koiraa jota et ottaisi mistään hinnasta?

Minä vain :))

Onko koira rotua jota SINÄ et haluaisi? Asiallisia perusteluita!!

Itse on ole koskaan pitänyt villakoirista tai mistään pienistä puudeleista, ennakko luulojen takia. :) (luultavasti ihan kivoja koiria)

25

1309

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Venakko

Enpä ehkä ottaisi mitään superhyper-aktiviteetteja vaativaa koiraa.
      Hirmuisen aktiiviseen kouluttamiseen en tällä hetkellä jaksaisi panostaa,joten seuraavia rotuja en ottaisi:
      -saksanpaimenkoira (olen omistanut aikoinaan kaksi)
      -belkkari
      -rotikka
      -dobberi
      -paimenkoirat yleensäkin
      Mutta jos saisi valita ja tilaa olisi paljon,
      haluaisin weimarinseisojan ja bostoninterrierin!

• molossi

Ei hullummat valinnat sinulla ;=)

No,omasta puolestani sanon,että kahta en vaihda,Fazerin sinistä,enkä noita nykyisiä rotujani.

Kaikki rodut on omalla tavalla kivoja,ja on mukavaa,että on varaa valita.

Itse en missään nimessä kuitenkaan ottaisi ihan pienen pientä,kuten chihua,vaikka ne valloittavia luonteita onkin :),mutta pelkäisin koko ajan,että ne menee rikki.Eli pienenkin täytyy olla kestävä minulle.Turkkirotuja en ottaisi,siis työläitä,koska olen laiska oman päänikin kanssa,joten koiran on oltava pölyt pois ja kiillotus-mallia.Näyttelyihin pitäis riittää kunnostukseksi,että muistaa suuremmat räät pyyhkiä kummankin naamalta :=)))))))

• -demoni-

No näistä ei kenenkään tarvitse vetää hernettä nenään, nämä koirat eivät vain miellytä silmääni tai en pidä niiden luonteesta (minkä verran nyt olen päässyt tutustumaan).

¤ Villakoirat (isot ja pienet) en vain pidä niiden ulkonäöstä, eikä luonnekkaan hirveästi itseäni miellytä.

¤ Bulldogit (ja ulkonäöltään samantyyliset) oikein hauskoja otuksia, mutta ulkonäöstä en pidä.

¤ Useimmat toydogit (lukuunottamatta spitzejä)
      Ulkonäköä taas. Myös toykoirien räksyttäminen ei ilahduta.

¤ Useimmat terrierit. Sama kuin toykoirissa.

Lisäksi en pidä kiharakarvaisista ja/tai karkeakarvaisista koirista.
      Nämä nyt meni suurimmaksi osaksi ulkonäkökysymykseksi, mutta näitä koiria en omaan huusholliini ottaisi.

• on tulossa

Saakos kysyä, mikä tos villakoiran luontees sua ärsyttää, minulle on tulossa isovillakoira ?

• -demoni-
        on tulossa kirjoitti:

Saakos kysyä, mikä tos villakoiran luontees sua ärsyttää, minulle on tulossa isovillakoira ?

Sen verran mitä näihin olen tutustumaan päässyt (naapurillani oli kaksi isovillakoiraa ja tutullani puudeli (eli siis pieni villakoira minulle)).

Olivat hirveitä räksyttämään, karkailivat koko ajan meidän pihalle. Pieni villakoira oli taas hirveän huomionkipeä, hyppi päälle ja yritti komennella vieraita.
        Tämä räksyttäminen häiritsi itseäni eniten.

Varmasti näissäkin tapauksissa koirista olisi saanut koulittua paremmanluontoisen, eli syy omistajissa, mutta joka tapauksessa en villakoiraa itselleni ottaisi. Hieman liian "eloisa" minulle :)

• -demoni- kirjoitti:

Sen verran mitä näihin olen tutustumaan päässyt (naapurillani oli kaksi isovillakoiraa ja tutullani puudeli (eli siis pieni villakoira minulle)).

Olivat hirveitä räksyttämään, karkailivat koko ajan meidän pihalle. Pieni villakoira oli taas hirveän huomionkipeä, hyppi päälle ja yritti komennella vieraita.
        Tämä räksyttäminen häiritsi itseäni eniten.

Varmasti näissäkin tapauksissa koirista olisi saanut koulittua paremmanluontoisen, eli syy omistajissa, mutta joka tapauksessa en villakoiraa itselleni ottaisi. Hieman liian "eloisa" minulle :)

Yleensä isovillakoira ei kyllä ole mikään räksyttäjä, eikä kyllä karkailekkaan,
        ehkä noilla naapurisi koirilla on ollut ihan peruskoulutus saamatta...outoa.
        Noi pienet "puudelit" kyllä joskus on kieltämättä, "vähän äänekkäitä" ;))

• ovatkin

Näin ajattelin itsekin aikaisemmin, mutta kahden tosi kovasti karvaa vaihtavan koiran omistaneena halusin koiran, josta ei karva varise. Villakoira siis tuli meille, ja valloitti minut siinä määrin luonteellaan, etten rotua enää vaihda.

• Ehkä se, jota kotiini en ottaisi on puli. Enkä sano siitäkään, etten mistään hinnasta ottaisi, jos jostain syystä sen joutuisin ottamaan, niin ajaisin sen epäsiistit karvat pois..hih ja tekisin siitä "lyhytkarvaisen pulin".

Ps. ei nuo kaikki puudelit ole pieniä, niissähän on neljä eri kokomuunnosta, isovillakoira on mahtava harrastuskoira (säkä n. 60cm.)

