kissan umpinainen hiekkalaatikko

toimiiko

edessä on siis kissan hankinta,mutta onko hukkaostos jos ostan uppinaisen kissan hiekkalaatikon,siis sellaisen muovisen kopin.
Edellinen kissa kun tahtoi levitellä hiekat lattioille, ja aattelin että olis siistimpi vaihtoehto.Maksaa n. kolmekymppiä mutta epäilyttää osaako kissa sinne mennä kun sieltä ei näe ympäristöä? Onko kellään kokemuksia?

8

834

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • #Jessica#

Voitko kuvailla millainen on umpinainen vessalaatikko? Tarkoitatko katollista jossa on kulkuaukko?

• Kisu.

Meillä oli sama ongelma, kun kissa levitteli hiekat kylppärin lattialle. Sitten hommattiin tämä laatikkomalli missä on suodattimet ja kulkuovi, niin loppui tuo hiekan huiskiminen kokonaan. Hajutkaan eivät enää leviä huoneistoon kuten ennen. Kun on tuo pieni automatto laatikon edessä niin jää siihen ne muutamat murenat mitkä tassuissa kulkeutuu.

Oveen piti muutama päivä totutella ennen kun kissa oppi sen edellään auki työntämään. Laitoin aluksi kissan laatikkoon ja annoin sitten tulla pois omia aikojaan, niin siitä se tutuksi tuli.

• Liinu

Meillä on käytössä tuollainen "umpinainen" laatikko, siis sellainen missä on katto. Kulkuovikin on, mutta ajattelimme aluksi että kissa saa käyttää laatikkoa ilman ovea, kun oli niin pieni kisuli, että epäilimme saako ovea auki... No, nyttemmin tietty kissa on kasvanut mutta ovea emme ole silti laittaneet. Hiekat pysyy hyvin sisällä laatikossa ilman oveakin, ja kulkuaukon eteen olemme laittaneet pikkuisen pyyhkeen hiekkojen tassuissa kulkeutumista estämään. Suosittelen!

• teippipala

Eli jos kissaa haluaa alun totuttelussa auttaa, niin teippaa luukun auki pariksi päiväksi. Sillä tavalla tottuu käymään laatikossa, eikä heiluriluukusta ole haittaa.

• Jenxi

kissat ovat jo aika päivää sitten tottuneet ja ihastuneet katolliseen hiekkalaatikkoon siinä määrin, että jos katon ottaa pois, sinne ei voi enää mennä :D

Joillekin kissoille nuo katolliset lootat ei kuitenkaan sovi, mutta useimmille kyllä :) Jos kissa tykkää kovin korkeassa ryhdissä istua paskalla niin silloin voi tulla ongelmia mikäli katto on kovin matala.

• Meillä on 10-vuotias leikattu pyhä birma poika ja sillä oli tapana pissata reunan yli suoraan seinään, jolloin vessan seinä alkoi haiskahtaa parissa päivässä todella pahalle. Ostimme sitten katollisen hiekkalaatikon ja pisut alkoivat pysyvä hiekkalaatikkossa. Kissa tuntuu myös juuri pitävän katoksen antamasta suojasta, sillä silloin se saa tehdä tarpeensa kaikessa rauhassa ilman ihmisten katselua. Katollinen pitää hajut sisällään paremmin kuin katoton laatikko. Seinien ansiosta se myös pitää ylilentävän hiekankin laatikossa.

Mielestäni se olisi siis parempi ostos kuin avoimen hiekkalaatikon hankkiminen.

• msda

kyllä mun kisu ainakin oppi sinne menemään ainut vaan että ovea en ole ikään saanut siihen laitettua kun kisu sitä pelkäsi ja sitten pelkäsi vielä enemmän kun tassu jäi oven väliin..muuten toimii kyllä..

• Kissanomistaja

Minun kissallani on sellainen koppi. Se toimii kyllä hajun eristäjänä. Kyllä kissa oppii sinne, kunhan paikkana on rauhallinen paikka. Mulla oli ennen omaa kissaa hoitokissa jolla oli semmonen avojuttu ja hui mikä lemu joskus sieltä pölähti.
      Olen itse laittanut kopin aukon eteen maton (liukumaton) eli jos kissa vahingossa hiekkaa viskoo niin hiekat on helppo imurilla poistaa tai kääri matto ja kopista roskikseen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      57
      7310
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      739
      3577
    3. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      365
      1937
    4. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      164
      1805
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      86
      1449
    6. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      84
      1391
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      91
      1290
    8. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      262
      1251
    9. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1247
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      81
      1154
    Aihe