Hyvää päivää, uusi ja raitis päivä! Tänään tulee minulla 13. kuukausi täyteen raittiutta. Olen siitä kitollinen Luojalleni ja kiitän myös Suomi24:n Alkoholi-palstan osanottajia ja Tipatonta ketjua erikseen. Nyt unta nuppiin ja sitten juhlapäivän kunniaksi aamulla heti Vanilja Pehmis -jäätelölle. Uusi päivä, ah!
Sunnuntai 27.8.2006
55
2274
Vastaukset
- Minulla kaikki vielä edessä
Maanantaina tarkoitus aloittaa päihteetön elämä.
Olen tässä jo pari kuukautta tehnyt alasajoa, siis vähentänyt pikkuhiljaa.
Olen teistä tipattomien-ketjuun kirjoittajista saanut myös voimaa omalle päätökselleni.
Kiitti siitä- Papio1
Minulle tästä Tipattomen ketjusta on ollut apua raittiudessani. Eräänlainen päivän rytmittäjä ja virtuaaliterapiaa.
Ja kyllä olen saanut täältä suoria neuvoja ja apuakin. Monesti olen maininnut Pörrin, joka on kaksi kertaa saanut minut olemaan tarttumasta siideritölkkiin ihan vaan muutamalla järkevällä lauseella.
Tsemppiä sinullekin ja liity mukaan joukkoon. Ei täältä ketään ainakaan minun käsittääkseni ole pois häädetty ja sheriffi on pitänyt järjestyksen talossa. - kannustuksesta
Papio1 kirjoitti:
Minulle tästä Tipattomen ketjusta on ollut apua raittiudessani. Eräänlainen päivän rytmittäjä ja virtuaaliterapiaa.
Ja kyllä olen saanut täältä suoria neuvoja ja apuakin. Monesti olen maininnut Pörrin, joka on kaksi kertaa saanut minut olemaan tarttumasta siideritölkkiin ihan vaan muutamalla järkevällä lauseella.
Tsemppiä sinullekin ja liity mukaan joukkoon. Ei täältä ketään ainakaan minun käsittääkseni ole pois häädetty ja sheriffi on pitänyt järjestyksen talossa.Tosissani olen homman kanssa ollut jo pari kuukautta, ku tätä "alasajoa" olen tehnyt.
Ei se kyllä helppoa ole ollut, mutta jotenkin vaan olen tähän saakka selvinnyt.
Pahimman hädän tullessa lukasen aina tän Tipattomien-ketjun läpi ja täältä on löytynyt aina se tsemppaus seuravaan päivään.
Olen aina ajatellut, että tekin olette käyneet saman läpi, niin miksen minäkin siihen pysty. - Papio1
kannustuksesta kirjoitti:
Tosissani olen homman kanssa ollut jo pari kuukautta, ku tätä "alasajoa" olen tehnyt.
Ei se kyllä helppoa ole ollut, mutta jotenkin vaan olen tähän saakka selvinnyt.
Pahimman hädän tullessa lukasen aina tän Tipattomien-ketjun läpi ja täältä on löytynyt aina se tsemppaus seuravaan päivään.
Olen aina ajatellut, että tekin olette käyneet saman läpi, niin miksen minäkin siihen pysty.Mitä tarkoitat "alasajolla"?
- vähentää vähitellen
Papio1 kirjoitti:
Mitä tarkoitat "alasajolla"?
Tarkoitan, etten ole laittanut kerrasta poikki, vaan vähitellen vähentänyt parin kuukauden aikana.
Pelkään vieroitusoireita, joten siksi toimin näin. - Papio1
vähentää vähitellen kirjoitti:
Tarkoitan, etten ole laittanut kerrasta poikki, vaan vähitellen vähentänyt parin kuukauden aikana.
Pelkään vieroitusoireita, joten siksi toimin näin.Ymmärrän. Voinhan sen noinkin tehdä, jos sen hallitsee. Ongelma kait on siinä, että miten pystyy olemaan ottamatta alkoholia eli pysymään raittiina. Minulla oli ensimmäiset pari kuukautta vaikeimpia. Olin niin tottunut illoittaiseen oluen juontiin.
- Papio1
vähentää vähitellen kirjoitti:
Pelkään vieroitusoireita, joten siksi toimin näin.Pitää mennä nukkumaan. Öitä ja tsemppiä sinulle! Pysy mukana ketjussa!
- Palaillaan
Papio1 kirjoitti:
Pitää mennä nukkumaan. Öitä ja tsemppiä sinulle! Pysy mukana ketjussa!
Imoittelen kyllä ittestäni aina silloin tällöin.
