Toivottavasti tätä ei heitetä kaffeepalstalle,mutta ihan mielenkiinnosta;kumpaa juot ja paljonko kuluu päivässä ?? olen itse kahvi-ihminen ja sitä kuluu...paljon;O)
Huuhaa ; kahvia vai teetä??
65
1686
Vastaukset
- toinennimetön
viis kuppii kahvii.... tee on yäk juttu...=:0))))
- Ajankulu
Joskus jos flunssaoireita juon sitruunateetä hunajalla höystettynä, ja siihempäs se flunssa sit jääkin.
- aliisa
minkälaisia on ne valmiit teejuomat;sitruunatee ,persikkatee tai mitä niitä nyt onkaan??? enpä oo uskaltanut maistaa ;O)
- Ajankulu
aliisa kirjoitti:
minkälaisia on ne valmiit teejuomat;sitruunatee ,persikkatee tai mitä niitä nyt onkaan??? enpä oo uskaltanut maistaa ;O)
sen sitruunateen valmiissa muodossa, purkissa, muovinen 400g, helposti liukeneva raemainen, tää viimenen ostettu Lidlistä. Maistuu aidosti sitruunalle, ja voimakkuuden saa halumakseen kun laittaa rakeita maun mukaan. Mä en ole muita teelaatuja sit kokeillu, et toiset kertokoon sen osan.
Tässä on C-vitamiinia mukana (kaiketi, kun etiketis niin lukee) ja hunaja lisää sen tehoa. - Antero..
aliisa kirjoitti:
Taisi olla jotain jääteetä valmiina, mitä kerran maistoin kylmänä juomana. Meneehän se, jos on tottunut juomaan teensä kylmänä. Se jauheena veteen sekoitettava sitruunatee on ihan ok kun laittaa muutaman lusikallisen. Persikkatee lehtinä on hyvää hunajan kanssa perinteisenä, mutta valmista juomaa en ole maistanut. Voipi olla siinä kuitenkin liikaa sokeria sellaiselle joka on tottunut juomaan teensä ilman makeutusaineita.
- Ajankulu
Antero.. kirjoitti:
Taisi olla jotain jääteetä valmiina, mitä kerran maistoin kylmänä juomana. Meneehän se, jos on tottunut juomaan teensä kylmänä. Se jauheena veteen sekoitettava sitruunatee on ihan ok kun laittaa muutaman lusikallisen. Persikkatee lehtinä on hyvää hunajan kanssa perinteisenä, mutta valmista juomaa en ole maistanut. Voipi olla siinä kuitenkin liikaa sokeria sellaiselle joka on tottunut juomaan teensä ilman makeutusaineita.
miu mau mukkaan siinä sitruunateessä ole liikaa sokeria, vaikka en muuten käytä mitään makeutusaineita saatikka sokeria, oma valinta ei sairaus.
- Antero..
Kyllä se tuonne teen puolelle kallistuu normaalin päivärytmin puitteissa. Noin puolitoista litraa menee päivän mittaan. Näin lomalla saattaa tosin mennä enemmän muita juomia, mutta eikös se nyt ole aivan normaalia..
- Sohvi
minäkin juon, joskus harvoin teetä. Kahvia juon noin 3-4 mukillista päivässä eli siis en kovin paljon..iltasin en juo koskaan kun menee yöunet mutta aamulla täytyy saada kahvia, muuten en herää..:)
- aliisa
en voi illalla juoda lainkaan kahvia,jos aion nukkua yöllä...kadehdin ihmisiä,jotka vielä ennen nukkumaan menoakin kahvittelevat,mutta nukkuvat silti ...
kahvia ja kahvia litroittain.......no ei niin paljon...mutta paljon...
- Minä juon..
Kohvia (koff) joka aamu pari putelia.
Aurinko hymyilee vasten kasvoja...Eukko ei hymyile, joten elämä tasapainossa..
Iloinen aamu-uutinen: Kellarissa on kylmää kohvia, vaikka en muista sitä hakeneeni..
