sopisiko rottweiler perheen ensimmäiseksi koiraksi (lapset 8v, 11v ja 14)? entäpä kumpi "olisi parempi" narttu vai uros? ja miksi juuri rottweiler olisi hyvä (jos olisi)? millaisessa ympäristössä rotikka viihtyy parhaiten? onko kellään ollut mitään suurempia ongelmia tämän koiran kanssa? olen kovasti tykästynyt juuri tähän rotuun ja kaikkien lukemani perusteella se vaikuttaisi sopivalta.
kysymyksiä
6
474
Vastaukset
Joillekin sopii ensimmäiseksi koiraksi ja joillekin ei edes kymmeneksi koiraksi.
Hyvä lapsiperheen koira,lapsista pitää.
Ensimmäiseksi rotikaksi suositellaan narttua,helpompi tapaus.
Rotikka on hyvä harrastuskoira. Oma koira ainakin alkaa tuhoamaan paikkoja,jos ei saa riittävästi aivotyöskennellä. Itse en oman koiran kanssa harrasta mitään,mutta itse keksin koiralle aivotoimintaa ja muuta puuhaa.
Ympäristöstä sanon,että rotikka on niin maalais- kun kaupungikoirakin.
Kun koiruus oli murkkuiässä niin yhdesti otettiin ihan tosissaan yhteen että kumpi se pomo talossa on. Mutta,rotikka kyllä on valpas,ja pienistäkin asioista yrittää ottaa pomon paikan itselleen.
Tässäpä jotain rotikasta..- koiruudesta
Eli Rotikkahan on mitä mahtavin lapsiperheen koira oikeissa käsissä. Rotikan hermorakenne on todella hyvä eikä se turhista hermostu. Täytyy vain muistaa, että koira on koira, ei lapsien lelu. Koirat ovat aina arvaamattomia, vaikka olisivat yleensä kilttejä kuin mitkä. Varmasti monilla on ollut juuri rotikan kanssa suuria ongelmia, tosin myös varmaan kaikkien muiden rotujen kanssa ihan yhtä lailla. Rotikka vain tarvitsee kunnon peruskoulutuksenn ja selvät säännöt kasvaakseen kunnon koirakansalaiseksi! Jos päädytte kyseiseen rotuun, niin onnittelen hyvästä valinnasta ja toivon että kaikki menee hyvin!
- no niin
Ja muistetaan taas, että se rottweiler ei kuitenkaan ole joka ihmisen elukka kuten tossa yhdessä viestissä mainittiin.
Tämän vuosituhannen alun aika tiivisti rotua seurannenna väitän päinvastaista kuin edellinen kirjoittaja.
Eli, rottweilerin hermorakenne on mennyt heikompaan suuntaan. Aika moni 90-luvulla pk-lajeissa rottweilerin kanssa kisannut on siirtynyt toiseen rotuun. Koulutuskentillä näkee nykyään yllättävän paljon heikkohermoisia, pelkääviä ja ennenkaikkea arvaamattomia rotkuja. Sellainen "tykki" osaamattomissa käsissä... Ei hyvä.
Jos kuitenkin joku teistä lukijoista päätyy tähän rotuun, suosittelen suuresti tutustumaan pentulistaan, rotuun ja ennenkaikkea menemään käymään koulutuskentällä (mielellään jo ennen pennun varaamista). Kyselkää, miettikää ja pohtikaa.
SRY:llä on useita alaosastoja joiden yhteystiedot löytyvät www.rottweiler.fi sivuilta.
Eihän tehdä enää yhtään allergian takia vuotisena muuttavaa rottweileria, eihän? - rotikan ja lapsen omistaja
meidän rotikka uros tuli meille 7 viikkoisena.Aapon ollessa 2v meille syntyi pikkuinen tyttö.kotiin päästessämme ja tullessamme laitoimme vauvan eteiseen kantokopassa ja annoimme Aapon tutustua rauhassa uuteen tulokkaaseen.itse menimme hiukan etäämmälle ja tarkastelimme koiran reaktiota ja suhtautumista.siitä lähtien koira on suojellut tyttöä kuin omaa lastaan ja nykyään ovat kuin paita ja peppu.tyttö nyt 3v ja parhaita kavereita ovat.kannattaa siis totuttaa jo heti ovella ja antaa koiran ja vaavin tutustua.voitte mennä vaikka pienen välimatkan päähän tarkkailemaan asiaa,mutta kannattaa olla varullaan,sillä kaikki koirat eivät suhtaudu vauvaan yhtä hyvin.emme kyllä itse ole tuollaista kokeneet,mutta onnea ja toivottavasti minusta oli ees hiukan apua
- vastasin vahingossa väärään...
rotikan ja lapsen omistaja kirjoitti:
meidän rotikka uros tuli meille 7 viikkoisena.Aapon ollessa 2v meille syntyi pikkuinen tyttö.kotiin päästessämme ja tullessamme laitoimme vauvan eteiseen kantokopassa ja annoimme Aapon tutustua rauhassa uuteen tulokkaaseen.itse menimme hiukan etäämmälle ja tarkastelimme koiran reaktiota ja suhtautumista.siitä lähtien koira on suojellut tyttöä kuin omaa lastaan ja nykyään ovat kuin paita ja peppu.tyttö nyt 3v ja parhaita kavereita ovat.kannattaa siis totuttaa jo heti ovella ja antaa koiran ja vaavin tutustua.voitte mennä vaikka pienen välimatkan päähän tarkkailemaan asiaa,mutta kannattaa olla varullaan,sillä kaikki koirat eivät suhtaudu vauvaan yhtä hyvin.emme kyllä itse ole tuollaista kokeneet,mutta onnea ja toivottavasti minusta oli ees hiukan apua
tv:vauvasta ja koirasta kirjoittaja
- utelias
kiitos vastauksista :) niistä oli kyllä hyötyä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih577360Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7393634Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.3742019Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1651826- 861489
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841401- 911300
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631267Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2621251- 811164