Ensiviikolla olen työmatkalla, joten saattaapi olla, etten ennätä kirjoittelemaan.
vierehti, ja on aika lepopäivän, jonka vietän ilman alkoholia.
Onnitelut Papiolle! Sulla on jo toinen vuosi hyvällä alulla näin se aika rientää, ja raittiutta tulee ku ei ota sitä ekaa ryyppyä!
Tervetuloo vain uudellekin kamulle, eka päivästä se raittius on alkanut meidän muidenkin kohdalla! Tsemppiä, kyl se siitä, päivä kerrallaan!Kolmestatoista raittiista kuukaudesta Papiolle!! itse aion myös olla Tämän sunnuntain raittiina. ps. meinas tulla moka, tarkoitus oli vastata tähän ketjuun ja painoin poista viesti, eli meinas mennä koko ketju, ei passais tässä kunnossa painella mihinkään nappeihin, siis selvinpäin olen mutta pirunmoisessa flunsassa.
älä pärski tänne päin, nimittäin alkaa pukkaan leesumia täälläkin. Joko nallit loppu ku loppu se pauke sieltä rannikolta?? Raittiina määkin oon mutta silti pitäis vielä käpäistä maalikylillä tälle yölle, enkä mee hakeen mitään pimeetä pulloo niinku joskus ennen!
joonatan11 kirjoitti:
älä pärski tänne päin, nimittäin alkaa pukkaan leesumia täälläkin. Joko nallit loppu ku loppu se pauke sieltä rannikolta?? Raittiina määkin oon mutta silti pitäis vielä käpäistä maalikylillä tälle yölle, enkä mee hakeen mitään pimeetä pulloo niinku joskus ennen!
ja hölmöyttäni kysyn,et mihinkä maalikylille tuohon aikaan yöstä oot ollut menossa?
Et kai sentään mihinkään maalikauppaan auton-maalia hakemaan:))ilmeisesti siellä on
tuon niminen kylä.Tänään muista lepo,älä edes ajatuksissa tee töitä
Mä suunnittelin johonkin aikaan päivästä näin lepopäivän
ratoksi lähteä paistinpannun ostoon,eiks oo juhlavaa:)t pörripörri.1 kirjoitti:
ja hölmöyttäni kysyn,et mihinkä maalikylille tuohon aikaan yöstä oot ollut menossa?
Et kai sentään mihinkään maalikauppaan auton-maalia hakemaan:))ilmeisesti siellä on
tuon niminen kylä.Tänään muista lepo,älä edes ajatuksissa tee töitä
Mä suunnittelin johonkin aikaan päivästä näin lepopäivän
ratoksi lähteä paistinpannun ostoon,eiks oo juhlavaa:)t pörrioon muistanut levätä! Taitaa olla jo makuuhaavoja, täytyy kait lähtee pienelle happihyppelylle on niin kaunis auringonpaistekin.
Niin siitä maalikylästä, sellaista sanontaa käytetään enimmäkseen tuolla lapissa kun mennään jonnekin kunnan, kaupungin, keskustaan, kauppaan, juhliin, tai minkä vuoksi sit mennäänkin.
Tarkoitus oli käydä ostaan jotain karkkia tai muuta vastaavaa jostain grillistä, kiskasta, mutta en kuitenkaan enää sit viittynnä. Muuten minunkin pitäis ostaa uus paistinpannu, yksi päivä kattelin noita vanhoja et ovat jo senverta kuluneet et uuden vois ostaa ku muistas sitten ku on kaupassa! Viinaksitta täällä lepäilen!joonatan11 kirjoitti:
oon muistanut levätä! Taitaa olla jo makuuhaavoja, täytyy kait lähtee pienelle happihyppelylle on niin kaunis auringonpaistekin.
Niin siitä maalikylästä, sellaista sanontaa käytetään enimmäkseen tuolla lapissa kun mennään jonnekin kunnan, kaupungin, keskustaan, kauppaan, juhliin, tai minkä vuoksi sit mennäänkin.
Tarkoitus oli käydä ostaan jotain karkkia tai muuta vastaavaa jostain grillistä, kiskasta, mutta en kuitenkaan enää sit viittynnä. Muuten minunkin pitäis ostaa uus paistinpannu, yksi päivä kattelin noita vanhoja et ovat jo senverta kuluneet et uuden vois ostaa ku muistas sitten ku on kaupassa! Viinaksitta täällä lepäilen!Nyt on sitten paistelupannu(kuten posse tossa sanoi,terkkuja tässä samassa hänelle)ostettu.