Hilirimpsis, loma jatkukoon..Heee!! - aliisa
oletko kahvissa merkkiuskollinen ?? vai kelpaako kahvi kuin kahvi??
- Ajankulu
aliisa kirjoitti:
Siinä on kyllä se jokin, siinä kahvin valinnassa. Tästä on jo varmaan pari vuotta aikaa, kun ostin jostain kaupasta First Price kahvia ja sitäpäs olen sen jälkeen juonu. Sitä myi ainakin Spar kaupat, mut nyt kun niitä ei ole, sitä myydään Ekamarketissa. Kaiketi vain suodatinjauhatus, ja hinta 0,99€ puol kiloo. Eipäs ole vielä kukaan arvannu mun vieraista et mitä kahvia juovat, kehuvat vain et kylläpäs sulla on aina hyvää kahvia.
- aliisa
Ajankulu kirjoitti:
Siinä on kyllä se jokin, siinä kahvin valinnassa. Tästä on jo varmaan pari vuotta aikaa, kun ostin jostain kaupasta First Price kahvia ja sitäpäs olen sen jälkeen juonu. Sitä myi ainakin Spar kaupat, mut nyt kun niitä ei ole, sitä myydään Ekamarketissa. Kaiketi vain suodatinjauhatus, ja hinta 0,99€ puol kiloo. Eipäs ole vielä kukaan arvannu mun vieraista et mitä kahvia juovat, kehuvat vain et kylläpäs sulla on aina hyvää kahvia.
ostaisin itsekin,muttei täällä lähellä oo enää sitä kauppaa,kun myi sitä...yks järkyttävimpiä makuelämyksiäni oli prismassa myytävä "hyvä ostos" kahvi...sehän haisi hirveelle kun paketin avas ja se oli kuin multaa....ja kahvin maku oli siitä valovuosien päässä...no niin,tiedän,tiedän,se on jonkun lempikahvi :))) mutta makuasioistahan SAA kiistellä ;O))
aliisa kirjoitti:
juon ja joskus jotakin muuta ,mutta juhlamokka on lemppari kahvini...
- outzak
amaryllie1 kirjoitti:
juon ja joskus jotakin muuta ,mutta juhlamokka on lemppari kahvini...
merkkiuskollinen..:) Piti ihan käydä keittiössä vilkaisemassa, mitä kahvia tuli nyt juotua. Juhlamokkaa se näytti olevan täälläkin!! Ja hyvää oli!!:)
outzak kirjoitti:
merkkiuskollinen..:) Piti ihan käydä keittiössä vilkaisemassa, mitä kahvia tuli nyt juotua. Juhlamokkaa se näytti olevan täälläkin!! Ja hyvää oli!!:)
vaan olekkin....joskus on pakon edessä juotava kotosalla jotakin muuta kahvia...mutta juhlis on hyvää
- outzak
amaryllie1 kirjoitti:
vaan olekkin....joskus on pakon edessä juotava kotosalla jotakin muuta kahvia...mutta juhlis on hyvää
valittamista maussa!! Vaikka mä kyllä juon kahvin niin runsaalla maidolla, et se on melkein sama, mikä kahvi siihen värin antaa..:) No, pikakahvi on pahaa, vaikka laittais miten paljon maitoa!!
outzak kirjoitti:
valittamista maussa!! Vaikka mä kyllä juon kahvin niin runsaalla maidolla, et se on melkein sama, mikä kahvi siihen värin antaa..:) No, pikakahvi on pahaa, vaikka laittais miten paljon maitoa!!
puhut...ei pikakahvia voi edes sanoa kahviksi...laitan minäkin kahviini maitoa, mutta juon kyllä mustanakin jos ei maitoa ole tyrkyllä....
