408 päivää

mönkiä

408 päivää jäljellä analogisten tv-lähetysten loppumiseen.

131

27070

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vastarannan valssaaja

aion odottaa niin kauan kun HDTV lähetykset alkaa, sitä ennen en hanki digipoksii.
      hullua heittää euroja kaivoon,ei sieltä niin tärkeää tule ja voi sitä katella tutuillla ne uutiset jos jotain kiinnostavaa tapahtuu.

• JokU!

Mitä hell järkeä ostaa digipoksi ennenkun sitä tarvii? Istan vasta sitten kun tarvii!

Joo!

• Tv:stä vapaa

Olen valmistautunut jo neljä vuotta sitten luopumalla koko tv:stä enkä kaipaa sen tarjoamaa joutavaa ajanhukkaa hetkeäkään.

• maksamisen

Toivottavasti valtiovalta pitää aikataulunsa ja lopettaa analogiset lähetykset tuolloin. Sen jälkeen katson uutiset ym. läppäristä ja vuokraelokuvat vanhasta tv:sta.

• jos käykin

• nettiyhteydenkin
        jos käykin kirjoitti:

näin sen Läppärin kanssa:)

" Ruotsissa vaaditaan tv-lupamaksu tietokoneisiin joissa on internet-yhteys.

Suomessa seurataan tilannetta ja jos tv-tarjonta netissä kasvaa, Suomi harkitsee lupamaksun ottamista käyttöön."

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=500000000000002&conference=664&posting=22000000017927802

http://www.itviikko.fi/page.php?page_id=15&news_id=20069382

Jos nettiyhteydelle tulee lupamaksu. Irtisanon senkin. Voinhan käydä netissä töissä tai kirjastossa.

• Räkä
        nettiyhteydenkin kirjoitti:

Jos nettiyhteydelle tulee lupamaksu. Irtisanon senkin. Voinhan käydä netissä töissä tai kirjastossa.

Kuten alempana sanoin, katselen tilanteen uudelleen ensivuonna. Jos en omista kaapelidigivalmista vastaanotinta 31.8.2006 katselen vanhalla telkallani pleikkarilla DVD:tä tai pelailen. Uutiset saan työpaikan netistä ja lehtiä lukemalla.

• kukkuu84

mie lopetan kans, en jaksa maksaa montaa sataa siitä et saisin ostaa uusia laitteita kotiini. EN TOSIAAN!

• pakko

itse lopetin maksujen maksamisen aikaa sitten koska ei ne tänne pohjoseen saa digitaalisia lähetyksiä tasapuolisesti

• Nimetön
        Räkä kirjoitti:

Kuten alempana sanoin, katselen tilanteen uudelleen ensivuonna. Jos en omista kaapelidigivalmista vastaanotinta 31.8.2006 katselen vanhalla telkallani pleikkarilla DVD:tä tai pelailen. Uutiset saan työpaikan netistä ja lehtiä lukemalla.

saatanan laihialaiset

• Sillä sipuli

Kun digi-tv alkaa lopetan koko tv:n katsomisen . En aio kustantaa enää urheilun pakkosyöttöä centinkään vertaa.

• pentium
        Sillä sipuli kirjoitti:

Kun digi-tv alkaa lopetan koko tv:n katsomisen . En aio kustantaa enää urheilun pakkosyöttöä centinkään vertaa.

Nykyisinkin tulee 'URHEILU'lähetyksiä liikaa!
        Jos mun vielä pitää maksaa laitteet(100-200 €)ja
        toi vaan lisääntyy (urheilu),onk's siinä enää järkee?? Kaiket kesät vaan 'UUSINTAA'-paitsi uutiset!/siinä se tulevaisuuden ohjelmisto.
        (sik's toisek's :tuo 'DIGI-TV ei tainne koskaan olla täysin toimintavalmis)kun ei siihen löydy mitään standardia??
        Pitäköön 'lötkönsä',mä en ole siihen kaasvanut kiinni!

• Räkä

Luovuin antennidigiboksista muutettuani kaapelitaloon. Uusi asunto valmistuu vuoden päästä ja siinäkin on kaapeli. Kävin katsomassa kaapelidigivalmista TV:tä (boksia en osta) ja ainoa malli liikkeessä oli 1700e. Toivottavasti hinnat tippuvat vuodessa. Samoin malleja saisi tulla enemmän myyntiin, valmistajia ja ruutukokoja.

• kaapelidigivalmista TV:tä

Myös odotellaan kaapelidigivalmista TV:tä.
        Vielä kun saataisiin nauhoittava laitekin kaapeliin.Tosin pitäisi olla samassa tv.ssä C ja T version viritin.
        Hinnat tippuvat vuodessa ja tekniikkakin kehittyy.
        Ja loppuu kauppiaittenkin selittely kun kysyy kaapelidigivalmista TV:tä.

• selvää

miten voin lopettaa tv-lupamaksuni maksamisen. Näillä näkymin se päättyy 31.8.2007. Sen jälkeen alan katsomaan nauhottamiani vanhoja VHS-kasetteja. En ole hankkinut digi-boxia, enkä vähään aikaan aio hankkia.

• ...

http://www.tv-maksu.fi/navi1_3.html

"Lopettamisilmoitus astuu voimaan ilmoituksen jättöpäivänä
        tai muuna ilmoitettuna myöhempänä ajankohtana.
        Televisiomaksua ei voi lopettaa takautuvasti."

• _t_

• telkusta tulee roskaa

• juttu vain
        telkusta tulee roskaa kirjoitti:

Joo, surkea tarjonta ja monet kanavat joita en edes katso, FST ja urheilukanavat.. 200 euroa vuodessa on liikaa, kävin pistämässä lopettamisilmoituksen tv-lupa.fi:ssä ja tyytyväinen olen.

Teiltä voidaan periä tv-maksu takautuvasti jos kärähdätte siitä ettei sitä ole. Kun kerran vastaanotin on, niin tv-maksunkin joutuu maksamaan, vaikkei telkkaria katsoisi lainkaan.

• pentium
        juttu vain kirjoitti:

Teiltä voidaan periä tv-maksu takautuvasti jos kärähdätte siitä ettei sitä ole. Kun kerran vastaanotin on, niin tv-maksunkin joutuu maksamaan, vaikkei telkkaria katsoisi lainkaan.

Onk's ihan PAKKO pitää TV-romu nurkassa?
        Ostan ison näytön,Videokortin yms>ja katselen videot siististi!Saataapi koneessa olla netti-TV yhteyskin?

• Öövini
        telkusta tulee roskaa kirjoitti:

Joo, surkea tarjonta ja monet kanavat joita en edes katso, FST ja urheilukanavat.. 200 euroa vuodessa on liikaa, kävin pistämässä lopettamisilmoituksen tv-lupa.fi:ssä ja tyytyväinen olen.

Tuskinpa.

• sinulla

on VHS, niin siitäkin pitää maksaa TV-lupa, koska siinä on vastaanotin ja voit nauhottaa TV-lähetyksiä.

• paikkaansa
        sinulla kirjoitti:

on VHS, niin siitäkin pitää maksaa TV-lupa, koska siinä on vastaanotin ja voit nauhottaa TV-lähetyksiä.

Sen jälkeen kun analoogiset lähetykset loppuvat, eikä minulla ole mitään tapaa katsoa tv-lähetyksiä vastaanottimellani (ei digiboxia, ei kaapelia, ei setelliittia) => voin lopettaa tv-luvan maksamisen ja katsoa videoitani kaikessa rauhassa.

• Pettynyt

Ihan pelkkää rahastusta koko digi. Kuva ei ole digilähetyksenä yhtään parempi kun analogisessa. Markkinoille tuotiin todella huonoja digisovittimia. Päivitykset vaikeita ja kalliita ja lienekkö kaikkiin malleihin päivityksiä edes saatavilla. Useista ohjelmista puuttuu tekstitys, kuva jumittuu, vaikka mitä ongelmia. Onneksi vielä näkyy analoginen.

• puhuu pettynyt

Onhan kuvan laadulla analokisen ja digi lähetyksen kesken ero kun yöllä ja päivällä! analokisella kuvalla ei ole mitään jakoa digi kuvaan nähden, digi kuvassa ei ole mitään rakeisuutta eikä häiriöitä missään vaiheessa, tosin sen haitta puoli on se että se joko sitten näkyy tai ei näy...kuten aikoinaan nmt verkosta siirryttiin digitaaliseen gsm verkkoon se joko kuuluu tai sitten ei kuulu...kun taas nmt saattoi pätkiä mutta kuului..kuten nyt analokinen kuvakin saattaa näkyä ja saa selvää vaikka olisi lumisadetta vähän tai rakeisuutta!

Suosittelen joka tapauksessa siirtymistä digi verkkoon sillä kuvan laatu on moninkertaisesti parempi.

• näin juuri
        puhuu pettynyt kirjoitti:

Onhan kuvan laadulla analokisen ja digi lähetyksen kesken ero kun yöllä ja päivällä! analokisella kuvalla ei ole mitään jakoa digi kuvaan nähden, digi kuvassa ei ole mitään rakeisuutta eikä häiriöitä missään vaiheessa, tosin sen haitta puoli on se että se joko sitten näkyy tai ei näy...kuten aikoinaan nmt verkosta siirryttiin digitaaliseen gsm verkkoon se joko kuuluu tai sitten ei kuulu...kun taas nmt saattoi pätkiä mutta kuului..kuten nyt analokinen kuvakin saattaa näkyä ja saa selvää vaikka olisi lumisadetta vähän tai rakeisuutta!

Suosittelen joka tapauksessa siirtymistä digi verkkoon sillä kuvan laatu on moninkertaisesti parempi.

