Jätättekö koiran

valvomatta?

Nykyään kun koiria katoaa omilta pihoiltakin, uskaltaako koiran antaa olla poissa silmistään ollenkaan? Meillä koira irti omassa pihassa, mutta kun lähden jonnekin, laitan kyllä sisälle. Usein näkee koiria kauppojen ulkopuolella odottamassa yksin, itse en ikinä uskaltaisi jättää!
Miten muilla, uskaltaako koiraa nykyään jättää mihinkään?

11

799

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tersi

koiraa valvomatta minnekään. Aidatulla pihallakin haluan että on näkyvissä. Kaupan pihassa minun koira ei ole ollut kertaakaan odottamassa, koiran lenkitys ja kauppareissut ovat meillä eri asioita.

• Riva

jättää pihalle yksin kun ollaan kotona,mut jos ollaan poissa niin en.Mut syy ei ole että pelkään jonkun varastavan sen,vaan se että se tappaisi jonkun joka yrittää pihalle.Sillä on aivan yliäyräitten vartioimisvietti.Mutta nyt kun meillä on tuo Borzoi,niin sitä en uskalla jättää juuri varastamisen takia. Ja auton ovet on aina lukossa kun koirat on sisällä enkä ota niitä mukaan kauppaan jos menen ilman autoa.

• neljän suora

Nyt kun joka toinen pvä käyn hakemassa vähän täydennystä lähiliikkeestä kävellen koirien kanssa,voin huoletta jättää ne 5 min odottamaan mua jonkun asiakkaan lapsen huomaan,niitä nimittäin alueella piisaa n. 300-500 kpl ja kaikki(lähes)tunnen nimeltä.

On kiva yhdistää 2 kivaa asiaa,lenkkeily koirien kanssa,sekä lapsille luottamuksen osoitus ja pienimuotoinen palkitseminen(lue:tikkarit).

Nyt puhun kääpiökoirista,joita omat mukulat myös vievät ja tuovat ja joutuvat myös kauppareissuille mukaan ilman palkkaa,mutta saavatkin siitä hyvästä viikkorahaa,eivätkä koskaan saa mennä kauppaan koirien kanssa ilman mua.

• hyvä systeemi!

Isommassa kaupungissa ei vaan toimi, mutta tosi kätevälle kuulostaa siellä teilläpäin!

• neljän suora
        hyvä systeemi! kirjoitti:

Isommassa kaupungissa ei vaan toimi, mutta tosi kätevälle kuulostaa siellä teilläpäin!

Asumme Helsingissä taajama-alueella ja voin suositella muillekin asuinpaikasta riippumatta.

• vanupallo

en kyllä uskalla jättää yksin minneen kaupan eteen tms. Monta kertaa olen nähnyt kun umpikännissä ja aineissa olevat menee "silittämään" ovella olevaa koiraa! Eilen illalla huomasin että (tupakat loppu ja) ulos pikkuisen kanssa oltiin menossa, niin ärrän kautta käytiin ja kysyin ovella että saadaanko tulla koiran kanssa hakemaan. myyjä heltyi ja saatiin tupakkaa ja kielsi poistumasta ennen kuin oli saanut silittää neitiä :) helppoa vielä kun on sylipentuna mut...

• eppu

kerrostalossa joten omaa pihaa ei ole. Kauppareissut hoidan ilman koiria, joten ei jää varkaalle mahdollisuutta koiriani vohkia. :)

• kaukkaripentu

pentu on pihalla "valvomatta".mutta piha on aidattu ja on vielä narussakin.myös aikuiset on irti pihalla.mutta silmäilen ikkunasta silti että pysyvät siinä ja kaikki on ok.haen tarvittaessa sisälle.kaupan edessä ainoastaan silloin kun tiedän käyväni ihan pikapika ostoksilla mm tupakka askin hakemassa.muuten en ota mukaan.

• koirarakas(=

Jep, koirat pihalla, irti, kaksin työpäivän ajan; 8 h. Eivätkä lähde minnekään. Jos sinne joku eksyy, niin pihaan ei varmasti uskalla. Sen verran vahtiviettinen tuo meidän vanhus. Koirat odottavat tien päässä, eivätkä hievahdakkaan ennenkuin joku meistä tulee kotiin. Uskaltaahan jotkut jättää lapsensakin vaunuihin kaupan eteen, niin miksei sitten koiraakin. Säikky saa olla, mutta ei nyt aivan vainoharhainen...

• fanja84

hetkeksi koska voin olla varma että sitä ei vieraaseen autoon ilman nukutusta revitä. Puree varmasti.

• Juu,kyllä uskallan jättää hetkeksi pois silmistä koiruudet. Esim; kaupassa tulee paljon käytyä koirien kanssa,niin olen jättänyt pihalle odottamaan. Nuorempi koira on ihan pentu,niin sitä en kyllä jätä ilman että vanhempi koira on mukana. Vanhempi koira ei oikein vieraista ihmisistä pidä,niin luotan että koira pysyy hetken siinä kun kaupassa käyn ja samalla pentukin on isomman vartioinnissa.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      57
      7360
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      739
      3634
    3. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      374
      2019
    4. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      165
      1826
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      86
      1489
    6. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      84
      1401
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      91
      1300
    8. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1267
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      262
      1251
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      81
      1164
    Aihe