No niin, tarjous on annettu veneeseen ja omistaja hyväksyi sen eli olen uuden veneen omistaja. Vene on MS-900 peräkajuutalla. Siinähän on se vanha CT marine diesel, jonka tässä palstalla käytiin keskustelu aiemmin kesällä. Täytyy nosta moottori ulos ja käydä läpi millaisessa kunnossa se on. Duunia veneessä on paljon, sisustus täytyy laittaa uusiksi, sähköt käydä läpi/uusia ja rungon ja ylärakenteen täydellinen kiillotus.
Jos MS 900 veneen omistajia löytyy palstalla niin halusin kuulla mielipiteitä veneestä. Kommentit voitte laittaa sähköpostilla. Jos löytyy kuvat teidän veneestä niin olis kiva katsoa niitäkin!
MS 900 1976
13
2692
Vastaukset
- Linkitetäänpä
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=111&conference=668&posting=22000000015272120#22000000015272120
Runko on likimain sama, vaikka kansirakenteet ovatkin muuttuneet melkoisesti 1990. - MS900
Onneksi olkoon, tervetuloa porukkaan!
Oma veneeni on ollut tämän kesän trailerilla, kun on muita aktiviteetteja,mutta ensi kesänä sitten..
Hankin juuri webaston 5,2kw vesikiertosen, asennus sitten keväällä kunhan ensin pukissa testattu. ps. oliko kallis? runko ? 2.6 leveä.Eikös 2.8 leveä uusi runko tullut 1978. Vanha erittäin kiikkerä, uusi vain kiikkerä
- MS 900/90 1992
Minulla olevan, 1992 valmistuneen veneen leveydeksi on mainittu 2,85 m.
Jos vene on jonkun mielestä kiikkerä, niin eipä tuosta ainakaan minulle ole haittaa ollut! Osaltaan asiaan vaikuttanee veneeseeni lisätty sisäpuolinen kölipaino. Luulin sen olevan betonia, mutta veneen tekijä kertoo aineen olevan hartsin ja hiekan sekoitusta.
Veneen valmistus lopetettiin kai joskus 1995 tienoilla – samoihin aikoihin kuin venetyyppi esiteltiin edesmenneessä Venemaailma-lehdessä. Lehdessä esitelty yksilö (moottorina Yanmar 88 hv) oli myös varustettu ylimääräisillä kölipainoilla ja perään oli väsätty kantotason tapainen. Omistaja kehui tuon kantotason lisänneen huippunopeutta peräti kolmisen solmua!
Itse en ole kovinkaan kiinnostunut kymmenen solmun yli menevästä nopeusalueesta. Yhdeksän solmun matkanopeus riittää. Siihen pääsen noin 70 hv:n koneella viimeisiä vinguttamatta.
Olen veneeseeni hyvinkin tyytyväinen eikä "kiikkeryys" tosiaankaan ole ainakaan minulle ollut mikään ongelma. - Venetön
MS 900/90 1992 kirjoitti:
Minulla olevan, 1992 valmistuneen veneen leveydeksi on mainittu 2,85 m.
Jos vene on jonkun mielestä kiikkerä, niin eipä tuosta ainakaan minulle ole haittaa ollut! Osaltaan asiaan vaikuttanee veneeseeni lisätty sisäpuolinen kölipaino. Luulin sen olevan betonia, mutta veneen tekijä kertoo aineen olevan hartsin ja hiekan sekoitusta.
Veneen valmistus lopetettiin kai joskus 1995 tienoilla – samoihin aikoihin kuin venetyyppi esiteltiin edesmenneessä Venemaailma-lehdessä. Lehdessä esitelty yksilö (moottorina Yanmar 88 hv) oli myös varustettu ylimääräisillä kölipainoilla ja perään oli väsätty kantotason tapainen. Omistaja kehui tuon kantotason lisänneen huippunopeutta peräti kolmisen solmua!
Itse en ole kovinkaan kiinnostunut kymmenen solmun yli menevästä nopeusalueesta. Yhdeksän solmun matkanopeus riittää. Siihen pääsen noin 70 hv:n koneella viimeisiä vinguttamatta.
Olen veneeseeni hyvinkin tyytyväinen eikä "kiikkeryys" tosiaankaan ole ainakaan minulle ollut mikään ongelma.Hei,onko tuo sun vene MS900? Kun oliskin,tää on Albartross 29.
- MS 900/90 1992
Venetön kirjoitti:
Hei,onko tuo sun vene MS900? Kun oliskin,tää on Albartross 29.