Noin voi olla antenniverkkotalouksissa, mutta tuo ei pidä paikkaansa analogiseen kaapelitv-kuvaan verrattuna. Itse en huomannut mitään eroa analogisen kaapelin ja digiboksin kautta tulevan kuvan välillä.

• minä vain
        näin juuri kirjoitti:

Noin voi olla antenniverkkotalouksissa, mutta tuo ei pidä paikkaansa analogiseen kaapelitv-kuvaan verrattuna. Itse en huomannut mitään eroa analogisen kaapelin ja digiboksin kautta tulevan kuvan välillä.

Siis teknisesti digillä voitaisiin saada parempi kuva, mutta toistaiseksi (ainakin kaapelitalouksissa ja sivistyksen alueilla) analogisessa parempi. Kyllähän tuo kuvan laatu itkettää, jos katsoo sitä 70 tuumaisena, kuten minä. HDTV:tä odotellen...

• Että semmosta.
        minä vain kirjoitti:

Siis teknisesti digillä voitaisiin saada parempi kuva, mutta toistaiseksi (ainakin kaapelitalouksissa ja sivistyksen alueilla) analogisessa parempi. Kyllähän tuo kuvan laatu itkettää, jos katsoo sitä 70 tuumaisena, kuten minä. HDTV:tä odotellen...

14 tuumaisesta näkee ihan hyvin. Aivan sama onko kuvalla ihmeempää eroa parempaan tai huonompaan, kunhan tölli vaan toimii.

• Dugumanu
        näin juuri kirjoitti:

Oletko sokea? Ainakin meillä analogisen kaapelilähetyksen ja digikuvan välinen ero on selvä. Tietenkin digin hyväksi. Muutenkin tämä keskustelu on turhan ruikuttamista. Itse olemme valinneet ne päättäjät, jotka ovat digikauteen siirtymisen aikataulun laatineet. Digitekniikka on teknisesti huomattava askel etenpäin. Tuskin kukaan nykyään ostaa autoa ilman ilmastointia, miksi siis pitäisi tyytä analogiseen, kun digi on saatavilla? Tietenkin jos haluaa hiota helteellä ja katsella rakeista televisiokuvaa, niin mikäs siinä.

• tai toyotaa
        Dugumanu kirjoitti:

Oletko sokea? Ainakin meillä analogisen kaapelilähetyksen ja digikuvan välinen ero on selvä. Tietenkin digin hyväksi. Muutenkin tämä keskustelu on turhan ruikuttamista. Itse olemme valinneet ne päättäjät, jotka ovat digikauteen siirtymisen aikataulun laatineet. Digitekniikka on teknisesti huomattava askel etenpäin. Tuskin kukaan nykyään ostaa autoa ilman ilmastointia, miksi siis pitäisi tyytä analogiseen, kun digi on saatavilla? Tietenkin jos haluaa hiota helteellä ja katsella rakeista televisiokuvaa, niin mikäs siinä.

*Tuskin kukaan nykyään ostaa autoa ilman ilmastointia,*

Niin, tai Toyotaa, kun on muitakin merkkejä!!

• Tyttö 15wee

Olen täysin samaa mieltä. Kaiken tämän takana on vain rahastus. Onhan sitä ennenkin pärjätty pelkillä anologisilla ja ihan mukavasti. Tulikin tässä mieleeni, kun meseemme hankittiin melko kalliilla hinnalla Web-kamera, mutta se oli kyllä niin huono ostos kuin olla ja voi. Kuvan laatu on mitä surkein, ja vaikka sitä saakin säädeltyä, se ei paljoakaan auta. Lisäksi puhuminen on lähes mahdotonta. Kuuluu rätinää ja vinkunaa ja pitää miettiä: Milloinkohan tämä räjähtää? :D
        Ehkä nyt joskus saa toisen puheesta vähän selvää, mutta mieluummin puhuu ystävän kanssa puhelimessa ja maksaa puhelinlaskua, kuin yrittää saada ystävän puheesta jotain selvää netin kautta ilmaiseksi.
        Lisäksi kamerakännyköistä olen sitä mieltä, että niitä ei olisi pitänyt keksiä. Kuvien laatu on yleensä huono ja ne kyseiset puhelimet maksavat maltaita. Sitten kouluissa välitunneilla kiusaajat ottavat muista salakuvia kamerakännyköillä ja julkaisevat ne lupaa pyytämättä netissä.
        PS. Ehkä tämä mun palopuhe oli aika kaukaa haettu, mutta toivottavasti ette kanna siitä hirveästi kaunaa... :(
        ...kiitos niille, jotka viitsivät lukea tämän.

• pentium
        puhuu pettynyt kirjoitti:

HIFI:sti? Nehän kuulee uskomattomia asioita joitain
        kaiuttimista-visa-versa toisiin!!

• asiaa oli tai sitten ei...
        Tyttö 15wee kirjoitti:

Olen täysin samaa mieltä. Kaiken tämän takana on vain rahastus. Onhan sitä ennenkin pärjätty pelkillä anologisilla ja ihan mukavasti. Tulikin tässä mieleeni, kun meseemme hankittiin melko kalliilla hinnalla Web-kamera, mutta se oli kyllä niin huono ostos kuin olla ja voi. Kuvan laatu on mitä surkein, ja vaikka sitä saakin säädeltyä, se ei paljoakaan auta. Lisäksi puhuminen on lähes mahdotonta. Kuuluu rätinää ja vinkunaa ja pitää miettiä: Milloinkohan tämä räjähtää? :D
        Ehkä nyt joskus saa toisen puheesta vähän selvää, mutta mieluummin puhuu ystävän kanssa puhelimessa ja maksaa puhelinlaskua, kuin yrittää saada ystävän puheesta jotain selvää netin kautta ilmaiseksi.
        Lisäksi kamerakännyköistä olen sitä mieltä, että niitä ei olisi pitänyt keksiä. Kuvien laatu on yleensä huono ja ne kyseiset puhelimet maksavat maltaita. Sitten kouluissa välitunneilla kiusaajat ottavat muista salakuvia kamerakännyköillä ja julkaisevat ne lupaa pyytämättä netissä.
        PS. Ehkä tämä mun palopuhe oli aika kaukaa haettu, mutta toivottavasti ette kanna siitä hirveästi kaunaa... :(
        ...kiitos niille, jotka viitsivät lukea tämän.

"Kaiken tämän takana on vain rahastus. Onhan sitä ennenkin pärjätty pelkillä anologisilla" -No on pärjätty, mutta haluatko varmasti jarruttaa kehitystä ja pysäyttää maailman tähän? Otetaan esimerkiksi vaikka tämä: 1900-luvun alkupuolella, kun sähköä alkoi olla kaikkien saatavilla, sanoivat vanhemman polven edustajat "On sitä ennenkin pärjätty ilman sähköä, yrittävät vain viedä viimeisetkin rahani!" -No mietippä millainen maailma olisi, jos kehitys olisi tuolla sarakkeella pysähtynyt tuohon?

"Tulikin tässä mieleeni, kun meseemme hankittiin melko kalliilla hinnalla Web-kamera, mutta se oli kyllä niin huono ostos kuin olla ja voi. Kuvan laatu on mitä surkein, ja vaikka sitä saakin säädeltyä, se ei paljoakaan auta. Lisäksi puhuminen on lähes mahdotonta. Kuuluu rätinää ja vinkunaa ja pitää miettiä: Milloinkohan tämä räjähtää? :D" -Ettei olisi kyseessä analoginen CIF kamera? Testaa vaikka ensin VGA kameraa tai jotain muuta teknisesti 2006-vuoden laitetta.

Se särisevä ääni sitten johtuukin siitä mikrofonista ja internetkaistasta.

"Lisäksi kamerakännyköistä olen sitä mieltä, että niitä ei olisi pitänyt keksiä. Kuvien laatu on yleensä huono ja ne kyseiset puhelimet maksavat maltaita. Sitten kouluissa välitunneilla kiusaajat ottavat muista salakuvia kamerakännyköillä ja julkaisevat ne lupaa pyytämättä netissä. " -No jos kuvien laatu kerran on niin huono, miksi valitat salakuvista? Taas kerran olet saanut käsiisi ilmeisesti CIF kameran. Markkinoilla on puhelimia hintaluokassa 100-150€ varustettuna mekapikselikameralla. Tutustuppa vaikka Siemensin valikoimaan. (hinnat paljon markkinajohtajia matalammat)

"Ehkä tämä mun palopuhe oli aika kaukaa haettu, mutta toivottavasti ette kanna siitä hirveästi kaunaa... :(
        ...kiitos niille, jotka viitsivät lukea tämän. "

No kyllä oli kaukaa haettua, mutta luin silti ja vielä vastasinkin :D

Tutustuppa digi-tv:n todellisiin faktoihin vaikka täällä: http://www.digitv.fi/sivu.asp?path=1;2996

Ps. Pitää vielä mainita tämä: Samalla taajuus alueella, missä lähetetään nykyisin yhtä analogista tv kanavaa, voidaan tulevaisuudessa lähettää 3-5 digi kanavaa. Eli kun anologiset lähetykset päättyvät vapautuu suurimäärä taajuuksia joilla voidaan siis lähettää suurta määrää digi kanavia. Uusien toimijoiden kanssa on jo käyty neuvotteluita tv toimiluvista, eli lisä kavavia on tulossa ja mahdollisesti näemme tulevaisuudessa tv:stä muutaki kuin tv pelejä ja chattia.

