ei kauneutta voi liittää menestykseen muuten kuin kauneusalalla. Ihminen jos on kaunis voi menestyä mallina, missinä tai jonain muuna tuon tapaisena, mutta siihen että menestyisi muute tarvitaan paljon enemmän. Joitaki voi onnistaa ulkonäkönsä takia, mutta siihen yleensä tarvitaan muutakin.
- elämänkokemus
Kauniita ja hyvän näköisiä ihmisiä halutaan palkata mielummin kuin taviksia. Esimerkiksi asiakaspalvelutehtäviin ainakin Citymarket haluaa hakupaperien liitteeksi valokuvan hakijasta. Yli kolmekymppiset ja rumat lentää saman tien roskikseen.
Tosiasiallisesti "kauneus" on kuitenkin usein katsojan silmissä. Itsestään huolehtiminen, iloinen elämänasenne, kiva pukeutuminen ja sisältä päin säteilevä positiivisuus ovat jokaiselle saavutettavissa olevia asioita ja arvokkaampia kuin pelkkä tyhmä muovinen sievä ulkokuori. - vain
Totta puhut!
Just noin itseluottamuksesta se on kiinni,pärjäileekö vai ei,mutta ei kauneus aina anna "itseluottamusta'ei varsinkaan jos naista on jo nuoresta asti mollattu.voipi mennä jopa niin että kaunis nainen ei usko itse että on kaunis vaan ruma.ja muutenkin voi mennä huonosti kun muut naiset alkaa välttää häntä kauneutensa vuoksi,naiselle voi tulla onneton olo kun toiset kuitenkin välttäävät vaikka naisella olisikin ihan kiva luonne.Kyllä se vain niin on, että joissain asioissa kauniilla ihmisellä on helpompaa, mutta sitten taas toisaalta vaikeampaa. Esim monet miehet pelkää kauniita naisia, siis ulos jos menet niin miehet tulee juttelemaan vasta, kun on ihan humalassa ja silloinkin se puhe alkaa aina sanoilla "sä olet kaunis" yök. Mutta sitten työpaikat ja kaikkea muuta on huomattavasti helpompi saada ja jopa katua ylittää, (kun huomattavasti useammin autot antaa tietä,siis kuskit).
- BubbleGirl
tämä.. kirjoitti:
Kauan, kauan sitten minua kehotettiin mallin töihin usein. En uskonut sanojiin, sillä itse en pitänyt itseäni kauniina?
Itsetuntoni oli 0.
Menin työhaastatteluun punastellen ja täristen, mutta tulin valituksi. Jälkeen päin sain tietää, että juuri ulkonäköni oli pointti tuohon virkaan.
Olen edelleen sinkku? Panopuita löytyisi, mutta syvällistä elämänkumppania ei Suomessa ole??
Tanja Saarela (Karpela) on saanut edustustehtävänsä älykkyydellään ja hyvällä koulutuksellaan.
Toista olisi, jos Riitta Väisänen olisi valittu eu-edustajaksi? Hän kun söpötti tv:ssä hoitavansa niitä pieniä asioita ja kysyvänsä neuvoa Paavolta sitten isommissa.
Huomasiko kukaan Matti Vanhasen hulvatonta naurua kuultuaan äskeisen kommentin???Maiiliksi ei oteta 'rumia' ihmisiä. Tässä on kyseessä työ, jonne halutaan nimenomaan kauniita ihmisiä. Haepa Neste Oilille töihin. Täällä ei kauneudellasi kukkoilla, täällä työskennellään teidolla ja taidolla. Tiedoksi.
Harvaan ammattiin pääsee nätin naaman perusteella. - BubbleGirl
P.K.J kirjoitti:
Hah! Siinä oot oikeessa että kauneus tuo itsevarmuutta, mutta mihin? Siihen ehkä että uskaltaa hymyillä typerästi kaikille ja pukeutua pikku pikku vetimiin. Mitä itsevarmempi tulee kauneutensa takia niin sitä vähemmän kiinnostaa opiskella pitemmälle. Ei tietenkää joka tapauksessa. Mutta ei kauneutta voi liittää menestykseen muuten kuin kauneusalalla. Ihminen jos on kaunis voi menestyä mallina, missinä tai jonain muuna tuon tapaisena, mutta siihen että menestyisi muute tarvitaan paljon enemmän. Joitaki voi onnistaa ulkonäkönsä takia, mutta siihen yleensä tarvitaan muutakin.
Olen myös huomannut, että kauniit ihmiset raiskaavat ulkonäkönsä pukeutumalla seksikkäästi. Minusta se näyttää teiniltä ja kypsymättömältä pyllynvilauttelulta, joka naurattaa. Haetaanko sillä miehiä, joilla on aivot jalkovälissä? Fiksumpiakin löytyisi. Jos kaunis ihminen pukeutuisi vähän asiallisemmin, se toisi yhä lisää seksikkyyttä ja kiinnostavaa lookkia kuin kaikenmaailman vilauttelu.
Elämässä ei edetä ulkonäön perusteella. Olet oikeassa mainitsemiesi urien suhteen. Onpas hyvä titteli olla missi. Menestykseen tarvitaan älykkyyttä, käytännöllisyyttä sekä kunnianhimoa, myös nöyryyttä. Tissit tai nätti kuori eivät tässä auta, eikä mahtipontisuus. - YouDriveMeCrazy
... kirjoitti:
Eiköhän se aika pitkälti just noin ole.
Kauniit ihmiset pitävät huolta ulkonäöstään, ja samalla haluavat muissakin asioissa olla keskitasoa parempia.Itseluottamus kasvaa kun saa kehuja,niin ulkonäöstään kuin esimerkiksi hyvistä kouluarvosanoista. Ja jos saa kehuja, niin haluaa aina vain lisää, eli pyrkii olemaan vielä kauniimpi ja vielä parempi koulussa, tai edes pysymään samalla tasolla. Kyllä "rumemmatkin" ihmiset pärjäävät silti varsin hyvin, enkä usko että vaativaan työhön otetaan kaunis mutta henkisesti täysin idiootti henkilö,vaan "rumempi" ja fiksumpi. Eli it really depends on many things.
- hellanlettas..nii
että on se ihmeellistä :D
- Alkoholistiäidin kaunotar
Totta puhut!
Just noin itseluottamuksesta se on kiinni,pärjäileekö vai ei,mutta ei kauneus aina anna "itseluottamusta'ei varsinkaan jos naista on jo nuoresta asti mollattu.voipi mennä jopa niin että kaunis nainen ei usko itse että on kaunis vaan ruma.ja muutenkin voi mennä huonosti kun muut naiset alkaa välttää häntä kauneutensa vuoksi,naiselle voi tulla onneton olo kun toiset kuitenkin välttäävät vaikka naisella olisikin ihan kiva luonne.Minulle on käynyt juuri näin, eli kasvoin alkoholisti ja väkivaltaperheessä, olin koulukiusattu ja siskonmies yritti käyttää mua hyväksi kun olin 13. Siitälähtien mun seksuaalista koskemattomuutta on rikottu useasti eritavoin, törkein on raiskaus (3 miestä) muuta esim. ravintolassa joku käy tosta noin vaan rintoihin tai pyllyyn kiinni!!! Ja ainoa selitys minkä oon saanu on että "Mitä oot niin seksikäs ja hyvän näköinen!" (?!!!)
Että ei kuule paljoa mieltä ylennä ja kaikenlisäksi kuten ed. viestissä mainittiin, toiset tytöt ja naiset ovat yleensä kateellisia(?),vai mistä johtunee että minulla ei liiemmin ole naispuolisia ystäviä ja miehistä ei ystäviksi ole!! - ende2
=D. Ei voi olla totta, heti kun puheenaiheeksi
tulee kauneus, niin juttujen taso laskee. Puhutaan
itseluottamuksesta ja siitä, että vain se ratkaisee.
Mutta moni unohtaa, että kauneus on synnynnäinen
lahja, ei sen arvokkaampi kuin mikään muukaan lahja, kuten älykkyys. Sanoisin että äly on parempi
lahja kuin kauneus.
Minä pidän tavallisen näköisistä naisista. Jos nainen näyttää siltä, että hän on tietoinen
kauneudestaan tai jopa sanoo sen (varsinki
internetissä), niin hän näyttää heti rumemmalta.
Samalla tavalla kuin jos joku sanoo olevansa älykäs, hän muuttuu heti tyhmemmäksi ainakin
minun silmissä. Jos joku on tietoinen älykkyydestään ja tuo sitä esille paikoissa joita sitä ei tarvita, niin sekin minusta on epätäydellistä älyä.
Vaatimattomuus on suurin hyve kaikista. =D. - pimpampulla85
ende2 kirjoitti:
lahja, ei sen arvokkaampi kuin mikään muukaan lahja, kuten älykkyys. Sanoisin että äly on parempi
lahja kuin kauneus.
Minä pidän tavallisen näköisistä naisista. Jos nainen näyttää siltä, että hän on tietoinen
Samalla tavalla kuin jos joku sanoo olevansa älykäs, hän muuttuu heti tyhmemmäksi ainakin
minun silmissä. Jos joku on tietoinen älykkyydestään ja tuo sitä esille paikoissa joita sitä ei tarvita, niin sekin minusta on epätäydellistä älyä.
Vaatimattomuus on suurin hyve kaikista. =D.Olet mielwstäni väärässä. Esim. jos pitää itseään kauniina, menee mieluummin ulos ja löytää elämänsä kumppanin, jos ei sitä ole tähän mennessä vielä uskaltanut etsiä! En käytä itsevarmuuttani väärin enkä todellakaan sano kaikille, että daa kuinka kaunis oon!
- vittuun pitäisi...
Pietari suuri kirjoitti:
Mä oon nätti!
HAISTAKAA VIYYU!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!mennä? Vittu itsessään on niin ruma kolo, ettei sinne enää mahdu ruma ihminen?
- Aikuinen...
BubbleGirl kirjoitti:
Olen myös huomannut, että kauniit ihmiset raiskaavat ulkonäkönsä pukeutumalla seksikkäästi. Minusta se näyttää teiniltä ja kypsymättömältä pyllynvilauttelulta, joka naurattaa. Haetaanko sillä miehiä, joilla on aivot jalkovälissä? Fiksumpiakin löytyisi. Jos kaunis ihminen pukeutuisi vähän asiallisemmin, se toisi yhä lisää seksikkyyttä ja kiinnostavaa lookkia kuin kaikenmaailman vilauttelu.
Elämässä ei edetä ulkonäön perusteella. Olet oikeassa mainitsemiesi urien suhteen. Onpas hyvä titteli olla missi. Menestykseen tarvitaan älykkyyttä, käytännöllisyyttä sekä kunnianhimoa, myös nöyryyttä. Tissit tai nätti kuori eivät tässä auta, eikä mahtipontisuus.Tulipas hyvä mieli sun kannanotoistasi :))
Olet älykäs ja kypsempi kuin monet sinua vanhemmat, nostan hattua ja ojennan ruusupuskan!!
Ole rohkeasti oma itsesi...tulet onnistumaan elämässä.
Vielä kerran kiitos!!! - P.K.J
BubbleGirl kirjoitti:
Elämässä ei edetä ulkonäön perusteella. Olet oikeassa mainitsemiesi urien suhteen. Onpas hyvä titteli olla missi. Menestykseen tarvitaan älykkyyttä, käytännöllisyyttä sekä kunnianhimoa, myös nöyryyttä. Tissit tai nätti kuori eivät tässä auta, eikä mahtipontisuus.Olet ihan oikeessa siitä että turha vilauttelu on ärsyttävää ja jopa naurettavaa. Nainen voi olla kaunis ja näyttävän näköinen konservatiivisesti pukeutuneena eikä tarvi pukeutua takapuolen paljastaviin hameisiin ja liian tyrkylle tuoviin paitoihin. Ehkä joidenkin miehien mielestä tällainen on seksikästä, mutta se että osaa pukeutua asiallisesti ja tyylikkäästi on tärkeämpää.
Niin ja oikeeseen menestymiseen tarvitaan oikeaa elämän asennetta ja suurta tahdon voimaa. Ja paljon enemmän entä ulkonaista kauneutta. Vaikka voi menestyjillä sitä ollaki, mutta se että menestyy tarkoittaa sitä että kiinnittää huomionsa muuhun ku siihen että esittelee itseään! - P.K.J
BubbleGirl kirjoitti:
Maiiliksi ei oteta 'rumia' ihmisiä. Tässä on kyseessä työ, jonne halutaan nimenomaan kauniita ihmisiä. Haepa Neste Oilille töihin. Täällä ei kauneudellasi kukkoilla, täällä työskennellään teidolla ja taidolla. Tiedoksi.
Harvaan ammattiin pääsee nätin naaman perusteella.Kauneudella ei tehdä sellasia töitä mitä enemmistö tekee. Kauniit hienohelmaiset mallit vois tulla kokeilee millä sitä menestyksen vaikea tie aloitetaan ja ottaa mopin käteen ja vaikka aloittaa sillä kivinen tie. Mutta se että menee mallikouluun ei tarkoita sitä että pärjää sitten muuten elämässä. Siis on kauniita ihmisiä jotka tekevät normaaleja töitä, mutta heidät otetaan töihin niiden taitojen takia EI sen takia että osaavat hymyillä sievästi ja vähä vilautella tarpeen mukaan. Malliksi valitaan naaman mukaan, oikeaan elämään valitaan sen mukaan mitä on korvien välissä.
- Älykkyydellään???
tämä.. kirjoitti:
Itsetuntoni oli 0.
Huomasiko kukaan Matti Vanhasen hulvatonta naurua kuultuaan äskeisen kommentin???No huh...Karpela/Saarela on koulutukseltaan amk:n käynyt 'sosionomi', johon ei paljon älynlahjoja tarvita. Kyllä Saarela hommansa sai pelkästään missukka-ansioilla, jos vähänkin politiikkaa seuraa, hoksaa kyllä, että Saarela on ns. 'ääntenkalastaja' Keskustalle. Sorry, jos illuusiosi hänestä heilahti hiukan..
- BubbleGirl
Aikuinen... kirjoitti:
Tulipas hyvä mieli sun kannanotoistasi :))
Olet älykäs ja kypsempi kuin monet sinua vanhemmat, nostan hattua ja ojennan ruusupuskan!!
Ole rohkeasti oma itsesi...tulet onnistumaan elämässä.
Vielä kerran kiitos!!!*ottaa ruusut iloisena vastaan* Ruusut on miun suosikkejani, tummanpunaiset. x)
Elämä on minua kypsyttänyt jo varhaisessa vaiheessa. Näkemykseni elämään ja maailmaan on ehkä vähän avarampi ja syvällisemi kuin monen muut ikäiseni tai minua vanhemman.
Kiitosta samoin, varmasti sinunkin ajatuksillasi mennään vielä pitkälle. - BubbleGirl
ende2 kirjoitti:
lahja kuin kauneus.
Vaatimattomuus on suurin hyve kaikista. =D....ei saa myöskään aliarvioida itseään. Älykkyydellä kuten myös muulla 'lahjalla' pääsee toisinaan hyvinkin pitkälle, jos sen osaa tuoda esille oikeissa tilanteissa. Riippuen tietty lahjasta. Brassailla ei saa, mutta ei kannata myöskään piilotella kykyjään.
- Kokenut tämänkin
P.K.J kirjoitti:
Kauneudella ei tehdä sellasia töitä mitä enemmistö tekee. Kauniit hienohelmaiset mallit vois tulla kokeilee millä sitä menestyksen vaikea tie aloitetaan ja ottaa mopin käteen ja vaikka aloittaa sillä kivinen tie. Mutta se että menee mallikouluun ei tarkoita sitä että pärjää sitten muuten elämässä. Siis on kauniita ihmisiä jotka tekevät normaaleja töitä, mutta heidät otetaan töihin niiden taitojen takia EI sen takia että osaavat hymyillä sievästi ja vähä vilautella tarpeen mukaan. Malliksi valitaan naaman mukaan, oikeaan elämään valitaan sen mukaan mitä on korvien välissä.
... töihin kyllä aikas usein verrattuna niihin, jotka ovat vähemmän kauniita/komeita. Tämä johtuu usein siitä, että firmojen omistajat ovat melkein aina miehiä, ja miehet haluavat katsella kauniita nuoria naisia. Miksei myös komeita miehiä, ei siinä tarvitse mikään homo silti olla.
Sitten on sekin, että asiakaspalveluun halutaan mieluiten silmää miellyttävä ulkonäkö. Tämän myöntänevät naisetkin.
- menestynyt.
Nuorena kyllä, mutta nyt työttömänä. Hyvä tietää syy miksi en saa duunia !
Pitäisiköhän sitten työvoimatoimistot muuttaa plastiikkakirurgian vastaanottokeskuksiksi.
- samalla
SagittariusM-61 kirjoitti:
Pitäisiköhän sitten työvoimatoimistot muuttaa plastiikkakirurgian vastaanottokeskuksiksi.
kaunistuisi. Vähän kuin 2 kärpästä yhdellä iskulla. Saattais vaan käydä niin, että työttömyys lisääntyis kun kaikki haluaisi leikkaukseen :)
samalla kirjoitti:
kaunistuisi. Vähän kuin 2 kärpästä yhdellä iskulla. Saattais vaan käydä niin, että työttömyys lisääntyis kun kaikki haluaisi leikkaukseen :)
Sais nyt edes kevyen ehostuksen samalla reissulla ja vieläpä ilmaiseksi.