- outzak
amaryllie1 kirjoitti:
puhut...ei pikakahvia voi edes sanoa kahviksi...laitan minäkin kahviini maitoa, mutta juon kyllä mustanakin jos ei maitoa ole tyrkyllä....
keittää kahvia, jossa suurinpiirtein seisoo.. Eikä niillä ole koskaan maitoa.. Pitää aina laittaa sokeria sekaan, et pystyy kupillisen jotenkin nielemään.. Ja kieltäytyä kohteliaasti toisesta kupista, vatsakrampit kun eivät ole kovin kivoja..:)
- outzak
outzak kirjoitti:
keittää kahvia, jossa suurinpiirtein seisoo.. Eikä niillä ole koskaan maitoa.. Pitää aina laittaa sokeria sekaan, et pystyy kupillisen jotenkin nielemään.. Ja kieltäytyä kohteliaasti toisesta kupista, vatsakrampit kun eivät ole kovin kivoja..:)
unohtuipa sopiva sana välistä.. Siis LUSIKKA seisoo siinä kahvissa!!:-)))
outzak kirjoitti:
minun eräs tuttuni taas keittää niin kamalan laihaa kahvia että näkyy kupin pohja...se on se toinen ääripää!!!!
pitää olla siltä väliltä....outzak kirjoitti:
unohtuipa sopiva sana välistä.. Siis LUSIKKA seisoo siinä kahvissa!!:-)))
sen lusikan rivien välistä...mutta kieltämättä nauratti......pakko mennä....
- outzak
amaryllie1 kirjoitti:
minun eräs tuttuni taas keittää niin kamalan laihaa kahvia että näkyy kupin pohja...se on se toinen ääripää!!!!
pitää olla siltä väliltä....se sun tuttu mun isosisko..? Se keittää kans tiskiveden näköistä kahvia..:) Mulle semmonen sopiva suhde (kahvissa:)) on yks normaalimitallinen kupillista kohti. Jos keittimessä on isommat ja pienemmät mitat, ni niitten isompien mukaan.
- sweet_lemon
kaikki kelpaa, kunhan juomaseura on mukavaa :)
- outzak
Muuten en herää ollenkaan.. Kaks isoa mukia täytyy saada aamuisin. Kuulun niihin ihmisiin, jotka voivat juoda kahvia vaikka nukkumaan käydessään, mut en kuitenkaan tee niin.. Uneen saantiin se ei vaikuta, mutta kun joutuu sit juoksemaan vessassa..:)
- aliisa
mulla on sellanen puolen litran kahvimuki,se riittää aamutuimaan just sopivasti ;))
- outzak
aliisa kirjoitti:
mulla on sellanen puolen litran kahvimuki,se riittää aamutuimaan just sopivasti ;))
on varmaan puolet pienempi.. Vai oliskohan toi joku kolmen desin vetoinen. Toinen muki menossa.. "herää"... Mitä!! Joko mä oon täällä??
- Dj Pervo
Saa juoda paukkuja...
http://de.fishki.net/picsp/devushki_klubyatsya_02.jpg - kipparinoma
mustana ilman sokeria ja sitä menee monta mukillista...;o)))))
Niin ja kaunista huomenta Sinulle ja ihan kaikille...:o))))))))- animattiN
ja ilman sokeria? en saisi alas kuin muutaman suullisen, kyllä sokeria pitää olla ees vähäsen. :) niin ja huomenta sinullekkin. Ja muillekkin. :))
- Lonely_Wolf
en juo kuin pakkotilanteessa :)). Huomenet sinne Kipparinomalle. Aurinkoa riittää ja partsilla näkee pääskyset lennossa, hyvin päivä alkaa..
- kipparinoma
Lonely_Wolf kirjoitti:
en juo kuin pakkotilanteessa :)). Huomenet sinne Kipparinomalle. Aurinkoa riittää ja partsilla näkee pääskyset lennossa, hyvin päivä alkaa..
ei muuta...hei vain...Tänään ei edes kaunis mieli..
- Danskuu
ennen kulu parikin pannuu päivää kohti, nyt raskauden myötä saanu kuuteen-kahdeksaan kuppiin pudotettua, että kuluupi :))
Yrttiteetä oikein iso mukillinen iltaisin. Tekee hyvää :))
Mut kaakaota juon erkkinä, eli vielkii enempi mitä ennen ja siihenki tarvii chilii tunkee, mutta sitä ei kysyttykään
Että sekajuoja :DD - animattiN
kiitos. Juon yhden ison mukillisen päivässä tai siis aamulla, ennen join varmaan pannullisen päivän mittaan.