Puhuit lenkille menosta.enpä malta ollakertomatta.Ostin eilen kävelysauvat:)Kävin viikolla
oikein kurssin siitä,et miten niiden kanssa kävellään.Tosin en tainnut oppia muuta kun sen,
miten ne laitetaan käsiin:)
Ostappa sinäkin sellaiset,niin voitais joskus osallistua johonkin kilpailuun:)
Tiedä vaikka tässä vielä minkälaiseks menijäks tulee,kunhan oppii oikean tyylin.
Selvinpäin tälläistä selitän.t pörripörri.1 kirjoitti:
Nyt on sitten paistelupannu(kuten posse tossa sanoi,terkkuja tässä samassa hänelle)ostettu.
Puhuit lenkille menosta.enpä malta ollakertomatta.Ostin eilen kävelysauvat:)Kävin viikolla
oikein kurssin siitä,et miten niiden kanssa kävellään.Tosin en tainnut oppia muuta kun sen,
Tiedä vaikka tässä vielä minkälaiseks menijäks tulee,kunhan oppii oikean tyylin.
Selvinpäin tälläistä selitän.t pörriKävin kerran sauvojen kanssa kohtalaisen pitkän lenkin ja kädet oli sen jälkeen kipeenä ainakin kolmeviikkoo. Vaimo kyllä sano et kävelen niiden kanssa väärin, mutta ainahan net vaimot jotain keksii:) Savoja en toistaiseksi käytä kävellessä, hiittäissä vain. Kilpailuun osallistun aina mut sovitaako et mulla ei tarvis olla ku toinen sauva korkeintaan. Muuten hyvin pyykii keväinen höylä vaikka ihka selvä olenkin!
joonatan11 kirjoitti:
Kävin kerran sauvojen kanssa kohtalaisen pitkän lenkin ja kädet oli sen jälkeen kipeenä ainakin kolmeviikkoo. Vaimo kyllä sano et kävelen niiden kanssa väärin, mutta ainahan net vaimot jotain keksii:) Savoja en toistaiseksi käytä kävellessä, hiittäissä vain. Kilpailuun osallistun aina mut sovitaako et mulla ei tarvis olla ku toinen sauva korkeintaan. Muuten hyvin pyykii keväinen höylä vaikka ihka selvä olenkin!
Kyllä vaimo tietää.Aivan selvästi olet nostellut niitä sauvoja liian ylös ja eteen:)huomaatko,ei mennyt mulla kurssi hukkaan.
Mä oon reilu.Otetaan sellanen kisa,et mä kävelen sauvojen kans,ja sä hiihdät ilman sauvoja:))
Tässä samalla ilmoitan nyt kaikille,että en varmaankan viikolla paljoa palstalle ehdi,mutta katsellaan sitten taas viikonlopulla,jos ei mitään erikoista tule.Selvinpäin aion kuitenkin viikkoni olla.t pörri- ambivalenttineN
pörri.1 kirjoitti:
Kyllä vaimo tietää.Aivan selvästi olet nostellut niitä sauvoja liian ylös ja eteen:)huomaatko,ei mennyt mulla kurssi hukkaan.
Mä oon reilu.Otetaan sellanen kisa,et mä kävelen sauvojen kans,ja sä hiihdät ilman sauvoja:))
Tässä samalla ilmoitan nyt kaikille,että en varmaankan viikolla paljoa palstalle ehdi,mutta katsellaan sitten taas viikonlopulla,jos ei mitään erikoista tule.Selvinpäin aion kuitenkin viikkoni olla.t pörriNautihan sitten arkipäivien elosta :) oon vähän kade ihmisille, ketä pystyy oleen viikonkin ilman nettii. No enhän mäkään netissä käyny paljookaan, mutta nyt ku nää ihmissuhde asiat on menny vähän vinksalleen, niin netistä on tullu vähän liianki täerkee juttu. Tänään ku oli tylsää, enkä oikee tienny mitä tekis niin rupesin ahmii... tosi fiksua. Oon kuitenkin päättäny että tää on viho viimeinen kerta kun sorrun ahmimaan ja siks oikein nautinkin tästä pahasta olosta, koska tätä ei tuu enää koskaan!!!
ambivalenttineN kirjoitti:
Nautihan sitten arkipäivien elosta :) oon vähän kade ihmisille, ketä pystyy oleen viikonkin ilman nettii. No enhän mäkään netissä käyny paljookaan, mutta nyt ku nää ihmissuhde asiat on menny vähän vinksalleen, niin netistä on tullu vähän liianki täerkee juttu. Tänään ku oli tylsää, enkä oikee tienny mitä tekis niin rupesin ahmii... tosi fiksua. Oon kuitenkin päättäny että tää on viho viimeinen kerta kun sorrun ahmimaan ja siks oikein nautinkin tästä pahasta olosta, koska tätä ei tuu enää koskaan!!!