- saat..
kyllä töitä, mutta et lapsuudessa rikottua ja poljettua itseluottamusta takaisin? Näin kävi minulle.
Sekin on totisin tosi, että kaunis mutta huono itsetunnoltaan tulee helposti ukkojen hyväksikäyttämäksi.
Kaunista on kiva panna, ku ei tarvi sitoutuu. Ja, kun sen kauniin itsetunto on suossa, ei uskalla vastustaa. Ukot helvettiin...
- Knut Lippoinen
Varsinkin naisille kauneus on ehdoton valttikortti asiassa missä hyvänsä ja riippumatta siitä mitä joku minulle tuntematon kotron heppu sanoo.
Pelkällä kauneudella ei tietenkään pärjää kuin ottamalla puolisokseen joku rikas rapamaha ääliö joka kuvittelee rakkauden sokaisseen kaunokaisen silmät.
Jos kaunis nainen ei löydä mainittua, rikasta rapamahaista ääliötä niin hänen on hankittava koulutus. Tutkimustuloksia ymmärrettävästi ei ole olemassa mutta uskon vankasti kauniin naisen saavan hivenen paremmat pisteet nimenomaan ulkonäkönsä vuoksi.
Työpaikkaa hakiessa on ilman tutkimuksia selvää, että kun samantasoiset, kaunis ja rumempi hakevat samaa paikkaa niin kaunis tulee valituksi.
Ruman on turha hakea korkeampaa virkaa jos toisena hakijana on kaunotar. Tämä ei koske tilanteita jossa politiikka on mukana. Sdp.läinen nimitetään aina tehtävään vaikka muina ehdokkaina olisi paljon pätevämpiä ja vaikka kuinka kauniita. Sdp.n nimittämät ovatkin etupäässä melkoisen rumaa ja lihavaa väkeä.
Miehelle kauneus/komeus ei ole valttina kummoinen. Jos päässä ei mitään ole, ei ole sdp.n jäsen eikä rikasta ruotsalaista sukua niin tie tyssää heti peruskoulun jälkeen vaikka olisi kuinka komea.
Miehen pitää näyttää kykynsä aina olipa sitten komea tai ruma ja komeudesta on apua vain yhdenillan suhteita luotaessa.
On turha vähätellä ulkonäön merkitystä naisten kohdalla. Ruma älykkönainen päätyy tuhertamaan kirjastoon tai sommittelemaan tilastoja kellariin tohveleissaan ja vain rotat seuranaan. Kun taas kaunis kanssasisarensa paistattelee ylimpien kerrosten divaaneilla sääret sirosti ristissä miesringin keskellä.
Lillukan ja koplansa kohdalla asialla ei ole merkitystä koska siinä on kyse roistojoukkiosta joka on keksinyt helpon tavan ryöstää kansaa; nostetaan energian hintaa niin saadaan enemmän rahaa. Roistot pärjäävät aina, ulkonäöstä riippumatta.
On varmaa, ettei tanja ainakaan älynsä avulla ministeriksi noussut. Minusta hän ei ole kyllä minkään näköinenkään joten hänen kohdallaan lienee kyse jostain tehdystä virheestä tai sitten annelin kiitoksesta jonka syyn vain anneli itse tietää muttei voi kertoa koska totuus on hänelle tavallista hämärämpi käsite.- Karpelan kannattaja
Tuliko yhtään mieleen, että ehkä jotkut ihmiset ovat äänestäneet Tanja Karpelaa hänen älykkyytensä takia?? Minä voin ainakin rehellisesti sanoa, että äänestin Karpelaa juuri hänen mielipiteidensä takia, enkä minkään ulkonäön takia. Olen kuunnellut hänen puheitaan, oletko sinä? Et varmaankaan. Muutenkin ihan hölmöä yleistää sellaista, että jos on missi tai malli niin siloin ei voi olla fiksu. Kasvakaa aikuisiksi! Tuskin Tanjakaan haluaa, että hänet muistetaan ainoastaan siitä, että hän on ollut missi...!
- Viekää vaan
Karpelan kannattaja kirjoitti:
Tuliko yhtään mieleen, että ehkä jotkut ihmiset ovat äänestäneet Tanja Karpelaa hänen älykkyytensä takia?? Minä voin ainakin rehellisesti sanoa, että äänestin Karpelaa juuri hänen mielipiteidensä takia, enkä minkään ulkonäön takia. Olen kuunnellut hänen puheitaan, oletko sinä? Et varmaankaan. Muutenkin ihan hölmöä yleistää sellaista, että jos on missi tai malli niin siloin ei voi olla fiksu. Kasvakaa aikuisiksi! Tuskin Tanjakaan haluaa, että hänet muistetaan ainoastaan siitä, että hän on ollut missi...!
Jos äänestit häntä mielipiteittensä mukaan ja niiden vuoksi niin älä sekoita siihen älykkyyttä.
Minä en muista tanjaa muusta kuin alusvaatehommista ja rattijuoppoilusta. Mitään älykkyyttä en ole koskaan havainnut yhdessäkään sen puheessa ennen vaaleja enkä vaalien jälkeen. - Minä en
Viekää vaan kirjoitti:
Jos äänestit häntä mielipiteittensä mukaan ja niiden vuoksi niin älä sekoita siihen älykkyyttä.
Minä en muista tanjaa muusta kuin alusvaatehommista ja rattijuoppoilusta. Mitään älykkyyttä en ole koskaan havainnut yhdessäkään sen puheessa ennen vaaleja enkä vaalien jälkeen.muista hänestä mitään alusvaatekuvia tai misseyttä, koska olen ihan reilusti homoseksuaali. Tanja ei ole tehnyt yhtään viisasta ehdotusta tai esittänyt yhtään viisasta mielipidettä ikinä vaan pelkästään hölmöillyt kuin idiootti. Nukke-edustaja hän on muille suomen talouden takapiruille jotka oikeasti johtavat suomen politiikkaa.
- Kurgan60
ja tulokset ovat olleet sen suuntaisia, että ns. hyvännäköisillä on todennäköisemmin hieman parempi palkka kuin ns. tavallisen näköisillä.
Tulee tosin mieleen eräs tutkimus (tosin jenkki-sellainen) jossa todettiin kauniiden naisten olevan vaikeampi päästä korkeampaan asemaan kuin vähemmän viehättävien siskojensa.
No tuossa tutkimuksessahan on omat karikkonsa eli miten "kauneus" tulkitaan jne. - voi olla
Matti Vanhanen vietti pimennossa vuosia ja rakenteli uraansa. Kun näkyvyyttä alkoi olla tarpeeksi, alkoi myös reittä pitkin kiipeily, juorulehtien kannessa virnuilu ja - NAPS - nyt jo "ulkomaillakin noteerataan pääministerimme seksikkyys".
Ai niin, sanotaanhan Harkimoakin niiiin seksikkääksi. Olenko minä nyt ihan väärässä, kun mielestäni seksikkyyteen kuuluu isona osana ulkonäkö ja paljon pienempänä osana osakesalkku? - MAHDOLLISUUS
Kaunis tai komea ihminen hyväksytään nopeammin uusiin ympyröihin. Se avaa heille teitä sekä mahdollisuuden menestymiseen MUTTA kääntöpuoli on se että kauniit ihmiset ovat tottuneet että heitä ihaillaan ja he saavat nopeasti huomion..
Tämä kierouttaa asenteen ja identiteetin helposti paristakin syystä.
Ensinnäkin..kaunis ihminen kokee usein että kukaan ei ole kiinnostunut hänestä syvemmin ihmisenä. Tämä ajanmyötä vaikuttaa niin että identiteetti on hyvin ulkonäkökeskeinen ja kuilu ulkoisen ja sisimmän välillä itsensä kanssa on hyvinkin suuri.
Rumempi työn ja tekemisen kautta ENSIHUOMION(!) osaamiseensa saanut ihminen on realistisemmalla ja maanläheisemmällä asenteella liikenteessä.
Tämän vuoksi kauniit..esim mallit ym on tosi äksyjä huomionkipeitä tyyppejä.
Kaikki on silti yleistystä. Jos kauniilla ihmisellä on terve itsetunto hän EI PÄÄSTÄ kauneuttaan isoon rooliin, menestyy tekemisen kautta ym.
Ps..allekirjoittanut on sportti suomimies. Liitossa kolmannen kauniin naisensa kanssa ja kolmas kerta toden sanoi että löytyi kaunis, tasapainoinen elämänharmonian omaava neitokainen. - FGHJKLÖÄ
NÄIN SE O JOKA OSAA NUOLLA LIPITTÄÄ JA ON TYÖPAIKKA HAUSSAKIN ETUSIJALLA JA PARIN HAUSSA KERTOO SUOMALAISUUDEN RAPPIOSTA.
- asiaan
Mitä tuohon Tanja Saarelaan (ex-Vienonen, ex-Karpela) tulee, en ole koskaan pitänyt häntä juuri minkään näköisenä. Tämä siis vain minun mielipiteeni.
Kaunis voi menestyä paremmin, jos omaa hyvän itsetunnon. Mielestäni elämässä parhaiten menestyvät ne, jotka uskovat itseensä täysin. Matkalla on mutkia ja esteitä, mutta määrätietoinen ihminen ei niistä välitä. Tärkeintä on sitkeä tahto. - Mie Vain
Kaunis voi kätkeä kauneutensa taakse tyhmyyden, kaunis saa myös paljon enemmän asioita anteeksi kuin ruma.
Jos olet ruma sinun pitää olla todella viisas ja osata paljon enemmän asioita kuin kauniin.
Näkeehän sen kun katsoo ympärille melkein jokainen menestyjä on kaunis tai komea.
Sanokaapa ulkomaalainen nais laulaja joka ei ole kaunis?- BubbleGirl
...se eräs siiamilainen counrty-laulaja. Ruma kuin perse, mutta laulaa ja ilmeisesti on levyttänytkin. HA! Sinä ja sinun kauniit laulajasi.
Ja eipä se Kelly Osbournekaan mikään prinsessa ole, silti hän menestyy, osittain ehkä isänsä varjossa, joka ei myöskään ole komea.
Kauniit hakevat tällaisiin töihin, koska haluavat päästä valokeilaan, osa vain pitää musiikista, mutta on nätti. Nuoret ovat muutenkin usein nättejä. Kunhan vanhenevat... - P.K.J
"kaunis saa myös paljon enemmän asioita anteeksi kuin ruma." Anteeksi vain, mutta salli mun olla eriä mieltä kanssasi. Ne jotka ovat kauniita, mutta eivät itse pistä mailmaansa pyörimään sen ympärille joutuvat monesti kärsiin siitä. Jos joku on kaunis ja on perustanu koko elämänsä jollekin itsestään tärkeällä asialle ja pärjää siinä niin johtuuko se sitte siitä että sattuu olemaan kaunis? Ei vaan se johtuu siitä että itse haluaa menestyä! Kauneudesta on haittaa. Itse jos saisin päättä, haluaisin olla normaalin näköinen ja näyttää että pärjään ilman ulkokuortani! Pärjään elämässäni sen takia että teen töitä pärjätäksen, mutta mitä kävisi sitten jos alkaisinkin vaan keskittää huomioni ulkonäkööni ja menisin liiallisuuksiin siinä. Voisi olla että menestyni loppuisi. Kauneutta ja oikeaa menestystä ei voi mielestäni yhdistää millään tavoin!
- spede
Tähän on ihan pakko huutaa väliin että miehillä sosiaalisuus ja sen esille tuonti oikealla tavalla on käsittääkseni tärkeämpää. Ei ns. hyvännäköisyys kyllä haittaa, tai riippuu ehkä paikasta...
- helpommalla
Kauniit naiset pääsevät elämästään helpommalla kuin ei-kauniit naiset. Kaikkihan tämän tietävät. Esimerkiksi hyvä uraputki voi aueta kauniille naikkosella, kun viitsii vain anta tavaraansa oikealle henkilölle.
- ...
Uusimpien tutkimusten mukaan "tavaran antamisesta" työtovereille ja esimiehille on enemmän haittaa uralla edistymisen kannalta. Älä puhu aisasta, josta et tiedä!
- sivusta seurannut
... kirjoitti:
Uusimpien tutkimusten mukaan "tavaran antamisesta" työtovereille ja esimiehille on enemmän haittaa uralla edistymisen kannalta. Älä puhu aisasta, josta et tiedä!
Viis tutkimuksista..Sivusta seuranneena voin sanoa että reittä pitkin yleneminen on kyllä tosiasia. Riippuu varmaankin siitä osaako antaa oikeille ihmisille :D
- nimimerkki
Ymmärrätteköhän te yhtään, että se on ihan LAPSELLINEN AIHE?!
- BubbleGirl
...se kiinnostaa kaikkia ja on pinnalla joka päivä.
- ruosteessa
o.soininvaara on kaunis ja pärjää vouhakkaasti.
- Prinzezzatyby
Totta kai kauniit pärjää paremmin ku rumat. No,
1) Miehet tykkää enemmän kauniista naisista!
2) Kauniit naiset pääsee malleiks!
3) Kauniita ei katota oudoksuen kaupungilla!!
Mut rumat, no:
1) Ei saa meihii
2) Ei pääse malleiks
3) Katotaa oudoksuen kaupungilla!!!!
Et silleii- noita-akkanen
Kuka niit kauniitten mallien esittämiä vaatteita ostaa kun rumat ei niitä tarvi, eikä niitä kauniita kuiteskaa ihan hirveesti ole. Ja eihän ne kauniit niillä miehil mitää tee kun ei voi tehä ees lapsii kun menee vartalo pilalle. Mie taas luulen että niitä kauniita katotaa oudoksuen kaupungilla kun niil on niit mallivaatteit päällä kun ne muut (lue:rumat) ei sellasii vaatteit käytä. Ja onneksi myö rumat luetaa itestämme kirurkeiks ja hammaslääkäreiks ja partureiks ja ompelijoiks ja sykiatreiks (malleiks kun meit ei oteta) jot voidaan ottaa rahat pois teilt kauneilt, kun työ maksatte mitä vaan saadaksenne olla niit kauneit.
- BubbleGirl
Minä en katso ketään oudosti kaupungilla. Itseään paljastavia barbeja katson kyllä vähän vierastaen, koska ovat niin säälittävän näköisiä. Mitä hohtoa on olla malli? Itse en edes tiedä ketään mallia, muuten menestyneitä nimiä tiedän kyllä. Ja kyllä ne vähän rumemmatkin miehiä saa. Ne saa vain kunnollisia ja uskollisia, toisin kuin kainiit, joita vain käydään pukittamassa hyvän kropan takia. Siksi ne kai minunkin luokse aina tulee, mutta sanon yleensä aika rumasti, jolloin ymmärtävät lähteä.
- Menestynyt ruma
noita-akkanen kirjoitti:
Kuka niit kauniitten mallien esittämiä vaatteita ostaa kun rumat ei niitä tarvi, eikä niitä kauniita kuiteskaa ihan hirveesti ole. Ja eihän ne kauniit niillä miehil mitää tee kun ei voi tehä ees lapsii kun menee vartalo pilalle. Mie taas luulen että niitä kauniita katotaa oudoksuen kaupungilla kun niil on niit mallivaatteit päällä kun ne muut (lue:rumat) ei sellasii vaatteit käytä. Ja onneksi myö rumat luetaa itestämme kirurkeiks ja hammaslääkäreiks ja partureiks ja ompelijoiks ja sykiatreiks (malleiks kun meit ei oteta) jot voidaan ottaa rahat pois teilt kauneilt, kun työ maksatte mitä vaan saadaksenne olla niit kauneit.
Niin se on! Kauniit ei jaksa lukea itseään miksikään erityiseksi, koska niillä on koko ajan hauskaa. Sitten kun ne rupsahtaa eikä ole enää hauskaa, niin mitäs sitten.
- Pärjännyt
Vastineeni:
1. Miehet tykkää katsella kaikkia naisia.
2. Miehet tykkää ottaa vaimokseen vähemmän kauniin.
3. Malliksi pääseminen - onko se jokin tavoite vai vitsiksi tarkoitettu?
4. Kauniita katsotaan oudoksuen kaupungilla, ei rumia. Ihmisiä ei muuten jaeta rumiin ja nätteihin, vaan on sieviä, kauniita, söpöjä, persoonallisia, tavallisia, rupsahtaneita ex-nättejä, wanna-be nättejä, vammaisia, miehiä, naisia, lapsia...
- ateisti20
saattaa auttaa joitakuita jonkin verran urallaan, mutta todelliselle huipulle pääsemiseen siitä ei ole apua.
Vai ketkä seuraavista ovat kaunottaria?
Politiikan kärkinimiä:
a) Angela Merkel
b) Tarja Halonen
c) Condoleezza Rice
d) Anneli Jäätteenmäki
Suomen talouden ja liike-elämän vaikuttajia:
a) Sinikka Salo
b) Sari Baldauf
c) Merja Yli-Anttila
d) Kirsti Paakkanen - valtakunnan
hallintaani ja menisin naimisiin, niin prisessa pöllisi siitä puolivaltakuntaa?
- Koulussa menestyvä
Kauneus on katsojan silmässä, niinhän sitä sanotaan. Minun mielestäni moni malli on todellisuudessa äärimmäisen ruma, liian laiha ja kasvonpiirteet ovat vastenmieliset. Moni taas pitää juuri näitä ihmisiä kauniina.