• Kynttilän valo
        asiaa oli tai sitten ei... kirjoitti:

"Kaiken tämän takana on vain rahastus. Onhan sitä ennenkin pärjätty pelkillä anologisilla" -No on pärjätty, mutta haluatko varmasti jarruttaa kehitystä ja pysäyttää maailman tähän? Otetaan esimerkiksi vaikka tämä: 1900-luvun alkupuolella, kun sähköä alkoi olla kaikkien saatavilla, sanoivat vanhemman polven edustajat "On sitä ennenkin pärjätty ilman sähköä, yrittävät vain viedä viimeisetkin rahani!" -No mietippä millainen maailma olisi, jos kehitys olisi tuolla sarakkeella pysähtynyt tuohon?

"Tulikin tässä mieleeni, kun meseemme hankittiin melko kalliilla hinnalla Web-kamera, mutta se oli kyllä niin huono ostos kuin olla ja voi. Kuvan laatu on mitä surkein, ja vaikka sitä saakin säädeltyä, se ei paljoakaan auta. Lisäksi puhuminen on lähes mahdotonta. Kuuluu rätinää ja vinkunaa ja pitää miettiä: Milloinkohan tämä räjähtää? :D" -Ettei olisi kyseessä analoginen CIF kamera? Testaa vaikka ensin VGA kameraa tai jotain muuta teknisesti 2006-vuoden laitetta.

Se särisevä ääni sitten johtuukin siitä mikrofonista ja internetkaistasta.

"Lisäksi kamerakännyköistä olen sitä mieltä, että niitä ei olisi pitänyt keksiä. Kuvien laatu on yleensä huono ja ne kyseiset puhelimet maksavat maltaita. Sitten kouluissa välitunneilla kiusaajat ottavat muista salakuvia kamerakännyköillä ja julkaisevat ne lupaa pyytämättä netissä. " -No jos kuvien laatu kerran on niin huono, miksi valitat salakuvista? Taas kerran olet saanut käsiisi ilmeisesti CIF kameran. Markkinoilla on puhelimia hintaluokassa 100-150€ varustettuna mekapikselikameralla. Tutustuppa vaikka Siemensin valikoimaan. (hinnat paljon markkinajohtajia matalammat)

"Ehkä tämä mun palopuhe oli aika kaukaa haettu, mutta toivottavasti ette kanna siitä hirveästi kaunaa... :(
        ...kiitos niille, jotka viitsivät lukea tämän. "

No kyllä oli kaukaa haettua, mutta luin silti ja vielä vastasinkin :D

Tutustuppa digi-tv:n todellisiin faktoihin vaikka täällä: http://www.digitv.fi/sivu.asp?path=1;2996

Ps. Pitää vielä mainita tämä: Samalla taajuus alueella, missä lähetetään nykyisin yhtä analogista tv kanavaa, voidaan tulevaisuudessa lähettää 3-5 digi kanavaa. Eli kun anologiset lähetykset päättyvät vapautuu suurimäärä taajuuksia joilla voidaan siis lähettää suurta määrää digi kanavia. Uusien toimijoiden kanssa on jo käyty neuvotteluita tv toimiluvista, eli lisä kavavia on tulossa ja mahdollisesti näemme tulevaisuudessa tv:stä muutaki kuin tv pelejä ja chattia.

1. Sähköä ei ole pakko ottaa, jos sitä ei halua.
        2. Sähköstä laskutetaan käytettyjen kilowattituntien mukaan.
        Ainoa walinnan waikeus anno 1900: AC vai DC. Mietippä sitä.

- Ketä ne faktat kiinnostaa. Asiahan on niin, että hömppää tulee tuutin täydeltä, oli se sitten Ana tai Digi.

-Mistähän ne löytyy ne, jotka ilmaiseksi tarjoavat palveluja Digi-TV verkossa? Kaikesta saa kuitenkin tavalla tai toisella maksaa lisää. Siis sen jälkeen, kun on jo maksanut 400EUR/a TV-lupamaksua. Sekin näyttäisi vain kasvavan vuosi vuodelta.

ps. Ei ole TV:tä eikä lupamaksua eikä päästetä lupaäijää sisälle. Ei myöskään selitellä miksi, tulkoon gestapon kanssa perkeles.

• addhd
        Kynttilän valo kirjoitti:

1. Sähköä ei ole pakko ottaa, jos sitä ei halua.
        2. Sähköstä laskutetaan käytettyjen kilowattituntien mukaan.
        Ainoa walinnan waikeus anno 1900: AC vai DC. Mietippä sitä.

- Ketä ne faktat kiinnostaa. Asiahan on niin, että hömppää tulee tuutin täydeltä, oli se sitten Ana tai Digi.

-Mistähän ne löytyy ne, jotka ilmaiseksi tarjoavat palveluja Digi-TV verkossa? Kaikesta saa kuitenkin tavalla tai toisella maksaa lisää. Siis sen jälkeen, kun on jo maksanut 400EUR/a TV-lupamaksua. Sekin näyttäisi vain kasvavan vuosi vuodelta.

ps. Ei ole TV:tä eikä lupamaksua eikä päästetä lupaäijää sisälle. Ei myöskään selitellä miksi, tulkoon gestapon kanssa perkeles.

Säästyy rahat tv-lupamaksuun.

• ja perustelut tässä

Kaapelidigiboxi oli testissä. Boksissa oli huonompi tekstitv, mitä uudehkossa (huippu)telkussani. Boksin käytettävyys huono. Kuvanlaatu ei parantunut silmämääräisesti yhtään analogiseen verrattuna. Näin siis ainakin kaapelitaloudessa. Lisäksi esim. MTV (music television) näkyy ilman eri maksuja analogisen kaapelin kautta, kun taas digiboksin kautta kyseinen kanava ei näy ellei osta maksullista kaapelikorttia.

Palautin boksin enkä aio ostaa sitä ennenkuin pakon edessä.

• boxsin kautta

Ihan ilmaiseen eikä ole maksullinen kanava!! ainakin näin Riihimäellä minulla on humaxsin boksi ollut jo pitkään. Kanava pitää hakea sieltä haun kanssa se on MTV nordic nykyään ja suomeksi koko kanava. Tosin minulla on maksukortti koneessa mutta siitä kanavasta ei mene maksua se on ilmainen ja harrastan itse elokuvia katson showtime kanavaa paketti maksu on 2kk noin 38 euroa ja näkyy 20 kanavaa yhteensä muiden kanavien lisäksi. Halpaa jos vertaa mitä maksa video kasetit tai dvd vuokrat niin ei 38 eurolla montaakaan elokuvaa katsota.

• kanavat kyllä kohdallaan
        boxsin kautta kirjoitti:

Ihan ilmaiseen eikä ole maksullinen kanava!! ainakin näin Riihimäellä minulla on humaxsin boksi ollut jo pitkään. Kanava pitää hakea sieltä haun kanssa se on MTV nordic nykyään ja suomeksi koko kanava. Tosin minulla on maksukortti koneessa mutta siitä kanavasta ei mene maksua se on ilmainen ja harrastan itse elokuvia katson showtime kanavaa paketti maksu on 2kk noin 38 euroa ja näkyy 20 kanavaa yhteensä muiden kanavien lisäksi. Halpaa jos vertaa mitä maksa video kasetit tai dvd vuokrat niin ei 38 eurolla montaakaan elokuvaa katsota.

Joo-o, mutta mullapa ei olekaan mitään erillisiä maksukortteja, (millä maksaisin osasta kanavista ja osa ilmatteeks). Ja analogisen puolelta näkyy mtv (juuri tuo nordic), mutta digipuolelta ei.

Ja jos digipuolelta haluaa näkymään mtv:n, niin pitää hommata kaapelikortti. Kortti ei tosin maksa kuin 20 euroa per VUOSI, eli siis melkein ilmainen, mutta analogisella puolella ei tarvi sitäkään.

Palvelut tietty voi vaihdella myös sen mukaan, mitä taloyhtiö on tilannut ja mitä kanavia paikallinen kaapelitv-operaattori välittää.

• Hallintomies
        kanavat kyllä kohdallaan kirjoitti:

Joo-o, mutta mullapa ei olekaan mitään erillisiä maksukortteja, (millä maksaisin osasta kanavista ja osa ilmatteeks). Ja analogisen puolelta näkyy mtv (juuri tuo nordic), mutta digipuolelta ei.

Ja jos digipuolelta haluaa näkymään mtv:n, niin pitää hommata kaapelikortti. Kortti ei tosin maksa kuin 20 euroa per VUOSI, eli siis melkein ilmainen, mutta analogisella puolella ei tarvi sitäkään.

Palvelut tietty voi vaihdella myös sen mukaan, mitä taloyhtiö on tilannut ja mitä kanavia paikallinen kaapelitv-operaattori välittää.

..kuin 20 euroa per VUOSI, eli siis melkein ilmainen..

Hyvä tietää, että televisiomaksua, noin 200 e/VUOSI, voidaan korottaa esim. 10% (20 euroa) ja hinta mielletään edelleen "melkein ilmaiseksi". Miten olisi 20% ? Rahalle olisi käyttöä, digi-tv tulee maksamaan tolkuttomasti!!

• Suomessa
        Hallintomies kirjoitti:

..kuin 20 euroa per VUOSI, eli siis melkein ilmainen..

Hyvä tietää, että televisiomaksua, noin 200 e/VUOSI, voidaan korottaa esim. 10% (20 euroa) ja hinta mielletään edelleen "melkein ilmaiseksi". Miten olisi 20% ? Rahalle olisi käyttöä, digi-tv tulee maksamaan tolkuttomasti!!

Eikös sitä rahaa sit ole kun analoginen loppuu eikä siihen mene enää rahaa, kaikki menee digiin, kansalaisia vaan yritetään höynäyttää tässäkin asiassa, ettei muka rahaa ole, vaikka sitä on kuinka paljon, menee vaan "herrojen" taskuun,niinkuin kaikessa muussakin ja sit uskotellaan kansalaisille ettei rahaa muka ole, "herrojen" peliä tämäkin! Suomessa on rahaa enemmän kuin koskaan on ollut!

