Ikean jakkara karkasi!

Olin juuri istumaisillani sille, kun se nelisti ulos tuuletuksen takia auki pitämästäni ovesta. Kaaduin persauksilleni ja siinä ähkyessäni kuului ulkoa vain puisten jalkojen etääntyvää kalahtelua betonia vasten. Rynnin tietysti perään, oli jo hämärää siinä vaiheessa mutta näin jakkaran loittonevan etumatkansa turvin, jäntevien jalkojensa potkiessa raivokkaasti eteenpäin. Nätit kintereet muuten, jakkaraksi. Ehkä se johtui vain valaistuksesta.
Juoksin perässä ja seurasin sitä pyörätielle joka mutkittelee puiden reunustamana läpi puistikon. Aivan yllättäen huomasin kasvavani, suorastaan jättimäisiin mittoihin! Aloin päästelemään raivokkaita huutoja suustani, tai siinä vaiheessa jo kidastani. Jakkara oli muuttunut raptoriksi. Ei vanhaksi rap-bändiksi vaan esihistorialliseksi elukaksi, siis. Ja minä, minusta oli tullut tyrannosaurus ja rynnin puiden yli eristäytyneellä saarella. Oli läkähdyttävän kuuma ja niin taisi olla raptorillakin, se kirmasi suoraa päätä mereen ja muuttui delfiiniksi. En pitänyt alkukantaisella järjelläni tuosta siirrosta ja loikkasin perässä, rysähtäen veteen sinivalaana. Siinä vaiheessa kadotin mielenkiintoni delfiiniin joka pärskytteli iloisesti vettä vierelläni. Huomasin ilmanottoaukon pääni päällä ja suihkuttelin siitä kokeilun vuoksi. Ihan komeita vesisuihkuja, mutta halusin kokeilla oikein kybällä ja puhalsin täysin voimin. VOI! Sieltä aukosta putkahti avaruusraketti jonka miehistönä oli Tom Hanks, Fox Mulder ja Ransu-koira. Olin toiminut laukaisualustana maailman ensimmäiselle Kuulennolle. Tom Hanks astui ensimmäisenä ihmisenä Kuun kamaralle, tai oikeastaan hän kompastui ja putosi kuuppa edellä mutta se siitä. Small step for mankind, but one giant headbutt from Tom.
Taivas muuttui vihreäksi, jääkarhuja alkoi sadella ja... yhtäkkiä palasin takaisin todellisuuteen. Ikean jakkara alkoi jo väsyä. Ruotsalainen halpatuotanto ei selvästikään ole valmistettu kovin kestäväksi. Löyhää materiaalia, ja itse sen olin vielä löyhemmin koonnut. Lopullinen niitti tuli kun jakkara huomasi hylätyn sohvan roskakatoksen vierellä. Svedujakkara alkoi flirttailemaan sohvan kanssa jolloin tälläsin satakiloisen ahterini sen päälle ja sain sen kesytettyä. Satakiloinen ahteri on mahtava ase oikein käytettynä.
Nyttemmin jakkara on alkanut käyttäytyä kuten jakkaran pitääkin.

9

342

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mut liian pitkä anteeksi

• gup

hyvä äläs vähättele

• määä...

olsin kumminki valinnu sen soffan, siin on satakilosen peffan pehmeempi olla. Jakkaran oisin pannu liekaan soffanjalkaan.

• OLIPA upeaa, mahtavaa, hienoa, mielenkiintoista, kaunista, satumaista ...tätä sinun.../...jakkaran elämäntarinaa oli kiva lukea. luin sitä oikein ajatuksen kanssa, pääsin mukaan!

• ovat luonteeltaan sellaisia...hiukan vastuuntunnottomia ja huikentelevaisia, minä tiedän.....!!! jakkaroissa on myös sellaisia yksilöitä jotka välttävät vastuuta teoistaan ja heittäytyvät välillä aivan liian uhkarohkeiksi...henkensä kaupalla toimivat niin ,että seuraukset voivat olla kamalat....
      minulla oli sellainen jakkara...piittaamatta lainkaan omasta itsestään se heitti minut kahdesti istuinosastaan...toisella kertaa aika kivuliain seurauksin...(kivut tulivat minulle), käytin sitä jakkaraa usein verhojen laitossa...seisoin jakkaran päällä...siitä ilmeisesti jakkara sai päähänsä varsinaisen hevosen leikin.
      ensimmäinen heitto oli vielä sellainen ,että saatoin sen antaa anteeksi ja pidinkin vain pienen puhuttelun jakkaralle ja kerroin kuinka tuollaisessa leikissä voi pahimmilleen käydä, toisella kertaa en voinut antaa anteeksi koska heitto oli selvästi suuniteltu ja harkittu, olimmehan jo aiemmin keskustelleet aiheesta..
      lensin siis jakkaralta jonka seurauksena satutin selkäni ja jalkani, olin kiukkuinen ja pettynyt.
      kaikki puhe oli ollut turhaa, jakkara ei ollut ottanut opikseen keskustelustamme mitään, sillä oli aivan selkeästi joko ymmärtämisen vaikeus tai sitten se oli luonteeltaan sadisti.
      ainoaksi keinoksi ja lisä vahinkojen välttämiseksi ei jäänyt muuta vaihtoehtoa kuin surmata jakkara, olen katunut sitä tekoa mutta perheen hyvinvoinnin vuoksi se oli tehtävä.
      jakkara pilkottiin ja poltettiin uuninpesässä, jakkaran salaisesta piilopaikasta löytyi myöhemmin selkeästi laadittu suunitelma meidän perheemme päänmenoksi, oli kampitus suunitelma, väijymis suunitelma ja kaato suunitelma..yms...näin asian laidan ollessa teimme perheen kanssa oikein ratkaisun, suunitelman löytyminen huojensi kovasti mieltäni ja pystyin ostamaan uuden jakkaran vanhan tilalle.
      tämä jakkara käyttäytyy todella säyseästi, on suorastaan ystävällinen, jos vahingossa meinaan istua jakkaran ohi, kiitää se peppuni alle ja näin vältän ohi istumiset.
      jakkaroissakin saattaa olla valmistusvirheisiä yksilöitä, kannattaa jakkaraa ostaessa pyytää ensin jakkara koekäyttöön, jos jakkara on luonnevikainen ilmenee se aika pian uuteen kotiin muutamisen jälkeen....
      vanha luonnevikainen jakkaramme ahdisteli nojatuolia niin että jouduimme kustantamaan nojatuolille psykiatrin...muutama kotikäynti on vielä ja eiköhän nojatuolikin ala toipua koitoksesta.