Itsevarmuus saa kenet tahansa vaikuttamaan viehättävältä, kun ihminen luottaa itseensä, muttei ole nenäkäs, hän jaksaa paremmin. Ja se saa jokaisen menestymään.
Vahva ihminen jaksaa, vaikkei olisikaan pidetty. Vahvat ihmiset saavat arvostusta sen vuoksi mitä he tekevät, eivät sen vuoksi miltä he näyttävät.
Ja tosiasiahan on, että jokainen on kaunis omalla tavallaan. Kuka pehmeän pyöreä, kuka naturelli, kuka nukkemaisen soma, kuka hoikka kuin koivunvarpu...ja jokaisen kasvoissa on jotain kaunista. Hyvin harvalla ihmisellä on rumat silmät.
Jos ihminen hymyilee, jos hänen silmissään ei ole halveksivaa inhoa jokaista ohikulkijaa kohtaan, hän on hurmaava.- apukoulusta erotettu
"Kauneus on katsojan silmissä" on vain sanonta jonka ovat keksineet rumat ja riskit todistaakseen itselleen olevansa jonkun silmissä kauniita. Samoja sanontoja ovat "lihavat on lepposia" vaikka todellisuudessa ne on paljon kärtyisämpiä.
Sikäli kauneus on katsojasta kiinni, että se jota toinen pitää kauniina pitää toinen aivan tavallisen näköisenä. Tai toinen pitää laihoista ja hoikista, toinen normaaleista mutta kukaan ei pidä läskikasaa, olipa tämän miten pehmeä tai pyöreä hyvänsä, kauniina.
Itsevarmuus kumpuaa etupäässä ja nimenomaan omasta, edustuskelpoisesta ulkonäöstä, ei päinvastoin.
Vahvuudesta voidaan olla montaa mieltä mutta itse en tunne enkä tiedä yhtään rumaa enkä kaunista jonka tekemisiä erityisesti arvostaisin. Tunnetko sinä muita kuin itsesi?
Jokainen ihminen ei ole kaunis, se on varmaa.
Vastaan tuleva, hymyilevä ihminen herättää epäluuloja ettei tällä ole kaikki kammarit ns. lämmitettyinä. - HenZ
Yhdyn sataprosenttisesti kirjoitukseesi. Itse olen ymmälläni nykypäivän kauneusihanteesta, jossa mallin ei tarvitse olla kaunis ! Riittää, että on yhtä viehättävä kuin kakkosnelonen taikka vaatepuu. Kasvon piirteillä ei ole niin väliä, kunhan olet sairaalloisen laiha. Mielestäni ne huippumallit, jotka ovat oikeasti kauniita voidaan laskea kahden käden sormilla(siksi nostavatkin varmaan niin hillitöntä liksaa!) Minusta kaunis ihminen on yleensä sellainen, jolla on kauniit kasvot, sen vuoksi en voi ymmärtää näitä "persoonallisen näköisiä" tikkuakkoja...
Mutta tosi kuin vesi on se, että kunhan vaan on sinut itsensä kanssa, ja uskoo itseensä, pärjää aina. Ihan sama, kuka on. Ja sen verran voin sanoa, kauneudesta on ollut hyötyä, mutta esimerkiksi työmaailmassa, uskottavuuskysymykset nousevat omaan mieleen, varsinkin, kun edustaa itseään nuorimpana toimihenkilönä ja kaiken lisäksi naisena... Mutta oman paikkani olen löytänyt, eikä se ole kenenkään kahvinkeittäjä. Elämässä pitää aina muistaa huumori ja itsensä sekä muiden arvostus, ei kukaan yksikseen loppujen lopuksi pärjää =)! - Hinzz
apukoulusta erotettu kirjoitti:
"Kauneus on katsojan silmissä" on vain sanonta jonka ovat keksineet rumat ja riskit todistaakseen itselleen olevansa jonkun silmissä kauniita. Samoja sanontoja ovat "lihavat on lepposia" vaikka todellisuudessa ne on paljon kärtyisämpiä.
Sikäli kauneus on katsojasta kiinni, että se jota toinen pitää kauniina pitää toinen aivan tavallisen näköisenä. Tai toinen pitää laihoista ja hoikista, toinen normaaleista mutta kukaan ei pidä läskikasaa, olipa tämän miten pehmeä tai pyöreä hyvänsä, kauniina.
Itsevarmuus kumpuaa etupäässä ja nimenomaan omasta, edustuskelpoisesta ulkonäöstä, ei päinvastoin.
Vahvuudesta voidaan olla montaa mieltä mutta itse en tunne enkä tiedä yhtään rumaa enkä kaunista jonka tekemisiä erityisesti arvostaisin. Tunnetko sinä muita kuin itsesi?
Vastaan tuleva, hymyilevä ihminen herättää epäluuloja ettei tällä ole kaikki kammarit ns. lämmitettyinä.Noin se juurkin menee. Olet aivan oikeassa :))
- Koulussa menestyvä
Vastaan tuleva, hymyilevä ihminen herättää epäluuloja ettei tällä ole kaikki kammarit ns. lämmitettyinä.Näytät luulevan että rumuus=lihavuus. Asia ei ole niin. Monet miehet pitävät pyöreistä naisista, monet naiset miehistä joissa on kahvat joista tarttua.
En tosin väitä että monisataakiloinen olisi helposti kovinkaan kaunis, kun piirteet peittyvät läskin alle. Mutta ei pyöreys varmasti haittaa. Ei sen enempää kuin laihuuskaan.
Kaikki ovat kauniita, tai voisivat olla jos hillitsisivät itsensä. Itsevarma ihminen ei laihduta tai liho liikaa, mutta on ennen kaikkea rohkea ja suoraselkäinen.
Moni ihminen, joka on muka kaunis, on mielestäni todella ruma, mutta jotkut, joita väitetään rumiksi, ovat todella KAUNIITA. Jokaisessa on joitakin kauniita piirteitä, silmät, nenä, korvat, leuka, kaula, käsivarret, jotakin, vaikka ne sitten olisi kätketty läskin tai meikin alle, taikka sitten kuihdutettu pois.
Luonnolliset ja itsevarmat ihmiset, jotka eivät pyri miellyttämään tai olemaan nenäkkäitä ja ylpisteleviä ovat kertakaikkiaan hurmaavia. Mutta ihmiset jotka eivät ole tasapainossa pyrkivät muokkaamaan itseään ja muuttuvat niin sisäisesti kuin ulkoisestikkin rumiksi.
Eikös se ole moneen kertaan todettu, että jokaista pitää joku kauniina, sitä on turha tulla kieltämään.
Todennäköisesti ne ihmiset, joita ne tohtori-mitkälie-hienohelmat pitivät kauniina, olisivat minun mielestäni rumia. Niin se on.
Ja on typerää sanoa että lihavat ovat lepposia, sillä määritteleekö ulkonälö muka luonteen? Ei todellakaan. Ehkä niin väitetään, koska lihavat eivät välttämättä jaksa. - nii-in
Koulussa menestyvä kirjoitti:
Näytät luulevan että rumuus=lihavuus. Asia ei ole niin. Monet miehet pitävät pyöreistä naisista, monet naiset miehistä joissa on kahvat joista tarttua.
En tosin väitä että monisataakiloinen olisi helposti kovinkaan kaunis, kun piirteet peittyvät läskin alle. Mutta ei pyöreys varmasti haittaa. Ei sen enempää kuin laihuuskaan.
Kaikki ovat kauniita, tai voisivat olla jos hillitsisivät itsensä. Itsevarma ihminen ei laihduta tai liho liikaa, mutta on ennen kaikkea rohkea ja suoraselkäinen.
Moni ihminen, joka on muka kaunis, on mielestäni todella ruma, mutta jotkut, joita väitetään rumiksi, ovat todella KAUNIITA. Jokaisessa on joitakin kauniita piirteitä, silmät, nenä, korvat, leuka, kaula, käsivarret, jotakin, vaikka ne sitten olisi kätketty läskin tai meikin alle, taikka sitten kuihdutettu pois.
Luonnolliset ja itsevarmat ihmiset, jotka eivät pyri miellyttämään tai olemaan nenäkkäitä ja ylpisteleviä ovat kertakaikkiaan hurmaavia. Mutta ihmiset jotka eivät ole tasapainossa pyrkivät muokkaamaan itseään ja muuttuvat niin sisäisesti kuin ulkoisestikkin rumiksi.
Eikös se ole moneen kertaan todettu, että jokaista pitää joku kauniina, sitä on turha tulla kieltämään.
Todennäköisesti ne ihmiset, joita ne tohtori-mitkälie-hienohelmat pitivät kauniina, olisivat minun mielestäni rumia. Niin se on.
Ja on typerää sanoa että lihavat ovat lepposia, sillä määritteleekö ulkonälö muka luonteen? Ei todellakaan. Ehkä niin väitetään, koska lihavat eivät välttämättä jaksa.Samanlaisuus on monen mielestä kaunista, kait se on joku itserakkauden ilmentymä. Eli jos naisella on jenkkakahvat, hän suo ne ehkä helpommin myös miehelleen, ja voi jopa pitää kahvoja etuna. Todellisuudessa kahvat ja muu ylimääräinen kertymä vartalossa on seurausta epäterveistä elintavoista, joten sen pitäminen kauniina tuntuu hieman hassulta. Mutta eihän makuasioista voi kiistellä, toisten makua voi vain ihmetellä.
Miksei ihmiset ajattele ja toimi niin että jos ei ole nälkä, silloin ei kannata syödäkään. Ja jos syödään, niin sitten syödään terveellisesti. Ja sitten kun maha on jo täynnä, ei kannata enää vetää sitä täytekakkua päälle. - kauneudestako?
Vastaan tuleva, hymyilevä ihminen herättää epäluuloja ettei tällä ole kaikki kammarit ns. lämmitettyinä."Itsevarmuus kumpuaa etupäässä ja nimenomaan omasta, edustuskelpoisesta ulkonäöstä, ei päinvastoin."
Miksi itsevarmuuden pitää aina olla ulkonäöstä peräisin? Älykkäällä, taiteellisella tai sympaattisella henkilöllä on paljon vankempi pohja itsevarmuuteen.
Jos jatketaan yleistämistä voidaan myös sanoa, että kauniit ihmiset eivät ole nöyriä. Täten he ovat keskivertoa vähemmän mukavia ihmisiä. - tuumitaan
kauneudestako? kirjoitti:
"Itsevarmuus kumpuaa etupäässä ja nimenomaan omasta, edustuskelpoisesta ulkonäöstä, ei päinvastoin."
Miksi itsevarmuuden pitää aina olla ulkonäöstä peräisin? Älykkäällä, taiteellisella tai sympaattisella henkilöllä on paljon vankempi pohja itsevarmuuteen.
Jos jatketaan yleistämistä voidaan myös sanoa, että kauniit ihmiset eivät ole nöyriä. Täten he ovat keskivertoa vähemmän mukavia ihmisiä.""Älykkäällä, taiteellisella tai sympaattisella henkilöllä on paljon vankempi pohja itsevarmuuteen.""
Pohja pettää jos ulkonäkö jättää runsaasti toivomisen varaa.
Älykkäällä pohja pitänee pisimpään mutta vain siihen asti kun joku kysyy kumman kaa olisit; älykkään vai viisaan.
Taiteellisuus ei tuo mitään pohjaa kenellekkään. Käsite ei kerro henkilöstä mitään ellei kyseessä ole ns. nykytaiteilija joka pukeutuu tuhkaan ja säkkeihin ja on humalassa yötä päivää apurahojen turvin tuhertaen jotain mitä deliriumissaan uneksii.
Empaattisuus ei anna mitään pohjaa vaan kertoo useimmiten vain henkilön herkkyydestä maailman pahuutta vastaan. Empaattiset sairastuvat muita useammin masennukseen ja alkoholismiin. Empaattisuus kääntyy useimmiten nopeasti sääliksi ja sitä myöden itsesääliksi kun kukaan ei ymmärrä.
Tunnen muuten hyvin empaattisen ihmisen joka myötäelää kaikkien vaikeudet, syö säännöllisesti masennuslääkettä ja unipillereitä, kerää muita löytöeläimiä paitsi kissoja. Niiden yli se yrittää ajaa karkeasti kiroten jos kohdalle sattuu.
Ihmiset on joskus jänniä ja myönnän yleistäväni asioita mutta niin näyttävät tekevän kaikki palstoilla.
Itsevarmuuden lisäyksen ja ulkoisen olemuksen välisen yhteyden voi jokainen todeta itsekkin. Kun kuljet resu/arki kamppeissa niin et huomaa mitään itsessäsi. Laitappa juhlavetimet päälle ja jakaus suoraan, jopa ryhti kohentuu ja katse muuttuu ylvääksi ja aristokraattiseksi :) - Miksi ihmeessä
kauneudestako? kirjoitti:
"Itsevarmuus kumpuaa etupäässä ja nimenomaan omasta, edustuskelpoisesta ulkonäöstä, ei päinvastoin."
Jos jatketaan yleistämistä voidaan myös sanoa, että kauniit ihmiset eivät ole nöyriä. Täten he ovat keskivertoa vähemmän mukavia ihmisiä.Jotkut kaameat läskiräppärit keräävät ympärilleen mielettömän naislauman? Ei varmasti johdu mistään kauneudesta, eikä välttämättä siitäkään että jollakin on rahaa kuin roskaa.
Täällä meillä päin on eräs hirveä läski joka kerää naisia ympärilleen kuin perskärpäsiä, eikä ukko edes ole mikään rikas. Hän ei ole itseään täynnä tai mikään idiootti, mutta todella itsevarma ja hyvällä itsetunnolla varustettu. Jopa se kun hän sanoo ettei osaa jotain, on sellaista että hän ei peittele tai häpeile sitä. Hän tietää mitä osaa ja mitä tahtoo ja mitä pystyy tekemään, eikä ole jotain muuta. Ei kai siinä mitään sen kummempaa tarvita, kun naiset näkevät välittömästi ettei mies ole mikään pelleilijä tai näyttelijä.
- Muikku.
Saattaapi olla, että kaunis menestyy paremmin. Mutta jos mietitään asioita, jotka liitetään yleensä kauneuteen, niin luulisin niiden olevan ainakin hoikkuus, terveys, itsestään huolehtiminen yms. Joten yleensäkin itsestään huolehtivat ihmiset varmaankin menestyvät paremmin, koska ovat terveempiä.
Lisäksi kauniilla ihmisillä voi olla parempi itseluottamus ja itsetunto, joten tarvetta kanssaihmisten vähättelyyn ei ole ja niin kaikille ihmisille voi olla ystävällinen, ja se taas edesauttaa saamaan ystäviä ja yleensäkin ihmissuhteissa.
Mutta pelkällä kauneudella ei tule menestymään. Menestymiseen tarvitaan aina jonkin verran jonkinnäköistä vaivaa ja työtä. Kukaan ei ole varmasti saanut esim. hyvää työpaikkaa ulkonäkönsä avulla. Saatika, että opiskelupaikkojen ovet aukeaisivat helpommin kauniille ihmisille.
Mutta myös kauniilla ihmisillä on varmasti ongelmia. Lisäksi kauniita ihmisiä kohtaan on aina kadehtijoita. Kauneus voi myös nousta ns. hattuun ja ihminen alkaa kuvittelemaan, että kaikki asiat ovat itsestäänselvyyksiä kauniille; tässä tilanteessa siitä on enemmän haittaa kuin hyötyä, koska yleensä se saa silloin kanssaihmisissä aikaan ällötys-reaktioita.- ****************
"...jos mietitään asioita, jotka liitetään yleensä kauneuteen, niin luulisin niiden olevan ainakin hoikkuus, terveys, itsestään huolehtiminen yms." - Hoikkuutta on montaa astetta. Esim. mallimaailman ja nykynuorten käsitys hoikkuudesta ei todellakaan ole tervettä!!! Ja monet kauniit ja kuuluisat näyttelijät polttavat tupakkaa, joka ei ole tervettä. Samalla tavalla he ovat muokkaamassa kauneuskäsitettä. Ja monet pomot tupruttelevat ja juovat minkä kerkeävät.
"Kukaan ei ole varmasti saanut esim. hyvää työpaikkaa ulkonäkönsä avulla." - Olen eri mieltä. Riippuu tietysti alasta, mutta myös älykkyyttä vaativilla aloilla pisteitä keräävät työhaastatteluissa hyvännäköiset pimut. Ei opiskelupaikkoihin pelkän ulkonäön perusteella päästä, mutta esim. itsestään liikoja luuleva voi hyvin luulojensa takia kuvitella olevansa parempi kuin muut ja sitten lukeekin ahkerammin kuin muut sen takia että kuvittelee olevansa parempi. Yhteiskunta omalta osaltaan luo epävarmoja ihmisiä. Niinkuin kauniilla olisi kaikki paremmin. Mikä edes on kauneutta? Mielestäni opiskelupaikoista ja kauneudesta on turha puhua, sillä ei esim. ammattikorkeakouluun ole yhtä vaikea päästä sisään kuin yliopistoon. Ja kyllä amk:sta voi yhtä hyvin päästä hyviin töihin.
"Lisäksi kauniita ihmisiä kohtaan on aina kadehtijoita." - Eikö tämä vain nostata kauniiden itsetuntoa?? - Muikku.