• näkyvyys
        boxsin kautta kirjoitti:

riippuu ihan, minkä yhtiön kaapelissa on. Esin Helsingissä Welholla näkyy ilmaiseksi ja ilman korttia. Jossain tarvitsee kortin ja jossain maksullisen tilauksen.

• robin hood
        Suomessa kirjoitti:

Eikös sitä rahaa sit ole kun analoginen loppuu eikä siihen mene enää rahaa, kaikki menee digiin, kansalaisia vaan yritetään höynäyttää tässäkin asiassa, ettei muka rahaa ole, vaikka sitä on kuinka paljon, menee vaan "herrojen" taskuun,niinkuin kaikessa muussakin ja sit uskotellaan kansalaisille ettei rahaa muka ole, "herrojen" peliä tämäkin! Suomessa on rahaa enemmän kuin koskaan on ollut!

Parempi kun kukaan ei maksa, ei kaikkia voi sakottaa

• ...

..kukaan kerro koskas se ensimmäinen digi-teevee valmistuu????

Puhumatikaan että sellaisen sais ostaa jostain!

Eli HÖLMÖLÄISTEN hommaa aina tää Suomen touhu!

• kuvaputkitelkku

Onhan noita joitakin digi-tv malleja ollut kuvaputkitelkuissa myynnissä jo joitakin vuosia. Mutta ei niitä malleja siis ole kovin paljoa ollut. Littutelkkujen osalta en tiedä, onko vieläkään.

• ...
        kuvaputkitelkku kirjoitti:

Onhan noita joitakin digi-tv malleja ollut kuvaputkitelkuissa myynnissä jo joitakin vuosia. Mutta ei niitä malleja siis ole kovin paljoa ollut. Littutelkkujen osalta en tiedä, onko vieläkään.

..niin katsotaan onko sellaisia täys-digi-teeveetä?

"Littutelkkujen" näitä myydään Ruotsissa puoleen Suomen hinnoista nyt!

• tuossa pari
        ... kirjoitti:

..niin katsotaan onko sellaisia täys-digi-teeveetä?

"Littutelkkujen" näitä myydään Ruotsissa puoleen Suomen hinnoista nyt!

Kuvaputkitelkuista digimalleja teki mm. Salora ja Finlux (tosin vinluksi jo konkassa).

Tuossa pari esimerkkiä littudigitelkuista:

Sony: http://www.hobbyhall.fi/product_view.asp?productid=24961&uid=DTGFK3SL0ULD8MP0FP0636UGEVEF1BD3&shopid=0&lid=1&sk_1=203&sk_2=237&un=&uc=08&orderid=&orderst=&

Philips:

http://www.hobbyhall.fi/product_view.asp?productid=24513&uid=DTGFK3SL0ULD8MP0FP0636UGEVEF1BD3&shopid=0&lid=1&sk_1=203&sk_2=237&un=&uc=08&orderid=&orderst=&

• ...
        tuossa pari kirjoitti:

Kuvaputkitelkuista digimalleja teki mm. Salora ja Finlux (tosin vinluksi jo konkassa).

Tuossa pari esimerkkiä littudigitelkuista:

Sony: http://www.hobbyhall.fi/product_view.asp?productid=24961&uid=DTGFK3SL0ULD8MP0FP0636UGEVEF1BD3&shopid=0&lid=1&sk_1=203&sk_2=237&un=&uc=08&orderid=&orderst=&

Philips:

http://www.hobbyhall.fi/product_view.asp?productid=24513&uid=DTGFK3SL0ULD8MP0FP0636UGEVEF1BD3&shopid=0&lid=1&sk_1=203&sk_2=237&un=&uc=08&orderid=&orderst=&

Katson illalla noista tietoja,..

Tässä on Ruotsin hinta tasoa samoista, (ei ollut puolta ainakaan noista,...)

SONY BRAVIA LCD TV 16/9 26"(66 cm) "HD ready" marknät KDL-26S2000 Hp. 10,290 kr

http://www.pixmania.com/se/se/313172/art/sony/bravia-lcd-tv-16-9-26-66.html?srcid=87#

http://www.kelkoo.se/ctl/do/search?siteSearchQuery=Sony KDL-26/32S2000 Digi-LCD-tv 26''/32''&catId=120501&fromform=true&x=21&y=8

"Testaaja kiitteli myös tehokasta kuvakohinan vaimennusta sekä erillistä MPEG-kohinanvaimennusta, joilla on merkittävä vaikutus Sonyn häiriöttömään kuvanlaatuun.

Plussaa:
        - kuvanlaatu, monipuoliset säädöt

Miinusta:
        - toimivuus PC:n näyttönä"

• zädäm
        ... kirjoitti:

http://www.pixmania.com/se/se/313172/art/sony/bravia-lcd-tv-16-9-26-66.html?srcid=87#

http://www.kelkoo.se/ctl/do/search?siteSearchQuery=Sony KDL-26/32S2000 Digi-LCD-tv 26''/32''&catId=120501&fromform=true&x=21&y=8

"Testaaja kiitteli myös tehokasta kuvakohinan vaimennusta sekä erillistä MPEG-kohinanvaimennusta, joilla on merkittävä vaikutus Sonyn häiriöttömään kuvanlaatuun.

Plussaa:

Miinusta:

Hobby Hall ei nyt muutenkaan ole hintojen puolesta välttämättä edullisin vaikka joskus hyviä tarjouksia onkin. Tuolta löytyy keskustelua digitelkkareistakin: www.dvdplaza.fi

• kylläkin
        ... kirjoitti:

Plussaa:

Miinusta:

esimerkki Ranskan hintatasosta, tässä sama euroina

http://www.pixmania.com/fi/fi/s_action/search/index.html

• tässä...

• telkusta

Voiko ilman televisiota elää? Voi! Kesälomillani en katsellut telkkua yhtään kahteen viikkoon ja pärjään perheeni kanssa ilman digitelevisiotakin tulevaisuudessa.

En laita rahaa tv-lupiin sekä digiin koska laautu ja hintasuhde ei ole kohdallaan.

Radio ja iltapäivälehti on halvempi vaihtoehto.

• Korvapuust

Miks kannattaa maksaa ees tv-lupaa tyhmä saa olla jos sen maksaa

• maksanut
        Korvapuust kirjoitti:

Miks kannattaa maksaa ees tv-lupaa tyhmä saa olla jos sen maksaa

Niin, me tyhmät ollaan maksettu tv-luvat, matkaliput, verot ja lisäverot.
        Näillä rahoilla on sitten kustannettu prekaareiden lapsilisät, päivähoidot ja koulutukset ja osalle jo eläkkkeetkin.
        Sitä, että käyttää maksullista palvelua, mutta ei maksa siitä - kutsutaan varastamiseksi. Joillekin varmaan ei kovin tuttu sana.

• varastaa
        maksanut kirjoitti:

Niin, me tyhmät ollaan maksettu tv-luvat, matkaliput, verot ja lisäverot.
        Näillä rahoilla on sitten kustannettu prekaareiden lapsilisät, päivähoidot ja koulutukset ja osalle jo eläkkkeetkin.
        Sitä, että käyttää maksullista palvelua, mutta ei maksa siitä - kutsutaan varastamiseksi. Joillekin varmaan ei kovin tuttu sana.

ostan telkun, josta maksan verot, ostan digisovittemen josta maksan veron. Maksan tv-lupamaksun joka on verotusta. sama polttoaineissa: veroa veron päälle, kuka varastaa ja keltä?

• järkeä

Meille myytiin mukamas huippu digiboksi...joopajoo...Ilman mitään syytä saattaa ohjelma "jumittaa", eli kuva pysähtyy ja ääni loppuu. Sitten noin minuutin kuluttua siitä ruutuun tulee teksti, että kanava on salattu tai ei ole saatavilla. Ihan sama mitä kanavaa katsoo niin se tuo tapahtuu välillä tunnin tai kahden välein. Siihen ei aina auta edes digiboksin sammuttaminen ja uudelleen käynnistäminen. Pitäisiköhän kehittää jotain ratkaisuja ongelmatilanteisiin!?

• digitiki

Et ole ainut jolle on myyty muka kallis ja hyvä digisovitin. Samaan retkuun menin. Kuva jumittaa, tekstitys uupuu. Auttaa kun ottaa virtajohdon pois. Tosin tympii käydä nykkimässä virrat pois jopa neljäkin kertaa, parin tunnin elokuvan aikana.
        Päivitykset kai auttais, mut miksi ei tiedoteta koska päivityksiä olisi saatavilla. Digitan sivuilta löytyy ainoastaan tiedot koska päivitykset on loppunut.

• ohjelma tarjonta

ostaa nyt digipoksi kun sillä näkyy ne samat skaakelin uusintojen uusinnat ja amerikkalaiset humpuuki sarjat ehkä vähän vain paremmalla kuvalla...vakavasi harkitsen tuon arvoltaan noin 50€ telvison pois heittämistä:(

• "virtuaalikätyri"

Ei tunnu missään ... mulla on jo kaikki mahdolliset lisä-ym.laitteet hankittuna. Lopettakaa vain analoogiset lähetyksenne. Sitten kun päätätte lopettaa myös digitaaliset lähetykset niin sitten minä(-kin) taputan käsiä ... ainakin kymmenen tuntia ... ja yhteen menoon. Katselen nimittäin KAIKKI tv-ohjelmat internetin kautta. Jotta näin meillä!

