Miten on itsekurisi laita?

Onko se hyvä vai huono, kun itse pääsee
sanomaan?
Tulee mieleen sanonta "asialliset asiat hoidetaan,
muuten ollaan kuin ellun kanat", mistäköhän.. ;)

13

604

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mysteriet

Ei minkäänlaista... ;D
      Toisaalta myöskin :( - tupakasta olen koittanut eroon päästä (joskus), on se vaikeaa...
      Joskus laiskottaa eikä jaksaisi tehdä mitään, melkein aina laiskottaa kun pitäisi pölyt pyyhkiä tai viikata pyykit... mutta haka olen keksimään tekosyitä sille tekemättömyydelle ;D

Ellun kana lienen...

• Ettei mun ihan yksin tarvi olla sellanen.. kana ;))
        Toinen juttu, jolla voi(daan), jos halutaan :)) Niin lohduttautua.. kun ei auttais itseensä kovin muihin verrata. Varmasti löytyy molempiin suuntiin enemmän ja vähemmän 'tarkkoja' ihmisiä :)

• keskiyonkehraaja

Minuahan vie enempi tunteet kun toi järki:))
      Itsekurista ei tietookaan...
      Kantapään kautta jne...

• ..kokee monet asiat aidommin, kun elää enemmän tunteella, kuin järjellä.
        Ja onneksi kantapää on kohtalaisen vahva..? :)

• Itsekuri?;)Joissain asioissa sitä ei löydy lainkaan esim. tupakan polton suhteen,aina kun ajattelen lopettamista poltan enemmän ;)Sama koskee suklaan syöntiä,höveli mikä höveli ;)
      Joissain asioissa taas olen liian tarkka esim. siivouksessa ja vaatteet pitää aina olla siististi kaapissa,mistähän moinen kertoo ;))

• Onneksi et näe mun vaatehuonetta ;)
        Röökiä harjoittelin nuorena polttaan, mutten
        koskaan oppinut kunnolla.
        Suklaa/jäätelö unohtuu toisinaan kaappiin/pakkaseen, mutta jos tulee mieleen; niin
        kyllä sitä sitte menee.
        Vuorotyö kun mulla, niin esim. iltasyömiseen tarvis kiinnittää huomioo. Ja nukkumisajat on
        syystäkin toisinaan aika sekaisin..
        Ja liikkua vois enemmän, on vähän kausittaista..
        Ja.. olkoon ;)

• jopas jotakin, onko mulla edes sellasta, kun yksinään elelen ;(
      No on tokkiinsa, vaan kun löytäis vielä sen säätelijän ;))

Tuttu sanonta, tuo "ellun kanat" varsinkin näin kesäisin ja hyvällä ilmalla ;))
      Jolloin jää paljon koti askareita rästiin ja itsekuri lipeää auringon armoille, ainakin minulla ;))

• ..se on hyvä, talvella ja huonoilla säillä kyllä ehtii kotia 'puunata' :)
        Heti, kun kesäinen aurinko paistaa, on matonpesupaikat 'pullollaan' väkeä. Lieneekö mulla huono omatunto, kun se tuntuu ihan neuroottiselta, jonottaa 'likaisen'? mattopinon kanssa. Ymmärrettävää kyllä sikäli, että hyvät kuivaussäät.
        Ite melki mieluummin ootan, että ne ruuhkat vähenee, saa pestä matot rauhassa. Laittaa sitten vaikka katokseen kuivumaan..

• Sanin kirjoitti:

..se on hyvä, talvella ja huonoilla säillä kyllä ehtii kotia 'puunata' :)
        Heti, kun kesäinen aurinko paistaa, on matonpesupaikat 'pullollaan' väkeä. Lieneekö mulla huono omatunto, kun se tuntuu ihan neuroottiselta, jonottaa 'likaisen'? mattopinon kanssa. Ymmärrettävää kyllä sikäli, että hyvät kuivaussäät.
        Ite melki mieluummin ootan, että ne ruuhkat vähenee, saa pestä matot rauhassa. Laittaa sitten vaikka katokseen kuivumaan..

siksi mun "huusholli" onkin siistimpi? juuri talvella kun kesällä ;))
        Ja matot pesenkin kesäisin mökillä, jollen sitten viskaa niitä pesulaan syksyllä ;);D

Eli, olen vähän säiden armoilla, tämän itsekurin suhteen ;))

• Wiljami kirjoitti:

siksi mun "huusholli" onkin siistimpi? juuri talvella kun kesällä ;))
        Ja matot pesenkin kesäisin mökillä, jollen sitten viskaa niitä pesulaan syksyllä ;);D

Eli, olen vähän säiden armoilla, tämän itsekurin suhteen ;))

..oliskin hurjasti paljon kivempaa mökin laiturilla, kun näillä yleisillä pesupaikoilla.
        Ja kuivauspaikat lähempänä :)

• Sanin kirjoitti:

..oliskin hurjasti paljon kivempaa mökin laiturilla, kun näillä yleisillä pesupaikoilla.
        Ja kuivauspaikat lähempänä :)

vaikka viime kerrat ovatkin kääntyneet juuri sinne pesulan suuntaan hyvistä
        pesupaikoista huolimatta ;)

Lähinnä säiden ollessa suotuisat muille tekemisille ja menoille ;))

• tuffe

paitsi karkkien suhteen :( Meillä ei säily aukinainen karkkipussi/keksipaketti näkemään seuraavaa aamua :/ Luulis että tähän ikään mennessä olisin jo oppinut ettei ne maailmasta lopu, aina saa kaupasta lisää, mutta ei... heti on syötävä pois kun jotain löydän.

• Ainakin mun mielestä :))
        Ja kun muistelen, että joskus oli teillä juttua lasten karkkipäivistä, ja just niihin nameihin liittyvistä 'kiusauksista' :)
        Kuriton, itsekuriton sukupolvi ;)

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      49
      6275
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      642
      2594
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      83
      1209
    4. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      82
      1113
    5. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      312
      1065
    6. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      75
      1064
    7. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      59
      1064
    8. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      65
      942
    9. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      69