Sattuiskohan täältä löytyä kohtalotovereita joille on ns. todettu ärtynyt paksusuoli? Mulla tää on ollut jo usean vuoden.. (Jos tää nyt on sitä..) Muistan vaan vuosia sitten kun "ison hädän yhteydessä" välillä tuli viiltävä kipu "suoleen" mutta lähti pois minuuteissa. Pahat kivut sitten alkoivatkin vuosi sitten, niitä alkoi tulemaan n. kerran kuukaudessa, kerran jopa yöllä yht'äkkiä ja kyse oli kunnon krampista, toistunut muutamaan otteeseen ja kestää puolisen tuntia, mutta sen jälkeen koko keho onkin täysin poikki. Lääkärissä on nyt käyty muutamaan otteeseen ja jostain haavaumasta ne puhuivat jonka hoidatin, mutta silti oireita on.. Kyllähän tän kanssa pystyy elämään, mutta pienessä pelossa kokoajan. Tässä jo muutaman päivän olen miettinyt että pitäisköhän suosiolla varata suoraan jonkinlaista tähystystä. Inhottavaa kun niin nuorikin olen :( Stressaan kokoajan (krooninen stressi) joten se on varmasti myös osasyy... Kaiken näköistä sitä ihmiselle kyllä pitää olla. Kohtalotovereita?
outo vaiva.
4
774
Vastaukset
- ....
epäilen samaa itselläni,jos ei sit sattuisi tulemaan mistään tietystä ruoka-aineesta(testeissä en oo käyny)..stressaan paljon ja jännitän mahallani,sillon se on usein kipeä..kotioloissa tuskin huomaa,ainakaan koko aikaa..sitten kun pitäs olla lähössä johonkin niin se alkaa.
Tietty kotioloissakin tulee turvotusta,ilmavaivoja jne kun syö jotain vähä sopimatonta.. - vatsaoireinen myös
mene tähystykseen,saat mielenrauhan ja se hel-
pottaa oireilua.Yksin omaan pelko saa hirveät
oireet päälle. Kannattaa pyytää lekurilta lähete mahalaukun tähystykseen,ei mikään maailman miellyttävin kokemus mutta poissulkee vakavammat sairaukset.Mulle operaatio tehty kahteen kertaan ja taustalta löytyi palleatyrä,mahalaukun tulehdus yms.Nyt lopun ikääni syönkin kuitulääkkeitä ja ns.salpaaja lääkkeitä,oireet helpottuivat mutta eivät valitettavasti kokonaan poistuneet.Stressi,tupakka,alkoholi ja voimakkaat ruoat lisääät oireita joten ne pois jos mahdollista.
- .......
Olen 25-v ärtyväsuolinen nainen. Kehottaisin sinua hakeutumaan vielä lääkärille ja sitä kautta lähetteellä nimenomaan kolonoskopiaan eli paksusuolen( pätkä ohutsuolta) tähystykseen. Ärtyvään suoleen ei yleensä kuulu yövalvomiset mahaoireiden takia vaan nimenomaan aamulla, syönnin yhteydessä ja aina silloin, kun sen ei sopisi, eli lähtiessä jonnekin.. Maha oireilee ripulina,kaasun muodostuksena tai ummetuksena yms.
Minulle on tehty gastroskopia kerran ja kolonoskopia kolme kertaa. Verikokeilla, tähystyksillä ja ulosteviljelyillä suljettiin pois tulehdukselliset suolistosairaudet ja bakteeri-infektiot. Meitä ärtyväsuolisia on parikymmentä prosenttia väestöstä, eli aika runsaasti. Et ole yksin....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista857425- 965374
- 2544533
- 444465
- 623227
- 482656
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222338Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292302- 492252
- 412164