Molemmissa vikaa, kokemuksia

pietu-

Meillä on tilanne seuraavanlainen:

Minulla on todettu monirakkulaiset munasarjat ja tästä syystä minulle on määrätty kolmet eri lääkkeet. Terolutit ovat kierron tasaamiseen, Clomifenit ovuloinnin aikaansaamiseksi ja Diforminit itse PCO:n tueksi.

Miehelläni ensimmäisen sperma-analyysin tulos oli surullinen. Kaikenkaikkiaan 0% priimaa ja 25% hitaasti liikkuvia.

Nyt hieman pelottaa, että mitä tuleman pitää ja oliko sperma-analyysin tulos lopullinen..
--

Kysymykset kuuluukin:

Ketään samanlaisessa tilanteessa, että molemmissa vikaa?

Miten miestä on tilanteessa hoidettu ja onko hoidoista ollut sperman laadun suhteen apua? Ja mikä oli diagnoosi ja mahdollinen laadun heikkenemisen syy? Ja ovatko tulokset muuttuneet ensimmäisestä sperma-analyysista toiseen yhtään?

Olisi kiva kuulla myös tällaisessa tilanteessa lapsen saaneiden kokemuksia (mitä jouduttu käymään läpi jne.).

14

1958

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vikaa kummassakin!ICSI-hedelmöittämistavalla meillä ollut kaikenkaikkiaan 5 yritystä.3 ensimmäisessä yrityksessä käytettiin minun munasoluja.Neljännessä lahjamunasolut "pelissä" ja olimme onnekkaita ja saimme ihanan tyttären.Olemme yrittäneet kerran(oikeastaan kahdesti,kun alkioita siirrettiin kahteen otteeseen)sisarusta hänelle ja elokuussa yritys jatkuu.Nykyisin hyviä menetelmiä myös miehestä(kin)johtuvan lapsettomuuden hoitoon.Älkää vaipuko epätoivoon!Lämpimät halit teille ja voimia!!!!!!!!:):):)

• pietu-

Kiitoksia vastauksestasi.

Oliko teillä millainen lähtötilanne ongelmien suhteen? Ja annettiinko miehelle hoitoja?

• pietu- kirjoitti:

Kiitoksia vastauksestasi.

Oliko teillä millainen lähtötilanne ongelmien suhteen? Ja annettiinko miehelle hoitoja?

meidän lähtötilanne oli sellanen,että miehelläni edellisestä liitosta jo lapsi,mutta jo silloin hänellä toinen kives "poissa pelistä" loukkaantumisen takia.Minulla taas hartaista toivomuksista huolimatta edellisissä suhteissakaan ei raskautta(vain 1 keskenmeno),joten lähdimme tutkimuksiin,kun yhdessä oli 1 vuosi lasta yritetty.Miehellä huonolaatuiset siittiöt oli tutkimusten tulos.Minussa ei "päällisin puolin" vikaa.Lähdimme hoitoihin.Minulta tuli munasoluja määrällisesti ok,mutta hedelmöittyneet(mieheni siittiöt ruiskutettiin munasolujen sisään)alkiot eivät kovin hyvin jakautuneet.Kaiken historiamme perusteella lääkäri teki diagnoosin,että minun munasoluissa kuitenkin ehkä se suurempi vika.Koska laboratoriossa ne hedelmöittämiskykyiset siittiöt mieheltäni kuitenkin löydettiin ja hedelmöittymiset tapahtuivat mikroinjektiolla!Alkiot vain hitaasti sitten jakautuivat....:)

• pietu-
        mansku1 kirjoitti:

meidän lähtötilanne oli sellanen,että miehelläni edellisestä liitosta jo lapsi,mutta jo silloin hänellä toinen kives "poissa pelistä" loukkaantumisen takia.Minulla taas hartaista toivomuksista huolimatta edellisissä suhteissakaan ei raskautta(vain 1 keskenmeno),joten lähdimme tutkimuksiin,kun yhdessä oli 1 vuosi lasta yritetty.Miehellä huonolaatuiset siittiöt oli tutkimusten tulos.Minussa ei "päällisin puolin" vikaa.Lähdimme hoitoihin.Minulta tuli munasoluja määrällisesti ok,mutta hedelmöittyneet(mieheni siittiöt ruiskutettiin munasolujen sisään)alkiot eivät kovin hyvin jakautuneet.Kaiken historiamme perusteella lääkäri teki diagnoosin,että minun munasoluissa kuitenkin ehkä se suurempi vika.Koska laboratoriossa ne hedelmöittämiskykyiset siittiöt mieheltäni kuitenkin löydettiin ja hedelmöittymiset tapahtuivat mikroinjektiolla!Alkiot vain hitaasti sitten jakautuivat....:)

Täytyy toivottaa isot onnittelut yhdestä onnistumisesta :) Aina voi onnistua, vaikka kuinka turhauttavalta tuntuisikin. Teidän tapauksenne antaa toivoa. Kiitoksia.

