Hei!
Olemme aviopari joka on kärsinyt lapsettomuudesta jo kolmatta vuotta.Kaikissa testeissä on käyty ja viaksi ilmeni azoospermia eli ei siittiöitä lainkaan.Kaikki verikokeet jotka miehestä on otettu ovat kuitenkin normaalit.Minussa ei löytynyt mitään vikaa.Nyt seuraava operaatio on miehelle tehtävä kivesbiopsia,mies on aivan hermona ja ajattelinkin että olisiko jollain kokemuksia millainen toimenpide on ja onko tällä hoitokeinolla siittiöitä löytynyt.Jos ja kun siittiöitä/siittiö kiveksistä löytyy jatkona on mikrohedelmöitys,josta haluaisin myös tietoa ja kokemuksia.Onko onnistunut jne,entä kun toimenpide on tehty tarvitseeko sairaslomaa töistä,minulla on fyysisesti raskas työ,töissä kun en ole asiasta puhunut.Kiitos jo etukäteen vastauksista
mikrohedelmöityksestä
7
4287
Vastaukset
- olemaan
pari päivää töistä pois ja jos olet ammatissa jossa joutuu nostelemaan niin sitten pidempään. Tuosta miehesi tutkimuksesta en tiedä mitään mutta neulalla varmaankin vetäsevät spermaa ja katsovat löytyykö.... että sattuu varmaankin mutta sinä se tulet kärsimään hoitojen aikan paljon paljon enemmän. Meillä 2 X inssi, 2 X icsi takana negaa kaikki.
2-vuotias nuppumme saanut alkunsa ICSI:llä!Lahjamunasolusta!Yritimme kolmesti minun munaoluilla ensin.Sitten 1.lahjamunasoluhoitokerralla tärppäsi!Nyt yritämme hänelle sisarusta...Taasen lahjamunasoluhoito/ICSI!Tsemihaleja ja onnea teille hoitoon!!!!!:)
- Biopsian kokenut
Mieheni mukaan ja itse paikalla olleena voin kertoa seuraavaa. Eniten sattui lääkärin suorittama kivesten tunnusteleminen. Näyte tehdään paikallispuudutuksella ja joko hyvin ohuella neulalla tai jollei tuota tulosta niin ns. ampumalla pienen pieni koepala kiveksestä neulan sisään. Miehelleni on tehty 2 krt biopsia ja otettu 3 näytettä per kerta. Vertauskohtana mies kertoi, että hyvin mennyt hampaan paikkaus voisi olla verrattavissa kivesbiopsiaan. Yhden buranan mies joutui ottamaan mutta sairaslomaan ei ollut tarvetta. Pieni mustelma tuli kivekseen. Meillä kaikista näytteistä löytyi siittiöitä ja aina viimeisimmästä otoksesta parhaiten. Mieheni sanoja lainaten. Miehen osuus on vaatimaton siihen nähden mitä nainen joutuu lapsettomuushoidoissa kokemaan. Älkää siis turhaan pelätkö!!
- vaimo-75
kiitos teille vastanneille!
Mitä ilmeisemmin pitää ruveta asennoitumaan siihen ettei välttämättä eka kerralla onnistu.Kuinka paljon olette joutuneet syömään/pistämään hormoonilääkkeitä?Olen nimittäin jossain vaiheessa syönyt clomifeeniä yhdessä kierrossa(ennen kun azoospermia oli selvillä)ja sain siitä aivan hirveät alavatsakivut,nyt mietityttää käykö tulevien lääkkeiden kanssa samoin. - Annalein
vaimo-75 kirjoitti:
kiitos teille vastanneille!
Mitä ilmeisemmin pitää ruveta asennoitumaan siihen ettei välttämättä eka kerralla onnistu.Kuinka paljon olette joutuneet syömään/pistämään hormoonilääkkeitä?Olen nimittäin jossain vaiheessa syönyt clomifeeniä yhdessä kierrossa(ennen kun azoospermia oli selvillä)ja sain siitä aivan hirveät alavatsakivut,nyt mietityttää käykö tulevien lääkkeiden kanssa samoin.Hei,
Ivf:ssä ja iscissä käytetään laajaa kirjoa eri lääkkeitä. Lääkärisi määrää sinulle ne sopivimmat.
Itse olen käyttänyt hoitojen aikana (ei siis samanaikaisesti) clomifeneja, puregonia, synarelaa, Cetrotideä, Glucophagea, Pregnyliä...
Kyllä lähes kaikista lääkkeistä jonkin sortin sivuoireita tulee, mutta suoranaisia kipuja ne eivät ainakaan minulle ole aiheuttaneet. Hormoonit aiheuttivat pientä nipistelyä munasarjojen alueella, mutta ei mitään sen pahempaa.
Miehelle voi kylläkin tulla tukalat oltavat, kun vaimo on "hormoonihirviönä"... ;c)
- helppoakin
Meillä on puolivuotias ICSI tyttö. Voin lohduttaa, että joskus hoidot ovat myös helppoja. Meillä onnistui eka kerralla ja ilman onhelmia. Olin töistä pois yhden päivän punktion
jälkeen (toimisto työ) enkä missään vaiheessa saanut edes mitään sivuoireita hormooneista. Uskon vakaasti että pääsin helpolla, koska en turhia hermoillut vaan yritin koko ajan vaan olla tosi reipas. Eli tsemppiä vaan kaikille! - eppu2
saitteko tietää mikä on aiheuttanut, että mikä oli syynä sperma-analyysin tulokseen kun kuitenkin biopsialla tulokset hyviä? Todennäköisesti miehestäsi otettiin ensin verikokeita hormonipitoisuuksista? Mitä ne tulokset kertoivat?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 672801
- 462544
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4312207- 792118
- 951946
- 321682
- 121516
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171477Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?251274Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil181155