nyt mene asioiden edelle.Sen takia vaan mainitsin tuon,
etten varmaankaan ehdi viikolla palstalle,ettei kenenkään
tarvitse huuhuuilla heti jos olen pari päivää pois,(kuten viime viikolla kävi)
että olen jäänyt kokonaan palstalta pois.t pörripörri.1 kirjoitti:
Tässä samalla ilmoitan nyt kaikille,että en varmaankan viikolla paljoa palstalle ehdi,mutta katsellaan sitten taas viikonlopulla,jos ei mitään erikoista tule.Selvinpäin aion kuitenkin viikkoni olla.t pörrikait kävi ett sauvat kävit liian ylhäällä ja sit vielä pukkailin niillä vauhtia että net kumit siellä sauvain päässä oli ku vappuviukat ku olin kotona. Kirjoitelitte ma-san kanssa et kantsii koklata pimeellä, se oli muuten kun minä kävin ekaakertaa ja toistaiseksi viimmeistä niin tosi pimeetä et en meinannut kotiin osata,tais olla syksyy ja taivas vielä pilvessä, ukko ei
kuiteskaan ollu pilvessä eikä humalassakaan!! Mut koville se otti, hiihtänyt oisin sillä energiamäärällä mitä sille lenkille menetin ainaski kolkytkilsaa!
Kerroit että et taida viikolla paljon kirjoitella, sama täälläkin täytyis aloitella niitä mun syyshommii.. Hyvää työviikkoa sinulle! Toivottavasti viihdyt työssäsi hyvin niinkuin olen käsittänyt että tarviit töitä enemmän tai vähemmän! Muutenhan aikas ei kuluiskaan,.....ambivalenttineN kirjoitti:
Nautihan sitten arkipäivien elosta :) oon vähän kade ihmisille, ketä pystyy oleen viikonkin ilman nettii. No enhän mäkään netissä käyny paljookaan, mutta nyt ku nää ihmissuhde asiat on menny vähän vinksalleen, niin netistä on tullu vähän liianki täerkee juttu. Tänään ku oli tylsää, enkä oikee tienny mitä tekis niin rupesin ahmii... tosi fiksua. Oon kuitenkin päättäny että tää on viho viimeinen kerta kun sorrun ahmimaan ja siks oikein nautinkin tästä pahasta olosta, koska tätä ei tuu enää koskaan!!!
Kiitos kuitenkin hyvän viikon toivotuksista.
Sinulle myös oikein Hyvää alkavaa viikkoa.t pörrijoonatan11 kirjoitti:
kait kävi ett sauvat kävit liian ylhäällä ja sit vielä pukkailin niillä vauhtia että net kumit siellä sauvain päässä oli ku vappuviukat ku olin kotona. Kirjoitelitte ma-san kanssa et kantsii koklata pimeellä, se oli muuten kun minä kävin ekaakertaa ja toistaiseksi viimmeistä niin tosi pimeetä et en meinannut kotiin osata,tais olla syksyy ja taivas vielä pilvessä, ukko ei
kuiteskaan ollu pilvessä eikä humalassakaan!! Mut koville se otti, hiihtänyt oisin sillä energiamäärällä mitä sille lenkille menetin ainaski kolkytkilsaa!
Kerroit että et taida viikolla paljon kirjoitella, sama täälläkin täytyis aloitella niitä mun syyshommii.. Hyvää työviikkoa sinulle! Toivottavasti viihdyt työssäsi hyvin niinkuin olen käsittänyt että tarviit töitä enemmän tai vähemmän! Muutenhan aikas ei kuluiskaan,.....kuvitella sitä näkyä,kun olet viuhtonut niitten sauvojen kanssa pimeässä niin että metsä rytisee:)
Kyllä mä tykkään olla nykyisessä työssäni ja olen jopa ollut huomaavani,että siellä jotkut jopa odottavat saapumistani.Kyllähän sitä välillä väsyyneeksi itsensä tuntee,mutta tuskinpa minä ihan kotona vaan jaksaisin olla.Jos en töissä kävisi,niin tekisin varmasti jotain vapaaehtois työtä vanhusten parissa.
