Mieleni minun tekevi

maailmalle

vaikka ei ole kumppania ei kaveria jonka kanssa matkustaa. No se ei ole kuitenkaan se tärkein pointti vaan ajattelin lähteä ihan itsekseni.
Minkälaisia kokemuksia teillä on yksin matkailusta? Miten yksin matkustavaan 50 naiseen yleensä suhtaudutaan? Tuleeko paljon kallimmaksi jos vaikka oman huoneen haluaa? Mitä erityistä tulis ottaa huomioon?

8

564

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ja ei ole

ollut ongelmia koskaan. Ostan naispaikan, jokerimatkan, jaan kämpän jonkun tuntemattoman kanssa, milloin on ollut venakko, ruotsalainen, suomalainen, ei ole koskaan ollut epäsopua. Menen tavallisesti menojani, puhun useita kieliä hyvin ja matkustan halvasti. Ei koruja, ei kalliita vaatteita, rahat jemmaan, ei mitään toiselle kiinnostavaa. Säästää majoitushinnoissa mukavasti tällä tavalla matkaillessa. Kaikilla kenties ei rohkeutta matkailla näin, mutta itse olen tottunut olemaan yksikseni, kiertänyt maapallon parit kerrat - siempre solo! :)

• -napi-

En ota naispaikkaa, arvostan riippumattomuuttani hotellihuoneessa. Lisä omasta huoneesta on 100-150 euroa. Halvemmallakin saa, riippuu kohteesta.
      50 nainen on täysin vaaraton.
      Ei ihailua, ei sääliviä katseita. Olet täysin huomaamaton.
      Tuttavuutta voi tehdä ihmisten kanssa hienovaraisesti. Kyllä sinä huomaat jos sinusta ei pidetä.
      Olen nauttinut matkoistani yksinäni. Saa olla juuri niin kuin itse parhaaksi näkee. Ei kompromisseja, ei sovitteluja aikataulun kanssa.
      Suosittelen Sinullekin!

• Bella-Malla

Ei minullakaan ole hirveästi kokemusta yksin matkustamisesta. Kaksi kertaa olen ollut Lontoossa ja tehnyt rymämatkalaisten kanssa retkiä maaseudulle. Yhtä tapausta lukuunottamatta kokemukseni ovat positiivisia. Lontoossa Kensington Gardenissa alkoi arabimies ahdistella minua keskellä kirkasta päivää. Ei sentään käsiksi käynyt, mutta puheet olivat tosi härskejä. Lähdin kuitenkin hiljalleen kävelemään pois päin ja mies seurasi jonkin matkaa, mutta häipyi sitten. Vähän vauhko olo minulla oli kun pääsin hotelliin. Entä jos mies olisikin seurannut minua ja saanut tietää missä majailen. Onneksi niin ei käynyt.
      Tänä kesänä olin lähdössä Italiaan yksin, mutta sairaus pakotti perumaan matkan hamaan tulevaisuuteen. Matkatoimiston esitteessä sanottiin, että toisin paikoin Italiassa katsotaan yksin matkustavat naiset vapaaksi riistaksi. Huh Huh.....
      Jos suostuu jakamaan huoneen vieraiden kanssa, pääsee varmasti halvalla, mutta kuka tietää etukäteen huonekavereista. Toisaalta, eihän lomaa ole tarkoitus hotellihuoneessa viettää. Itse otin molemmilla kerroilla kahden hengen huoneen ja maksoin tietysti noin 100 euroa enemmän yksityisyydestäni. Minusta se oli aen arvoista, mutta kukin omalla tyylillään.
      Kyllä maailmalle voi hyvin yksin lähteä, ole vain valppaana ja englantia olisi hyvä osata edes jonkin verran. Mukavaa matkaa sinulle jos lähdet, jos et hyvää kesän loppua sitten.

• vinkeistä

ja rohkaisusta. Tuli vielä mieleen tuo yksin ruokailu, se jotenkin tuntuu/näyttää ikävältä, miten sen hoiditte? Olisi kiva kuitenkin ruokailla ravintolassa, ainakin välillä.

• ravintolaan
        vinkeistä kirjoitti:

ja rohkaisusta. Tuli vielä mieleen tuo yksin ruokailu, se jotenkin tuntuu/näyttää ikävältä, miten sen hoiditte? Olisi kiva kuitenkin ruokailla ravintolassa, ainakin välillä.

Vuosia yksin matkustaneena ruokaravintoloiden ikkunamannekiinina oleminen alkaa tympäistä. Keväällä olin Turkissa täydenpalvelun hotellissa, helppoa ja vaivatonta ruokailun suhteen.

• vietetään
        ravintolaan kirjoitti:

Vuosia yksin matkustaneena ruokaravintoloiden ikkunamannekiinina oleminen alkaa tympäistä. Keväällä olin Turkissa täydenpalvelun hotellissa, helppoa ja vaivatonta ruokailun suhteen.

huoneessa lueskelemassa?

• huoneeseesi
        vietetään kirjoitti:

huoneessa lueskelemassa?

Katsele ympärillesi ja voit löytää...no vaikka mitä, uusia tuttavuuksia, kivoja paikkoja. Vaikka et illalliselle menekään yksin niin käy juomassa drikki tai kuppi kahvia jossain mukavassa kahvilassa.

• Minäkin haluaisin lähteä yksin maailmalle, mutta rohkeutta ei vielä ole oikein ilmaantunut. Yksin on varmasti vapaa tekemään mitä haluaa, mutta juuri iltaisin liikkuminen arveluttaa. Olen ollut tosin seuramatkoilla, joilla olen ollut ikään kuin yksin erilaisissa tilaisuuksissa iltaisinkin. En varmasti ole mitenkään kiinnostava kohde, ei kalliita koruja, ei vaatteita ja rahaa aina vain vähän. Miehillä tuntuu olevan helpompaa. Löysin kyllä tuolta matkakaverin hakusivun. Ehkä täytyy sieltä yrittää joskus matkaseuraa. Onko kukaan kokeillut sitä tapaa?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      4830
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      20
      2255
    3. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      103
      1434
    4. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      88
      1342
    5. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      23
      1336
    6. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      130
      1141
    7. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1065
    8. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      255
      968
    9. Tulee ikävä

Ja toivon että saan anteeksi ❤️
      Ikävä
      72
      957
    10. Jos saan sinut elämääni

niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo
      Ikävä
      75
      955
    Aihe