Huh-huh, kun oli kuuma päivä eilen! Ei ainoastaan sään puolesta, vaan muutenkin.
Olimme sopineet poikani kanssa että viemme nyt molempien kierrätyskeskukseen menevät roinat kaupungin kierrätyspisteeseen. Oli ruohonleikkuria, vanhoja lämpöpattereita ym. pienemmän kaman lisäksi.
Menimme sitten ostamaan mustepatruunoita tulostimiin ja alettiin siinä katsella litteitä näyttöjä, jollaista olin ajatellut omaan tietokoneeseeni. Ostaa sähäytin 19" näytön ja
poikani alkoi laittaa sitä paikoilleen heti kun päästiin kotiin.
Osoittautui, että särmin keskellä oli punainen pikseli, todella häiritsevä, sehän "palaa" siinä koko ajan. Poika alkoi kiroilla ja sanoi että se on sellainen vika jota ei voi korjata, se on valmistusvika.
Ei muuta, kuin näyttö takaisin laatikkoon ja takaisin kaupunkiin 80 km:n päähän siinä helteessä.
Siinä matkalla arvailimme, minkälaisen vastaanoton saisimme siinä liikkeessä joka on ollut monen arvostelun kohteena jopa kuluttaja-TV:ssä, alkaisivatko jauhaa vanhaa virttä että särmi lähetetään takuuhuoltoon/korjaukseen.
Olimme melkein hämmästyneitä, kun saimme ilman murinoita uuden näytön ja pyysimme saada testata sen jo liikkeessä ollaksemme varmat ettei siinä ole samaa vikaa.
Tämä vaan vihjeenä, jos satutte saman ongelman eteen, että jos uudessa näytössä on tällainen vika niin se on valmistusvika, eikä sitä voi korjata millään. Ei muuta kuin uusi tilalle!
Punainen pikseli
5
596
Vastaukset
- pikkelsi
ja innolla katoin, mistä punasta pikkelsii tehään.
Noissa näytöissä kuulemma saa olla tietty promillemäärä toimimattomia pikseleitä ilman että se olisi sekundaa. Sammuneita ei huomaa, mutta kirkkaana palavat alkavat ärsyttää.
Valkealla pohjallahan se kirkas pikseli ei näy, mutta jos pimeydestä loistaa "paha silmä", alkaa se vähitellen ottaa päähän.
Onneksi liikkeet vaihtavat nuo "kirkassilmät" suuremmitta mutinoitta.Mitkä ominaisuudet litteässä näytössä tekee siitä suositeltavamman. Kompuutterini näyttö on kuin tykin ohjus, siis vanha "surureunat" näkyvät joka puolella näyttöä.
Hinta-laatu suhde on ilmeisesti kohdallaan litteässä. Harkitsen näytön uusimista. Mieluusti ostaisin läppärin, mutta kun keskusyksikön vaihto tapahtui 1 vuosi sitten osaksi vakuutuksen piikkiin pitänee tyytyä tähän.Entisessä 17" näytössä ei ollut muuta vikaa kuin että se oli tilaa vievä ja painava.
Litteitten näyttöjen hinta on laskenut rajusti.
Acerin 17" maksoi 1.990 SEK. 19" 2.500-3000 SEK (1.400-2.100 mummon markkaa).
Minulla on myös vanha läppäri ja eron näihin uusiin näyttöihin huomaa mm katselukulmasta, joissa vanhoihin näyttöihin verrattuna on paljon eroa. Tässä uudessa se on 170 astetta. Läppärissä saan kääntää näyttöä niin että se tulee sopivaan katselukulmaan.- ii-li
Se on kätevämpi siirtää, ei vie niin paljon tilaa ja on kevyempi. Minulla on 19 tuuman lituska näyttö, ja ole siihen varsin tyytväinen.
Se ei kuumene eikä kerää pölyjä yhtä paljon kuin vanha, mutta kuvapinta on pehmeä, joten sitä täytyy varoa.
En tiedä, mitä siinä on teknisesti hienompaa, varmaankin jotakin, mutta käytössä sitä ei huomaa.
Surureunat saa kyllä säädöillä pois tai pienemmiksi. Näytön reunassa on näppäimiä, joita räpläämällä kuvan paikkaa ja kokoa voi muuttaa. Ne ovat joka mallissa erilaiset, joten täytyy joko vain kokeilla tai kaivaa ohjekirja esiin. Ei se vaikeaa ole.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6564850Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o202255- 1031434
- 881352
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231346Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia1301141Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681075Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi261980- 72967
Jos saan sinut elämääni
niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo75955