• nyt ole vaivaa ollu

Maksoi pari vuotta sitten nokialainen halpamallin boksi alta 100 euroa, saa telkkariin kun telkkariin hyvän kuvan, otan mukaan esim mökkireissuille, ei tarvi viritellä kanavia kun aina on hyvä kuva... ei ole mitenkään ihmeemmin kyllä vielä tuo digi vituttanut, asennekysymys? Sitten on näitä kun valitetaan että kuva pätkii ja menee palasiksi..pitäiskö antennia vaikka joskus suunnata? Jos ennen on jaksanut tihrustaa sitä lumisateista anaalikuvaa eikä suunnata antennia niin nyt voisi olla korkea aika, vika ei ole boksissa..tai sitten kympillä saa vahvistimen... Hajotkaa kitinäänne

• .........
        nyt ole vaivaa ollu kirjoitti:

Maksoi pari vuotta sitten nokialainen halpamallin boksi alta 100 euroa, saa telkkariin kun telkkariin hyvän kuvan, otan mukaan esim mökkireissuille, ei tarvi viritellä kanavia kun aina on hyvä kuva... ei ole mitenkään ihmeemmin kyllä vielä tuo digi vituttanut, asennekysymys? Sitten on näitä kun valitetaan että kuva pätkii ja menee palasiksi..pitäiskö antennia vaikka joskus suunnata? Jos ennen on jaksanut tihrustaa sitä lumisateista anaalikuvaa eikä suunnata antennia niin nyt voisi olla korkea aika, vika ei ole boksissa..tai sitten kympillä saa vahvistimen... Hajotkaa kitinäänne

Olet ensimmäinen joka puhuu tässä keskustelussa asiaa! Kiitos siitä...

Juuri tuollainen nokian halpaboxi on itsellänikin ja ei mitään vikaa tähän mennessä. Boksi hankittiin heti kun digi-tv lähetyset alkoivat (montako vuotta siitä nyt onkaan?)

Homma on paljon asenteesta kiinni :D

• Mitä vähemmän

tiedät sitä helpompi sinua on vedättää!
      Tehdään vaan oikein mahdottomaksi ja kalliksi maailmanmenon seuraaminen. En tarkoita että kehityksen pitäisi pysähtyä, mutta taitaapa olla meikäläisellekin liian kallista lystiä enää telkkaria katsella. Itse laitteetkin ovat jo niin pöyristyttävän kalliita ettei meikäläisen 3-6 kuukauden tulot riitä ainakaan uusien vermeiden hankintaan. Lupamaksuja korotetaan muka siitä syystä että ohjelmatarjonta paranee! Häh! Miten se on parantunut? Samaa uusintaa uusinnan jälkeen ja lisää kaikenmaailman hömppää! Elokuviakin jos lähetetään ne pitäisi katsella yöllä? Miksi hitossa? Lastenko vuoksi? Eikös jokaisessa kodissa jossa on varaa katsella telkkaria ole varaa myös pitää kakaroille omat telkkarit jne. Eikö ihmiset mene aamulla töihin? Eivätkö he mene illalla nukkumaan?
      Eiköhän lakkautettasi vielä vaikka kirjastotkin tai tehtäis niistäkin maksullisia, loppuis köyhiltä turhat sivistyspyrkimykset. Kirjastojen määrärahojahan karsitaan jo joka kunnassa. Hyvä meidän sivistysvaltio!

• digy diggaloo diggilei

onko suomalaiset todella näin lammaskansaa että heti kun YLE käskee hankkia poksit niin puolet kansasta juoksee expertille tuhlaamaan kovalla työllä hankittuja senttejään? näkyy olevan. minun kaapeliteeveestä näkyy tasan samanlainen kuva kuin digiboxin kautta. en tarvitse YLEn ohjelmia, keinoja riittää miten tulla toimeen ilman digirahastusta. jos lupamaksu tulee nettiin niin sitten myyn läppärin ja astun ulos tietoyhteiskunnasta ja muutan pohjanmaan korpeen kuunteleen linnunlaulua ja puron lorinaa ja mukaan otan lyhytaaltoradion ja pirusti pattereita hehehehe. YLE sUcKs!!!!

• kuulu kohderyhmään
        digy diggaloo diggilei kirjoitti:

onko suomalaiset todella näin lammaskansaa että heti kun YLE käskee hankkia poksit niin puolet kansasta juoksee expertille tuhlaamaan kovalla työllä hankittuja senttejään? näkyy olevan. minun kaapeliteeveestä näkyy tasan samanlainen kuva kuin digiboxin kautta. en tarvitse YLEn ohjelmia, keinoja riittää miten tulla toimeen ilman digirahastusta. jos lupamaksu tulee nettiin niin sitten myyn läppärin ja astun ulos tietoyhteiskunnasta ja muutan pohjanmaan korpeen kuunteleen linnunlaulua ja puron lorinaa ja mukaan otan lyhytaaltoradion ja pirusti pattereita hehehehe. YLE sUcKs!!!!

YLE:n ohjelmat ja Teema-kanava on tehty keskiverrolle sivistyneelle suomalaiselle, siis joukolle, johon sinä et selvästi kuulu. Kipaiseppas nyt vuokraamoon hakemaan joku popcornijännäri ja hae samalla kioskilta mäyräkoira 12 eurolla, vaikka viereinen alepa myy samaa 8 eurolla. Sinunlaisesi työttömät exduunarit pitävät valtiomme varoissaan.

• DOLBY
        digy diggaloo diggilei kirjoitti:

Elämän TÄRKEIN asia tuo TV?? Minulla ei koskaan ole
        aikaa 'töllätä'lootaa iltakausia,vaikka eläkkeellä olenkin.! Uutisnälkä hoituu 'NETIN'kautta,ja niistä
        täysin turhista 'tusinaohjelmista'en todellakaan kostu mitenkään! Nykyään TV-ohjelmat on sama kuin
        päivän lehti:luet sen kerran-heität pois!Tuskin ens'
        kesänä luet saman lehden??

• esa....j.

se on siinä........mitta täyttyi lupamaksuista...tv:n uusintaohjelmista ym.
      tämä ihmeellinen digi-aika,jota suomi rupeaa harrastaan...sanon kiitos ja hei....otan kirjan,teen jotain muuta,käyn netissä...ym.ym.tuleepahan television luopumisen jälkeen uutta sisältöä elämään.
      joukolla mukaan vaan!!!!!!!!!

• Pasi

Meillä on ollut digioxi toisessa telkkarissa, mutta siitä ei ole mitään hyötyä, päinvastoin nyt ei näy eestin kanava eikä ruotsin TV4. Eikö boxin myötä olisi tarkoitus että kanavia näkyy enemmän? Eihän kukaan enemmän kanavia tarvitse vaan parempia ohjelmia nykyisistä kanavista.
      Lisäksi tällä viikolla kuva on pelkkää shakkiruutua ja ääntä ei kuulu lainkaan varsinkin 10 uutisten aikaan.

Eikö telkkari jo sinänsä pitäisi olla vastaanotin? Miksi siihen mitään lisälaitteita pitäisi laittaa? Lisäksi suomessa on keksitty jokin oma standardi jota ei käytetä missään muualla, sen takia ei ole olemassa oikeita digitelkkareitakaan.

Mikseivät kehitä nettiä ja laita tv lähetykset netin kautta?

• ...

Suomessa ei ole keksitty mitään omaa tekniikkaa, vaan toimitaan tarkasti dvb-standardin mukaan. Se etteivät laitevalmistajat osaa tai halua tehdä speksien mukaisia laitteita, ei mielestäni ole niiden ongelma, jotka sääntöjä noudattavat.

Ja taas se ettei jotkut viron telkkarit näy on vähän eri juttu, ei niiden ole suomessa tarkoitus näkyäkään. Mutta eihän se boksin olemassa olo kuitenkaan estä katsomasta analogisia lähetyksiä, että turhaa valitusta.

• onhan niitä

"ei ole olemassa oikeita digitelkkareitakaan."

Ai ei ole digitelkkareita? Kannattaisiko vähän tutustua kauppojen valikoimiin, ennekuin päästelee aivopieruja, vai mitäs ihmeen humpuukia nuo sitten ovat jos eivät digitelkkareita:

http://www.netanttila.com/webapp/wcs/stores/servlet/CategoryDisplay?storeId=1444&catalogId=1444&shopId=10001&compartmentId=10012&categoryId=10231
        http://www.loewe.fi/html/
        http://www.pioneer.eu/eur/product_overview.jsp?category_id=413&taxonomy_id=62-63&taxonomy_id=62-63
        http://www.finnsat.fi/24.html

• Mertsi Mikkelistä

Oletko kokeillut log-periodista antennia vahvistimen kera? Kun se on kunnossa, niin sitten, jos Viron ohjelmia katsoo, se pitää suunnata Viroon päin, mieluummin vielä oikealle mastoasemalle. Kotimaata varten hanki toinen antenni, mikä on myös oikeaan suuntaan suunnattu. Digibokseja saa halvimmillaan 60 eurolla, joten se kannattaa ostaa, vaikka tekniikka muuttuisi tulevaisuudessa. Olen havainnut kuvan laadun parantuneen ja uusien lisäkanavien tarjonnan niin hyväksi, että kustannukset eivät kaduta koskaan myöhemmin.

• GmBh
        onhan niitä kirjoitti:

"ei ole olemassa oikeita digitelkkareitakaan."

