Focuksesta ymmälläni

Marjo-Riitta

Miksi uuden Focuksen mittareiden keskellä on iso tyhjä muoviruutu? Siis siinä ajotietokoneen yläpuolella. Omistan uudehkon Focus Sportin (115hv) ja nyt olen alkanut miettiä että Fordin esitteissä sen paikan kohdalla on iso digitaalinäyttö jossa lukee mm. päivämäärä ja isolla Ford Focus. Miksi tämä puuttuu minun autostani? Miksi minun autossa ei ole mitään näyttöruutua vaan pelkkä tyhjä neliö??

Ajotietokone on niin hassun pieni siinä alhaalla, kun se voisi olla huomattavasti isompi ja kertoa enemmän kuten esim hetkellisen kulutuksen (vrt. uusi Golf).

7

2101

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ceausescu

Mulla sama juttu- tosin ajelen Audilla.
      Fordista en niin perillä, mutta mun kohdalla on se että samaisesta Audin mallista on myös kalliimpii ja paremin varusteltuja versioita.
      Tehtaalla lyödään sama mittariaihio autoon kiinni, ja varustelun mukaan tyhjät "aukot" täytetään mittareilla tai muilla vastaavilla. Joskus vaan sen aukon kohdalla oleva verhouslevy tai vastaava erottuu selvemmin ja siihen kiinittää huomioo...

• siinä on näyttö joka kertoo mikä vaihde kulloinkin on päällä.

• Marjo-Riitta

asia selvä.
        Tuntuu hullulta että asia on ratkaistu niin että automaattivaihteen näyttö on helvatan iso, ja ajotietokone sen sijaan kovin pieni jota pitää kaiken lisäksi runkata edestakas jos haluaa tietoa näkyviin. Ford olisi voinut tehdä asian niin päin että ajotietokoneen näyttöruutu olisi sen verran suuri että kaikki tieto (kulutus, kilometrimäärät, lämpötila jne.) mahtuu yhtä aikaa kuvaan.

Automaatille riittäisi se pieni ruutu alhaalla jossa lukisi vaikka D tai N tilanteesta riippuen.

Hävetkää saksalaisinsinöörit!

• FocusII
        Marjo-Riitta kirjoitti:

asia selvä.
        Tuntuu hullulta että asia on ratkaistu niin että automaattivaihteen näyttö on helvatan iso, ja ajotietokone sen sijaan kovin pieni jota pitää kaiken lisäksi runkata edestakas jos haluaa tietoa näkyviin. Ford olisi voinut tehdä asian niin päin että ajotietokoneen näyttöruutu olisi sen verran suuri että kaikki tieto (kulutus, kilometrimäärät, lämpötila jne.) mahtuu yhtä aikaa kuvaan.

Automaatille riittäisi se pieni ruutu alhaalla jossa lukisi vaikka D tai N tilanteesta riippuen.

Hävetkää saksalaisinsinöörit!

Olisiko siihen saatavilla myös GPS-navigaattorin näyttö? Jossain olin näkevinään kuvan jossa ko. näytössä oli nuoli vasemmalle. Tuohon tarkoitukseen tarvitaan jo sitä vähän isompaa näyttöä.

Tähän hätään en löytänyt sitä kuvaa uudelleen...

• 1,6 Trendissä?
        FocusII kirjoitti:

Olisiko siihen saatavilla myös GPS-navigaattorin näyttö? Jossain olin näkevinään kuvan jossa ko. näytössä oli nuoli vasemmalle. Tuohon tarkoitukseen tarvitaan jo sitä vähän isompaa näyttöä.

Tähän hätään en löytänyt sitä kuvaa uudelleen...

Sellainen Focus on tuossa kadulle pysäköitynä.

Ohjekirjassa puhutaan ajotietokoneen kohdalla myös hetkellisestä kulutuksesta. Enpä saa kuitenkaan sellaista näkyviin, tosin kirja mainitseekin, että kaikkia toimintoja ei ole kaikissa malleissa. Tuntuu _aika_ pieneltä säästöltä jättää vain em. toiminto pois Trendistä, kun kaikki muut toiminnot kuitenkin löytyy, mitä lista mainitsee.

Saako ohjelmoitua huollossa? Ois kai sillä kiva leikkiä joskus...

• 1,6 Trendissä? kirjoitti:

Ohjekirjassa puhutaan ajotietokoneen kohdalla myös hetkellisestä kulutuksesta. Enpä saa kuitenkaan sellaista näkyviin, tosin kirja mainitseekin, että kaikkia toimintoja ei ole kaikissa malleissa. Tuntuu _aika_ pieneltä säästöltä jättää vain em. toiminto pois Trendistä, kun kaikki muut toiminnot kuitenkin löytyy, mitä lista mainitsee.

Kysyin asiaa huollosta tuosta hetkellisestä kulutuksesta. Tuumasivat että pystyyy ohjelmoivaan kun koko mittaristo vaihedetaan, muusta eivät tienneet.
        Voi olla että jos perjantaina menee parin kossupullon kanssa holtoon niin voisi onnistuakin.

• ihmettelin
        1,6 Trendissä? kirjoitti:

vanhassa focuksessa oli hetkellisen kullutuksen näyttö, uudessa ei. Säälittävää, näaurettavaa säästää toillaisessa pikkujutussa...

Sille isolle ruudulle on tarkoitettu navigointijärjestelmän näyttö, jonka voi lisävarusteena ostaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      52
      7040
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      704
      3138
    3. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      102
      1332
    4. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      83
      1320
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1305
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1187
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      89
      1180
    8. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      218
      1149
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      232
      1145
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      78
      1069
    Aihe