Mietin että kuinka paljon kannattaa uskoa siihen mitä alkoholisti sanoo?
Voiko puheisiin lainkaan luottaa? Muissakaan asioissa, jotka koskevat muita asioita kuin omaa juomista. Esim. toisen alkoholistin juomista?
Jos tiedustelen toiselta alkoholistilta kuinka paljon hänen puolisonsa joka on myös alkoholisti juo, niin voinko luottaa siihen mitä hän sanoo, tai onko se edes suuntaa antava tieto vai onko kaikki vain yhtä suurta valhetta, juomisen jatkumisen suojelua???
voiko alkoholistin sanaan
6
722
Vastaukset
on kuin variksen vala. Lainaan omaa kirjoitustani tältä palstalta 27.6.:
"Alkoholistin elämä pyörii alkoholin ympärillä; tämä pitää pitää mielessä kun yrittää ymmärtää häntä.
---
Alkoholistin elämä on todellista vain juovuksissa. Jokin syy pakottaa hänet aikanaan irtautumaan tästä todellisuudesta, mutta hän alkaa välittömästi pedata uutta paluuta ihanuuteensa.
---
Käsitteet "rakkaus", "kiintymys" tai "velvollisuus" ovat kovin heikkoja hänen harhaisessa mielessään.
---
Alkoholi on saatanallinen isäntä, se orjuuttaa käyttäjänsä täydelleen. Kun tarkkailet häntä hänen selvinä kausinaan, ajattele aina:"Miten tämä tai tuo käyttäytyminen tai teko liittyy viinaan?" Jokainen niistä nimittäin liittyy. Minä tiedän, itsestäni.
Kirjallisuutta:
AA:n Iso Kirja
Raimo O. Kojo: Eroon viinasta"- täytyy..
olla juomatta että voi luottaa?
täytyy.. kirjoitti:
olla juomatta että voi luottaa?
että alkoholinhimo ja kaikkinainen riippuvuus alkoholista on häipynyt. Ulkopuolisen, läheisenkin, on kuitenkin erittäin vaikea tietää onko näin todella tapahtunut.
- EI..
EI ja EI.
- calmato
Juova alkoholisti valehtelee kaikessa omaan juomiseensa liittyvässä, tarpeen mukaan. Jossain toisessa asiassa hän saattaa olla rehellinen, mutta silloin asia ei saa kertakaikkiaan millään tavalla liittyä hänen tärkeimpään asiaansa, eli alkoholiin.
...mihin muuten tarvitset tietoa siitä, miten paljon jonkun alkoholistin puoliso juo tai miten paljon hän itse juo? Nämä asiat valehdellaan lääkärillekin, aina.
Alkoholistien on syytä antaa rauhassa jatkaa juomistaan niin kauan kuin maistuu. He tekevät sen joka tapauksessa, joten käytä aikasi ja voimavarasi johonkin hyödylliseen ja itsellesi hauskempaan asiaan.- Miss-XXXL
sattuu olemaan minun äitini
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih527080Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7053202Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1171413Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831330- 841315
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.2211221Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631197- 891190
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2321145- 791081