Ai ei ole digitelkkareita? Kannattaisiko vähän tutustua kauppojen valikoimiin, ennekuin päästelee aivopieruja, vai mitäs ihmeen humpuukia nuo sitten ovat jos eivät digitelkkareita:

http://www.netanttila.com/webapp/wcs/stores/servlet/CategoryDisplay?storeId=1444&catalogId=1444&shopId=10001&compartmentId=10012&categoryId=10231
        http://www.loewe.fi/html/
        http://www.pioneer.eu/eur/product_overview.jsp?category_id=413&taxonomy_id=62-63&taxonomy_id=62-63
        http://www.finnsat.fi/24.html

Mikä kiiltää: totesi Harakkakin,kun peltiprikkaan
        nokkansa iski :)

• millimarkka
        Mertsi Mikkelistä kirjoitti:

Oletko kokeillut log-periodista antennia vahvistimen kera? Kun se on kunnossa, niin sitten, jos Viron ohjelmia katsoo, se pitää suunnata Viroon päin, mieluummin vielä oikealle mastoasemalle. Kotimaata varten hanki toinen antenni, mikä on myös oikeaan suuntaan suunnattu. Digibokseja saa halvimmillaan 60 eurolla, joten se kannattaa ostaa, vaikka tekniikka muuttuisi tulevaisuudessa. Olen havainnut kuvan laadun parantuneen ja uusien lisäkanavien tarjonnan niin hyväksi, että kustannukset eivät kaduta koskaan myöhemmin.

Kaikkien tarvittavie 'ANTENNEIDEN'yhteishinnan??
        Tainnee tulla kalliiksi 'töllätä' TV:tä??

• Mertsi Mikkelistä
        millimarkka kirjoitti:

Kaikkien tarvittavie 'ANTENNEIDEN'yhteishinnan??
        Tainnee tulla kalliiksi 'töllätä' TV:tä??

Tämä koskee omalla tontillaan asuvaa. Kerrostaloista en ymmärrä (Luojan kiitos) mitään.

Nykyaikainen log-periodinen antenni maksoi noin 15 euroa uutena Hong Kong-kaupassa. Kierrätyskeskuksesta sain 24 tuuman telkkarin 30 eurolla. Siinä oli 2 scarttiakin.

Digiboksin sain ostettua Halpa-Hallista 69 euron hintaan.

Antennivahvistinta ei välttämättä tarvitse, mutta se maksoi noin 25 euroa (20dB).

Tärkein asia oli antennin sijoitus. Puolen metrin välein löytyi voimallisempia tai heikompia kohtia. Se oli melkein kuin kaivon paikan etsimistä pajunvarvulla. Antennin varreksi kävi hyvin heinäseiväs, minkä "löysin" helposti pellolta. Vasaran ja naulat "löysin" hyväntahtoiselta naapurilta.

Kun antenni oli kiinni räystäässä monen sijoitusyrityksen jälkeen ja suuntasin sen kartan, auringon ja kellonajan perusteella kohti lähetintä, niin kaikki kanavat ovat näkyneet. Tosin Eestin tai Ruotsin asemat ovat eri suunnassa, joten joku veivisysteemi olisi hyvä laittaa antennin varteen. Sekään ei maksa, kun viitsii katsella ympärilleen. Ainahan niitä kaivonveivejä löytää.

• oletpas outo
        GmBh kirjoitti:

Mikähän tämänkin viestin funktio on? Yksi valittaa, ettei digitelkkareita ole, toinen todistaa että niitä on olemassa ja nyt kolmas vetää ilmeisesti jossain sienihuuruissa ihme sananlaskuja.

Jos nuo ei ole digitelkkareita, niin mitäs sitten? Perustele mielipiteesi selvästi, vaikkapa ihan rautalangasta vääntäen...

• oijoi
        GmBh kirjoitti:

Heh, joku ei kykene älylliseen argumentointiin (esim. perustelut puuttuu), niin pistää jotain ihme sananlaskuja. Ei näin, ei näin...

• niin,sehän olikin

uutinen.En ole kylläkään enää 1990 luvun jälkeen paljon suomen kanavia muutenkaan katsonut,eikä siltä näytä että katsoisin tulevaisuudessakaan.Siirtyminen minulla on tapahtunut hissukseen,ensin salauksenpurkulaitteita siitä digboxiin-kuvaputki tauluun jne.Myönnettävä on että tv:n katselu on kallista.Yle tv lup kaapelikortt tilatut kanavat.Siinä rahaa palaa,ja mietinkin pää punasena irtisanoa ylen luvan,sen tarjonta ei vastaa hintaansa millään.

• huononoi

kuva, ett ei oikein saa selvää, vai kuuluuko se olla niin, ku jenggi on niin tyhmää ettei se tajuu mitään.

• ihmittelijä

Miksi digitelevisiossa kuva muutetaan analogiseksi?
      Mikä digi se sellainen on.

• siksi, että

ihmiset katselevat ruudulta mieluummin värejä eri sävyissään kuin ykkösiä ja nollia?

• sata kiloa tynamenttia

Digiboksi on ollut vuoden verran. Philips. Täysi paska. Ylen tekstit näkyy, milloin näkyy. Kuvanlaatu huonompi kuin analogisesti katsottuna. Kuva nykii. Laitettiin uusi antennikin moista matolaatikkoa varten. Ja paikkahan on 15 km Pasilasta.

On varmaan liikaa vaadittu, että toimisi näin kaukana.

Onkohan joku molopää saamassa taas isoja optioita tästäkin "edistyksestä"?

Pommi nurkan alle, ...kele

• Philllllllipsi

ei ole hyvä? No sepä vasta uutinen. Olisiko sinunkin aika huomata, että halvalla ei saa hyvää ja Philips on ollut aina todella paskoista paskoin. Osta Topfield, lue testejä ja osta elektroniikka muualta kuin Prismasta tai neljänkoonkoomerketista.

• reaalisesti ajatteleva

Asun pääkaupunkiseudun HTV-kaapelialueella. Ostin kaapelidigiboxin sekä pojan innostuksesta Philips 32" laajakuva-TV:n. Nyt saan kuulla jatkuvasti haukkuja huonosta kuvasta sekä käytön hankaluudesta:
      - TV ei osaa tunnistaa automaattista kuvakokoa, vaan joka ohjelmalle pitää rempata, onko 4:3 vai 16:9 vai joku muu kuvakoko.
      - TV-kuva surkea, varsinkin liikkuva kuva, ollaanko palattu elokuvan alkuaikoihin.
      - En osannut järjestää Humax digiboxin kanavia oikeaan järjestykseen, jotta ei tarttis aina valikoista hakea, missä se TV1 olikaan. Ennen se oli kaukosäätimen napissa 1.
      Niinpä meillä katsotaan edelleen analogisia kanavia.
      Kuinkahan mummot ensi vuonna selviää näistä käyttöonngelmista, kun minä diplomi-insinöörinä ja kaikki koneet itse korjaavana en selviä!

• hhhaahah

*kun minä diplomi-insinöörinä ja kaikki koneet itse korjaavana en selviä!*

Tuo on yhtä hyvä juttu, kun "miksi en pärjää 100 metrin juoksussa vaikka minulla on kainalosauvat?". Suomalainen diplomi-insinööri alkaa olla jo maailmallakin huono vitsi, pikkaisen on aika ajanut ohitsenne. Sen näkee mm. Nokian kännyköiden aivan käsittämättömästä huonoudesta kilpailijoihin verrattuna. Hyvät jatkot vaan valitsemallasi "uralla",

• Arvauskonttori

En tiedä paljonko Humaxi sekoilee vai onko syypää HTV. Olen ymmärtänyt että ohjelmapaikat 1 - 19 pitää olla kaapelissa ja ilmaverkossa samat, kun tehdään sovittimien virittäminen ja oletuskanavapaikat haetaan verkosta, jonka jälkeen käyttäjä voi järjestää ne mieleisekseen.
        Tällöin listan pitäisi olla seuraava:
        1) Yle TV1
        2) Yle TV2
        3) MTV3
        4) Nelonen
        5) Yle FST
        6) SubTV
        7) Urheilukanava
        8) Yle24
        9) Yle Teema
        13) MTV3
        14) Nelonen plus
        15) The Voice

loput paikat on vartettu tulevaa varten.

Mikäli sovitin kaipaa kaksi tai kolmenumeroista ohjelmapaikan numeroa jokaisessa valinnassa, niin silloin täytyy naputelle joko 001 tai 1 ja perään OK, että saa Yle TV1:m jne.

• Touko13

Oli se, että ostit Philipsin.

• onneksi on tapoja

onneks on muitakin tapoja katsoa lempiohjelmansa :) ja ihan ilmaiseksi..
      senkus ottaa netistä.
      ja jos rupeevat laittaa tv-lupaa tietokoneille, tulee kyllä pari valittua sanottua, minähän en mitään netti-tv:tä kato!

loppukoon vaan niin tulee sekin raha säästettyä. siinä saavat rahanahneet yleläiset, niiden kanavia ole edes koskaan katsonut ja lupani maksan! :o
      digiboxia ei ole tähän taloon tulossa!

• Luen kirjaa

Ajatelkaa, 408 päivää analogisten tv -lähetysten loppumiseen! APUA! Oletteko nyt kaikki varautuneet tähän tuomiopäivään? Ajatelkaa, jos ei ole siihen mennessä tullut hankittua digitv:tä tai -boxyä, niin RUUTU PIMENEE LOPULLISESTI!!!!!

Mitä silloin tapahtuu? Ette näe enää Kotikatua, Salkkareita, Teho-osastoa, Conan Ooo Braijania, Wrestlinkiä..... APUAAAAA! AARGHHHHH! Mitä tapahtuu? Kuolema? Pahempaa? Ei Sotkan ja MäkDonaltsin mainoksia..."juu laavin it".....

Voi jessus sentään! Nakatkaa se vanha töllö lasista mäelle, avatkaa radio ja lukekaa vaikka jotakin kirjaa ja sanomalehtiä. Siellä on ne samat urheilutulokset, Sotkan ja Mäkkärin mainokset, ette jää mistään paitsi.

