..'sairaaloisen' pihi, jos ei siihen ole 'pakkoa'?
Paljonko lopulta säästää, jos jättää esim. kupposellisen kahvia juomatta kahvilassa..
Lehden tilaamatta.. etsii "halvimman" bensan..
Ei nyt tule muita esimerkkejä, mutta niitä on, ja tiedän hyvätuloisia ihmisiä, jotka noin tekevät.
Ehkä juuri he ovatkin kaikki hyvätuloisia, siksi ihmettelen ;))
Sitten on ihmisiä jotka väittää, että vaikka lopettaa tupakoinnin, "ei niitä rahoja missään näy" ;)
Onko järkee olla..
19
939
Vastaukset
tilaamatta jättämisellä kyllä säästää...sillä hinnalla saa jo monta kaffeekupposta...;)
..'päivän lehteä' tarkoitin :)
Olit kyllä oikeassa, että monta kahvia joisi senkin hinnalla.
Ja netistä voi lueskella, mutta se on erilaista..
Tottumusta varmasti paljon, että on aamukahvilla selattavaa.. :)Sanin kirjoitti:
..'päivän lehteä' tarkoitin :)
Olit kyllä oikeassa, että monta kahvia joisi senkin hinnalla.
Ja netistä voi lueskella, mutta se on erilaista..
Tottumusta varmasti paljon, että on aamukahvilla selattavaa.. :)päivän lehti se vasta maksaakin....:) Sitä tottumustahan se on...mitäs se muuten voi olla,kun ei tossa meidän lehdessä ole koskaan oikeen mitään kunnon lukemista....sarjakuvat vaan..;)
- pihi?
Onko pakko käyttää rahaa tarpeettomaksi kokemaansa vaikka rahaa sattuisi olemaankin?
Ensimmäisen ja miljoonannen euron ostovoima on sama.
Tosin ihmisten käyttäytyminen ei tue tätä tosiasiaa.
Ilmenee jopa niin että tili-/eläkkeenmaksupäivän ostokset kohdistuvat kalliimpiin tuotteisiin. Jopa ruokaan.
Jospa menot mitoittuvat todellisten, OMIEN tarpeiden mukaisesti eivätkä tulojen mukaan?..että toiset haluaa "palkita" itsensä tili, -eläkepäivänä pienellä luksuksella :)
Ei varmastikaan ole pakko käyttää rahaa tarpeettomaksi kokemaansa.. Ja pahahan sitä on ulkopuolisen sanoa mitä kukakin pitää tarpeellisena, mitä turhana :)
- Ellen
nuukia, minä en ole koskaan osannut.
Raha on pyöritettäväksi tarkoitettu,
eletään nyt,
Säästellään sitten joskus ;D jotku hyvätuloiset on niitä kaikkein pihimpiä.
..sopiva nicki sulla ;)
Jokin aika sitte telkussa tuli jotain hyväntekeväisyysjuttua.
Opiskelijat, yksinhuoltajat, eläkeläiset avaavat kukkaroaan keräyksiin helpommit kuin
'vauraammat' ihmiset.
Nämä ensinmainitut tietävät mitä on elää niukkudessa..
- Ei luukuta
Ei todella ole mitään järkeä pihistää kun ei tarvitse. Itseäni kuvottaa mielettömästi appi-vanhemmat, joilla ei todellakaan ole mitään tarvetta rahasta, mutta siitä huolimatta he luukuttavat yhteiskuntaa kaikissa mahdollisissa tilanteissa: verotuksessa yritettävät saada kaiken mahdollisen irti yhteiskunnalta; omista piharemonteista lähtien....kuvottavaa, kun täällä on todella myös ihmisiä, jotka todella tarvitsevat yhteiskunnalta apua. Omasta mielestään ovat sivistyneitä porvareita ja oikeutettuja ottamaan kaikki mitä porsaanreistä irti lähtee...Mielestäni tällaiset ihmiset ovat pahimpia yhteiskunnassa...Huomattavasti pahempia kuin ahdinkoon juotuneet "sossun asiakkaat", joita he halveksivat.
..tulee heti mieleen sanonta "raha ei tee onnelliseksi". Mahtaako he olla..
Ja tuo, että halveksii ahdingossa olevia ihmisiä;
osoittaa jotain, sanat loppuu :(
- niisku-myy46
ja se ärsyttää >(
Vai onko siinä just vitsi, että rikastumaan ei pääse, kun laskee joka centin.
Olin aikoinaan erään kosmetiikka-yrityksen edustaja ja välitin tuotteita asiakkaille. Juuri ne, joilla oli sikaisot palkat laskivat vaihtorahatkin sentilleen takaisin. Kerran eräs hml kyllä antoi minulle ARMELIAIN ilmein 10 senttiä extraa. Vein kyllä tuotteet työpaikalle ja asioikseni...
Tyhjänpäiväinen naukuminen ärsyttää. Juuri ne, jotka naukuvat, eivät todella ole rahapulaa nähneetkään. Ne, joilla on rahavaikeuksia, ovat hiljaa...oli sanonta "pennissä on miljoonan alku"..?!
Sekö lienee mottona näillä super-hyper piheillä ihmisillä? ;)
- tuffe
Ja paljonko loppujen lopuksi säästää kun lähtee vähän kauempaa hakemaan sitä halpakahvia, kuin että käy lähempää ostamassa sitä puolitoista euroa halvempaa..
Itse vertailen kyllä hintoja kaupassa, otan yleensä hyllyn halvin vaihtoehto. Ja tuhlaan säästetyt roposet johonkin jonnin joutavaan :)) Toisaalta, ei mulla olisi varaa tuhlailla jos en jossain säästäisi :/Ei mitenkään sinusta tietenkään, mutta muuten; kauan, siis tooosi kauan sitte oltiin kouluporukan kans' laivalla.
Oma persoonansa oli tyttö, jolla oli laskin myymälässä mukana; hän laskeskeli eri tuotteiden kohdalla, onko edullisempaa maksaa kruunuilla vai markoilla ;))- tuffe
Sanin kirjoitti:
Ei mitenkään sinusta tietenkään, mutta muuten; kauan, siis tooosi kauan sitte oltiin kouluporukan kans' laivalla.
Oma persoonansa oli tyttö, jolla oli laskin myymälässä mukana; hän laskeskeli eri tuotteiden kohdalla, onko edullisempaa maksaa kruunuilla vai markoilla ;))Hän on varmaan nyt sikarikas ;)) Vai joutuiko hän tuhlaamaan nekin pennit laskimen paristoihin :)
tuffe kirjoitti:
Hän on varmaan nyt sikarikas ;)) Vai joutuiko hän tuhlaamaan nekin pennit laskimen paristoihin :)
..mennä "rikkaisiin naimisiin" ;))
Vuosiin en ole hänestä kuullut..
on elämäntapa, minimalistisuus valinta. Jokapäiväisessä elämässä tulee eteen jatkuvasti tilanteita joissa joutuu valintojen eteen. Minulle kuluttamattomuus on haaste, kirppikset löytöretki. Marketista sitä tyydytystä ei saa.
Pihiksi en tunnustaudu, kahvit juon jos kahvituttaa.- niin missähän lienevät?
Lopetin kahdeksan vuotta sitten - jos olisin päivittäin säästänyt parikymmentä mummonmarkkaa...
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih506733Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6752915Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831270Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.971249- 841235
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä611144- 891130
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2371100- 721012
- 241911