**************** kirjoitti:
"...jos mietitään asioita, jotka liitetään yleensä kauneuteen, niin luulisin niiden olevan ainakin hoikkuus, terveys, itsestään huolehtiminen yms." - Hoikkuutta on montaa astetta. Esim. mallimaailman ja nykynuorten käsitys hoikkuudesta ei todellakaan ole tervettä!!! Ja monet kauniit ja kuuluisat näyttelijät polttavat tupakkaa, joka ei ole tervettä. Samalla tavalla he ovat muokkaamassa kauneuskäsitettä. Ja monet pomot tupruttelevat ja juovat minkä kerkeävät.
"Kukaan ei ole varmasti saanut esim. hyvää työpaikkaa ulkonäkönsä avulla." - Olen eri mieltä. Riippuu tietysti alasta, mutta myös älykkyyttä vaativilla aloilla pisteitä keräävät työhaastatteluissa hyvännäköiset pimut. Ei opiskelupaikkoihin pelkän ulkonäön perusteella päästä, mutta esim. itsestään liikoja luuleva voi hyvin luulojensa takia kuvitella olevansa parempi kuin muut ja sitten lukeekin ahkerammin kuin muut sen takia että kuvittelee olevansa parempi. Yhteiskunta omalta osaltaan luo epävarmoja ihmisiä. Niinkuin kauniilla olisi kaikki paremmin. Mikä edes on kauneutta? Mielestäni opiskelupaikoista ja kauneudesta on turha puhua, sillä ei esim. ammattikorkeakouluun ole yhtä vaikea päästä sisään kuin yliopistoon. Ja kyllä amk:sta voi yhtä hyvin päästä hyviin töihin.
"Lisäksi kauniita ihmisiä kohtaan on aina kadehtijoita." - Eikö tämä vain nostata kauniiden itsetuntoa??Puhuinkin hoikkuudesta, en laihuudesta. Voitko väittää, että ylipaino on terveellisempää kuin normaalipainoinen hoikka ihminen?
"Riippuu tietysti alasta, mutta myös älykkyyttä vaativilla aloilla pisteitä keräävät työhaastatteluissa hyvännäköiset pimut."
Ja mistäköhän sinä voit tietää tälläistä? Oletko kenties ollut valitsemassa työntekijöitä?
"Ei opiskelupaikkoihin pelkän ulkonäön perusteella päästä, mutta esim. itsestään liikoja luuleva voi hyvin luulojensa takia kuvitella olevansa parempi kuin muut ja sitten lukeekin ahkerammin kuin muut sen takia että kuvittelee olevansa parempi."
Niin, tai sitten ollut vain h*****n ahkera, että pääsisi haluamalleen alalle!!!!
"Mielestäni opiskelupaikoista ja kauneudesta on turha puhua, sillä ei esim. ammattikorkeakouluun ole yhtä vaikea päästä sisään kuin yliopistoon. Ja kyllä amk:sta voi yhtä hyvin päästä hyviin töihin."
Joo-o. Mutta se vaatii myös työtä, että valmistuu sieltä AMK:sta. Edelleen AMK:it ovat ammattikorkeakouluja.
""Lisäksi kauniita ihmisiä kohtaan on aina kadehtijoita."" - Eikö tämä vain nostata kauniiden itsetuntoa??
No luuletko, että kateellinen ihminen on kadehtimalleen ihmiselle jotenkin mukava? Luuletko, että epäystävällisyys nostaa kenenkään itsetuntoa, varsinkaan kun ei aina voi varmasti tietää, että mistä toisen pottuilu johtuu.... - **********************
Muikku. kirjoitti:
Puhuinkin hoikkuudesta, en laihuudesta. Voitko väittää, että ylipaino on terveellisempää kuin normaalipainoinen hoikka ihminen?
"Riippuu tietysti alasta, mutta myös älykkyyttä vaativilla aloilla pisteitä keräävät työhaastatteluissa hyvännäköiset pimut."
Ja mistäköhän sinä voit tietää tälläistä? Oletko kenties ollut valitsemassa työntekijöitä?
"Ei opiskelupaikkoihin pelkän ulkonäön perusteella päästä, mutta esim. itsestään liikoja luuleva voi hyvin luulojensa takia kuvitella olevansa parempi kuin muut ja sitten lukeekin ahkerammin kuin muut sen takia että kuvittelee olevansa parempi."
Niin, tai sitten ollut vain h*****n ahkera, että pääsisi haluamalleen alalle!!!!
"Mielestäni opiskelupaikoista ja kauneudesta on turha puhua, sillä ei esim. ammattikorkeakouluun ole yhtä vaikea päästä sisään kuin yliopistoon. Ja kyllä amk:sta voi yhtä hyvin päästä hyviin töihin."
Joo-o. Mutta se vaatii myös työtä, että valmistuu sieltä AMK:sta. Edelleen AMK:it ovat ammattikorkeakouluja.
""Lisäksi kauniita ihmisiä kohtaan on aina kadehtijoita."" - Eikö tämä vain nostata kauniiden itsetuntoa??
No luuletko, että kateellinen ihminen on kadehtimalleen ihmiselle jotenkin mukava? Luuletko, että epäystävällisyys nostaa kenenkään itsetuntoa, varsinkaan kun ei aina voi varmasti tietää, että mistä toisen pottuilu johtuu....Puhuit myös terveellisyydestä yhdistettynä kauneuteen......monet kauniit ihmiset joista nuoret ottavat mallia esim. polttavat tupakkaa. Minun kirjoitukseni oli erittäin yksinkertaistettu ja olen kyllä hyvin tietoinen mainitsemistasi asioista. Mielestäni vain mainitsemasi terveellisyys, hoikkuus ym. eivät liity niin mustavalkoisella tavalla kauneuteen ja muihin asioihin!!! Ja hyvin tiedän, että puhuit hoikkuudesta. Huom! Ylipainoisetkin ihmiset ovat kauniita!!
LAINAUS: "Riippuu tietysti alasta, mutta myös älykkyyttä vaativilla aloilla pisteitä keräävät työhaastatteluissa hyvännäköiset pimut."
En ole ollut valitsemassa työntekijöitä, mutta olen lukenut asiaan liittyviä tekstejä. Olen myös kuullut ihmisiä rekrytoivien ihmisten ystäviltä siitä, millä perusteella ihmisiä valitaan. Huom!!! En sanonut, että ulkonäkö pelkästään vaikuttaisi, vaan sillä KERÄTÄÄN PISTEITÄ, samalla tavoin kuin ihmissuhdeasioissa!!!
LAINAUS:
Kyllä.
LAINAUS:
No luuletko, että kateellinen ihminen on kadehtimalleen ihmiselle jotenkin mukava? Luuletko, että epäystävällisyys nostaa kenenkään itsetuntoa, varsinkaan kun ei aina voi varmasti tietää, että mistä toisen pottuilu johtuu....
...onko sinulle käynyt näin? Tiedätkö siis olevasi kaunis? Miksi et kysy näiltä henkilöiltä suoraan jos luulet, että heitä harmittaa jokin asia? - Muikku.
********************** kirjoitti:
Puhuit myös terveellisyydestä yhdistettynä kauneuteen......monet kauniit ihmiset joista nuoret ottavat mallia esim. polttavat tupakkaa. Minun kirjoitukseni oli erittäin yksinkertaistettu ja olen kyllä hyvin tietoinen mainitsemistasi asioista. Mielestäni vain mainitsemasi terveellisyys, hoikkuus ym. eivät liity niin mustavalkoisella tavalla kauneuteen ja muihin asioihin!!! Ja hyvin tiedän, että puhuit hoikkuudesta. Huom! Ylipainoisetkin ihmiset ovat kauniita!!
LAINAUS: "Riippuu tietysti alasta, mutta myös älykkyyttä vaativilla aloilla pisteitä keräävät työhaastatteluissa hyvännäköiset pimut."
En ole ollut valitsemassa työntekijöitä, mutta olen lukenut asiaan liittyviä tekstejä. Olen myös kuullut ihmisiä rekrytoivien ihmisten ystäviltä siitä, millä perusteella ihmisiä valitaan. Huom!!! En sanonut, että ulkonäkö pelkästään vaikuttaisi, vaan sillä KERÄTÄÄN PISTEITÄ, samalla tavoin kuin ihmissuhdeasioissa!!!
LAINAUS:
Kyllä.
LAINAUS:
No luuletko, että kateellinen ihminen on kadehtimalleen ihmiselle jotenkin mukava? Luuletko, että epäystävällisyys nostaa kenenkään itsetuntoa, varsinkaan kun ei aina voi varmasti tietää, että mistä toisen pottuilu johtuu....
...onko sinulle käynyt näin? Tiedätkö siis olevasi kaunis? Miksi et kysy näiltä henkilöiltä suoraan jos luulet, että heitä harmittaa jokin asia?Terveyden merkityksellä kauneuteen ajoin takaa juuri sitä, että ihminen pitää itsestään huolta. Tupakoiminen tuskin on kovin hyvää itsestään huolta pitämistä. En nyt vain voi sille mitään, että enemmistö ihan varmasti mieltää kauniin ihmisen ennemmin hoikaksi kuin lihavaksi tai pyöreämmäksi. En toki ole sanonut, etteikö ylipainoinenkin ihminen voisi olla kaunis. Mutta sellainenkaan ylipainoinen ihminen tuskin on kaunis, joka polttaa ketjussa ja joka ei harrasta yhtään liikuntaa. Ainakaan viimeistään sitten kun ikää tulee sen verran, että alkaa rypyt näkymään.
"onko sinulle käynyt näin? Tiedätkö siis olevasi kaunis? Miksi et kysy näiltä henkilöiltä suoraan jos luulet, että heitä harmittaa jokin asia?"
No kyse ei ole nyt siitä, että olenko itse kaunis vai en. Sitä tuskin lähden tässä nyt kommentoimaan. Mutta älä nyt väitä, että kauniita ihmisiä kohtaan ei olisi tiettyjä ennakkoluuloja.
Niin kuin sinäkin juuri kirjoitit, kuinka kauniit luulevat olevansa parempia ja siksi saavat helpommin opiskelupaikan tai, että kauniit saavat enemmän lisäpisteitä työnhaussa. Mielestäni aika ilkeitä ennakkoluuloja, jotka eivät taatusti päde kaikkiin kauniisiin ihmisiin.
Ja kun tämän koko viestiketjun lukee, niin se viimeistään todistaa, että aina on joku, joka on kateellinen kauniille ihmisille. Ja joka väittää jotain muuta, puhuu täysin paskaa. - Kaunis tyttö
Muikku. kirjoitti:
Terveyden merkityksellä kauneuteen ajoin takaa juuri sitä, että ihminen pitää itsestään huolta. Tupakoiminen tuskin on kovin hyvää itsestään huolta pitämistä. En nyt vain voi sille mitään, että enemmistö ihan varmasti mieltää kauniin ihmisen ennemmin hoikaksi kuin lihavaksi tai pyöreämmäksi. En toki ole sanonut, etteikö ylipainoinenkin ihminen voisi olla kaunis. Mutta sellainenkaan ylipainoinen ihminen tuskin on kaunis, joka polttaa ketjussa ja joka ei harrasta yhtään liikuntaa. Ainakaan viimeistään sitten kun ikää tulee sen verran, että alkaa rypyt näkymään.
"onko sinulle käynyt näin? Tiedätkö siis olevasi kaunis? Miksi et kysy näiltä henkilöiltä suoraan jos luulet, että heitä harmittaa jokin asia?"
No kyse ei ole nyt siitä, että olenko itse kaunis vai en. Sitä tuskin lähden tässä nyt kommentoimaan. Mutta älä nyt väitä, että kauniita ihmisiä kohtaan ei olisi tiettyjä ennakkoluuloja.
Niin kuin sinäkin juuri kirjoitit, kuinka kauniit luulevat olevansa parempia ja siksi saavat helpommin opiskelupaikan tai, että kauniit saavat enemmän lisäpisteitä työnhaussa. Mielestäni aika ilkeitä ennakkoluuloja, jotka eivät taatusti päde kaikkiin kauniisiin ihmisiin.
Ja kun tämän koko viestiketjun lukee, niin se viimeistään todistaa, että aina on joku, joka on kateellinen kauniille ihmisille. Ja joka väittää jotain muuta, puhuu täysin paskaa.Turha tätä asiaa on enää jatkaa. Meillä on kaikilla oikeus omaan mielipiteeseen :-).
- Muikku.
Kaunis tyttö kirjoitti:
Turha tätä asiaa on enää jatkaa. Meillä on kaikilla oikeus omaan mielipiteeseen :-).
Totta. Mutta voin kyllä keskustella aiheesta lisää jos haluan, koska minullakin on mielipiteen vapaus, että koitahan muru elää sen asian kanssa...
- tähän väliin
********************** kirjoitti:
Puhuit myös terveellisyydestä yhdistettynä kauneuteen......monet kauniit ihmiset joista nuoret ottavat mallia esim. polttavat tupakkaa. Minun kirjoitukseni oli erittäin yksinkertaistettu ja olen kyllä hyvin tietoinen mainitsemistasi asioista. Mielestäni vain mainitsemasi terveellisyys, hoikkuus ym. eivät liity niin mustavalkoisella tavalla kauneuteen ja muihin asioihin!!! Ja hyvin tiedän, että puhuit hoikkuudesta. Huom! Ylipainoisetkin ihmiset ovat kauniita!!
LAINAUS:
Kyllä.
LAINAUS:
...onko sinulle käynyt näin? Tiedätkö siis olevasi kaunis? Miksi et kysy näiltä henkilöiltä suoraan jos luulet, että heitä harmittaa jokin asia?Luuletko, että ne ihmiset myöntäisivät olevansa kateellisia kauneudelle, se on ihan sama miten suoraan heiltä kysyis.
Minulle on käynyt näin ja tiedän olevani kaunis. - Ja on totta
Kirjoitat, että kauneuden avulla ei varmaan kukaan ole saanut hyvää työpaikkaa. Minun entisessä työpaikassani kävi niin, että ainakin kymmenen tai enemmänkin sai sieltä työpaikan (hyvän tai ainakin ihan oikean työpaikan) ulkonäön perusteella. Ja olen sen ihan itse kokenut ja nähnyt. Varmaan muissakin yrityksissä on tällaista.
- Muikku.
Ja on totta kirjoitti:
Kirjoitat, että kauneuden avulla ei varmaan kukaan ole saanut hyvää työpaikkaa. Minun entisessä työpaikassani kävi niin, että ainakin kymmenen tai enemmänkin sai sieltä työpaikan (hyvän tai ainakin ihan oikean työpaikan) ulkonäön perusteella. Ja olen sen ihan itse kokenut ja nähnyt. Varmaan muissakin yrityksissä on tällaista.
Voitko jotenkin todistaa, että nämä valitut henkilöt eivät ole myös päteviä? Mistä tiedät, että kyseiset hlöt saivat paikkansa ulkonäön avulla? Sulkeeko se jotenkin pois, että jos on hyvännäköinen, ei voi olla pätevä? En usko edelleenkään, että kukaan saa paikkansa pelkän ulkonäön perusteella. Ja tiedätkö mitä? Se olisi aivan hullun hommaa ottaa työntekijä, joka ei osaa yhtään mitään, vain siksi, että tämä on kaunis...
- vaan
rumuudella.
- SISU !
SE ON VOIMA JA SISU JOLLA PÄRJÄÄ
- Kauneus on katoavaa
On niin turhauttavaa lukea tuota mediapuppua. Kuka ottaa vastuun tavallisten tyttöjen ja poikien mielenterveydestä? Lehdistö? Miten mt-ongelmat koko ajan lisääntyvät nimenomaan nuorison ja lasten keskuudessa? Paha olo riittämättömyydestä sen kun kasvaa eikä nuori kykene puolustautumaan.
Lopettakaa jo kilpailu siitä kuka on kaunein ja rasvattomin. Ihminen on aina ja poikkeuksetta virheellinen olento
Sanotaan että "kauneus on katsojan silmissä" ja että "rumat ne vaatteillaan koreilee". Ei meistä kukaan ole geenejään päässyt valitsemaan ja yhdistelemään, eihän? Tarkoitus on kai, että olemme sinut itsemme kanssa ja luotamme siihen että elämä kantaa. Suurin osa väestöstä on kuitenkin tavallisia taatelintallaajia joiden on lisäännyttävä, täytettävä maa. Antaisitte lasten olla ja kasvaa normaaleiksi ihmisiksi.
Ottakoon lehdistö, opettajat, tv-tuottajat ja vanhemmat sille kuuluvan vastuunsa ja vain säälikäämme niitä ressukoita joiden elämässä ei ole muuta päämäärää kuin vaatteet, pinta ja rallikuskin sieppaaminen jonkun kulahtaneen keisarin vaimojonosta. Säälikäämme näitä urheilijoitakin. Herraisä, onko yksinkertaisten asioiden oivaltaminen niin vaikeaa? Luuletteko te ihan tosissanne että meikkaava ja muotiryysyissä kulkeva ihminen on älykkäämpi kuin halpahallien farkuissa ja lennkareissa vaeltava kanssakulkija? Vielä sanoisin, että työpaikoilla on oltava kaikenikäisiä- ja näköisiä ihmisiä töissä, se kasvattaa normaaliuuteen ja tasa-arvoon. Mäkätykseksi meni, mutta olen todella väsynyt tähän suomalaiseen tollousmediointiin "äly hoi älä jätä" !!!- kertoo
Kyllä kauneus jotain kertoo, samoin kuin urheilullisuus ja hyvä kunto. Kyllä itse ainakin mieluummin ottaisin töihin itsestään huolehtivan ihmisen kuin jonkun lihavan kaljaa kittaavan juopon. Yleisesti ottaen on vain niin, että sopusuhtaiset kauniit ihmiset voivat peremmin, ja on oikein, että sitä myös suositaan.