YLEn porukka, valtiovalta ja mainosmiehet ovat aivopesullaan antaneet kansalle sen harhakuvan, että aika pysähtyy ja maailma kaatuu, mikäli kaikilla ei ole 400 päivään mennessä digihimmeleitä kotinurkkaan hankittuna!

Entä aionko minä hankkia digitv:n? Tottakai! Mutta en minä siitä tottavie itselleni verenpainetta hanki, vaikka katseluun tulisi kuukaudenkin tauko ja vaikka se Sotkan patjakauppias olisikin eri mieltä....................

• nytkö

sitten loppuu mustavalkoisten tv-lähetys? Nyt sitten alkaa väri aika??

• millimarkka

ihan oikein! NYT alka 'värinä-aika',koska kuvasta ei
        näy kuin täriseviä 'pikseleitä'-siinä koossa,kuin
        olet säätänyt! :)

• npnet

Nyt kun pian melkein kaikilla on digiboxi jossa on kortinlukupaikka, YLE voisi tehdä niin, että salaa kanavansa ja lähettää salauksen purkukortin vain tv-luvan maksaneille. Siten niiden ei "tarvitsisi" maksaa tv-lupaansa joita YLE:n kanavat ei pätkääkään kiinnosta.

• TV out

Ensin TV-lupamaksu ja sitten maksullinen kortti katselua varten. Sehän on jo päätetty määrätyille lähetyksille. Voisivat kyllä eritellä myös erilaiset lähetykset: Uutiset 5,-/kk., sää 1,-/kk., saippusarjat päiväsaikaan 3,-/kk., jne.
        Ja tietysti jokainen suomalainen TV-kanava tekisi omat hinnastonsa ja näistä maksuista valtion TV lupahallintovirasto saisi 25% provisiota. Meitä viedään, ei niinkuin pässiä narusta, vaan kuten tukkipuuta pakko-ohjattuna sahalla sirkkeliin. Valvojat monitoreistaan valikoivat ja ohjailevat sitten laadun ja käyttömahdollisuuden. Ja nimenomaan oman näkemyksensä perusteella. Nämä sahan päättäjät ovat ammattilaisia, mutta TV-päättäjät ovat oman edun tavoittelevia poliitikkoja. Raha ratkaisee, ennenkaikkea omat tulot.

• vanhapenni
        TV out kirjoitti:

Ensin TV-lupamaksu ja sitten maksullinen kortti katselua varten. Sehän on jo päätetty määrätyille lähetyksille. Voisivat kyllä eritellä myös erilaiset lähetykset: Uutiset 5,-/kk., sää 1,-/kk., saippusarjat päiväsaikaan 3,-/kk., jne.
        Ja tietysti jokainen suomalainen TV-kanava tekisi omat hinnastonsa ja näistä maksuista valtion TV lupahallintovirasto saisi 25% provisiota. Meitä viedään, ei niinkuin pässiä narusta, vaan kuten tukkipuuta pakko-ohjattuna sahalla sirkkeliin. Valvojat monitoreistaan valikoivat ja ohjailevat sitten laadun ja käyttömahdollisuuden. Ja nimenomaan oman näkemyksensä perusteella. Nämä sahan päättäjät ovat ammattilaisia, mutta TV-päättäjät ovat oman edun tavoittelevia poliitikkoja. Raha ratkaisee, ennenkaikkea omat tulot.

tuo oli TÄYSKYMPPI - keskelle taulua!!

• Öövini

purkukorteillan.

• TV on...

netti TV heh :)

• johan on

Ei mitään kiirettä, koska systeemi romahtaa het alkujaan.

• tmm.

Nimittäin analogisten lähetysten lähettäminen.

Jos loppuu se on samalla YLEn loppu.

• Suomi - monopoliparatiisi

Loppu on myös määrätylle ministerille ja viisaille virkamiehille. Mutta nehän eivät olekaan vastuussa kevään -07 vaalien jälkeen. Nyt oli helppo tehdä päätös kun ei enää vastuuta vuoden kuluttua.
        Päättäjille ja määrätylle sisäpiirillehän päätös tuo omistusosuuksien mukaan hyvät rahat, esim. Kimmo Sasille. Siis voiko Suomi olla Ruotsin jälkeen typerin maa Euroopassa?
        Meillä on nyt lähipiirissä n. 680 lupamaksun irtisanojaa ja heille ollaan hankkimassa eräästä Euroopan maasta digimuunninta analogiseksi, hinta 17,- / kpl. Ja se toimii saman talouden kaikille telkkareille jakomuuntimen kautta. En tiedä oliko nimitys oikein mutta toimiihan ne. Ne on kiellettyjä tekijänoikeuslain mukaan. Olkoot!

• ikävä...

... analogilähetyksiä, vaikka heti lopettaisivat.

• typerin maa
        Suomi - monopoliparatiisi kirjoitti:

Loppu on myös määrätylle ministerille ja viisaille virkamiehille. Mutta nehän eivät olekaan vastuussa kevään -07 vaalien jälkeen. Nyt oli helppo tehdä päätös kun ei enää vastuuta vuoden kuluttua.
        Päättäjille ja määrätylle sisäpiirillehän päätös tuo omistusosuuksien mukaan hyvät rahat, esim. Kimmo Sasille. Siis voiko Suomi olla Ruotsin jälkeen typerin maa Euroopassa?
        Meillä on nyt lähipiirissä n. 680 lupamaksun irtisanojaa ja heille ollaan hankkimassa eräästä Euroopan maasta digimuunninta analogiseksi, hinta 17,- / kpl. Ja se toimii saman talouden kaikille telkkareille jakomuuntimen kautta. En tiedä oliko nimitys oikein mutta toimiihan ne. Ne on kiellettyjä tekijänoikeuslain mukaan. Olkoot!

Se on helppo uskoa kun lukee tämänkin idiootin kirjoituksia. Sulla saatana ole lähipiirissä 680 ihmistä, vaikka laskee koko avohoitoporukan.

• Korjattu luku
        typerin maa kirjoitti:

Se on helppo uskoa kun lukee tämänkin idiootin kirjoituksia. Sulla saatana ole lähipiirissä 680 ihmistä, vaikka laskee koko avohoitoporukan.

En muistanut vähentää avohoitoporukasta sinua.
        Siis vain 679 on oikea lukumäärä. Vai vähennänkö myös hoitajasi?

• Kyllästynyt

Olin Jussin kotona, vaan kuinkas ohjelman tarjonnan kanssa kävi. Ei voi kuin ihmetellä sitä tarjontaa. Tulee halvemmaksi vuokrata video niiksi päiviksi, jolloin on aikaa katsella kunnon ohjelmaa. Tuolla lupamaksulla ja digi sovittimen hankinnalla saa melkoisen määrän vuokrattua laatufilmejä kotio. Mikä sitten mahtoikaan olla Tv lupamaksun korotuksen peruste? Sisällön tuotto vai digi tv?

• kitisijät

Voitaisiin samalla lopettaa tyhjänpäiväiset kitisijät kun analogiset tv-lähetykset lopetetaan? Mahtava idea.

• jo virheensä

Saas nähdä oisko tänään nyt sitten 406 päivää jäljellä järjettömän kalliin ja teknisesti älyttömän dvb:n sulkemiseen. (Johan se digiradiokin ajettiin alas).

• No eipäs ole digiradiota alasajettu.

• jopa HD valmius löytyy

...tosin vanhukset ovat hukassa näiden kaikenmaailman häkkyröiden ja lekkereiden kanssa. Tuo digiboxi pitäisi olla suomalaisille ilmainen...terveisiä valtiovallalle!

• valmius?

Ei ainakaan MISSÄÄN digiboxissa, eli roskaelektroniikkaa tulevaisuudessa. Nykyiset töllötkään ei sitten kestä elämänkaartansa siihen asti kun oikeasti lähetykset alkavat.

• televisio
        valmius? kirjoitti:

Ei ainakaan MISSÄÄN digiboxissa, eli roskaelektroniikkaa tulevaisuudessa. Nykyiset töllötkään ei sitten kestä elämänkaartansa siihen asti kun oikeasti lähetykset alkavat.

olekaan nykyään kestokulutustavaraa? Taitaa olla sitten parempi olla vaihtamatta "Lättytelkkariin". Minulla kun on vasta 8 vuotta vanha 28" kuvaputki ja luulisin sen kestävän toisen mokoman.

• kyse siitä
        televisio kirjoitti:

olekaan nykyään kestokulutustavaraa? Taitaa olla sitten parempi olla vaihtamatta "Lättytelkkariin". Minulla kun on vasta 8 vuotta vanha 28" kuvaputki ja luulisin sen kestävän toisen mokoman.

etteikö tv:t kestäisi, mutta nuo HD lähetykset alkavat olla arkipäivää vasta noin vuonna 2020.

• Linkkejä kiitos

FAKTATIETOA KEHIIN ? Missä on varma virallinen tieto, että näin tapahtuu about 400 vrk kuluttua? Linkkejä? Kiitos!

• tietoa

11. Koska analogiset tv-lähetykset loppuvat?

Kaikki televisiolähetykset muuttuvat Suomessa digitaalisiksi 31.8.2007 alkaen. Hallitus teki maaliskuussa 2004 periaatepäätöksen siirtymisessä kokonaan digitaaliseen televisiotoimintaan.

lisää löydät osoitteesta :
        http://www.digitv.fi/sivu.asp?path=1;4052;7626

• JHVH

tulisi vaan nopeammin fasistinen digi-aika,sais tuo surkea,ylihintainen tv loppua jo!tätä on odotettu liian pitkään.jääpähän aikaa muuhun kun ei tarvi tv:tä avata ja pettyä tarjontaan!