• ottaisi näistä

mitn. Elikkäs kaikenlaiset villakoirat,vinttikoirat,bulldogit ja boxerit.
      En vain pidä noista koirista.
      Enkä ottaisi myöskään mitn saksanseisojaa,luppakorvia=liian lepsuja.
      Koirat yleensäkkin ihania kaikki mutta kaikki eivät miellytä. :)

• pitänyt minkäänlaisista

kuolaavista koirista. ja tarkoitan tällä sellaisia, joilla oikeasti roikkuu räkä suupielissä:
      esim. boxerit, dobberit, rotikat, bernhardilaiset... jaa kun katsoo tätä listaa, niin taitaa tulla pääasiassa molossityyppisiä koiria;)

ja koska en ole metsästysintoinen, niin en mitään ajo-/metsästysviettisiä rotuja...

ja tavallaan haluan koirani olevan sellainen, ettei ole rodultaan "yleisimmästä" päästä.

• sabutti

Itse en voisi ottaa Shar peitä kosk ane on jalostettu pilalle, mutta eihän ne sille mitään itse mahda eli voisin ehkä ottaa sellaisenkin jos ei muutakaan.

• issu56

chihua mistään hinnasta. On ihan liian pieni rotu meikäläiselle.

• nu-nu

Itse en ottaisi collieta, en ulkonäön vuoksi vaan siksi koska kaikki tuntemani ovat olleet arkoja

• carri

mitään metsästyskoiraa en ottaisi.ihan jo senkin takia että emme metsästä ja muutenkaan ei silmää miellytä.

• nippula

minä en myöskään ottaisi mitään villakoiraa tai kiinanharjakoiraa.en vaan pidä niiden ulkonäöstä...

• ...
        nippula kirjoitti:

minä en myöskään ottaisi mitään villakoiraa tai kiinanharjakoiraa.en vaan pidä niiden ulkonäöstä...

En ottaisi kuolaavaa enkä pitkäkarvaista tai kovin karvaavaa koiraa. Lisäksi kaupunkiin en ottaisi myöskään jättirotua enkä varsinaista metsästyskoiraa. Enkä ottaisi mitään laumanvartijaa tai mitään muutakaan liian vaikeaa ja vaativaa rotua, kun kerran helpommistakin löytyy kivoja rotuja. En ottaisi myöskään palveluskoiraa.

Ennen en olisi ottanut villakoiraakaan mistään hinnasta, mutta nyt olen tutustunut aivan hurmaavaan yksilöön, joten ei sekään olisi pois suljettu rotu. Turkin näyttelyleikkauksesta en tosin tykkää yhtään. Tosin rotuani en ole vaihtamassa, joten vain teoriassa voisin ottaa villakoiran.

Helpompi olisi sanoa, mitä voisin ottaa.

• peepe

en ottaisi cane corsoa, luonne ja ulkonäkö eivät miellytä. En myöskään ottaisi saksanpaimenkoiraa, ei siinä mitään "vikaa" ole..niitä vain näkee nykyään joka puolella ja jotenkin se ei tunnu minulle sopivalta.
      Kauniita ja luonteensa perusteella miellyttäviä koiria mielestäni taas ovat noutajat, salukit, rottweilerit... villakoirat myös.

• mitään karvatonta koiraa.

• Jackiekukka

Tykkään pienistäkin koirista, niitä on ihana hypistellä ja hiplailla, mutta itselleni en ottaisi. Haluan koiran olevan niin iso, että voin rutistaa sitä kunnolla ja nunnuttaa sitä ilman että pelkään kuristavani toisen. En ottaisi myöskään kovin pitkäkuonoista enkä pitkäkarvaista koiraa, koska ne eivät ole mielestäni kauniita. MUTTA ottaisin edellämainittujakin koiria, jos rakastuisin kyseisen koiran persoonaan. Pitkäkarvaisen turkin hoitoa en varmaan kestäisi vuorokautta pitempään.
      Eihän kukaan suutu, jos sanon että en haluaisi perhoskoiraa, vinttikoiraa, westietä, kääpiösnautseria, mäyräkoiraa enkä mitään kovin metsästysveristä, koska ei olisi mahdollisuuksia tarjota koiralle sitä mitä metsästyskoira tarvitsee. Tuohon täytyy lisätä, että edellinen koiramme oli suomenajokoira-emon sekarotuinen jälkeläinen eikä tippaakaan metsästyskoira.

• ottaisi

kiinanharjakoiraa, ajokoiraa, vinttikoiraa tai mitään karvattomia laihoja koiria. kyllä koirassa pitää olla kokoa ja itse pidän massiivisista koirista =)

• mutta en ottaisi niistä mitään, sillä minulla on jo se ainoa oikea rotu.

• mitään ...-...

En ottaisi mitään koiraa, joka on alle 50 cm. Tai jotkut on poikkeuksia. En ottaisi myöskään mitään vinttikoiraa, enkä isoa villakoiraa, snautsereita, bouvieria, komondoria, pulia, pumia yms.

• taisi villakoira taas voittaa ;))

• hyvällä

päällä.

• hyvällä kirjoitti:

päällä.

Juu olen olen... ;))

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      5710
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      22
      2487
    3. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      271
      1849
    4. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      114
      1737
    5. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      94
      1566
    6. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      27
      1528
    7. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      39
      1369
    8. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      12
      1325
    9. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      339
      1291
    10. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      352
      1286
    Aihe