• Jakkarani kertoi että sen ollessa nuori, lypsyjakkaraikäinen, Ikean ruoskaa viuhtova tirehtööri pakotti sen hyppäämään palavan renkaan läpi useita kertoja ja luulenpa että tuo kokemus teki siitä tuollaisen vauhkon. Tietäähän sen, puu ja tuli eivät sovi yhteen.

• dollarihymy

ettei painorajoitusta ollut, meinaan jos muutenkin niin löyhästi koottu ja laatu muutenkin huono... Onneksi jakkara kesti mutta varmaan huusi tuskasta...

• hupsutin

sullapa kuriton jakkara on! Mullakin on kaksi jakkaraa, toinen niistä käyttäytyy ihan hyvin mutta se toinen lipsauttaa salakavalasti yhden jalkojensa välissä olevista poikkipuista pois kolostaan.
      Arvaahan sen mitä tapahtuu, kun joku yrittää istua sille. Se on liimattu ties miten monta kertaa mutta ei auta, aina se sen tekee uudestaan.
      Seuraavaksi laitankin sen saunapuiksi..hahaaa..

• dollarihymy

hyvinkin arvaamattomia nuo jakkarat. Minulla roikkuu pitkä piiska naulakossa, näkyvällä paikalla, tietävät jakkarat olla ruodussa, eivätkä hypi varpaille!! Varmasti tehoo kun uhkaat takkapuiksi laittaa, se olisi tuskallinen loppu jakkaralle, voihan olla että riittää jos uhkaat ensin laittaa saunajakkaraksi...
        Siellä joutuu aika paljon aikaa viettämään yksin, suljetussa tilassa... voi raukka jakkaraa..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 4 kuoli kolarissa

Kenen vastuulla tienhoito? Sohjoa ja vettä tie täynnä. Oliko säästetty tienhoidossa? Järkyttävä onnettomuus.
      Joensuu
      325
      12202
    2. Suomea odottaa karu kohtalo

Mitäs menitte uhkailemaan ja leikkimään kovaa. Ei mitään mahdollisuuksia Venäjää vastaan.
      Maailman menoa
      418
      3446
    3. Nainen, moraali on koetuksella sun kanssa

Koen nyt olevani rappiolla ja kyllä, omaa syytäni ja itsekontrollin puutetta, mutta olethan kyllä puoleensavetävä, ettei
      Ikävä
      95
      1888
    4. Kuka on oikein

Kaivattusi?
      Ikävä
      92
      1683
    5. Mikä on lempikuvasi

Kaivatustasi?
      Ikävä
      83
      1633
    6. Mitä sinä näet

kun katsot peiliin?
      Ikävä
      95
      1139
    7. Onko kenelläkään tästä tietoo?

https://www.haapavesi-lehti.fi/artikkeli/lukijalta-ilkka-repo-etsii-nimettoman-kirjeen-lahettajaa Olisi tärkeä saada te
      Haapavesi
      41
      1101
    8. Se helpottaisi oloa jos

Se toinen tietäisi että molemmat tykkäämme toisistamme. Se on asia mikä vaivaa ja ahdistaa minua vaikka tilanne olisikin
      Ikävä
      73
      937
    9. Ihastukselleni

Kun viimeksi nähtiin, niin sisälläni repesi myrsky ja salamat iskivät kuin rajuilma. En halunnut katsoa sinua, en halunn
      Ikävä
      21
      933
    10. Ovatko miehet niin heikkoja ja lahjattomia, etteivät siedä tasa-arvoa?

Muutenhan ei ole mitenkään perusteltavissa, miksi miesten pitäisi saada etuoikeuksia ja etumatkaa. Sehän tarkoittaisi, e
      Maailman menoa
      251
      908
    Aihe