- Media vastuuseen.
Veit sanat suustani. Kaiken maailamn asiat media saa pullautella julkisuuteen. Jonkinlaista kohtuullisuutta ja ihmisten arvostusta pitäisi sentään olla.
- nikki
kertoo kirjoitti:
Kyllä kauneus jotain kertoo, samoin kuin urheilullisuus ja hyvä kunto. Kyllä itse ainakin mieluummin ottaisin töihin itsestään huolehtivan ihmisen kuin jonkun lihavan kaljaa kittaavan juopon. Yleisesti ottaen on vain niin, että sopusuhtaiset kauniit ihmiset voivat peremmin, ja on oikein, että sitä myös suositaan.
Käy nyt noita julkisuuden hemkilöitä miehiä ja naisia läpi ja mieti ovatko korkealle kivunneet kauniita.
Ovatko Halonen ja Lipponen ym. kauniita.
Herää nyt jo sieltä unestasi äläkkä usko kaikkiin tutkimuksiin.
- Parempi
Miehillä on paljon valtaa ja luonnollisesti kauniit naiset menestyvät...tiettyjä palveluksia vastaan.
Kauniit miehet taas menestyvät, koska rumat/vanhat, mutta vaikutusvaltaiset naiset haluavat...huvia vapaa-ajalle.
Kauniiden ei siis tarvitse tehdä yhtä paljon työtä kuin rumien. Kauneus on kuitenkin katsojan päässä ja moni saattaa tämän takia kokea yllätyksiä elämänsä varrella.
Valitettavasti seksi on edelleen vallitseva voima kaikessa. Kannattaa siis harrastaa seksiä monta kertaa ennen tärkeitä päätöksiä, jotta älyllä olisi asiassa enemmän valtaa. - Aleksin Apina
Mikä sitten on menestystä; se riippunee jokaisen ihmisen omista arvoista ?
Onko se menestystä, että saa pärstänsä televisioon ja pääsee näyttäytymään julkkistilaisuuksiin muiden turhakkeiden sekaan ?
Vai se, että tienaa sikana rahaa ? Tai ehkä onnellinen elämä ? Tai arvostettu työpaikka/ asema ? Onko laaja ystäväpiiri menestystä ? Poliitikothan ovat tosi menestyneitä eikö ?
Enpä tiedä...- *********
Olen täysin samaa mieltä kanssasi! Tämä tutkimus vahvistaa väärää käsitystä siitä, että ihmisen tie onneen riippuisi tenttituloksista ja tämän tyyppisestä menestymisestä. Jokainen määrittelee oman onnensa ja menestymisen kuinka haluaa!!! Mutta kuinka määritellä itselleen menestys jos se on jo yhteiskunnassa määritelty? Tutkimus on aivan älytön...ja toisaalta niin sopusoinnussa nykymaailman kanssa. Avaa televisio-mitä näet? Oletteko nähneet erikoisdokumentteja kauniista ihmisistä, jotka olisivat jollain tapaa erikoisia (vähäosaisempia tm.)?
Kauniit ihmiset varmasti saavat itseluottamusta koko ajan enemmän niin kauan kuin mediassa ja muualla puhutaan kauniiden ihmisten paremmuudesta ja todennäköisemmästä menestyksestä. Kauneutta palvotaan. Tässä maailmassa pärjää järjettömälläkin itseluottamuksella ja epävarmemmat ihmiset jäävät toisten jalkoihin valitettavan helposti. Epävarmuus taas on osittain sidoksissa siihen kuinka tyytyväinen ihminen on ulkonäköönsä, koska sitä on vaikea nykymaailmassa olla ajattelematta ja onkin helppoa tuntea itsensä rumaksi kun elämän tavoitteet tässä maailmassa ovat täysin pielessä. Mikään ei riitä. Aina voisi olla kauniimpi. Enemmän rahaa.
Yleensä rikkaudella saa menestyneen ihmisen leiman otsaansa. Mitä on tällainen menestyminen? Että voi tuntea olevansa parempi kuin muut ja täten menestyneempi kuin muut eli menestynyt? Kuka oikeasti on sitä mieltä, että menestys nykymaailman kaavan mukaan tekee OMASTA elämästämme jotenkin erittäin paljon parempaa?? Välillä on vaikea tietää mitä tavoitella.
- Ellen
ulkonäkö kysymys saattaa olla hiukan merkitsevä,
muuten Menestys
-muualla kuin MalliMaailmassa-
ei ole kauneudesta kiinni. - nimimerkki
Katsoin kuvaa ja otsikkoa. Mielestäni kuvan nainen ei ole kaunis. Hän on laiha. Mutta ei kaunis. Tämä tuntuu olevan monella kriteerinä kauneudelle. Siksikö pikkulikat kulkee luurankoina, ollakseen kauniita? Huh huh.
- Naamio_
Ainakin naisilla on nykyään tapana käyttää meikkiä sen verran ettei niitä enään tunnista samaksi henkilöksi ilman meikkejä.
- esimerkki .
Tässä yksi kaunis, joka tiettävästi pärjännyt hyvin, Harkimo, en muista etunimeä, joku jääkiekkopeluri tms, mielestäni kyllä ruma ku riihipiru.
- peilistä
ei siinä hyvä itsetunto auta,jos sitä koskaan ollutkaan.
Perunanaama,keskikoulu,nyt työtön.
Kun olisi ollunna kaunis ja tunkenut tyrkylle,käyttänyt pollaansa,olisi vaikka minkä formulakuskin oma mussu. - ruma elsa
peilistä kirjoitti:
ei siinä hyvä itsetunto auta,jos sitä koskaan ollutkaan.
Perunanaama,keskikoulu,nyt työtön.
Kun olisi ollunna kaunis ja tunkenut tyrkylle,käyttänyt pollaansa,olisi vaikka minkä formulakuskin oma mussu.Eipä tunnun noilla mussukka tussukoillakaan niin hyvin menevän. Eikös Räikkösen akkakin juokse vieraissa ja välillä tulee kotiin katumaan että lompsan nyörit aukeaa ukolla. Ja mitenkä se Palmun ex-rouva, rahat loppu Palmulta niin rouva häipy, nyt kuuluu harkimoa vikittelevän, mutta sehän taas tykkevää nuoremmista...Ja niinhän se kyläkauppiaskin päästi ainoan viisaan naisensa pois, ja nyt on ihmeissään niihen salarakkaittensa kanssa, puhumattakaan piäministerin naisporukasta... voi kuule, ei meillä rumilla ole hädän päivää noissa ihmissuhteissa.
- yhdyn
ihmisenä yhdyn kyllä täysin tuohon. kaikki on helpompaa komeille/kauniille ihmisille, onhan jo ihmissuhteidenkin solmiminen lähtökohtaisesti helpompaa saatikka sitten muu elämä.
- näin se on
Tottakai pärjää kun syntyy kauniiksi pääsee ehkä malliksi, näyttelijäksi tms. julkkikseksi. jolloin jo sillä tieenaa tai saa rikkaan miehen koska rikkaat naivat kauniita. Myös se on tosiasia, että jos ulkonäkö on muodostunut täydelliseksi niin samalla muodostuu täydelliseksi myös aivot koska jos sikiövaiheessa kaikki geenit päättävät muodostua täydelliseksi niin siinä muodostuu silloin kaikki aivoja myöten.
- S&G
Median levittämä sanoma oman elämän täydellisestä hallinnasta on mielestäni harha joka on vaarallinen sekä yksilölle että yhteiskunnalle.
Saavuttaakseen mielihyvän on se usein tehtävä jonkun toisen kustannuksella. Toiset saavat mielihyvää muiden ihmisten auttamisesta, toiset taas itsensä tyydyttämisestä.
Kun mielihyvä on kerran hetkellinen tunne niin sitähän täytyy saada lisää.
Mitä sitten kun kasvavan mielihyvän tyydyttämiseen tarvittavat toimet pyhittävät keinot joilla mielihyvää ollaan valmiita hankkimaan?
Kuten jo pitkään on mediassa opetettu että itsekkyys ja omien mielihalujen tyydyttäminen on tärkeintä niin missä vaiheessa on keskitytty siihen että minkälaisen hinnan yksilö ja yhteiskunta joutuu siitä maksamaan.
Ylenpalttinen omaan napaan tuijottelu johtaa vielä tilanteeseen että erehdytään ajattelemaan itseä kaikkivoivana yksilönä jonka ei tarvitse vastata kenellekään teoistaan, ei ottaa vastuuta toisista ihmisistä,
eikä ympäristöstä.
Tästä on lyhyt matka anarkiaan jossa yhteisön etu ei ole tärkein, vain minä merkitsen jotain, ei kukaan muu. Näemmekö tulevaisuudessa kauniita ja yksinäisiä ihmisiä yksinäisten ihmisten ympäröimänä.
Kuinka täydellinen tämänlainen maailma on.
Onko median ruokkima täydellisyyden tavoittelu tehnyt sinut onnelliseksi?
Tunnetko itsesi vai elätkö muiden hyväksynnän kautta?
Jos kilpailet täydellisyydestä niin miksi? - minä-68
just joo.itekkään en ole mikään ruusu ja hyvin on menny työ elämässä niin ku yksityisessäkin.toi in ihan täyttä paskaa,että kauniit naiset pärjää paremmin ja toisekseen ne tuntuu olevan niin tajuttoman vittumaisia kokemusta kun on.
- investoivat
1000 € meikkipurkkeihin ja helokkiöljyyn. Tosin niistä purkeista ei taida olla apua sisäiseen kauneuteen ja sosiaaliseen kanssakäymiseen.
- Sivviilipalavelusmies
Kaikkea sitä kuulekin. Kauniit menestyvät paremmin ehkä mallimaailmassa. Kauneus on toki katsojan silmissä. Minusta nyky-standardin mukaiset mallitytöt ja filmitähdet (langanlaiha, isot rinnat, ylimeikattu, väkisin väännetty "kova tyttö" ilme jne.) eivät todellakaan ole järin kauniita. Verratkaa esim. Pamela Anderssonin ulkonäköä nykypäivänä ja 80-luvun lopussa. Nykyään ihan täysin pilalla koko pamela.
Muissa ammateissa en usko kauneudella olevan juurikaan tekemistä menestymisen kanssa. Tai no mistäs sitä tietää, nykyään kaikki on niin pinnallista että huhhuh. Etenkin musiikkibisneksessä homma on edennyt aivan naurettavuuksiin! Musiikillisilla kyvyillä ei ole enää niin suurta merkitystä, kun kaikki tehdään koneella. Riittää että laulaja on yllä kuvailemani nykymallin näköinen. Tai sitten joku wannabe-bad girl.
Omien henkilökohtaisten kokemusteni perusteella voisin sanoa, että mitä kauniinpi (siis juuri tälläinen nykyajan "teknokaunis") sitä enemmän täynnä itseään, luulee itsestään liikoja, koppava, arvostelee toiset ulkonäön perusteella jne. Nimenomaan puhun nyt naisista. Miksei sama koske myös miehiä, en tiedä.
Kauniiden LUULLAAN MENESTYVÄN paremmin. Ei tarvitse ihmetellä miksi yhä usempi teinityttö sairastuu anoreksiaan, ja yhä useampi saa koulukiusaamisesta elinikäisiä mielenterveysongelmia. Miksikö? Sattumalta ala-asteen terveystarkastuksen punnituksessa painoit muutaman kilon enemmän kuin muut. Muuta ei tarvita.- Apa
Kuljin juuri viikonloppuna sellaisen paikan ohi jossa oli "kauniiden" ja "julkkisten" jonkinlaiset bileet ja täytyy sanoa, että harvemmin näkee turhemman oloista porukkaa. Kaikki olivat olevinaan niiiiin kauniita ja tärkeitä, mutta eivät olleet, tosin kauneus on katsojan silmässä !!
Kun puhutaan aina taviksista niin eikös tämä porukka ole juuri sitä; kaikki yrittävät olla jotain mitä todellisuudessa eivät ole ? - Möhö
Joo, tuo kukkakeppi-look alkaa olla sairasta meinikiä. Mikä ihme siinä on että vain laiha on muka kaunis, missään tapauksessa pehmeän naisellinen "pullukka" ei voi olla kaunis (monenkaan mielestä). Sydäntäni korpesi kun normaalin pyöreä, siis todellakin normaalin pyöreä ala-asteella oleva kummityttöni riiputti hyppynarua ja totesi että voi kun olisin näin laiha. Huh huh.
- kauniita harvoissa, etsitty...
nuorena hyvinkin paljon.
Nuorena tehdyt hampaiden korjaukse jo tehneet ihmeitä heille.
Moni kuitenkin nuorempana ollut jopa kiusattu.
Mitä kauneutaan tulee sen taitaa määritellä miehet naisille kun kaunis niin hyväksytään vaika moni mies voisi katsoa itseänsä.- Maibek
Miten voit sanoa,että yleensä kauniita on jopa kiusattu?
Se että kiusataan kasvattaa ihmisenä,opettaa hyväksymään asiat sellaisenaan ja katsomaan asioita eri näkökulmista(ainakin,jos jaksaa sen "helvetin" yli). Kokemuksella voin sanoa. - Saiccu
Maibek kirjoitti:
Miten voit sanoa,että yleensä kauniita on jopa kiusattu?
Se että kiusataan kasvattaa ihmisenä,opettaa hyväksymään asiat sellaisenaan ja katsomaan asioita eri näkökulmista(ainakin,jos jaksaa sen "helvetin" yli). Kokemuksella voin sanoa.Yhdyn edelliseen, eli miten helkkarissa kauniita voidaan kiusata? Muuta kuin leikkimielessä ja tykkäämismielessä? Kiusattuja ovat he, jotka joutuvat erillaisuuden (silmälasti, ylipaino tms.) takia kiusatuiksi ja syrjityiksi. Minä tiedän, koska olen myös itse käynyt sen helvetin läpi. Ja se todella kasvattaa! Mutta kiusaajia ei kasvata, vaan vääristää heidän maailmankuvaansa ja oppivat siihen, että heillä on etuoikeus olla hierarkiassa ylemmällä taholla, ja jos jokin "alempitaho" saavuttaa sen mikä heillä on tähtäimessä, niin eiköhän ala tämä kiusaamiskierre uusiksi ja ollaan taas syvemmällä mudassa.
Kiusaajat katsoisivat peiliin ja miettisivät, kuinka monta "murhaa" ovat saaneet aikaan (eivät nämä koulukiusatut nyt muuten vain itsemurhaa tuskin tekisi, heillä on syy ja se syy on kiusatuksi tuleminen.)
- Kaunis,epävarma
Minua pidetään kauniina, mutta omassa mielessäni on päiviä jolloin pidän itsestäni ja päiviä jolloin inhoa itseäni. "Puhkesin kukkaan" 15 veenä ja siitä alkoi helvetti...lapsena leikin poikien kanssa(poikatyttö) koska tytöt eivät hyväksyneet joukkoon. En pitänyt koulusta ikinä...Opin asiat mutta en istunut koulun penkillä. Inhosin koulua.Minua uhkailtiin sosiaaliviranomaisilla...sekös auttoi? EI
Olin myös koulukiusattu. Se ajoi minut jäämään kaikesta ulkopuolelle ja lihoin paljon. 15- vuotiaana laihduin kokoon 36-38 (pituutta 170).Sen jälkeen sain muutaman tytön ystäväksi ja aloin dokata ja vetää röökiä.No niin kai se murrosiässä meneekin.Siinä ei ole mitään erikoista.
Koko peruskoulun numerot olivat hyviä, mutta vähät välitin lukea ja minulle numerot olivat ihan sama oliko 5 vai 10...Pärjäsin lukemattakin koulussa ja jos olisin lukenut niin vieläkin paremmin. Tämän uskon olevan syynä perinnöllisiin tekijöihin...en ole koskaan jaksanut päntätä ja lukea hulluna...asiat vain opittiin jotenkin. Luonnon lahjakkuus?
Lapsena minua lähentelivät aikuiset miehet, murrosiässä minut raiskattiin ja ajauduin huonoon parisuhteeseen (väkivaltaiseen)ja käyttämään huumeita...nyt olen puhtaana ja naimisissa. Olen tehnyt työtä opikelujen ohella psykiatrisessa työssä ja ensi keväänä valmistun.
Edelleen kauneuteni on minulle sekä hyvä asia että negatiivinen asia. Joudun vain todistamaan aina että olen fiksu, en kana ja tyhmä. Punastun ja jännitän miesten huomiota jos eivät ole kavereita. Naisia kohtaan olen varovainen.Miehet ovat hulluja kun kiinnittävät minuun niin paljon huomiota...se saa minut jännittämään ihmisten ilmoilla olemista...oma ulkomuoto.
Lapsena pärjäsin sosiaalisesti vain poikien parissa (tämä pätee vielä tänäkin päivänä...naisten kateus ajaa minut ulos naisten seurasta.) Minulla on muutama naispuolinen ystävä, mutta paras ystävä on mies ja olemme olleet lapsuudesta asti ystäviä.
