Kaikkiahan meitä ei aina huvita osallistua naapurin syntymäpäiville tai pikkusiskon kissan nimiäisiin. Millaisia tekosyitä tällöin käytätte? Onko eroa tekosyyn laadulla, jos juhlakalu on läheinen/tuttava? Mihin juhliin on mielestänne pakko mennä?
Itselläni lähestyy puolison kautta tulleen kummitytön syntymäpäivät ja olemme riidelleet puolisoni kanssa raivoisasti koko viikon mm. sukulaisten näkemisistä. Yhtään ei kiinnostaisi lähteä toiselle puolelle Suomea viemään lahjaa, saati sitten istua autossa monta tuntia tuon "armaani" kanssa. Pakkohan se silti on, kun on kummilapsi kyseessä. :I
Kaikenlaisiin turhiin sukujuhliin olen hyvin kypsä, mutta tekosyitä käytän tuskin koskaan. Anoppi sen sijaan potee ihmisten juhlapäivinä kroonista päänsärkyä, jota ei usko enää kukaan. Käytättekö aina samaa syytä vai vaihteletteko valettanne?
Miten paljon ennen juhlia ilmoitatte yllättävästä menosta, oksennustaudista tai päänsärystä?
Tekosyyt juhlista jättäytymiselle
2
660
Vastaukset
- aika sentään
Minulle sosiaaliset suhteet ovat elämän suola ja tapaan tuttavia, ystäviä ja sukulaisiakin mielläni. Ja vaikken aina tapaisikaan, menen noihin juhliin silti. Ajattelen sankarin ja juhlanjärjestäjän tunteita ja sitä, kuinka paljon he ilostuvat läsnäolosta ja muistamisesta, sen voimalla menen silloinkin kun väsyttää.
Onpa sinulla ikävä asenne :"Miten paljon ennen juhlia ilmoitatte yllättävästä menosta, oksennustaudista tai päänsärystä? ". Toivottavasti et kuulu minun lähipiiriini. Mikään pakkohan ei kumminkaan ole osallistua synttärijuhlaan, varsinkaan, jos kyseessä on "joku välivuosi".
Kummilapsen ripillepääsy/valmistuminen/häät ovat sitten jo eri asia, jotenkin velvoittavat!
Itse olemme hoitaneet satojen km päässä olevan kummilapsemme (nyt jo aikuinen) lahjan postin kautta tai lahjakorttina, onnittelusoitto sankarille toki.
Kaikki ovat mielestäni ymmärtäneet ihan ok ilman mitään eri verukkeita osallistumattomuutemme
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1981552Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1231288- 521052
- 72975
- 58883
Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva52883- 105865
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53850- 43838
- 82820