• pietu- kirjoitti:

Täytyy toivottaa isot onnittelut yhdestä onnistumisesta :) Aina voi onnistua, vaikka kuinka turhauttavalta tuntuisikin. Teidän tapauksenne antaa toivoa. Kiitoksia.

mitä nöyrimmin!Jees;minulta elämän varrella(sekä hoitojen keskellä..)usko oman lapsen saamiseen HORJUI ja viimein oikeastaan jo ajattelin,että sitä koskaan ei minulle suoda....Mutta onneksi lähdimme nykyisen mieheni kanssa tutkimuksiin!Mitä nuorempana lähtee tutkimuksiin ja hoitoihin sitä suuremmat mahdollisuudet onnistuakin!Minun kohdalla elämä vain meni niin,että niihin tuli mentyä vasta nykyisen miehen kanssa.....Nyt olen onnellinen 40-vee pian 2-vuotiaan tytöntylleröisen äiti.Kiitos kiitos kiitos....Teille(ja kaikille!)toivon sydämeni pohjasta onnistumista myös hoidoissa!!!!!!Lämpimät voimahalit!!!!!!!:):):)

• pietu-
        mansku1 kirjoitti:

mitä nöyrimmin!Jees;minulta elämän varrella(sekä hoitojen keskellä..)usko oman lapsen saamiseen HORJUI ja viimein oikeastaan jo ajattelin,että sitä koskaan ei minulle suoda....Mutta onneksi lähdimme nykyisen mieheni kanssa tutkimuksiin!Mitä nuorempana lähtee tutkimuksiin ja hoitoihin sitä suuremmat mahdollisuudet onnistuakin!Minun kohdalla elämä vain meni niin,että niihin tuli mentyä vasta nykyisen miehen kanssa.....Nyt olen onnellinen 40-vee pian 2-vuotiaan tytöntylleröisen äiti.Kiitos kiitos kiitos....Teille(ja kaikille!)toivon sydämeni pohjasta onnistumista myös hoidoissa!!!!!!Lämpimät voimahalit!!!!!!!:):):)

Toivotaan, että tärppinkejä tulee :) Vaikka välillä horjuttaisikin ;)

• pietu- kirjoitti:

Toivotaan, että tärppinkejä tulee :) Vaikka välillä horjuttaisikin ;)

Ja me kaikki hoidoissa olevat olemme toistemme tukena!Se suinkaan ei ole vähäpätöinen asia!!!!!!!!!Lämpimät halit!!!!!!!:):):)

• Myös,.,.,.

vikaa molemmissa, miehellä huonolaatuiset siittiöt..lukuja en muista.. ja mulla myös PCO. Hoidot aloitettiin inseminaatiolla joka tehtiin 2 kertaa, ei tulosta..ja siitä siirryttiin suoraan IVF hoitoihin. Ekasta ivf:tä saatiin tuoresiiroon 2 alkiota, pakkaseen ei jäänyt yhtään, ei tulosta. Toka ivf tehtiin vuosi sitten maaliskuussa siitä tuloksena 17 munasolua ja 7 hedelmöittyi, tuoresiirrosta tulos negat. Kuukauden päästä tästä pakastealkion siirto, 2 alkiota, tulos POSITIIVINEN!! ja nyt Tammikuussa 2006 syntyi maailman ihanimmat kaksoset!! eli paljon onnea vaan yritykseenne, ja kyllä se tärppää!!!!

• oikein paljon onnea kaksosista!!!!!!:)

• pietu-

Mukava kuulla, että vaikeuksien kautta on päästy sielläkin voittoon! Antaa paljon toivoa.

Taitaa olla niin, että nuo pakastealkiot tuottavat halutun tuloksen paremmin kuin tuorealkiot.. mitä nyt tässä olen erinäisiä lapsettomuuspalstoja seurannut.

En malttaisi odottaa elokuun loppua, että tiedettäisiin mikä on miehen lopullinen "tuomio".

• -Mimmi-

Meillä tilanne tämä:

Minulla PCO ja miehellä testien perusteella huonot siittiöt. Miehellä tosin lapsi edellisestä liitosta.

Tarkoitus oli kokeilla ISCI:ää (mentiin siihen suoraan, sillä lääkäri sanoi, että muita keinoja turha yrittää), mutta PCO:ni takia kehitin liikaa munarakkuloita ja hoito piti keskeyttää.

Nyt ainoa toivomme on IVM, jossa munasolut kerätään kypsymättömistä munarakkuloista. Se tosin siirtyy talveen, sillä nyt on tarvetta henkisesti vähän levätä raskaiden kokemusten jälkeen.

• pietu-

Tuokin on näemmä hyvä ottaa huomioon.. tai ainakin varautua.

• ...mutta nyt

meillä oli suunnilleen samoin ja nyt on ulkona vaunuisa nukkumassa 6kk ikäinen poika.

kävimme hoidoissa ja mies sai erillaisia hormoneja aikansa.

jonkin aikaa yrittelimme ja sitten menimme eräälle parantajalle ja kuukausi hoidon jälkeen olin raskaana.

tämä parantaja antoi myös ohjeita miehelle, ei ole ukko kertonut, mitä, mutta ainakin se yrittämisen into kasvoi!;-))
      kun kyselen siitä joskus, niin se vaan naureskelee ja sanoo, että se on meidän miesten juttuja, ei naisille tarkoitettuja.

kannattaa kokeilla kaikkea, luonnonhoidot on kuulemma auttaneet monelle.

• pietu-

Olisi mielenkiintoista kuulla mitä hormoneja ja mihin tarkoitukseen. Kuten nämä parantajankin luona käynnit.. näistä ei kuule kovinkaan usein.

Saisiko siis tarkennusta :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      71
      2993
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      46
      2604
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2245
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2158
    5. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      1966
    6. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      32
      1732
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1546
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1497
    9. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      29
      1319
    10. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      29
      1316
    Aihe