Olen aina päässyt haluamaani kouluun, mutta en ole jaksanut kiinnostua istumaan lukemaan ja opiskelemaan. Keskustelen kyllä kaikesta mahdollisesta ja minulla on vahvoja mielipiteitä...
En halua tehdä työtä rahan takia, enkä halua tehdä työtä jossa istutaan toimistossa.Olen melkein valmistunut hoitajaksi ja menestynyt hyvin. Kiitettäviä tulee! Kiitosta olen saanut ja minut muistetaan kouluissa pohdinnoista. Pohdin asioita(varsinkin yhteiskunnallisia) paljon. Kokoajan.
Minulle tärkeintä on että saan tehdä hyväntekeväisyyttä ja auttaa lähimmäisiä...olen ehkä kaunis ja kai siitä on ollut hyötyä, mutta myös paljon tullut koettua negatiivisia asioita.
Vähän irrallista tekstiä.
En tiedä miksi vastasin tähän mielipide keskusteluun...ehkä siksi että halusin jakaa oman kokemukseni.En yleensä vastaile näihin keskusteluihin.- tuhti nainen
Moi, en tiedä miksi, mutta kertomuksesi kosketti sydäntäni. Tahdon kertoa sinulle vähän itsestäni, minä kun en taas ole kaunotar:) Olen ollut koko ikäni lihava. Ihme kyllä, en joutunut kiusatuksi mm. koulussa, mutta se saattoi johtua siitä että olen "kova suustani", rohkea ja huumorintajuinen. Annoin piut paut huutelijoille. Poikaystäviä minulla ei ollut teini-iässä kuin harvoin, tyttöystävänhän piti olla hoikka, kaunis ja suloinen mitä minä en ollut, aivoista ei niin väliä sitten ollutkaan. Muuten minulla oli kavereita, tyttöjä ja poikia. Ja aikuisena, yli 20 vuotiaana löysin nykyisen mieheni. Hän ei kilojani katsellut vaan rakastui minuun tällaisena. Aviossa ollaan oltu jo yli 20 v.
Koen olevani mukava ihminen, olen hyvässä työssä ja yhä suosittu ystävänä. Olen joskus ajatellut että jos olisin ollut kaunis ihminen, minusta olisi tullut tällä luonteella itsekeskeinen ja leuhka tyyppi. Olisin tällä itsevarmuudella luullut olevani "yli-ihminen":) Mieluummin olen tavallinen tyllerö ulkonaisesti ja pidän ystäväni ja menstykseni jonka olen saavuttanut itsenäni enkä kauniilla ukonäöllä. Nykyisen asemani takia on noiden nuorten miesten oltava minulle kohteliaita, vaikka varmaan joskus ajattelevat että "granny go home" :))))
- Maibek
Kauneus on katsojan silmissä eli kuka voi määritellä kauneuden? Toki on stereotypioita (upea kroppainen,pitkähiuksinen,kissa-silmäinen nuori nainen), mutta kukaan ei voi kieltää etteikö niin laiha kuin pyöreä,lyhyt tai pitkä voisi olla seksikäs tai kaunis.
Jollain tavalla olemme siis kaikki tulevia menestyjiä,koska kaikki ovat kauniita omalla tavallaan.;)- rumat rumia
kas siinä selvä ero---kauniita on harvassa..rumia riittää.
Erään tutkimuksen mukaan ihmiset kokivat kauniiksi ne ulkonäölliset piirteet jotka olivat mahdollisimman lähellä ihmisten keskiarvoa. Tästä voisi päätellä että kauniilla ihmisillä on geeneissään vain niukasti harvinaisempia mutaatioita, koska heillä ei ole niin paljon persoonallisia piirteitä ulkonäössään. Koska harvinaiset geenimutaatiot ovat yleisesti ottaen haitallisia, rakentuu kauniiden ihmisten keskiarvogeeneillä paitsi hyvintoimiva ruumis, myös hyvin toimivat aivot. Varsinkin jälkimmäinen korreloi menestyksen kanssa.
Väitteesi kumoaa nyt ainakin sen, että blondiudella olisi jotain korrelaatiota tyhmyyden kanssa. En tosin ole itse sitä mieltä ollutkaan, että blondit tyhmiä olisivat.
Mutta eihän Tanja nyt minun mielestäni niin kovin kaunis ole ollutkaan. Ihmettelen, kun niin monet näkevät hänessä jotain kaunista.
- aimee
Tässä se taas nähdään, kuinka PINNALLISIA ihmiset ovat. Mitäs sitten, jos on lihava ja kaunis, voiko ihminen silloin enää olla kaunis?
Minun mielestä on turhaa ruveta valittamaan, että kauniit menestyvät paremmin. Se pätee ehkä julkisuudessa, mutta ei niinkään normaalissa elämässä. Ja jos joku väittää, ettei saa ulkonänkönsä takia töitä, onko pakko pyrkiä missiksi, jos osaa oikeasti jotain muutakin kuin hymyillä.- kizuli68**
Niin kuinka pinnallisia ihmiset on!
Totta kirjoitat!!! - ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
"onko pakko pyrkiä missiksi jos osaa oikeasti muutakin kuin hymyillä." Olen täysin samaa mieltä! yhtä humpuukkia kanssa toi misseys!Vain miesten silmän iloks tehty. Miten Suomi hyötyy misseydestä!? Sitä oon aina ihmetellyt. Missikö Suomen kaunein? Ei ne kaikki missitkään oo aina niin kauniita olleet. Oikeestaan kaikki aika samannäkösii. Eihhä niist erota edes kuka on kuka. Tosi hyvin sanottu! Ja pinnallisiahan me ihmiset todellaki ollaan sen näkee jo kasin luokalla.
- johtaja
Mä en ymmärrä tätä koko aihetta. Mulle on ihan yks lysti onko ihminen kaunis vai "ruma". Olen nähnyt malleja ja missejä ihan luonnossa ja nekin on suurinosa aika tavallisen näköisiä, kun se 10 cm pakkelikerros otetaan pois. Ne on tietty laihoja, trendikkäitä ja hyvin huoliteltuja. Olis mukavampi katsoa ihmisiä kun ne osaisivat pitää huolta itsestään söisivät terveellisesti ja kuntoilisivat,peseytyisi,laittaisivat hiuksensa ja vähän ehostaisi itseään. Kulkis ehjissä ja puhtaissa vaatteissa,eikä 10 vuotta vanhoissa Matti Nykäs farkuissa, joissa on viiden päivän ruokalista reisissä. Ei tarvitse olla kaunis menestyäkseen, mutta ahkera täytyy olla kaikinpuolin.
- markon
fuck you die!
- ei tod
Ei Suomessa kauniit pärjää, pikemminkin rumat saavat ulkonäöllään lisää katu-uskottavuutta! Joku Tanja Saarela on yksittäinen poikkeus, joka on kylläkin nostettu puolueensa mannekiiniksi missi-/mallitaustansa takia.
Monilta ulkomaalaisilta olen kuullut ihmetteleviä kommentteja siitä että miten Suomessa voidaan valita ylimpiinkin virkoihin niin "epäedustavia" ihmisiä. Suomi on rumien valtakunta, eikä kauniiden ihmisten Italiassa tehtyjä sinänsä varmasti totuudenmukaisia ja luotettavia tutkimuksia voi soveltaa tänne! Aivan taatusti tulokset olisivat päinvastaiset, jos tutkimus toistettaisiin täällä. Suomalaiset eivät vaan luota kauniisiin ihmisiin.- hävettää
Jahas, että maailmalla on kauniita julkkiksia ja viranhaltijoita? No just joo, voiko tää enää "maalaisemmaksi" mennä.... hävettää!
- Juupas
Rahalla saa ja hevosella pääsee pitää paikkaansa.
Mies jolla rahaa saa aina riittävän kauniin naisen. Mies jolla on tolkuttomasti rahaa saa aina kaunottaren suoraan huipulta.
Esimerkkejä riittää maailmalta. Onassis oli alle 160 senttinen ja muistutti lähinnä sammakkoa, mutta nappasi kuuluisan ja kauniin naisen aina kun tahtoi. Kimi Matias Räikkönen sekatyömiehenä!! Olisiko jotain mahiksia naismaailmassa? - Just niin "USA:ssa "
Ei voi olla totta. Vielä tällainen aihe. Muutenkin niin sanotuilla ei niin kauniilla ihmisillä on ajoittain itsetunnon kanssa ongelmia ihmissuhteissa. On epävarmuutta hyväksynnästä jne. Nyt sitten vielä tämä !!!!
Elämä ei ole helppoa kauniillakaan tai tavallisen näköisilläkään ihmisillä. Tietysti tällainen tutkimus täytyy jonkun tehdä, kun ei ole enää muuta tekemistä.
- Itse tätyy sanoa, että kuulun ilmeisesti yllätys, yllätys tuohon kauniisiin. Olen menestynyt ulkokuorellani ja siitä olen saanut positiivista palautetta koko ikäni. Siis, mitä valitan?? Kyllähän elämä on paljon muutakin kuin ulkokuorella menestymistä. Olen opiskellut, välillä epäonnistunut ja tehnyt työtä rajustikin.
Silti en hyväksy tällaista konkreettista erottelua jo valmiiksi.
Kannustaminen on tärkeää ja elämä on muutenkin vaikeaa monessa suhteessa.
Tällaiselle kauneuden erottelulle ei saa antaa lupaa. Ja vielä yksi asia: KUKA MÄÄRITTELEE KAUNIIN IHMISEN ? Tunnen monta tuiki tavallisen näköistä naista, jotka ovat todellisia menestyjiä ja ovat onnellisia työstään sekä itsestään. Minusta he vasta ovat kauniita, monella tavalla. - Prego
Italiassa rummimmatkin on kauniinpia kuin Suomessa mannekiinit, haistakaa paska laskit Suomalaiset...
- hehhe !
Pettymys näkyy lävitse. katso peiliin !
- llinusak
pah, ite oot läski!
- katsojan silmissä.
Mikä nyt loppujen lopuksi on kaunis tai ruma ihminen, kun kauneus on katsojan silmissä!? Aika pinnnalliseksi menee tää maailma. Mun mielestä monet missit, mallit ei ole kovin kauniita jotkut ihan tavalliset nätitkin ihmiset voivat olla kauniimpia. Itse olen ennemmin nätti kuin kaunis, liian kaunis, liiaksi pyntätty. Mihin luonnon kaunis ulkonäkö on kadonnut? Ehkäpä kauneudella menestyy työelämässä kuulemma kauniimmille ja laihoille ihmiselle maksetaan enemmän palkkaa. Mihin on luonnekysmys hävinnyt työ elämässä!? Pitäisi siis vaa riittää et on kaunis ja laiha. Eikä hyvä työntekijä! Eix se kuitenkin ole pääasia et ihminen on mukava ja luotettava ihmissuhteissa. Miten musta tuntuu et nykyään kaikkeen pitää olla kaunis. Eikö nätteyskään riitä? Mihin tää maailma on menossa!? Eikö täällä enää osata arvostaa ihmistä ihmisenä ja sen hyvän työn teon ja luonteen perusteella?? Työntekijöitä ei palkan mukaan pitäisi kattoa ulkonäön perusteella se on tärkeempää et tekee työtä, ja arvostaa sitä, ja tekee työnsä hyvin!!! Niin kertokaa: mikä on kaunis? Pitäisikö ihmisiä alkaa luokittelemaan kauneuden perusteella? Aika typerää.Joku voi olla toisen mielestä kaunis kun taas jonkun toisen mielestä ruma, päätä siin nyt sitte mikä on kaunis? Koht ei varmaankaan työpaikoilla saa olla muita kuin kauniita ja laihoja ihmisiä. Sit sitä valitetaan et on työvoimapulaa!!!Alkakaa viimeinkin arvostaa sitä luonnetta! Sitä kun ihminen voi olla kauniskin mut muuten vittumainen. Kuka sellasii työntekijöitä haluaa!?!
- make
Matti ja Teppo, ovatko he menestyneet. Mä en itse ainakaan diggaa kauheesti :D Musa kyllä rox
- Realistinen
Mielestäni erittäin pitkälle Tanja Karpela on kauneudellaan päässyt pitkälle sekä monet muut julkkikset. Kyllä etenkin näkyvissä ammateissa kauneus on suuri tekijä valitettavasti. Myös tälläiset ihmiset eivät joudu kiusatuiksi niin usein.
- rumuus senkun lisääntyy
... ja Kwanin Mariko on pärjännyt todella hyvin. Voitko sanoa häntä kauniiksi? Jos voit, on se hänestä säteilevä itsevarmuus ja omanarvontunne. Tätä toivoisi kaikille perunanenille yms. Siis mielestäni kauneus on jotain muutakin kuin "se moni kakku päältä kaunis" -ihanne. Toisaalta, kauniitkin ovat lääkäreitä, professoreita ja siivoajia, talkkareita, autonasentajia. Kaikki työ on tehtävää työtä. Poisluettuna muoti-alat niin ulkonäöstä viis, olkaamme suopeita toisillemme.
- Saiccu
rumuus senkun lisääntyy kirjoitti:
... ja Kwanin Mariko on pärjännyt todella hyvin. Voitko sanoa häntä kauniiksi? Jos voit, on se hänestä säteilevä itsevarmuus ja omanarvontunne. Tätä toivoisi kaikille perunanenille yms. Siis mielestäni kauneus on jotain muutakin kuin "se moni kakku päältä kaunis" -ihanne. Toisaalta, kauniitkin ovat lääkäreitä, professoreita ja siivoajia, talkkareita, autonasentajia. Kaikki työ on tehtävää työtä. Poisluettuna muoti-alat niin ulkonäöstä viis, olkaamme suopeita toisillemme.
Tässä meillä erittäin säteilevä esimerkki!
Suorastaan palvon Marikoa, miten ihminen itsevarmuudellaan kumoaa vääristyneitä pinnallisuuksia - palveluammatti
rumuus senkun lisääntyy kirjoitti:
Totta tämäkin asia. Jokaiselle on tilaa ja pitää antaa... mutta kaikki eivät tee siivous työtä muuta kuin väliaikaisesti tai vakituiseen ihmiset jotka eivät ole kouluttaneet itseään tai ei ole suhteita ns ylempiin. Valitettavasti siivousta ei kylläkään arvosteta on harvoja asiakkaita jotka arvostavat oikeasti ja haluavat että siivooja näkyy. Kyllähän kauneus leikkauksilla saadaan kohennettua kasvoja mutta todellisuus tulee eteen kaikille.
Kyllähän sinikkyys ja määrä tietoisuus merkitsee kauneuden rinnalla.
- Saiccu
Miten sairaaksi tämä maailma menee?
Kun ruvetaan jo mediassakin vertailemaan kauniita ja rumia.
Miten määritellään kaunis? Kuka antaa vedenpitävän määrittelyn sille? Entä ruma? Entä jos et ole kumpikaan?
Rasittavaa tämä lokerointi! Ihmismieli on niin vääristynyt ja kieroutunut. Kun ei mikään riitä niin aletaan kanssaeläjää sortamaan ja keksimään kaikenlaisia määritelmiä.
Hävetkää!- nimimerkki
olen kanssasi samaa mieltä.
- oikeassa
Tuo tuli minunkin mieleeni. Itsetunto on niin paljon syvempi asia. Toki on selvä, että jos lapsi saa huomiota ulkonäkönsä vuoksi, hänen itseluottamuksensa kasvaa, mutta tarvitaan siihen niin paljon muutakin.
Ja mitä on menestyminen elämässä; nykyaikana se kai merkitsee rahaa ja vaikutusvaltaa ja ihmiset janoavat sitä. Mutta onko se sittenkään sitä menestystä, mitä ihmiset pohjimmiltaan tarvitsevat. Minun maailmassani onnistuminen elämässä on enemmänkin onnistumista ihmissuhteissa, itsensälöytämistä ja oman elämän tasapainon luomista suhteessa toisiin ihmisiin ja ympäristöön, luontoon. Työ on osa sitä ja sen mielekkyys, mutta työ voi olla mielestäni mielekästä niin eri tavoilla. Raha ei varmastikaan loppukädessä ole se tärkein, eikä valta. Itseasiassa ne ovat heikoin lenkki siinä, niin tuottama mielihyvä ei kestä. - Saiccu
oikeassa kirjoitti:
Tuo tuli minunkin mieleeni. Itsetunto on niin paljon syvempi asia. Toki on selvä, että jos lapsi saa huomiota ulkonäkönsä vuoksi, hänen itseluottamuksensa kasvaa, mutta tarvitaan siihen niin paljon muutakin.
Ja mitä on menestyminen elämässä; nykyaikana se kai merkitsee rahaa ja vaikutusvaltaa ja ihmiset janoavat sitä. Mutta onko se sittenkään sitä menestystä, mitä ihmiset pohjimmiltaan tarvitsevat. Minun maailmassani onnistuminen elämässä on enemmänkin onnistumista ihmissuhteissa, itsensälöytämistä ja oman elämän tasapainon luomista suhteessa toisiin ihmisiin ja ympäristöön, luontoon. Työ on osa sitä ja sen mielekkyys, mutta työ voi olla mielestäni mielekästä niin eri tavoilla. Raha ei varmastikaan loppukädessä ole se tärkein, eikä valta. Itseasiassa ne ovat heikoin lenkki siinä, niin tuottama mielihyvä ei kestä.Itsetunto on todella tärkeää ja se, että pystyy elämään ja löytämään itsestään uusia ulottuvuuksia. Kuitenkin olemmehan periaatteessa yksin itsemme kanssa tässä maailmassa ja luomme suhteita ja vuorovaikutteita. Mutta millä? Kauneudellako?