• *jaa*

ei liikuta mua ollenkaan.. kun en elä niin pitkään!! mutta saattaa haitata muita jälkeläisiä! :)

• Haistattelija

Niimpä niin.. Tää maailma on tarkotettu rikkaille elämiseksi. Vittuun digipaskat.

• ei hetkauta mua

Rupes väkistenkin naurattaan... "mutta saattaa haitata muita jälkeläisiä!"

Noin aina ajatellaan, ettei kosketa mua, ehkä jälkeläisiä. Itse katsoin dokumentin kasvihuoneilmiöstä, ja jos Pohjoisnavan jäät sulaa kokonaan, Suomi (ainaki rannikkoseudut) peittyy veden valtaan. Kerroin mun miehelle, sitä ei kiinnostanu lainkaan, meinas vaan, ettei meijän elinaikana. Sanoin, että siinä dokkarissa kyllä meinattiin, että se tapahtuu näillä näkymin jo sadan vuoden päästä! No, ei hetkauttanu sekään, korkeintaan lapset kärsii.

Mitä opimme tästä? (ei kannata rakentaa taloa rantatontille, ei jää perintöä) Ollaanko me oikeesti näin itsekkäitä? Ettei haittaa mitä maailmassa tapahtuu, kunhan ei sentään omana elinaikana.

• Favoris
        ei hetkauta mua kirjoitti:

Noin aina ajatellaan, ettei kosketa mua, ehkä jälkeläisiä. Itse katsoin dokumentin kasvihuoneilmiöstä, ja jos Pohjoisnavan jäät sulaa kokonaan, Suomi (ainaki rannikkoseudut) peittyy veden valtaan. Kerroin mun miehelle, sitä ei kiinnostanu lainkaan, meinas vaan, ettei meijän elinaikana. Sanoin, että siinä dokkarissa kyllä meinattiin, että se tapahtuu näillä näkymin jo sadan vuoden päästä! No, ei hetkauttanu sekään, korkeintaan lapset kärsii.

Mitä opimme tästä? (ei kannata rakentaa taloa rantatontille, ei jää perintöä) Ollaanko me oikeesti näin itsekkäitä? Ettei haittaa mitä maailmassa tapahtuu, kunhan ei sentään omana elinaikana.

'sellast sattuu' :)

• jätä
        ei hetkauta mua kirjoitti:

perintöä, vaan käytä rahasi itse.

• kyl kyl

En tiedä mitään, mikä olisi yhtä turhaa kun digiboksin ostaminen nyt. Melkein samat kanavat näkyy, ja kaapelin omistajat näkee jo nyt esim. SubTv:n.

Sitä paitsi ne boksit kehittyy niin nopeesti, että päälle vuoden päästä nämä nykyiset on paskoja. Verratkaa esim. ensimmäisiä digibokseja nykyisiin. Itse suuntaan boksiostoksille vasta sitten kun on pakko. Perseestä konsanaan.

• aavva

Ensin meiltä vietiin c- kasetit ja nyt vielä analogiset tv- lähetykset. Onneksi lp- levyjä ei ole vielä lopullisesti nujerrettu.
        Analogi tv sentään näkyy ja toimii, vaikka sitten huonostikin. Digi joko näkyy hyvin tai sitten ei ollenkaan. ANALOGI KUNNIAAN.

• jusu tietää

Porukalla ei taida olla tietoa siitä asiasta, kun ovat hommaneet teräpiirto teeveet, jotta niistä herkuista pystyy täysin nauttia, niin digiboksi menee silloin uusiksi, koska tulevaisuudessa teräväpiirto ohjelmat tullaan lähettämmään mpge4 pakkausmuodossa ja nykysiset myynnissä olevat digiboksit ei sitä hallitse. Uudet mpge4 dikibokseja tulee josukus myöhään tänän sykysynä myyntiin ja teräviirto lähtetyksiä aletaan näyttämään pikkuhiljaan kun analooginen tv-lähtetykset loppuu. Miettikääpä sitä asiaa. Kukaan viranomainen ei uskalla puhua kyseisestä asiasta, koska digiboksit menevät uusiksi, tättä räää - miettikkääpä sitä vain

• aina...

että katotaan nyt mitä tapahtuu

• enkä varaudu

Koko nurkkajumalan palvomisen vois lopettaa, varsinkin kun digissä on vaan taas kyse uudesta tavasta kusettaa rahat pois. Eikä ne lähetykset ainakaan vielä ole parempia, joskin analoginen taitaa olla "tahallaan" häiriöitetty.

• Toimii Analogisellakii

Se on Pieni säätö vaan kanavan valitsimiin, tarvii ammattimiehen, mutta tästä ei saa kertoa kenellekkään, on sen verran salaista tietoa, markkinamiehet ei tykkää hyvää, menee bisnekset pieleen, sillä Suomen kansan hankkimat digiboxit maksaa noin 300.000000,00 egee, eiks oo hyvä bisnis.

• Uusi harrastus vaikka

Kerrankin on aikaa iltaisin? Rauhassa saa köllötellä,edes sähkölasku ei kasva.Ja TV-lupamaksu on ilman muuta säästöä.

• mummo 2
        Uusi harrastus vaikka kirjoitti:

Kerrankin on aikaa iltaisin? Rauhassa saa köllötellä,edes sähkölasku ei kasva.Ja TV-lupamaksu on ilman muuta säästöä.

Nythän alkaa Suomen väkiluku nousta, kun nuoret lisääntymisikäiset eivät enää omista televisiota. On iltaisin mukavaa tekemistä.
        Siitä vaan lasten tekoon.

• LOPPU MIKÄ LOPPU SITTEN

Jos tarvitaan lisälaitteita, on tv:n historia kohdallani ohi.

• Isabella

Eiköhän noita vehkeitä ole jo riittävästi.....

• Mun elämiseen

Yli 30 vuotta pärjänny ilman töllöä.fi

• digiboxin

hankkiminen kestää alle tunnin. Kyllä sen ajan kestää ilman televisiota.

• vastarannan valssaaja

jos reilua peliä pelattas niin kyllä YLEn kuuluis korvata että olen ostanut tellun jolla katselen ohjelmia ja sitten yhtäkkiä MÄÄRÄTÄÄN LOPETTAMAAN lähetykset etteivät ihmiset voi katsoa jos ei osta poxia. eli millä PerustEELLa voidaan tehdä kansan tv:t kelvottomiksi lähetysten vastaanottamiseen? olis kiva kuulla.
        jos olis demokraattisessa maassa järjestetty kansanäänestys niin kansa olis hyväksynyt tuloksen mutta määräilemällä et saa kuin kiukkusia kansalaisia jotka kotonaa meuhkaa perheellleen kun ei uskalla mennä sanomaan suoraan päättäjille, lapset ja puoliso kärsii jne. niin ja olis ensin valmistettu toimivat ja helppokäyttöset poksit niin olis paljon marinoita kuulunut. ei kun ensin rakennetaan verkko ja päätetään että lähetykset loppuu.
        valitusta ....itkua...hammasten kiristystä...hermoromahdus....naama punasena..niska limassa...sitä on digipoksin asennus.

• Telluslainen

Meille on tuo boxi jo hankittu. Kallis oli ja mitä iloa siitä sitten on ollut. Lisää rahaa meni, kun tavallinen tallaaja ei sitä osannut asentaa vaan piti asiantuntija kutsua paikalle. Vasta ostamisen jälkeen selvisi, että enää ei voisi nauhottaa ohjelmia eri kanavilta ajastuksella. Tiukkoja valintoja on seurannut, kun on mietitty, kumman kanavan ohjelma nauhoitetaan, kun itse lähdemme vierailulle. Ohjelmista puuttuvat tekstit toisinaan, lähetykset pätkivät ja jumiutuvat paikoilleen, kanavat eivät löydy... Ja onko kuvan laatu parantunut yhtään entisestä? Ei. Ihan samanmoinen se on nyt ja ennen. Paitsi siis ennen ei ollut boxin tuomia ongelmia.. Ja onko se kanavatarjonta niin paljon parempi nyt sitten? Olenkohan kerran katsonut dokumentin yle teemalta ja subilta olen seurannut yhtä sarjaa, jota ilmankin olisin pystynyt elämään.

Pitäisikö luopua tv:stä kokonaan? Ei, eivät ne maksut ole meidän taloutta vielä konkurssiin vieneet, vaikka aikamoista rahastusta tämä onkin. Uutiset ja sää on kätevä seurata telkusta ja mielenkiintoisia asiaohjelmiakin tulee välillä.

Me emme tämän vuoksi tv:stä luovu, mutta harmittamaan pistää. Entiseen tyyliin kun olisi selvitty ihan hyvin...

• Sharon Cohen

Meillä on jo neljä digiboxia. Jo kauan on saatu nauttia hyvätasoisesta kuvanlaadusta ja hieman runsaammasta ohjelmatarjonnasta.

Teema-kanava on ollut paras lisä, toisena YLE FST, jolla nyt kesän aikana on tullut runsaasti esim. erimaalaisia klassikkofilmejä.

Ja eräs erinomainen asia on tallennuksen erinomainen laatu.

• ilmaiseksi

Eutelsatin kanavalista:

http://www.eutelsat.com/pdf/the_home/tvlineup.pdf

Tarvitset vain tv:n, satelliittivastaanottoon kykenevän digiboksin ja satelliittiantennin, osa kanavista on jo hdtv:tä. Ai niin, se on ilmainen. Vain tekstitykset puuttuu.

Että näin :D

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      49
      6665
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      673
      2876
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      83
      1249
    4. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      96
      1238
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1225
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      61
      1123
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      89
      1120
    8. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      237
      1100
    9. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      72
      1002
    10. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      238