Sinulle myöskin oikein Hyvää alkavaa viikkoa.t pörripörri.1 kirjoitti:
kuvitella sitä näkyä,kun olet viuhtonut niitten sauvojen kanssa pimeässä niin että metsä rytisee:)
Kyllä mä tykkään olla nykyisessä työssäni ja olen jopa ollut huomaavani,että siellä jotkut jopa odottavat saapumistani.Kyllähän sitä välillä väsyyneeksi itsensä tuntee,mutta tuskinpa minä ihan kotona vaan jaksaisin olla.Jos en töissä kävisi,niin tekisin varmasti jotain vapaaehtois työtä vanhusten parissa.
Sinulle myöskin oikein Hyvää alkavaa viikkoa.t pörriMuistutat kaikin tavoin vaimoani, siltihän minä luen sinua kuin avointa kirjaa! Nyt minä lähden sinne maalikylille, lupasin vaimolle, niin kait se on lähdettävä. ps, kirjoittamisiin. t, joonatan11
- aahoohoo
pörri.1 kirjoitti:
Nyt on sitten paistelupannu(kuten posse tossa sanoi,terkkuja tässä samassa hänelle)ostettu.
Selvinpäin tälläistä selitän.t pörritietonen että sellasia jousitettuja kenkiäki on olemassa. Ne on muistaakseni venäläistä keksintöö ja ne toimii vähän samalla tavalla ku kengurukeppi. Oon töllöstä omilla silmillä nähny että ne on ihan tavan kengän näköset mut niissä pohjissa vaan on jouset pohjassa.
Ois ihan kiva nähä sut mennä koikeltamassa sellasilla jousikengillä ja sauvat kädessä. Vois ottaa pitkiä ja korkeita loikkia. aahoohoo kirjoitti:
tietonen että sellasia jousitettuja kenkiäki on olemassa. Ne on muistaakseni venäläistä keksintöö ja ne toimii vähän samalla tavalla ku kengurukeppi. Oon töllöstä omilla silmillä nähny että ne on ihan tavan kengän näköset mut niissä pohjissa vaan on jouset pohjassa.
Ois ihan kiva nähä sut mennä koikeltamassa sellasilla jousikengillä ja sauvat kädessä. Vois ottaa pitkiä ja korkeita loikkia.se mun meno oli ainakin siellä kursilla sen näköistä koikkelehtimista
et porukka meinas tikahtua nauruun,joten ei enää mitään vieterikenkiä
siihen tarvitse.Meinas mennä jalat ja kepit sekaisin:
Että ei muuta,kun käy vaan sinäkin harrastamaan.t pörripörri.1 kirjoitti:
paranemista sinulle!Ollaan oltu ihan kiltisti.t pörri
ollaanki, karkkia vain kävin ostamassa. Sefu taitaa olla pipinä ku ei oo kuulunu eikä näkyny. Toivottavasti se selvii siitä flunsasta ettei me pörri jouduta sitä kovin pitkäks aikaa tuuraan!
Poisteltas varmaan viestejä solkenaan, omat vain jätetäis, muut tietysti ois asiattomii. No voitashan met jotain säästääkin. Raittius senku jatkuu.joonatan11 kirjoitti:
ollaanki, karkkia vain kävin ostamassa. Sefu taitaa olla pipinä ku ei oo kuulunu eikä näkyny. Toivottavasti se selvii siitä flunsasta ettei me pörri jouduta sitä kovin pitkäks aikaa tuuraan!
Poisteltas varmaan viestejä solkenaan, omat vain jätetäis, muut tietysti ois asiattomii. No voitashan met jotain säästääkin. Raittius senku jatkuu.Onneks tulit ja sä jaksat valvookkin myöhempään kun minä.Mulla alkaa olla jo silmät ihan ristissä.En saa enää selkoo moneen kertaan on samoihin viesteihin vastannutja kenelle oon jättänyt vastaamatta.
Kyllä olis sheriffin parasta parantua,kun minunkin olis töihinkin päästävä,en kerkiä täällä ympäri vuorokauden valvoa:)
Kyllä me varmaan vähän tiukempaa linjaa pidettäis.t pörri
- ambivalenttineN
Oikein paljon onnea sinulle Papio1. 13kk raittiutta on tosi loistava saavutus!!! Olet kyllä pehmiksesi ansainnut. Minäkin nautin tänään pizzasta ja pirtelöstä, ihan vaan siitä hyvästä että onnistuin olemaan reggae festareilla selvinpäin. Se oli(ainakin mulle) aika hyvä saavutus. :)
Rupes vaan naurattaa ihan sikana, kun muut örvelsi kadulla kännissä tai huonovointisina ja itse kävelin nyt yöllä 0,5 litran pirtlömuki kädessä. Siinä tuli vähän "kuka ei kuulu joukkoon"- olo. Muuten oli aika tylsä ilta. Musiikki oli hyvää, mutta oishan sitä voinu kuunnella kotona stereoista, niin ei ois tarvinnu raahautuu mihinkään. Toisaalta, onhan se ihan hyvä käydä välillä tuulettumassa ja kattelees meininkiä. Nyt pitäs pikkuhiljaa rupeen katteleen uniakin. Ei muuta kuin hyvää yötä ja huomenta kaikille! :) Onnittelut Papiolle!