Se miten pinnallinen maailma on nykypäivänä, osaa olla julma heikko-osaisempia kohtaan. Ihan kuin elämä ei muutenkin saattaisi olla jo raskas taakka. Pienikin elämän vastoinkäyminen saattaa tiputtaa syvään kuiluun, josta on vaikea nousta ylös, ja niin ikään "lokeroiduilla" ja sorsituilla se saattaa jopa johtaa tuohoisiin mittakaavoihin. Niin, miksiköhän itsemurhia tapahtuu suht normaaleillakin ihmisillä? Mitetitäänpä sitä, mitä muut ihmiset ovat saaneet tälle henkilölle aikaan!
Moni nuori kärsii koulukiusaamisestakin ULKONÄKÖNSÄ takia, kun ei ole kaunis eikä suosittu! Minä olen siitä helvetistä selvinnyt hengissä, mutta jotkut eivät. Uutisistahan noita saa välillä lukea. - osattomaksi
Saiccu kirjoitti:
Itsetunto on todella tärkeää ja se, että pystyy elämään ja löytämään itsestään uusia ulottuvuuksia. Kuitenkin olemmehan periaatteessa yksin itsemme kanssa tässä maailmassa ja luomme suhteita ja vuorovaikutteita. Mutta millä? Kauneudellako?
Se miten pinnallinen maailma on nykypäivänä, osaa olla julma heikko-osaisempia kohtaan. Ihan kuin elämä ei muutenkin saattaisi olla jo raskas taakka. Pienikin elämän vastoinkäyminen saattaa tiputtaa syvään kuiluun, josta on vaikea nousta ylös, ja niin ikään "lokeroiduilla" ja sorsituilla se saattaa jopa johtaa tuohoisiin mittakaavoihin. Niin, miksiköhän itsemurhia tapahtuu suht normaaleillakin ihmisillä? Mitetitäänpä sitä, mitä muut ihmiset ovat saaneet tälle henkilölle aikaan!
Moni nuori kärsii koulukiusaamisestakin ULKONÄKÖNSÄ takia, kun ei ole kaunis eikä suosittu! Minä olen siitä helvetistä selvinnyt hengissä, mutta jotkut eivät. Uutisistahan noita saa välillä lukea.Tuokin on totta. Erilaisuutta ei hyväksytä, kaikkien pitäisi olla samannäköisiä, kokoisia,luodaan stereotypioita, joihin pitäisi mahtua. Luulen, että nykyaikana on huono poiketa mihinkään suuntaan.
Hyvä esimerkki siitä on murrosikää lähestyvä poikani, hän on saanut syntymälahjanaan aika hyvän ulkonäön ja varsinkin hänen hiuksiaan on aina kehuttu erityisesti ja muutoinkin. Siitäkös se ongelma on tullut, jotkut ovat tietysti ruvenneet nimittelemään sen vuoksi ja minusta on erityisen kurjaa nähdä, kuinka lapsi, jolle on yritetty antaa huomiota ja eväitä monella tapaa, henkistä pääomaa, ajautuu siihen, että näkee itsensä sen kautta miten toiset hänet sanovat näkevänsä. Hän inhoaa hiuksiaan, hän ei pidä ulkonäöstään. Hän haluaisi samanlaiset hiukset kuin muillakin :) Tämä kuulostaa hassulta, mutta ongelma siitä on tullut, poika on jatkuvasti pipo päässä, helteelläkin. Sen verran voin sanoa, että ne ovat hiukan vaan kihartavat, juuri sopivasti. Mutta näin se menee, hyvännököinenkään ei ole tänä päivänä suojassa, väitänpä vaan. Siksi se itseluottamus pitää tulla jostain muusta kuin ulkonäöstä, koska nykyisin sen suhteen kaikki ovat turvattomia. Ne hyvännäköisetkin. Itselläni on ystävätär, joka on todella kaunis, uskomattominta on se, että minä tällainen suhteellisen tavallisen näköinen ihminen olen joutunut hänelle sanomaan sen, miten asia on. Kukaan ei ole sitä hänelle suoraan sanonut, on vain ilkeilty tai vihjailtu. Varsinkin miesten vihjailuja ei ehkä haluakaan ottaa vastaan niiden tietyn sävyn vuoksi. Hän on ihminen, jolle ulkonäkö ei ole mikään ihmisyyden mittari, päinvastoin. Hän on kokenut ulkonäkönsä jotenkin vaikeana asiana, ympärillä riittää kateellisia.
Kova on maailma tämän asian suhteen nykyisin ja on kai se sitä ollut aiemminkin, tosin ei tällä tavoin. Meille syötetään ihanteita ja varsinkin lapset ja nuoret ovat hyvin niille alttiita. Ja millainen ihminen on hyvännäköinen, onneksi aikuisten maailmassa se on jo aika vaihteleva käsite, mutta nuorten maailmassa se käsite on yksiviivainen. Ei kai me vanhemmat voida muuta kuin yrittää kertoa lapsillemme toisten arvostamisesta ja hyvästä käytöksestä. Mutta minkäs teet, kun ne kaikkein huonoimmin voivat, ovat niitä, jotka rajuimmin kiusaavat. Sääli, että siinä sitten voi käydä noin kuin kerroit, lyödään niin lujaa, että suistetaan raiteiltaan niitä, joilla ei ole osaa eikä arpaa siihen pahoinvointiin.
- niin yksiselitteistä
Ei se nyt ihan yksi yhteen mene,että kaunis
pärjää paremmin ja että kauniilla parempi
itsetunto.Tiedän näet todella kauniin tytön,
lähes kaikki pitävät häntä todella viehättävänä
mutta hän itse ei näe itsessään mitään,todella
epävarma itsestään ja hän ei ole elämässään
menestynyt päinvastoin. - Ei niin kaunis
Kyllä. Kauniit todellakin menestyvät ja ovat yleisestiottaen terveempiä.
- ollut KAUNIS
mutta en päivääkään terve?? Ei ulkonäkö takaa terveyttä.
Antaisin kaiken kauneuteni pois jos saisin olla päivän ajan täysin TERVE!!!
- a n n a
Ei se nyt ihan noin mene se tutkimuksen tulkinta. Yksittäistapauksiin sitä ei voi ollenkaan soveltaa. Mutta jos haluttaisiin oikeasti verrata, pitäisi sekoittaa samaan pinoon kuvia menestyjistä (rikas, töissä, terve jne) ja luusereista (köyhä, työtön, sairas...); ei kuitenkaan erityisen tunnettuja henkilöitä-voivat olla vaikka toisesta maasta- ja laittaa suuri koehenkilöjoukko järjestämään pino kauneusjärjestykseen. Siinä alkaisi selvitä sitten miten ulkonäkö ehkä on vaikuttanut.
- miätisitä
Oisko solakalla kanssaeläjällänne parempi itsekuri? Olisiko hän valmis tekemään pieniä uhrauksia (en otakkaan tuota pasteijjaa), jotta elämä sujuu kokonaisuudessaan paremmin? Näin asian ainakin itse nään työhönottajana. En tiedä sitten mistä johtuu, mutta kyllä kauniit ihmiset ovat keskimäärin tyytyväisempiä elämäänsä ja ahkerampia kuin plösöt. Mikään ole sen hirveempää, kuin kermamunkkia mussuttava kasa jonka elämä on niiiiin surkeaa...
- Pulleropalleroinen
Eihän tuollaiseen firmaan edes kehtaisi mennä töitä hakemaan, jos siellä ajatellaan kuin lastentarhassa. Sellaisten firmojen kanssa ei parane tehdä yhteistyötä. Siirränkin arvokkaat rasvani henkisesti kehittyneemmän yhtiön palvelukseen, jossa arvostetaan osaamista eikä ulkonäköä :)
- kulunut sananlasku
Pulleropalleroinen kirjoitti:
Eihän tuollaiseen firmaan edes kehtaisi mennä töitä hakemaan, jos siellä ajatellaan kuin lastentarhassa. Sellaisten firmojen kanssa ei parane tehdä yhteistyötä. Siirränkin arvokkaat rasvani henkisesti kehittyneemmän yhtiön palvelukseen, jossa arvostetaan osaamista eikä ulkonäköä :)
"SE koira älähtää, johon kalikka kolahtaa!"
- Pulleropalleroinen
kulunut sananlasku kirjoitti:
"SE koira älähtää, johon kalikka kolahtaa!"
Ahdasmielisesti ajatteleva ihminen ei ole pätevä työelämässä :)
- Saiccu
Pulleropalleroinen kirjoitti:
Ahdasmielisesti ajatteleva ihminen ei ole pätevä työelämässä :)
Ihmetellään kaikki yhdessä, että miksi on työvoimapulaa :D
Ja aika mielikuvituksettomia ovat ihmiset, jotka rinnastavat lihavan ihmisen aina johonkin kreemimunkkiin. Se on hei jo kulutettu kuvajainen amerikoista! :D Keksikää joku uusi juttu.
Sitä paitsi, kyllä täytyy olla melko epäpätevä työnantaja, jos katsoo ulkonäköön eikä osaamisen. Aijai... - sinua esimiehekseni
vielä kerran :( erittäin harva meistä ylensyö, melkeinpä päinvastoin. Eli olemme opettaneet ruumiimme säästöliekillä käyväksi ja kaikki mitä syömme on liikaa. Miksi tämä on niin vaikeaa ymmärtää? Ei läskit uskalla syödä ihmisten ilmoilla, syyllisyys on kammottavaa. Usein ylipainoisilla on nivelrikko joka estää kovan kuntoilun ja monella on jo keinot niin vähissä ettei elämästä meinaa tulla mitään. Sen sijaan että osoittelet sormellasi, auta tälläistä ihmistä. Ota töihin ja ohjaa ystävällisten työkavereiden liikuntaryhmiin, kannusta niin ehkäpä kilotkin edes jonkin verran antavat periksi. Älä viitsi osoitella. Tuntuuko sinusta että tupakoitsijat voitaisiin laittaa huoneeseen jossa on palokaasuja? Tahtoisitko ajaa autollasi läskin yli? Alkoholistit voitaisiin vaikka kerätä aitan taakse ja ampua? Entäpä muuten vajavaiset? Invalidit? Vanhuksia ei kannattaisi hoitaa? Sairaina syntyneet lapset ... jne?
- taida ollakaan
sinua esimiehekseni kirjoitti:
vielä kerran :( erittäin harva meistä ylensyö, melkeinpä päinvastoin. Eli olemme opettaneet ruumiimme säästöliekillä käyväksi ja kaikki mitä syömme on liikaa. Miksi tämä on niin vaikeaa ymmärtää? Ei läskit uskalla syödä ihmisten ilmoilla, syyllisyys on kammottavaa. Usein ylipainoisilla on nivelrikko joka estää kovan kuntoilun ja monella on jo keinot niin vähissä ettei elämästä meinaa tulla mitään. Sen sijaan että osoittelet sormellasi, auta tälläistä ihmistä. Ota töihin ja ohjaa ystävällisten työkavereiden liikuntaryhmiin, kannusta niin ehkäpä kilotkin edes jonkin verran antavat periksi. Älä viitsi osoitella. Tuntuuko sinusta että tupakoitsijat voitaisiin laittaa huoneeseen jossa on palokaasuja? Tahtoisitko ajaa autollasi läskin yli? Alkoholistit voitaisiin vaikka kerätä aitan taakse ja ampua? Entäpä muuten vajavaiset? Invalidit? Vanhuksia ei kannattaisi hoitaa? Sairaina syntyneet lapset ... jne?
Unohdit tärkeimmän; tyhmät ihmiset :)
He ovat sitten niitä, jotka vaikkapa kirjoittelevat mitä sattuu kanssaihmisistään, kuvittelevat jotenkin olevansa parempia. No se näkyy aika kauas..
Niin se ylipaino-ongelma. Sehän se huvittavinta on, että tosiaan kuvitellaan, että ylipaino ongelma on niin helposti korjattavissa. Itselläni on taipumusta ylipainoon. Tilanne on jo pitkään ollut se, että en syö mitään herkkuja, en kermamunkkeja, en karkkeja, en ns roskaruokia, shipsejä, limsoja inhoan, rasvaisia ruokia samaten. Minä syön todella ns terveellisesti, silti painoni ei laske, vaikka liikunkin. Mutta tiedän, että se nousisi hyvin helposti, jos muuttaisin ruokailutottumuksia. Ja tätä tietämystä vasten voin kyllä väittää, että toiset ihmiset nyt vaan ovat saaneet taipumuksen lihoa. Joskus ei voi kuin ihmetellä laihoja ystäviä, jotka syövät mitä sattuu ja vaikka kuinka paljon :) No eivät he sen terveempiä ole näköjään. Kaipa silläkin on merkitystä, jos joutuu miettimään, mitä suuhunsa laittaa.
Enpä siis milloinkaan lähtisi arvostelemaan toista hänen ulkonäkönsä vuoksi..varsinkin painon suhteen ei voi tietää, mistä on loppujen lopuksi kysymys. Joku voi syödä suruunsakin, se on hänen tapansa lohduttautua, hän ei ole oppinut muuta, jos ei ole ollut lohduttavaa olkapäätä aikanaan.
Niin tuskin tuo kirjoittaja mikään työhönottaja onkaan, ne henkilöstön rektytoijat, joita tunnen ovat fiksuja ihmisiä, sitä paitsi eivät itsekään aina niin laihoja :) - normaalipainoinen nainen
kuka on tyytyväinen ja kuka ei?
Tunnen solakoita ihmisiä jotka syövät minkä kerkiävät, mutta eivät liho.
Maailmasi on aika suppea. Olet mielestäni väärällä alalla työhönottajana.
Sinunlaisesi ihmiset eivät ikävä kyllä tajua omia puutteitansa.
- Nuori mies
Toisaalta vaikka en erityisen komea olekaan, niin hyvällä itsetunnolla ja rohkeudella olen pärjännyt ihan hyvin.
En ehkä ajattelisi näin avarakatseisesti ja empaattisesti, jos olisin erittäin komea. Olen kohtalaisen tyytyväinen itseeni ja ainahan voi ulkonäköä parantaa huolehtimalla itsestään.
Olen siis mieluummin tavallisen "ruma" kuin erittäin komea rantaleijona. - hattumaija
totta, että kauniilla on helposti hyvä itsetunto, mutta voi "rumillakin" olla hyvä itsetunto!! :o En usko että kauniimmat ihmiset ovat älykkäämpiä kuin vähemmän kauniit. Ei se ulkonäöstä ole kiinni.
- Nimetön
Tuttavapiiriini kuuluu muutama kaunis ja hyväkroppanen nainen. Kaikki eronneita ja karanneita. Kahden kolmen eri miehen kanssa lapsia. Ei minun ole tarvinnut heitä kadehtia. Kauniit nyt vaan eroaa helpommin ja lähtee toisen matkaan. Sananlasku sanoo, että ei naamataululla montaa velliä keitetä ja niinhän se on. Minä olen todennut, kun missiehdokkaita on haastateltu niin niillä taitaa olla korvien väli vähä tyhjä. Ei varmaankaan koske kaikkia kauniita.
- badisorr
Keskustelussa on mietitty kauneuden määritelmää. Jossain törmäsin kutakuinkin tällaiseen: kauneus on symmetrisyyttä. Kauneutta on mm. se, että kasvojen suhteet ovat tasapainoset- mikä osaltaan viestii siitä, että tälläinen ihminen on geeniperimältään sopiva lisääntymistarkoituksiin.
- juttuakin...
badisorr kirjoitti:
Keskustelussa on mietitty kauneuden määritelmää. Jossain törmäsin kutakuinkin tällaiseen: kauneus on symmetrisyyttä. Kauneutta on mm. se, että kasvojen suhteet ovat tasapainoset- mikä osaltaan viestii siitä, että tälläinen ihminen on geeniperimältään sopiva lisääntymistarkoituksiin.
Sillä on nimikin, "kultainen kolmio". Sen voi mitata itseltäänkin vaan en enää muista miten mutta jotenkin se liittyi kasvojen eri alueiden symmetriaan.
Vaikka kauneus onkin katoavaista niin kiva sitä on katsella silloin kun se on kukkeimmillaan. - minä tämän
badisorr kirjoitti:
Kaunis, söpö, suloinen, nätti, sievä, nukkemainen, laiha, hoikka, pitkäsäärinen, sulokas, hyvinpukeutunut, hyvin leikatut hiukset, sanavalmis, sivistynyt, älykkö, nuori, varakas, omaa hyvät taustat, rikas, vaikuttaja, vallantahtoinen, toimitusjohta, yrittäjä, bodari, kesähuvilallinen, omakotitalollinen, veneellinen, säihkyvä, persoonallinen, omanarvon tunteva, viisas, akateeminen, lentolupakirjallinen, syvänmerensukeltaja, laskuvarjohyppääjä, vuorikiipeilijä, seikkailija, maksukykyinen, romantikko :))))):))
- kultainen leikkaus
juttuakin... kirjoitti:
Sillä on nimikin, "kultainen kolmio". Sen voi mitata itseltäänkin vaan en enää muista miten mutta jotenkin se liittyi kasvojen eri alueiden symmetriaan.
