Staffien terveys...?

Steeghu

Onko staffeilla paljon sairauksia? Olen kuullut että iho-ongelmat ovat tällä rodulla yleisiä. Pitääkö paikkansa?

Voiskohan joku fiksu valaista että miksi C-lonkkaista urosta käytetään jalostuksessa? Eikös se ole aika huono? Vai onko staffukoilla joku "juttu" että eivät haittaa..?

Kiitoksia jos joku viitsii minulle vastata :)

10

2549

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Meidän steffi vanhus täytti tänä kesänä 13v.
      Ja on ollut koko elämänsä terve......

• että millään

rodulla on mitään "juttua", jonka vuoksi sairaslonkkaisia koiria käytetään jalostukseen. En tunne staffeja, mutta yleensä sairaan koiran jalostukseen käyttöä perustellaan esimerkiksi sillä että jalostusmateriaalia on liian vähän tai kyseinen yksilö on muuten niin huippu että sitä kannattaa käyttää jalostukseen. Jokainen kasvattaja varmaan voi myös kertoa oman perustelunsa.

• ihania

Olen itse miettinyt samaa.Itse löysin netistä kiinnostavan staffin mutta sen emolla on D-lonkat!!?eli ei kiitos,ihmetteln suuresti että miten se on mahdollista että sellaiselle teetetään pentuja.Olen itse ajatellut hake Englannista pennun.

• Steeghu
        ihania kirjoitti:

Olen itse miettinyt samaa.Itse löysin netistä kiinnostavan staffin mutta sen emolla on D-lonkat!!?eli ei kiitos,ihmetteln suuresti että miten se on mahdollista että sellaiselle teetetään pentuja.Olen itse ajatellut hake Englannista pennun.

Oli staffien pentuvälityksessä pentue jossa isä D-lonkkainen ja oli itsekin ihan äimän käkenä kuinka tuommoista saa käyttää jalostukseen. Onhan mahdollista tietysti että joku "onnettomuus" tms. on vaikuttanut noihin lonkkiin?

• staffordshire
        ihania kirjoitti:

Noi lonkka-asiat ei ole niin helppoja ymmärtää kuin tavan tallaaja luulee. Lonkat ei suoraan periydy vanhemmilta. Meillä on D-lonkkaisesta nartusta A/B-lonkkainen jälkeläinen. Staffilla ei ole kummallista että C ja D-lonkkaisia käytetään. Harvoin ne on lonkat mitkä staffin lihasten alta alkaa vaivaamaan. Ennemminkin olisin huolissani vanhempien luonteista ja esimerkiksi polvista ja kyynäristä, mitä lonkista. Nykyään näkee selvästi agressiivisia staffeja käytettävän jalostukseen ja se on paljon pahempaa kuin C tai D-lonkat.

• terve staffi?
        ihania kirjoitti:

Jos englannista kuvittelet saavasi terveen staffin ilman pitkäaikaisia suhteita siihen suuntaan, niin sinulla täytyy olla hyvä tuuri. Englannissa suurin osa myytävistä staffeista on joko sekarotuisia tai vanhemmista joita ei ole tutkittu silmiä, perinnöllisiä tauteja, lonkkia yms.

• staffin ja amstaffin sekotus

koirilla on immunooginen ikkuna aina noin 8kk asti. Eli mikäli koiralla on jokin selkeä ruoka-aine allergia, on se yleensä allergisoitunut jollekin ruoka-aineelle, jota se on saanut 6-8 ensimmäisen elinkuukautensa aikana.

Eli 8kk asti kannattaa syöttää koiralle samaa ruoka merkkiä. Myös makupaloina. myös muoviastioista voi koira saada väriaineista allergian. Mielestäni myös koirien ruuan vaihtaminen on muutenkin turhaa. Se rasittaa koiran ruuansulatuselimistöä.

täysravintoa/kuivamuonaa käytettäessä EI SAA ANTAA LISÄVITAMIINEJA

• hyvä hyvä

kiitos tiedosta=) Tämä tuli tarpeeseen..

• Kalkkia on ehdottomasti annettava pennulle vuoden ikään asti.

• STAFFISTI
        HelluH kirjoitti:

Kalkkia on ehdottomasti annettava pennulle vuoden ikään asti.

Ruokinnassa, niinkuin pennun muussakin hoidossa, kannattaa tukeutua kasvattajalta saatuihin ohjeisiin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      56
      7207
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      719
      3370
    3. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      148
      1650
    4. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      278
      1530
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1355
    6. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      84
      1351
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      91
      1240
    8. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1217
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      233
      1173
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      81
      1134
    Aihe