Näyttää tulevan tästäkin päivästä raitis.- Suotuulia
Flunssa nakkasi jo petinpohjalle, mutta kyllä tästä noustaan. Mitä joku räkätauti, kun tietää, että pää on selvänä. Päivä päivältä varmentuu, että ratkaisu on oikea. Joten raitis olen tänään.
lepopäivää kaikille.Ja tässä pikkuruinen värssy:
Jokaisessa päivässä on ilon ja onnistumisen mahdolisuus.
Itse tunnen onnistumisen iloa siitä,kun olen päässyt tupakasta ja alkoholista eroon.
Tovottavasti kaikki toisetkin jotka haluavat eroon viinasta,onnistuvat pyrkimyksissään.
Papiolle:Mä taidan syödä makoisan kääretorttupalan merkkipäiväsi johdosta:)t pörri- paranoidi
Onnittelut Papiolle. Keitän kahvit ja vietän Lepopäivän raittiina.
- ambivalenttineN
Ihana tunne herätä juhlinnan jälkeen pirteänä uuteen aamuun. Ja mikä parasta; ei tartte aloittaa aamua miettimällä, mitä sitä tulikaan eilen tehtyä tai mokailtua. Oikein hyvää ja raitista pyhäpäivää kaikille!
Papiolle vielä kerran isot onnittelut hienosta saavutuksesta! - onnellinen10
ambivalenttineN kirjoitti:
Ihana tunne herätä juhlinnan jälkeen pirteänä uuteen aamuun. Ja mikä parasta; ei tartte aloittaa aamua miettimällä, mitä sitä tulikaan eilen tehtyä tai mokailtua. Oikein hyvää ja raitista pyhäpäivää kaikille!
Papiolle vielä kerran isot onnittelut hienosta saavutuksesta!olen myös entinen juoppo,mutta jo kauan raittiina ja itse panin kerrasta poikki.
Siis yhtenä hirveänä darra-aamuna en lähtenytkään jääkaapille hakemaan korjaavaa vaan sanoin itselleni,että nauti nyt ,kun olet viimeistä kertaa darrassa ja nautikin kunnolla.
Hengissä selvisin,vaikka olo oli hutera viikon.
En ikinä halua enää käydä sitä taistelua uudestaan minkä tein viinanhimoa vastaan taistellen ja kolmen kk kuluttua se alkoi helpottaa.
Nyt ihmettelen mitä mukavaa siinä kännäämisessä oli ,kun raittiina elämä on melkoista juhlaa.
Aivan samalla tavalla on ylä ja ala mäkiä,mutta keiken kestää paremmin selvänä.
Jokainen teistä jatkakaa vaan raittiuden tiellä.
- Katizi
Eilen illalla oli vaikeeta. Otti päähän kun ei voinu juoda. Tänä aamuna olo oli vähintäänkin euforinen. Mä selvisin siitä.
Käväsin aamutuimaan juoksemassa koirien kanssa pitkästä aikaa. Onnea Papiolle ja kaikille muillekin raitistelijoille! Mulla tulee tänään 3 viikkoa täyteen.- Cettuz!
raittiina vietän.
- ma-sa
Raitista lepopäivää kaikille.Minä täällä totuttelen taas kerran uudenlaiseen olotilaan.En tapa enkä hukuta aitoja tunteita alkoholiin tänäänkään.
Papiolle onnea tipattomuuden tiellä.siitä lähtee sujumaan.Ihminen on loppujen lopuksi aika oppivainen.Rupee säkin harrastamaan sauvakävelyä:)Huom:Aiheesta enempi Joonatanille laittamassa viestissä.t pörri
- ma-sa
pörri.1 kirjoitti:
siitä lähtee sujumaan.Ihminen on loppujen lopuksi aika oppivainen.Rupee säkin harrastamaan sauvakävelyä:)Huom:Aiheesta enempi Joonatanille laittamassa viestissä.t pörri
Onhan tässä niin monta kertaa ryskän läpi menty että tämä ei ole mitään.Sauvakävely on kyllä suosittua täälläkin.Sitä näkyy vaan enimmäkseen vaimo väki harrastavan.Voisinhan tässä tietty kietasta liinan päähän ja pimeän tullen kokeilla.
