Tyttövauvan alapään puhdistus

tyttövauva

Olen lukenut jostain, että tyttövauvalta ei saisi puhdistaa häpyhuulten välistä valkovuotoa pois, se jotenkin suojaa. Mutta pakkohan sieltä on pumpulin ja rasvan avulla poistaa kakkaakin, kun sitä menee, ja eikös tollanen valkovuototöhnäkin ole aika epähygieenistä ja voi alkaa haisemaan. Miten te muut puhdistatte? Kai pienten häpyhuulten välistä täytyy myös jotenkin saada likaa pois?

10

2034

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • äiti2006

itse olen sieltä varovasti puhdistuspyyhkeillä(hajusteettomilla)ottanut kakan pois jos sitä pesun jälkeen on vielä jäänyt mutta muuten meillä on riittänyt ihan vesipesu aamuin ja illoin ja nyt helteillä useamminkin ettei märkä vaippa haudo..uskoisin että se lika minkä on tarkoitus lähteäkin niin lähtee juuri sillä vesipesulla...mutta se valkoinen töhnä todellakin suojaa eikä sitä saa hangata pois...

• vai tiedoksi

että kerran hätätilanteessa käytin itse noita vauvojen hajustamattomia puhdistuspyyhkeitä alapään puhdistukseen ja kirveli like hell! kuin olisi bensan perään tulta heitetty!
        Eli ehkä kandee käyttää pumpuli ja vettä...

• .........
        vai tiedoksi kirjoitti:

että kerran hätätilanteessa käytin itse noita vauvojen hajustamattomia puhdistuspyyhkeitä alapään puhdistukseen ja kirveli like hell! kuin olisi bensan perään tulta heitetty!

ei ne minua ainakaan kirvele?!

• äiti 10/2005
        ......... kirjoitti:

ei ne minua ainakaan kirvele?!

ei muakaan oo ikinä kirvellyt.

• äiti2006
        vai tiedoksi kirjoitti:

juu ei mullakaan ole kyllä koskaan kirvellyt nämä vauvan puhdistuspyyhkeet..sitä vartenhan ne ovat että niillä vauvan pyllyä pyyhitään...sen uskon että hajustetut saattavat ärsyttää ja kirvelläkin...ja en minä nyt ota sillä pyyhkeellä kuin ihan sen näkyvän kakan siitä,,muuten kyllä lähtee ihan vedelläkin..on varmasti ihan hyvä keino myös tuo pumpuli ja vesi tai perusvoide...keinonsa kullakin...:)

• tyttöjen äiti

Eli kokemusta on tyttölapsista,eikä tosiaan saa pyyhkiä valkovuotoa pois,se tosiaan suojaa.
      Eihän se edes vauvalla haise.Eli pyyhitään vain se kakka tai pissa.

• aloittaja

mutta kai sen valkovuodon saa poistaa isojen ja pienten häpyhuulten välisestä uurteesta, mitä se siellä suojaa???

• katja-83
        aloittaja kirjoitti:

mutta kai sen valkovuodon saa poistaa isojen ja pienten häpyhuulten välisestä uurteesta, mitä se siellä suojaa???

no miksi ihmeessä se pitää sieltä mennä poistamaan?! jos sinne nyt sattuu kakkaa menemään, putsaa ne pois mutta ei sitä muuten tarvitse mennä ronkkimaan.

• käteen

taas! Vedellä pestään aamuin illoin ja puhdistuspyyhkeellä vaipanvaihdon yhteydessä. Ei pidä mennä liikaa sörkkimään.

• Anonyymi

Mites sun oma perse onko sitä pesty

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      185
      1354
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      122
      1158
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      874
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      870
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      790
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      49
      753
    7. Hakeudu hoitoon.

En oo kiinnostunut susta.
      Ikävä
      53
      732
    8. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      60