Minun veneeni (siis se, jonka kuva löytyy nimimerkin Linkitetäänpä viittaamassa keväällisessä keskustelussa annetun linkin takaa) on vuonna 1992 valmistunut MS 900/90. Rungon on valmistanut kerkkoolainen Muovi-Simola Oy ja toteutus on erään itserakentajan osaavaa käsialaa.
Mallia MS 900/90 lienee tehty kolmisenkymmentä runkoa vuosien 1990-1995 tienoilla. Yli puolet on mennyt tiettävästi itserakentajille, pienemmän osan on veistämö tehnyt valmiiksi saakka.
Vuonna 1990 uudistetun MS 900-mallin (/90) ulkoinen olemus muistuttaa toki melkoisesti piikkiöläisen Veneveistämö Syrjäsuon vanhempaa mallia Albatross 29, mutta VAIN muistuttaa. Veneissä on sentään tuntuvia erojakin.
Albatrossit kiinnostivat aikanaan itseänikin ja pidän niitä edelleen hienoina veneinä, mutta MS 900/90 on täyttänyt varsin mukavasti tarpeeni. - MS 900/90 1992
MS 900/90 1992 kirjoitti:
Minun veneeni (siis se, jonka kuva löytyy nimimerkin Linkitetäänpä viittaamassa keväällisessä keskustelussa annetun linkin takaa) on vuonna 1992 valmistunut MS 900/90. Rungon on valmistanut kerkkoolainen Muovi-Simola Oy ja toteutus on erään itserakentajan osaavaa käsialaa.
Mallia MS 900/90 lienee tehty kolmisenkymmentä runkoa vuosien 1990-1995 tienoilla. Yli puolet on mennyt tiettävästi itserakentajille, pienemmän osan on veistämö tehnyt valmiiksi saakka.
Vuonna 1990 uudistetun MS 900-mallin (/90) ulkoinen olemus muistuttaa toki melkoisesti piikkiöläisen Veneveistämö Syrjäsuon vanhempaa mallia Albatross 29, mutta VAIN muistuttaa. Veneissä on sentään tuntuvia erojakin.
Albatrossit kiinnostivat aikanaan itseänikin ja pidän niitä edelleen hienoina veneinä, mutta MS 900/90 on täyttänyt varsin mukavasti tarpeeni.http://www.albatross.fi/suomi/29.html
Veneveistämö Syrjasuo Oy on valmistanut tätä tyyppiä 1981-1986. Samankokoinen Flying Albatross (-870, -871) tuli sittemmin sen tilalle.
Samankaltaisuus MS 900/90:n kanssa on melkoinen, mutta erotkin (erityisesti peräkajuutan muotoilussa) ovat selvästi havaittavissa.
Tämä on niitä levempiä mallia, ei niitä alkupään veneitä jotka olivat kapeita. Kansirakenne on vanhempi, eli se ei ole tämä uusi MS 900/90. Uusi kansirakenne tuli -90. Viimeinen vene joka tehtiin oli muistakseni -98 ja ostaja oli vantaasta.
Veneessä on kyllä paljon fiksattavaa, varmasti 2vuoden projekti, mutta on hyvä aihio. Maksoin veneestä 5.000,-. Oliko liikaa?!- MS900J
Hyvä hinta,jos kunto on synkassa.
Kerro projektisi etenemistä, seuraan mielenkiinnolla! MS900J kirjoitti:
Hyvä hinta,jos kunto on synkassa.
Kerro projektisi etenemistä, seuraan mielenkiinnolla!Jees, voin kyllä kirjoitella miten projekti etenee. Ulkopuoli kuntoon nyt talvella, sitten sisustus ja viimeksi moottori.. Voisin laittaa kuvia veneestä mutta kun en tiedä miten ja missä ne voisi laittaa... Jos kiinnostaa enemmän niin laita sähköposti minulle niin keskustellaan lisää!
- Ms900J
elvis78 kirjoitti:
Jees, voin kyllä kirjoitella miten projekti etenee. Ulkopuoli kuntoon nyt talvella, sitten sisustus ja viimeksi moottori.. Voisin laittaa kuvia veneestä mutta kun en tiedä miten ja missä ne voisi laittaa... Jos kiinnostaa enemmän niin laita sähköposti minulle niin keskustellaan lisää!
Tere, ohessa osoite..
- MS900j
elvis78 kirjoitti:
Ei näy osoite. Laita uudestaan!
jep,tuo kenttä ei toimi,eli os tässä..
jalmarip@suomi24.fi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih567207Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7193370Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1481650Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.2781530- 841355
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841351- 911240
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631217Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2331173- 811134