ma-sa kirjoitti:
Onhan tässä niin monta kertaa ryskän läpi menty että tämä ei ole mitään.Sauvakävely on kyllä suosittua täälläkin.Sitä näkyy vaan enimmäkseen vaimo väki harrastavan.Voisinhan tässä tietty kietasta liinan päähän ja pimeän tullen kokeilla.
pimeellä kokeilet,niin et tarvitse heti edes sauvoja ostaa.Voit ottaa vaikka jotkut kepit.Noin puolimetriä lyhyemmät kuin itse olet.Jospa ne muutkin miehet liikkuvat pimeällä,kun et ole heitä nähnyt:)t pörri
- alkoholistitar
Kerrassaan upeaa kuulla tuollaista tekstiä! Itse olin jo masennukseen uppoamassa, mutta alkoihan se aurinko taas paistaa :) Välillä on niitä huonoja aikoja tai päiviä. Pitäisi vain muistaa, että ne menee ohi. Se hyvä päivä tulee joskus, kun vain jaksaa painaa. Olen käynyt mustikassa kovasti ja hoitanut asioita (viinalla pilattuja) kuntoon. AA:ssa olen käynyt ja mietiskellyt syntyjä syviä. Tänäänkin tuli ajatuksia (5 viikkoa raittiina) juomisesta. Tajusin, että hei, minähän olen alkoholisti! Kamala ajatus! En voi ottaa, en edes ajatella ottavani. Se vain ei kerta kaikkiaan onnistu. Enkä halua kuolla vielä...
Se on helppoa, kun luovuttaa taistelun ja myöntää tosiasian- Minä EN VOI ottaa alkoholia.
Hyvää raitista päivää kaikille :)))- Katizi
Olen ottanut päivittäiseksi tavaksi lukea Ruth Fishelin kirjasta "Ilon aika" päivän ajatuksen/hajatelman/affirmaation. Tänään hän siteeraa Marsha Sinetarta: "Käsityksemme omasta itsestämme on oltava arvokkaalla paikalla sydämessämme, ja tajunnassamme ennen kuin meistä voi tulla persoonallisia yksilöitä."
Itse hän jatkaa: "Tänään saan selville, kuka olen Tänään minusta tulee oma persoonani, joka on kaiken kehittämisen arvoinen. Tänään alan ymmärtää, että olen ihan hyvä juuri sellaisena kuin olen."
Rakastan tuota kirjaa! Se oli merkittävässä osassa kun kuljin kohti raitistumispäätöstä.
Raitistumispäätös lähti 10.8., jolloin hän siteerasi Peace Pilgrimia seuraavasti:"Historian näkökulmasta katsottuna kun ihmisen on pakko valita jokotuho tai muutos, he ovat taipuvaisia valitsemaan muutoksen, ja yleensä vain tällaisen pakon edessä he pystyvät muuttumaan."
Suosittelen kirjaa lämpimästi kaikille. Kirjan kirjoittaja siteeraa monia suuria ja pienempiä ajattelijoita, myös Raamattua on käytetty lähteenä. Kuitenkaan kirja ei ole ns, uskonnolinen teos. Kirjan hän on omistanut elämäntoverilleen Sandy Biergille. (Sitä en tiedä onko Sandy mies vai nainen, mutta väliäkö hällä...)
- aahoohoo
kun tekee hyvää lukee tämmöstä tekstiä - niin Papion ku muittenki.
Meille kaikille onnittelut oli raittiita päiviä yks tai sitte monta sataa. Ja kaikki on vaan tästä yhestä ainoosta päivästä kiinni - miten sen suhaa iltaan asti.
Mukavaa kun on taas tullu uusia ihmisiä palstalle ja ketjuun. Hitsi kun mä tykkään teistä kaikista.
Mulla muuten sytytti tossa aamusella ja semmonen tapaus on kyllä mainitsemisen arvonen.
Kas, kun oon aina vökissy ettei mulla oo naisseuraa ja ois kiva tehä ja jutella jonkun kanssa naisjuttuja. Eikä kukaaan oo älynny tulla rinkuttamaan meijän ovikelloo ja pyytämään minuu seuraansa - eiks ookki ihme. Ja nyt tulee se sytytys: minähän lähen ite sitä seuraa ettimään yhteen naistenryhmään ja se ei oo ku kahen minuutin kävelymatkan päässä.
Niin jotta kyllä se mullaki sytyttää mut harvakseltaan.
