Arvioikaa tilanteeni

"kerholaiset" =)

Heippa tässä 3-kymppinen nainen, jolla seuraavanlainen käyttö:

Laskin juuri tänään että mulla on mennyt viinaan rahaa n. 137 euroa alkaen huhtikuun 3. päivästä. Sitä edeltävä juomakerta oli viime vuoden heinäkuussa. No sanottakoon että sitten kun otan otan aina "yhden liikaa" ja mitäs siitä mutta kun yleensä teen vielä jotain tosi typerää vailla järjen juoksua... Voin vaikka heittää silppuriin veropaperini ja opiskeludokumenttini - ymmärtämättä yhtään syytä seuraavana päivänä - ja olla sitten nolona järjestämässä tilanteita jossain virastoissa myöhemmin... Tai olenpa kipannut vaatteeni roskasäiliöön ja joutunut laittamaan herätyksen seuraavaksi yöksi kehdatakseni kaivaa niitä sieltä takaisin kun muut nukkuvat... Aina on helppo lopettaa kertajuominen kun tapahtuu näitä ihmetöppejä tai olo on niin kuvottava. Koskaan en ole ajatellut hoitoa koska tosiaan yleensä näin kesäkauden jälkeen tulee useiden kuukausien pituinen täysin tipaton kausi. Kun olen ollut raittiina tarpeeksi kauan en enää ole ollenkaan kiinnostunut juomisesta eli himot ovat verrannollisia kuivan kauden pituuteen. Yleensä sitten kuitenkin sorrun uudelleen vain sellaisista syistä että "nyt olen ollut niin ja niin monta kuukautta kuivilla ja elämä on mennyt ihan hukkaan että täytyy ottaa". Eli fyysisen oloni puolesta voisin kyllä pärjätä hyvin pitkäänkin ilman.

Millainen alkoholisti oikein olen?

4

434

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • peilistäsi

löytyy vastaus

• veikkaus.

Ei alkoholi näyttäisi olevan vielä pahin ongelmasi, mutta jos et yritä selvittää niitä muita ongelmiasi ( ja mun veikkaus on että niitä riittää) saat kyllä alkoholista uskollisen ystävän joka sitten muuttuu uskolliseksi ongelmaksi ja pikkutöpit muuttuu mahtitöpeiksi.

• tuurijuoppo näyttäisit olevan. Alkoholi ei sovi sinulle ollenkaan, se saa sinut sekoamaan. Se ei ole mitenkään epätavallista alan harrastajissa, mutta tuollaiseen käyttäytymiseen sisältyy tosi isoja riskejä, voi tapahtua jotakin peruuttamatonta ja traagistakin. Luulen, että kärsit ja tunnet häpeää kännitörmäilyidesi vuoksi. Jos et ota ollenkaan, et tule ottaneeksi sitä "yhtä liikaa".

Suosittelen, että lukisit Raimo O. Kojon kirjan "Eroon viinasta". Se on lukukelpoinen, viina-alan perinpohjin tuntevan miehen kirjoittama perusteos kaikille tuliliemen tuttaville. Se on auttanut satoja viinasta kärsiviä ja heidän omaisiaan.

• sAAmari

4H-kerhoon, muihin kerhoihin en ole sen koommin kuulunut, mutta vastaan silti:

Mitä jos kirjoittaisit ihan perusteellisesti ylös kaikki nuo asiat, mitä olet tehnyt juovuspäissäsi. Kaunistelematta yhtään. Sen jälkeen pohtisit itse onko sinulla ongelma ja haluatko siihen apua.

Apua tarjoavat mm. terveyskeskus, A-klinikat, AA ja monet järjestöt. Ks. esim.
      http://www2.stakes.fi/neuvoa-antavat/hoitopaikat/hoitopaikat.htm

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      50
      6733
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      675
      2915
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      83
      1270
    4. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      97
      1249
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1235
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      61
      1144
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      89
      1130
    8. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      237
      1100
    9. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      72
      1012
    10. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      241