Vaikka kauneus onkin katoavaista niin kiva sitä on katsella silloin kun se on kukkeimmillaan.Kultainen kolmio taisikin liittyä huumekauppaan :)
Kultainen leikkaus on se oikeampi termi.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Kultainen_leikkaus - Blondi :)
kultainen leikkaus kirjoitti:
Kultainen kolmio taisikin liittyä huumekauppaan :)
Kultainen leikkaus on se oikeampi termi.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Kultainen_leikkausOlen kuulut myös sanan kultainen suihku, liittyykö se myös jotenkin tähän termistöön?
- maailmasta on tullut
yksi suuri kauneussalonki?
Telkkarista apinat oppii, miltä ihmisen pitää näyttää? Kauniista ja rohkeistako?
Yksi vanha ihminen on minusta hyvin kaunis, hänellä on kauniit silmät ja kauniit ryppyiset kädet. Sen lisäksi hän on oikeudentuntoinen ja herttainen ihminen, valoisa...ikää rouvalla on 86v. Häntä kauniimpaa ihmistä en tunne.
Mitä nämä mallit tekevät muuta maailman eteen kuin yrittävät pysytellä ihastuttavina? Siihen heidän aikansa menee, mitä turhuutta? Kaunis ihminen voi olla aikaansaapa ja hyvä, jos hän käyttää aikansa ihmisten hyväksi. Ruma ihminen voi tehdä saman. Kauneus on katsojan silmissä, riippuen siitä, millainen on ihmisen arvomaailma :)- samaamieltäoleva
Olet aivan oikeassa. Mikä tekee ihmisestä kauniin? Kauneus ei ole yhteiskunnan määräämät täydelliset 20v ihmisen kasvonpiirteet tuikkivine silmineen tai treenattu pitkä mies. Kauneus on minusta sitä, että ajattelee kauniisti tai pyrkii ajattelemaan kauniisti. Hyvä on myös pitää itsestään huolta, mutta tärkeintä on että on tyytyväinen itseensä. Kokemukset muokkaavat meitä, eikä ole helppoa aina tietää mitä pitäisi ajatella, mutta minä uskon, että suurin voimavaramme on juuri ajattelutavassamme.
Ehkä yhteiskuntaan juurtunut ajattelutapa johtuu siitä, että yritämme tehdä elämästämme helpompaa lokeroimalla (kuten joku mainitsi) ihmisiä, jotta voisimme kuulua johonkin?? Kun vain kaikki ajattelisivat, että kauneus löytyy sieltä sisältä. Kaunis nainen ei ole kaunis, jos sisältä löytyy piikittelevä ihminen, joka itseasiassa saattaa monen muun tavoin etsiä paikkaansa maailmassa.
Miksi emme puhu juuri arvomaailman kauneudesta? Mitä sen kauniimpaa voisi olla? Itse välillä pelkään, että katkeroidun tai että minulle käy jotain minkä vuoksi muuttuisin ihmisenä. Silti pyrin kaikin mahdollisin keinoin ajattelemaan oikein. En ole täydellinen, kaukana siitä, mutta hetkittäin olen erittäin kaunis.
Onhan se Karpelan Tanja ihan hyvännäkönen mummeli.
Minulle on muuten ihan helvetin sama kuka menestyy milläkin, ei pidä olla muille kateellinen. Sellaisia pikkusieluja on jo muutenkin liikaa.- on se niin
ei mulla mitään asiaa ollu, halusin vain liittyä tähän viestiketjuun:D
Jatkakaa.
- ^^simpukka
no vittu miksei pärjäis :D
- komea
ei
mitä nyt median kautta on tullut havainnoitua,
määrätietoisuus ja itsevarmuus näyttäisivät olevan hallitsevat ominaisuudet
t. nainen
mutta kysymys "kauneudellako menestyy"?
onkin enemmän merkitystä naisten kohdalla, kuin miesten
v a l i t e t t a v a s t i !!!!!!!!!!!!!!!!!
;/ - kele
Olisi mukava saada lukea itse tutkimusta, eikä iltalehden selostusta siitä.
- Less Than Perfect
Mikä/kuka määrittelee, mikä on kaunista? Ehkäpä se media taitaa pääsyyllinen olla, kun niitä langanlaihoja isotissiä neitoja televisiosta pursuaa.
Mutta eikös se niin ole, että kauneus on katsojan silmässä? Joku voi pitää toista maailman kauneimpana ihmisenä, kun taas toinen pitää häntä todella rumana. Eiköhän yhteiskunnan pitäisi ottaa itseään niskasta kiinni ja lopettaa tämä tyhmyys.
Eihän kaikki voi Pameloita tai Beckhameja olla. - ..............
ei kauneudella pärjää, vaan hyvällä itsetunnolla, niinkuin moni on sanonutkin. Itse olen kai kaunis, ainakin tosi usein kehutaan niin ja silti olen ollut aina huono esim.koulussa, koska itsetunto ei oo mikään paras. ja väliin ärsyttää se että esim. työharjoitteluissa sanotaan että mitä sä täällä teet, sunhan pitäis olla missikisoissa....se ei oo aina hauskaa, kun en oo kiinnostunu mistää kauneuskilpailuista, enkä itse usko että sellasissa pärjäisin...niin ja ajatellaan että kaikkien kauniiden pitäis olla jotain missejä, eikä opsikella jollekin muulle alalle...
- minä vain
Mihin tutkimuksiin sitä rahaa nykyään käytetäänkin! Ja kuka tuossa tutkimuksessa on päättäny ketkä on niitä kauniita ja ketkä ei? Kuka määrää kauniin? Tuommoista ei kyllä vois mennä väittää mitenkään. Kauniit pärjää malleina ja pelkällä ulkokuorella. Muuhun tarvitaanki viisautta, eikä pelkästään kauniilla sitä ole. Harvemmin onkaan, koska keskittyvät vain ulkokuoreensa.
- kovaa ja sydämetöntä
edes miettiä tuommoista...miten tulee edes mieleen?
- minttuliini
Olen kanssa hyvän itsetunnon kannattaja. Siisteys,puhtaus,tietynlainen fiksuus ovat tärkeimpiä ominaisuuksia.
Mietippä itse,kun olet itsesi mielestä fiksusti tilanteeseen pukeutunut,siisti,puhdas ja olo o.k olet silloin kaunis/komea ja muutkin sen huomaavat. Eikö vain?
Kaikilla on menestyksen avaimet taskussa,niin halutessaan. - Nimetön
Jätetään Arno Kotro omilleen tyhjän päiväisenä "paskana". Okei kai ulkonäöstä on hyötyä elämässä(tottakai siitä on) Ihmiset valitsevat kauniin ihmisen miellyttävänpänä kuin ruman ihmisen. Kysymys kuuluu kummalle sukupuolelle siitä on enemmän hyötyä tässä mies valtaisessa maailmassa. Ja kysymyksen esittäessäni voin poistua areenalta tietäen että vastaus löytyy helposti(oikea vastaus), mutta aina löytyy joku saivartelija tai piip piip ihminen joka kääntää koko kysymyksen tai koko aiheen väärinpäin ja rupeaa kyselemään vastauksia!
- safd
Onkohan Albert Anistain ollut miesmallin näköinen samoin varmaan Tarja Halonen olisi pärjännyt missikisoissa eiköhän se todellilen menestyminen johdu aivoista eikä ulkonäöstä esimerkiksi kun seuraa formulakisojen varikkoruusuja ne on varmaan tosi älykköjä varmaan heissä on tieteen tulevaisuua
- safd
safd kirjoitti:
Onkohan Albert Anistain ollut miesmallin näköinen samoin varmaan Tarja Halonen olisi pärjännyt missikisoissa eiköhän se todellilen menestyminen johdu aivoista eikä ulkonäöstä esimerkiksi kun seuraa formulakisojen varikkoruusuja ne on varmaan tosi älykköjä varmaan heissä on tieteen tulevaisuua
kuvitellaan tilanne Tanja Karpela (en muista nykyistä sukunimeä) ja Tarja Halonen olisi vastaehdokkaina presitentin vaaleissa ,niin varmaan Tarja voittaisi .Kun hän pystyis älyllisenpään keskusteluun T V tentissä .Kun kauniit naiset rakastuu jonku vähemmän kauniin miehen Rahakukkaroon .Kai sekin osoittaa älykkyytä.
- KivaKamu
Tämä tutkimus on täyttä sontaa!
Miten voi yleisesti määritellä, että kuka on kaunis ja kuka ei, koska jokaisella ihmisellä on oma mielipide kauneden suhteen.
Heikko yritys sanoisinko. - kun itsekin olisin kaunis!.
Toivottavasti Niina Herala ei tupakoi,koska tupakointi "vanhentaa,rypistää" ihoa kasvoista aikaa myöten y.m!!.
Tämä on tutkittu asia!.- kun...
mikä...kännissäkö olet?
- tupee on upee
Paremmin sitä miespuolisena pääsee kansanedustajaksi, kun ei ole miehekäs, eikä kaunis.
- Hjallis---
Jos miehistä puhutaan niin kyllä Hjallis Harkimo on tiettävästi menestynyt vaikka on suhteellisen ruma mies vai?
- kaunis ??
Kyllä se on valitettavasti niin että kauniit ihmiset menestyvät rumia paremmin.Työelämässä kaunis nainen saa paremmin töitä kuin vähemmän kaunis.Kaunis tai komea mies esim tanssipaikoilla ,jos osaa tanssia ,saa kaikki kauniit naiset muut miehet saavat tyytyä näihin seinäkukkasiin.Miehetkin voivat pitää paremmin huolta itsestään ,ulkomuodostaan .vaatetuksestaan puhtaudestaan.
- nikki
niitä kauniita on?
Kun tuolla kuljen niin melkein kaikki ovat tavallisen näköisiä.
Kauniita on todella vähän.
Taitavat tavallisen näköiset ihmisetkin kuvittelevan vaikka mitä. - Harvemmin
nikki kirjoitti:
niitä kauniita on?
Kun tuolla kuljen niin melkein kaikki ovat tavallisen näköisiä.
Kauniita on todella vähän.
Taitavat tavallisen näköiset ihmisetkin kuvittelevan vaikka mitä.näitä kauniita näkee, vaikka on hoikkia ja hyvännäköisesti laittautuneita, niin ei he aina kauniita ole. Lähinnä enemmän tavallisen näköisiä, mutta enemmän itsestään ja ulkonäöstään huolehtivia. Toki heitäkin on kiva huomata, mutta he ei ainakaan kauneudellaan herätä huomiota. Tyylikkyys on toki iloa silmälle, sekin on aika harvinainen näky.
- safd
pyytäsin selvennystä puhutaanko täälä todellisista menestyjistä (omalla työllä / älyllä) .vai turhimoista joista roskalehdet kirjoittaa hyvää tai pahaa kunhan kirjoittaa. että pysyisivät julkisuudessa .Todellinen menestyjä ei sellaista tarvitse
- --Naikkonen--
"Tutkijat epäilevät tulosten johtuvan siitä, että viehättävät lapset saavat enemmän huomiota vanhemmiltaan"
Tuohon väitteeseen en kyllä usko. Eiköhän se mene pikemminkin niin että ne lapset/nuoret joihin ei uskota ja jotka ovat ns. kovia kokeneet elämässään, mutta uskovat vielä itseensä menestyvät parhaiten. Ja muutenkin eiköhän se ole enemmän pääkopan sisään sidonnaista, että menestyykö vai ei.
Itse olen ns. kovia kokenut ja nätti, mutta uskon oman mahdollisen menestyksen johtuvan vain siitä että on elämänkokemusta - en menesty!
Olen todella kaunis, (tai niin minulle aina sanotaan), olen voittanut kauneuskilpailunkin, mutta siitä huolimatta tadaa; en menesty! Lukiostakin pääsin just ja just läpi, vaikka luin ihan hulluna. Epäilen aina kykyjäni, vaikka minua sanotaan myös lahjakkaaksi , taiteelliseksi ja omaperäiseksi. Olen ammatiltani tanssija, mutta olen tällähetkellä työtön!! Pääsin eräässä laulukilpailussakin todella pitkälle, minua kehuttiin ja kaikki näytti lupaavalta, mutta siitähuolimatta menestystä ei vaan tullut! Minulla on siis ulkonäköä, lahjakkutta ja suhteita, mutta menestys puuttuu!!
- kauneus on katsojan silmissä
Noh..kunhan vanhenee parikymmentä vuotta, niin ei tarvitse sen jälkeen kuulla niin paljon kohteliaisuuksia.
- Tanja Saarela on
kaunis?
Miettikää miten vanhalta hän jo näyttää?
Melko kuiva akka, ehdotukset joita hän ehdottaa, ovat olleet jo jonkun suussa edellisviikolla.
Toivon että tästä opittiin sen verran ettei julkkisehdokkaita valita enää. - on olemassa
1)Ulkonäöllä pärjää ihan varmasti
2)Rahaa kun on kosolti, pärjää varmasti
3)Kun on tarpeeksi röykeä, vailla omaa tuntoa, eikä välitä muista ihmisistä, pärjää
4)Kun on itsevarma tyyppi, on edellytyksiä
Tuossapa noita muutama aluksi - M:T:
Hei!
Itse en ole mikään kaunotar ja sisariakin mulla on jotka pärjäävät siinä kastissa paljon paremmin. Olen kyllä huomannut että saadakseni huomiota vaikkapa baaritiskillä tarjoilijalta(oli se sitten mies tai nainen) joudun kyllä enemmän panostamaan huomioiduksi tullakseni.
Siinä vain yksi esimerkki. Seurassa saan kyllä ihan rauhassa olla jos ei ole ihan tuttuja. Sisareni ja ystäväni kyllä kauneudellaan saavat kaiken huomion. Tosi kuin vesi. - Harmaa hiirulainen
Kauniille vanheneminen voi olla kovempi paikka kuin tavallisen näköiselle. Veikkaanpa, että eniten tekevät kasvojen kohotuksia, botox-hoitoja kauniimmat tai jotka ovat nuorena olleet kauniita.
Tavallisen näköiset eivät vanhetessaan samalla tavalla murehdi katoavaa kauneutta.
Olen tehnyt jännän huomion. Ne tutut jotka teininä olivat kaunottaria ovat nyt 20 v. myöhemmin vaatimattomamman näköisiä kuin monet jotka olivat nuorena taviksia. Moni näistä kaunottarista on turvonnut muodottomaksi ja muutenkin rupsahtanut. Sen sijaan jotkut näistä taviksista ovat vasta vanhemmiten kaunistuneet ja ruvenneet säteilemään. Ja varsinkin oma tyyli on löytynyt aikuisempana. - sydämen kuuntelija
Kannatta aina vain muistaa, että vaikka päältä päin ei olisikaan kovin kaunis, voi sydän olla kauniimpi!
- ihmenaikko
Ei meillä kauniilla aina helppoa ole kuitenkaan. Samoja ongelmia kaikilla on.
Ainakaan minulla nuo ulkoiset avut eivät auttaneet hirveämmin. - joopsss
se on sitte siinä että miten se kauneus luokitellaan..
kauneus on katsojan silmässä.
mutta jos tuo paikkansa pitää nii en sitte varmaan tule menestymään :D - JOS KATOTAAN!!
Tää väite ei pidä paikkaansa jos vaikka katotaan metin resitenttiä, se on menestynyt ja eukko on kun huuhkaja, lähinnä tulee mieleen noita akka. Kauneus tosin on katsojan silmissä mutta ei siitä kuitenkaan mitään Missiä saa ikinä!! HAHAHAHAHA
- safd
Suomessa oneksi valitaan presaksi suoralla kansan vaalilla .Täälä on VIELÄ yksi henkilö ja yksi ääni USA::ssa esimerkiksi yksi dollari ja yksi ääni.Että täälä onneksi pääsee niin tärkeään virkaan älyn eikä ulkonäön perusteella. Jostain turhimostako pressa näin epävarmana aikana. Ajatelkaa hyvät ihmiset.
- S_guru
Evoluutiobiologit esittävät näökemyksiä, joiden mukaan ihmisen kauneus on biolgisesti osoitus myös ihmisen terveydestä. Esimerkiksi yksi kauneuden ominaisuus on, että tutkimuksissa ihmiset, jotka ovat hyvin symmetrisiä kasvojenpiirteiltään arvioidaan kauniimmiksi, kuin ihmiset, joilla on hyvin pieniä eroja kasvojen vasemman ja oikean puolen välillä. Terveydestä tämä kertoo siten, että symmetriset menestyvät muita paremmin urheilussa.
Jos urheilussa, niin miksei myös älyllisissä tehtävissä?
Lisäksi etenkin naisken kauneuden vaikutus miesten arviointeihin on lukemattomin kerroin psykologisissa kokeissa osoitettu tosiasia. Esimerkiksi, jos miehet keskustelevat puhelimessa naisen kanssa, niin kun väitetään toisessa päässä olevan kauniin naisen, josta valokuva, niin nainen arvioidaan heti ystävällisemmäksi ja miellyttävämmäksi, kuin jos valokuva on vähemmän kauniista naisesta.
Esimerkiksi työhönotossa kannattaa käyttää koulutettua konsulttia, joka osaa omissa arvioissaan eliminoida haastattelutilanteessa syntyvän kauneuden vaikutuksen työntekijän tulevaa työpanosta arvioitaessa.
Ketjusta on poistettu 19 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih537115Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7113266Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1341514Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841341- 841325
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.2281322Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631207- 891200
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2321145- 811104