Skoda fabia 1.4 dti

jakopää ??

Onko fabian farkku 1.4 tdi diisseli koneessa jokopäässä hihna vai ketju?
Lisäksi mahdollisilta pitkäaikaisilta käyttäjiltä kokemuksia ko. moottorista

7

1048

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ketju......

ketju, kokemusta ei ole kyseistä koneesta.

• hannu

Hihnahan siinä on kuten 1,9 tdi;ssä, koska 1,4 on jalostettu 1,9 koneesta jättämällä yksi sylinteri osineen pois, ja tärinät on melkoiset.

• Tiedät?

Tärinöistä, koska et ole ilmeisesti koskaan edes ajanut! Kokemuksesta voin sanoa, että ei ole sen kummempia tärinöitä. Kone vaan hurajaa kuten puolikutonen! Ja kulkee vähällä.

• hannu
        Tiedät? kirjoitti:

Tärinöistä, koska et ole ilmeisesti koskaan edes ajanut! Kokemuksesta voin sanoa, että ei ole sen kummempia tärinöitä. Kone vaan hurajaa kuten puolikutonen! Ja kulkee vähällä.

Tein keväällä valintaa diesel-bensa fabian välillä, ja päädyin bensakoneelliseen juuri tuon dieselin tärinöiden takia, jos vahingossa päästää kierrokset putoamaan vähänkin alle kahden tuhannen alkaa resonanssit olla sitä tasoa että paikat ei voi kauan kestää, enkä tarkoita pelkästään hampaissa olevia paikkoja, vaan enemmänkin rasittuu voimansiirto, mikä sekin on lainattu suoraan 1,9 tdi:stä. Moottorihan on tehty tosi edullisesti, mitään tasapainoakseleita ei ole lisätty, taatusti parempi jos olisi 4 sylinterinen.

• hannu kirjoitti:

Tein keväällä valintaa diesel-bensa fabian välillä, ja päädyin bensakoneelliseen juuri tuon dieselin tärinöiden takia, jos vahingossa päästää kierrokset putoamaan vähänkin alle kahden tuhannen alkaa resonanssit olla sitä tasoa että paikat ei voi kauan kestää, enkä tarkoita pelkästään hampaissa olevia paikkoja, vaan enemmänkin rasittuu voimansiirto, mikä sekin on lainattu suoraan 1,9 tdi:stä. Moottorihan on tehty tosi edullisesti, mitään tasapainoakseleita ei ole lisätty, taatusti parempi jos olisi 4 sylinterinen.

Kohta kolkyttonnii eikä mun pirssi ole ainakaan vielä ruvennu täristämään.

• hannu
        vanha-erkki kirjoitti:

Kohta kolkyttonnii eikä mun pirssi ole ainakaan vielä ruvennu täristämään.

En nyt todellakaan halua haukkua vw: dieseliä, mutta oletko koskaan ajanut esim, mersun, hondan, pösön-dieseliä. Kannattaa kokeilla kuinka 4 tai 6 sylinterinen kone käy verrattuna 3-pyttyseen. Ero on huima.

• hannu kirjoitti:

En nyt todellakaan halua haukkua vw: dieseliä, mutta oletko koskaan ajanut esim, mersun, hondan, pösön-dieseliä. Kannattaa kokeilla kuinka 4 tai 6 sylinterinen kone käy verrattuna 3-pyttyseen. Ero on huima.

Nissanin kiisselillä tuli väännettyä parisataatuhatta.
        Eipä käy kieltäminen että eroa on kolmemukisessa ja v-8:ssa.Mutta ei se pikkuinen niin paljon täristä kumminkaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      170
      4701
    2. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      12
      3286
    3. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      40
      2203
    4. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      26
      1984
    5. Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?

Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?
      Ikävä
      47
      1906
    6. Se oli siinä sitten

Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo
      NATO
      664
      1837
    7. Mikä sinua ja kaivattuasi

Yhdistää?
      Ikävä
      116
      1796
    8. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      137
      1727
    9. Ajelen varmaan siellä suunnalla

taas yöllä, vahingossa käyn sun pihalla. 😏 m
      Ikävä
      45
      1485
    10. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      10
      1421
    Aihe