- Alien-8
ainakin 6 mukia päivässä.Siis kotona.Sen lisäksi tulee kylässä ja työpaikalla juodut kahveet.
Kummallista,ettei kukaan ole yrittänytkään edes tarjota teetä.. - yksitypy evk
juon ja vain n. 3 mottia päivässä. Ei tarkoita halkomottia, vaan oululaisittain motti on myös muki :=)))
- Alien-8
tietävät,että sinä olet niitä Rooibos-ihmisiä;))
- Lonely_Wolf
kahvia. Kolmas kuppi menossa 'aamukahvetta'. Nyt vasta silmät alkavat aukeamaan. Armeijassa tuli kärsittyä kahvipulaa, liekö nykypäivinä eri malli.
Minulle se toimi ainakin hyvänä teen vieroittajana. Ilman kahvia ei saa kuin päänsäryn (useasti kokenut). Kahvi nautitaan maidolla höystettynä, sokeri jäi töissä itsestään poies.- outzak
Vastaan tännekkin, kun mä niin tykkään kirjoittaa kerroksittain..:-)) Mä oon juonut kahvini aina pelkällä (rasvattomalla) maidolla höystettynä.. Ja sitä on tullut lipitettyä alta kouluikäisestä. Siksköhän mulla on näin tumma tukka..:)
- Lonely_Wolf
outzak kirjoitti:
Vastaan tännekkin, kun mä niin tykkään kirjoittaa kerroksittain..:-)) Mä oon juonut kahvini aina pelkällä (rasvattomalla) maidolla höystettynä.. Ja sitä on tullut lipitettyä alta kouluikäisestä. Siksköhän mulla on näin tumma tukka..:)
huuhaan jutut :)). Mä pidän myös maidon maitona, enkä sorru noihin tiskivesiin ;)). Mahdollisimman rasvaista.. tullee oikeen hyvä maku. Noh tapansa kullakin ;).
Olisiko niin, että kahvi tummentaa karvoitusta ? Viisvuotiaasta olen sitä juonut ja.. peili valehtelee karvani tummiksi ;)). Hmmm.. hyvä pointti :)). - outzak
Lonely_Wolf kirjoitti:
huuhaan jutut :)). Mä pidän myös maidon maitona, enkä sorru noihin tiskivesiin ;)). Mahdollisimman rasvaista.. tullee oikeen hyvä maku. Noh tapansa kullakin ;).
Olisiko niin, että kahvi tummentaa karvoitusta ? Viisvuotiaasta olen sitä juonut ja.. peili valehtelee karvani tummiksi ;)). Hmmm.. hyvä pointti :)).on paljon enemmän jännitystä!! Aina pitää vähän etsiä, ennenku löytää.. Mun suu on tottunut rasvattomaan maitoon ja kerma tai täysmaito kahvissa on mun suulle järkytys!!:) Tosin olin nuorena karjatilalla töissä pari viikkoa, siellä kun suu tottui ihan tuoreeseen maitoon, ni rasvaton maistui sit tosiaan tiskivedeltä!!:-))
Kyl se kahvi tummentaa!! Ainakin mulla on toiminut hyvin!!:) - Lonely_Wolf
outzak kirjoitti:
on paljon enemmän jännitystä!! Aina pitää vähän etsiä, ennenku löytää.. Mun suu on tottunut rasvattomaan maitoon ja kerma tai täysmaito kahvissa on mun suulle järkytys!!:) Tosin olin nuorena karjatilalla töissä pari viikkoa, siellä kun suu tottui ihan tuoreeseen maitoon, ni rasvaton maistui sit tosiaan tiskivedeltä!!:-))
Kyl se kahvi tummentaa!! Ainakin mulla on toiminut hyvin!!:)ja kolkuttavalle avataan :)) Näin se vanha viisaus menee. Lupasin itselle kokonaista 10 minuuttia koneaikaa, sitten on arkiaskareiden vuoro.
