Suomi 24:n etusivulla on keskustelun aiheeksi ehdotettu mm "Mitä potkujen jälkeen".
Tuli mieleeni se aikaisemmin avaamani keskustelu työpaikkahuutokaupasta netillä. Se jäi silloin kesken.
Kysymykseksi taisi jäädä onko EU:lla mitään tekemistä tällaisen toiminnan kanssa.
Mielestäni on.
Brysselissä on n. 8000 eri alojen lobbyistiä, suuri osa elinkeinoelämän palkkaamia ja heidän tehtävänään on tietenkin yrittää vaikuttaa kaikkiin päätöksiin jotka vaikuttavat elinkeinoelämään (lue yhtiöitten voittoihin).
EU:ssa ei harmonisoida vaan kurkkujen ja mansikoitten kokoa, vaan myös ihmisten palkkoja, sosiaaliturvaa ym.
Suuret yritykset yrittävät saada mahdollisimman halpaa työvoimaa ja kun tulee riitaa esim. täällä pohjoismaissa lainsäädännön kanssa, niin muutetaan yksinkertaisesti toiminta halvempiin maihin.
Täällä Ruotsissa on ollut muutama huomiota herättänyt työselkkaus, missä ulkomaalainen yritys on joutunut työsulkuun ja asia on siirtynyt EU:n käsiteltäväksi. Päätökseksi on tullut EU:n ohje "palkkojen dumppaus Light", mutta tuo ulkomaalainen yhtiö on ehtinyt häipyä maasta.
Nettihuutokauppa on yksi tapa yrittää vaikuttaa mielipidemuokkaamisessa ja palkkojen alenemiseen totuttelussa.
Tämä nettihuutokauppa on tulossa Suomeenkin kaikesta päätellen.
http://www.digitoday.fi/page.php?page_id=11&news_id=20069187
Palkkojen dumppaus EU:ssa
3
260
Vastaukset
- PellePeloton
Saisin minäkin järkevänhintaista remontti- ja rakennustyövoimaa tontilleni.
- Tankavaari
Työväenliikkeitä ei enää ole, liitot alkavat olla yhä heikompia. Työnantajat sen sijaan ovat vahvoilla. Kun alamäki alkaa, pohjaa ei näy.
kävin ja olin hämmästynyt . Kas kun tällaista ei olla aikaisemmin huomattu . Saas nyt nähdä kuinka tähä n suhtaudutaan Työn antajien ja Ammattiliittojen taholla . Minusta valinnan vapaus on hyväksi . Ainakin kun on omasta työnsä hinnottelusta kysymys. Minä onneksi olen jo ulkopulella sellasen . Eläkkeiden kertymä voisi olla sellainen asia joka vois olla vaikeeta jossain mielessä näillä markkinoilla --kaikki eivät ole asiaan kiinnostunut silloin kun on vielä hyvässä työ vireessä. En tiedä . Täytyis perehtyä asiaan enemmän .
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6734259Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o192135- 921213
- 701086
Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel66908Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia113852Jos saan sinut elämääni
niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo73837- 65816
Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi245779- 37773