Ja raitista on pidelly. - Hamara
Onnittelut Papiolle! Niin sitä vain selvistä tunneista kertyy selviä kuukausia ja jopa vuosia, kun vain malttaa odottaa. Itselläni on vielä tosi pitkä matka tuohon ensimmäiseenkään kuukauteen, kun tuntejakaan ei ole paljoa tuota kolmeatoista enempää takana.
Minulle on tällähetkellä ne tunnitkin tärkeitä, mutta olo on tällähetkellä olosuhteisiin nähden hyvä.- ma-sa
Mitähän kummaa me sulle keksittäs nyt "lääkkeeksi".Onhan tässä yritetty ja huomattu että kaverissa ainesta on tipattomuuteen.Olis mukava nähdä se positiivisuus täällä ketjussa, mitä sinussakin on!! Jos et sitä viinalla tuhoa.Täällä on ollu puhetta paistinpannuista tänään.Oliskohan siitä mitään apua?
- aahoohoo
joskus ittesäki pakko pilkkoo tunnit vieläki pienemmiks.
- Hamara
ma-sa kirjoitti:
Mitähän kummaa me sulle keksittäs nyt "lääkkeeksi".Onhan tässä yritetty ja huomattu että kaverissa ainesta on tipattomuuteen.Olis mukava nähdä se positiivisuus täällä ketjussa, mitä sinussakin on!! Jos et sitä viinalla tuhoa.Täällä on ollu puhetta paistinpannuista tänään.Oliskohan siitä mitään apua?
Katsotaan nyt, tässä on semmonen pikkunen kipinä sisälläni, minkä olen joskus aiemminkin tuntenut.
Sen paistinpannun vois tunkia mun kurkkuun poikittain, niin se vähän vaikeuttaas sitä juomista pahoina hetkinä, tai jopa estääs sen. Jos sillä pannulla kolauttaas mua päähän, niin menis vaan hyvä pannu pilalle. Lisäksi tuosta tuli mieleen, että päivän pannu on monasti sänkyli..., eiku ruokalistalla. - Hamara
aahoohoo kirjoitti:
joskus ittesäki pakko pilkkoo tunnit vieläki pienemmiks.
Kyllähän se näin on, että pahana hetkenä tunti tuntuu ikuisuudelta ja on ihan tervettä pilkkoa sen pienempiin osiin tarvittaessa.
- ma-sa
Hamara kirjoitti:
Katsotaan nyt, tässä on semmonen pikkunen kipinä sisälläni, minkä olen joskus aiemminkin tuntenut.
Sen paistinpannun vois tunkia mun kurkkuun poikittain, niin se vähän vaikeuttaas sitä juomista pahoina hetkinä, tai jopa estääs sen. Jos sillä pannulla kolauttaas mua päähän, niin menis vaan hyvä pannu pilalle. Lisäksi tuosta tuli mieleen, että päivän pannu on monasti sänkyli..., eiku ruokalistalla.parempi jos on yön tai päivän pannu ku viinan kans lätränny.Nyt minuutteja vaan jonoon ja korkki kiinni.Olen nuo tunteet käynyt läpi niin monta kertaa ja tiedän että helppoa ei ole.Mutta zepataan Hamara.Sillä kovalla päällä voi saada paljon hyvääkin aikaan.
- ambivalenttineN
Hamara kirjoitti:
Kyllähän se näin on, että pahana hetkenä tunti tuntuu ikuisuudelta ja on ihan tervettä pilkkoa sen pienempiin osiin tarvittaessa.
Luettuani tekstiänne päivän pilkkomista tunneiksi, tunnin pilkkomista minuuteiksi jne. rupesin aivan suunnattomiasti kaipaamaan to- dayta...
- Hamara
pörri.1 kirjoitti:
olemme vahvoja.t pörri
Olet oikeassa, yksin on paljon vaikeampaa ja siksi tämä ketju onkin monelle tärkiä apu, koska täälä ollaan yhdessä
- Papio1
Kiitos kaikille, jotka ovat minua muistaneet tänään ja ova mukana tässä Tipattomien ketjussa. Tässä ketjussa on parantava voima.
Nyt on hyvä jatkaa raittiutta! - tämä ketju
taitaa olla pisimpiä historiassa. Naapurin puolella hiljaista, vaikka niin sitä palstaa rukoiltiin.
- historia
103 viestiä 08.11.2005 tipattomienketju.
Ketjusta on poistettu 16 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6564960Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o202275- 1031444
- 911395
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231366Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia1631238Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681095Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi2671005- 72977
Jos saan sinut elämääni
niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo75965