Ja se hmm parturiaikakin (jostakin tuli mieleen) lähestyy uhkaavasti..
Minä sain kerran antibioottikuurilla altistuman maitoon. Kesti kuukausi totutella uudelleen tuohon jaloon juomaan. Käsittelemätöntä ammunmaitoa en kestä vieläkään. - outzak
Lonely_Wolf kirjoitti:
ja kolkuttavalle avataan :)) Näin se vanha viisaus menee. Lupasin itselle kokonaista 10 minuuttia koneaikaa, sitten on arkiaskareiden vuoro.
Ja se hmm parturiaikakin (jostakin tuli mieleen) lähestyy uhkaavasti..
Minä sain kerran antibioottikuurilla altistuman maitoon. Kesti kuukausi totutella uudelleen tuohon jaloon juomaan. Käsittelemätöntä ammunmaitoa en kestä vieläkään.vaikka ihan koko päivä.. Pitää vaan ehkä välillä hoidella kodin pikku askareita..:) Otatkos permanentin tummiin karvoihisi...? Siis hiuksiin..:-)))
- Lonely_Wolf
outzak kirjoitti:
vaikka ihan koko päivä.. Pitää vaan ehkä välillä hoidella kodin pikku askareita..:) Otatkos permanentin tummiin karvoihisi...? Siis hiuksiin..:-)))
ihan sellaisen ns. jenkkitukan. Muunlainen ei minulle kelpaa. Hyvä tukea välillä kyseistä ammattikuntaa, viimeeksi kävin parturissa vuonna.. hmm.. 1997.
Mietippäs miten pitkät hiukset minulla nyt on, saat päivän aikaa ;)). Ja nyt mun on lopeteltava tältä erää.. etsi toivotteluni muualta ;)). - outzak
Lonely_Wolf kirjoitti:
ihan sellaisen ns. jenkkitukan. Muunlainen ei minulle kelpaa. Hyvä tukea välillä kyseistä ammattikuntaa, viimeeksi kävin parturissa vuonna.. hmm.. 1997.
Mietippäs miten pitkät hiukset minulla nyt on, saat päivän aikaa ;)). Ja nyt mun on lopeteltava tältä erää.. etsi toivotteluni muualta ;)).Ja kerron päätelmäni kun palaat!:) Hauskaa parturia!!;) Nyt hyökkään taas etsimään..:-)))
- Dj Pervo
Tuoppi sinne tai tänne....
http://koti.phnet.fi/honari/soerkkt.JPG - blondi-72hki
olen täysin kahvikissa!
- sola"
Mieluiten juon mahdollisimman tummapaahtoista ja vahvaa kahvia ilman maitoja ja makeutteita. Espressokin on mieleen :)
Aamulla menee kaksi isoa motillista, ennenkuin saan aivot toimimaan...päivällä vielä muutama kupillinen, mutta iltaa kohden täytyy vähän höllätä juomista, kun käyn muuten ihan kierroksilla koko yönkin... ;)
Talvella tulee teetäkin nautittua. Varsinkin hiihtolenkiltä tultua on kunnon haudutettu tee mieleen.
Yrttejäkin sotken sekaan flunssan tai muun pöpön oireillessa.- aliisa
voisi päätellä että huuhaan väki kahvikansaa :)))
- sola"
aliisa kirjoitti:
voisi päätellä että huuhaan väki kahvikansaa :)))
suomalaisethan juo kahvia vissiin hyvinkin paljon verrattuna muihin kansoihin. Ettei olis ihan kärkijoukoissa tilastollisesti?
- outzak
sola" kirjoitti:
suomalaisethan juo kahvia vissiin hyvinkin paljon verrattuna muihin kansoihin. Ettei olis ihan kärkijoukoissa tilastollisesti?
suomessa juodaan eniten kahvia maailmassa!! Voi olla että muistan väärinkin.. Pää kun on kuin pärekoppa..:-)))
- aliisa
sola" kirjoitti:
mäkin olen kuullut,ja kyllä varmaan paikkansa pitääkin...
