kannattaako ostaa fabia farkku 1,4 tdi fun.onko käyttövarma jääkö sillä muiden jalkoihin.kokemusta ei ole.kiinnostusta kylläkin.
fabia 1,4 tdi
7
1043
Vastaukset
- Löytyy!
Pari vuotta ja 50 tuhatta takana. Lähes ongelmaton peli, takaovien tiivistysliimaus tehty takuuna. Kone täysin ongelmaton. Tehoja jos vertaa, niin ei paljon häviä vanhalle 90 heppaiselle 1.9:lle. Vääntää 5 vaihteella mäet kuin mäet edellyttäen että kierroksia ainakin 2000. Vaikea saada kuluttamaan paljon. Nopeassa matka-ajossa syö saman minkä 1,9, mutta 80-110 ja kaupunkiajo on kulutukseltaan reilusti pienempiä.
Ei tosin Fun malli mutta 1,4 tdi 59 KW.n koneella oleva 100 edition malli tuli hankittua helmikuussa.
Kilometrejä on kohta 30 tuhatta eli eka huolto lähestyy.
Ei ole ollut mitään ongelmia.
Kenenkään jalkoihin ei oo tarvinnu jäädä kupeksimaan ja kulutuskin on ollut 4,4 litran luokkaa tienpäällä.- masa1
on nyt tullut tuollaisella työpaikan autolla ajettua. Ennakko-odotukset olivat hieman skeptiset mutta ajatukset ovat nyt muuttuneet. Hinta(?)- ja kokoluokka huomioiden auto on mielestäni kokeilemisen arvoinen. Muista tämän luokan autoista ei kylläkään ole kokemusta. Kyllä tällä pitempääkin matkaa tekee kiitos vääntävän dieselin; ei todellakaan tarvitse jäädä rekan taakse junnaamaan. Loppukevennyksenä: saavutin vanhemman A6 1,9 TDI:n ja ajelin perässä (turvaväli) rauhallisesti useita kilometrejä, koska tarkoitus oli pysähtyä kohta kahville. Eräässä taajamassa kiertoliittymästä poistuttaessa A:n kuljettaja vissiin halusi näyttää kaapin paikan, koska kiihdytti tavallista reippaammin. Eipä saanut yhtään lisää etäisyyttä. Lapsellista molempien taholta ja toisen kohdalta ehkä hieman hmmm... nöyryyttävää? Hyvää perjantaita kaikille; alkaa dieseli kiinnostamaan yhä enemmän mutta automaattina.
- tietoa kaipaava
masa1 kirjoitti:
on nyt tullut tuollaisella työpaikan autolla ajettua. Ennakko-odotukset olivat hieman skeptiset mutta ajatukset ovat nyt muuttuneet. Hinta(?)- ja kokoluokka huomioiden auto on mielestäni kokeilemisen arvoinen. Muista tämän luokan autoista ei kylläkään ole kokemusta. Kyllä tällä pitempääkin matkaa tekee kiitos vääntävän dieselin; ei todellakaan tarvitse jäädä rekan taakse junnaamaan. Loppukevennyksenä: saavutin vanhemman A6 1,9 TDI:n ja ajelin perässä (turvaväli) rauhallisesti useita kilometrejä, koska tarkoitus oli pysähtyä kohta kahville. Eräässä taajamassa kiertoliittymästä poistuttaessa A:n kuljettaja vissiin halusi näyttää kaapin paikan, koska kiihdytti tavallista reippaammin. Eipä saanut yhtään lisää etäisyyttä. Lapsellista molempien taholta ja toisen kohdalta ehkä hieman hmmm... nöyryyttävää? Hyvää perjantaita kaikille; alkaa dieseli kiinnostamaan yhä enemmän mutta automaattina.
entä moottorin ja alusta äänekkyys.onko moottorin ääni hallitseva.&häiritsevä. kiitos etukäteen.
- Löytyy!!
tietoa kaipaava kirjoitti:
entä moottorin ja alusta äänekkyys.onko moottorin ääni hallitseva.&häiritsevä. kiitos etukäteen.
Huonolla pinnalla koriäänet on nykytyyliin pinnalla. Kovemmissa kiihdytyksissä kone ääntelee. Matka-ajo on lupsakkaa, sillä kone vääntää hyvin. Kone myös vertyy kivasti ajettuaan muutamia kymmeniä tuhansia. Ensimmäisillä tuhansilla alavääntö ei ollut aivan yhtä lupsakkaa, mitä nyt. Nykyään tuntuu siltä, että saisi olla moottoritielle pienoinen ylivaihde.
- masa1
Löytyy!! kirjoitti:
Huonolla pinnalla koriäänet on nykytyyliin pinnalla. Kovemmissa kiihdytyksissä kone ääntelee. Matka-ajo on lupsakkaa, sillä kone vääntää hyvin. Kone myös vertyy kivasti ajettuaan muutamia kymmeniä tuhansia. Ensimmäisillä tuhansilla alavääntö ei ollut aivan yhtä lupsakkaa, mitä nyt. Nykyään tuntuu siltä, että saisi olla moottoritielle pienoinen ylivaihde.
laatikko voisi tosiaan olla paikallaan. Viitosella kun lähtee kiihdyttämään 80 nopeudesta, niin vähän hidasta aluksi on. Minä olen tosin bensa-automaattiin tottunut, koska omat ajot ovat pääosin Kehä-III:n sisäpuolella. Maantiepainotteisessa ajossa manuaali on toki helpompi hyväksyä. Järkevälle autoilijalle tämä on täysin riittävä kone.
- Verrattuna
masa1 kirjoitti:
laatikko voisi tosiaan olla paikallaan. Viitosella kun lähtee kiihdyttämään 80 nopeudesta, niin vähän hidasta aluksi on. Minä olen tosin bensa-automaattiin tottunut, koska omat ajot ovat pääosin Kehä-III:n sisäpuolella. Maantiepainotteisessa ajossa manuaali on toki helpompi hyväksyä. Järkevälle autoilijalle tämä on täysin riittävä kone.
Esim. 1.6 Bensa Focukseen verrattuna vitosella 80 alkaen kiihdytettäessä 1.4 TDI on suoranainen raketti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1724726- 123296
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos402213Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly261984Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?471906Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo6641837- 1161806
- 1371737
- 451485
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul101421