Thunderbirdiin oli tullut roskapostia, joita aina muutama tulee.
Otsikko oli jotain seuraavaa..
"Gongratulations, you have won.." ja liitetiedosto oli mukana.
Koskaan en availe noita enkä nytkään.
Mutta se ongelma:
Lähettäjänä oli OMA SÄHKÖPOSTIOSOITE!!
Eli, onko SP-osoitteeni nyt jonkun roskapostin levittäjä ja mitähän tulisi tehdä!?
Sähköpostiongelma
7
713
Vastaukset
- zxcvbnm
Lähettäjän ja vastaanottajan paiklla voi olla aivan mitä tahansa. Vain roskapostittajan mielikuvutus on rajana.
- !!!!!!!!!!!!!
Kun lähettäjä on oma SP-osoite, omalla nimellä??
Onko se poimittu jostain ja minun osoitteella voi nyt mennä ympäri maailmaa vastaavia viestejä?
Siis niin ku, onko syytä huolestua? - zxcvbnm
!!!!!!!!!!!!! kirjoitti:
Kun lähettäjä on oma SP-osoite, omalla nimellä??
Onko se poimittu jostain ja minun osoitteella voi nyt mennä ympäri maailmaa vastaavia viestejä?
Siis niin ku, onko syytä huolestua?Roskapostittajan listoilla on ja pysyy. Ei sellaisesta kannata välittää. Tiedä siitten mistä osoitteesi ovat löytäneet. Laita vain Thunderbirdin oppiva roskapostisuodatin päälle.
Oma sp.osoitteesi ei todellinen lähettäjä, vaan kyseessä on hämäämiseksi manipulaatio osoitteilla. Todellista lähettäjää et näe.
Sinäkin voit esim. lähettää saman postin kerralla isommalle ryhmälle, ja salataksesi heidän osoitteensa joutumisen vääriin käsiin: Vastaanottaja kenttään kirjoitat oman osoitteen, näytä > kaikki otsikot > kaikkien vastaanottajien osoitteet piilokopio-kenttään, lähetät, ja he ihmettelevät saamaansa postia, jossa olet sekä lähettäjä, että vastaanottaja.
Tutustu Thunderbirdin ohjeisiin. Sen saa koulutettua tehokkaaksi roskapostisuodattimeksi.- -Hanski-
http://personal.inet.fi/koti/hanski02fi/ mene kohtaan ohjeet.
Sieltä näet helposti miten torjutaan roskapostit ilman erillisiä ohjelmia.- zxcvbnm
Osoitteita voidaan kerätä myös viruksilla suoraan osoitekirjoista ja pelkästään arpomallakin osa onnistuu.
- -Hanski-
zxcvbnm kirjoitti:
Osoitteita voidaan kerätä myös viruksilla suoraan osoitekirjoista ja pelkästään arpomallakin osa onnistuu.
Jos asetuksiisi laitat esim. etunimi.sukunimi@eitata.pp.inet.fi asetuksiin.
Ei tule yhtään postia sinulle, saat olla varma.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih557187Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7143343Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1441630Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.2601481- 841355
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841351- 891230
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631217Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2321165- 811124