- nylkkäri
ennen paljon nykyään sekoitan sokerin pelkkään kermaan ja jätän kahvin pois.
- aliisa
kuulostaa aika erikoiselta juomalta ;O)))
- nylkkäri
aliisa kirjoitti:
kuulostaa aika erikoiselta juomalta ;O)))
ei suurempaa nautintoa kuin aamun hiljainen hetki
kupissa vahvaa kahvia eikä sokeria,maitoa tai kermaa. - aliisa
nylkkäri kirjoitti:
ei suurempaa nautintoa kuin aamun hiljainen hetki
kupissa vahvaa kahvia eikä sokeria,maitoa tai kermaa.kuuluuko tuohon nautintoon vielä aamun lehti,mikä sitten siellä päin ilmestyykään...mulla täytyy ehdottomasti olla se aamukahvini kanssa,ja jos sattuu,ettei lehti sinä päivänä ilmestyisikään,niin ei muuta kuin eilinen ;)))
- nylkkäri
aliisa kirjoitti:
kuuluuko tuohon nautintoon vielä aamun lehti,mikä sitten siellä päin ilmestyykään...mulla täytyy ehdottomasti olla se aamukahvini kanssa,ja jos sattuu,ettei lehti sinä päivänä ilmestyisikään,niin ei muuta kuin eilinen ;)))
tänne korpeen tuodaan aikamerkki maitoautolla
ja jumalakin käy joka toinen torstai
- Piuske*
Kahvia vaihtelevasti pannusta kahteen päivässä. Liikaa kyllä, mutta on niin himpuran hyvää.
- SohviN
saaha iltapäiväkahvit, pullaa en huoli kun olen laihiksella..:)
- roirohkea
ketkä kaksi henkilöä mainostivat kyseistä kahvimerkkiä näin:"Kahvia vahvaa ja rikasta,sitä saat Costa Ricasta".Ihan hirveetä kahvia muuten.
- aliisa
olisiko roi kiltti ja auttais vähän muistelussa ;O))))
- roirohkea
aliisa kirjoitti:
olisiko roi kiltti ja auttais vähän muistelussa ;O))))
koko illan oon yrittänyt tänne ,enkä oo päässy, missä oli vika?
- aliisa
roirohkea kirjoitti:
koko illan oon yrittänyt tänne ,enkä oo päässy, missä oli vika?
ei tänne kukaan päässyt :) ikävääää...... sulle on viesti myös tuolla alempana :)
Kyllä kahavi teen voittaa, tee on kyllä terveellistä ja kaikkea mutta se jotenkin tuntuu litkumaiselta.
Ketjusta on poistettu 17 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
4 kuoli kolarissa
Kenen vastuulla tienhoito? Sohjoa ja vettä tie täynnä. Oliko säästetty tienhoidossa? Järkyttävä onnettomuus.1817614Suomea odottaa karu kohtalo
Mitäs menitte uhkailemaan ja leikkimään kovaa. Ei mitään mahdollisuuksia Venäjää vastaan.2661854- 681299
- 721223
Nainen, moraali on koetuksella sun kanssa
Koen nyt olevani rappiolla ja kyllä, omaa syytäni ja itsekontrollin puutetta, mutta olethan kyllä puoleensavetävä, ettei641197- 571188
Bachelor-Joonas tapasi Monican isän - "Appiukko" antoi koulutusta vävypojalle - Katso kuvat tästä!
Joonas ja Monica ovat pitäneet yhtä Bachelor Suomi -kuvausten jälkeen. Tämä todistaa, että tosi-tv:ssä voi syntyä rakkau71124Tosiaankin, jos julkaisette täällä henkilötietoja
Minkäänlaisia, se on poliisiasia. VPN, proxy- tai julkinen yhteys ei salaa mitään. Poliisi pystyy jäljittämään ja saamaa931112Gallup: Mitä mieltä olet uudesta Putous-kaudesta: hyvä, keskinkertainen, huono?
Putous on saanut kuraa niskaan mm. kaksimielisistä jutuista. Ohjelma on lasten suosikki ja lapset toistelevat hokemia ti511095- 361046