Vasta heinäkuussa kekkasin tämän keskustelupalstan ihan sattumalta, kun Googlen kautta etsin vastausta yhteen ongelmaani. Hupsista, mikä mahtava keskusteluareena löytyikään, aiheita laidasta laitaan. Omimmaksi tuli tietenkin tämä alkoholipalsta, mutta lueskellut olen muitakin palstoja ja jossain nikkeillytkin.
Kapea ja lyhyt on kokemukseni tältä viinapalstalta, mutta semmoinen mutu-käsitykseni on, että valtaosa tämän palstan kirjoittajista ovat nuoria tai keski-ikäisiä, siis omien lasteni ikäisiä. Joten kysynkin ihan suoraan ETTÄ
ONKO MEIKÄLÄINEN WANHIN entinen juoppolalli tällä palstalla, häh? Olen kuuskytäseittemän (67) vuotta.
Joskus tunnen itseni täällä niinku orvoksi. Kuilu kun eri sukupolvien välillä on totta, ei siitä mihinkään pääse. Semmoinen senioreiden viinapalsta ois kyllä poikaa! Joo joo, onhan tuolla toki nuo eri ikäryhmien palstat, mutta ne ovat semmoista pikkusievää turinointia joka ei jaksa kiinnostaa. Taide/kulttuuri-sivullekin hönkäisin yhden juttuni (Abstrakti taide ei valehtele), mutta sielläkään ei kuulosta senioreita liikkuvan.
Toisaalta...mahtavaa, olen erilainen muori!
Onko muita Wanhoja täällä?
8
722
Vastaukset
- Virtuaalipapparaisesi.
Ihminen on juuri sen ikäinen, kuin kokee olevansa.
Fyysinen ikäsi on se, mutta henkisesti olet nuoren plikan vireydessä - siitä onnittelut.
Älä kuitenkaan kehuista riehaannu ryyppäämään.
Käy korvikkeena esim. päivätansseissa, jos hormoonit alkaa kovin hyrräämään.- aahoohoo
rollaatorilla huristelet ite?
- Virdahebo
ei belgoa riehaandumisesda! Ja kiitos kovasti noista kehuista, jotka joskus, joinain hetkinäni, ihan totenakin voin pitää. Toivottavasti hamaan hautaan asti elämässä riittää uteliaisuutta, siis oppimisen tarvetta.
- Virdahebo
aahoohoo kirjoitti:
rollaatorilla huristelet ite?
rollaattorilla, vaan ihan omilla kintuillani ja pyörällä ja suksilla ja autolla ja veneellä.
Sitten kun/jos rollaattorin aika tulee, minä kai todella huristelen enkä vain niinku liiku sen kanssa.
- aahoohoo
Mut minä oon 25 25 ja marraskuussa pitäs tuohon yhtälöön sovittaa ykkönen lisää.
Minä tykkään olla nuorten seurassa koska heissä on niin paljon elämänenergiaa että se väkisin tarttuu minuunki.
Perjantaina työpäikalla kävi mun siskon tyttö koulukavarinsa kanssa ja istuttiin siinä nenät vastakkain ja tehtiin naamaliikkeitä toisillemme ja hirnuttiin päälle.
Multa sitte kysyttiinki et "minkä ikänen sinä muuten ootkaan"- Virdahebo
olentonsa eri kanteilta katsottuna. Joiltakin osin tuntee ittensä Metusalemiksi, joltain toiselta kantilta taas hyvinkin nuoreksi, joskus ihan penskaksikin. Miten milloinkin.
Herranjestas miten mielenkiintoinen tämä elämä onkaan! Et ikinä ole valmis, et koskaan! Jos olisit, mitä mielenkiintoa elämässä enää olisi? Ei niin mitään! Vähän ennen raitistumistani joskus 1980-luvun lopulla valitin terapeutilleni sitä, että yhä vaan kyselen niitä ja näitä, että eikö minun jo kuuluisi olla ns. viisas ja kypsä aikuinen. Hän sanoi minulle nuo ihanat vapauttavat sanat: Kuule, noita sinä saat kysyä rauhassa vielä 8-kymppisenäkin.
Sarasvuo paasasi sisäisestä lapsesta. Asiaa puhui. Minussa se lapsi ja lapsenmielisyys on aina ollut lujasti elossa. En silti lapsellinen liene enempää kuin ihan passelisti vaan, paitsi joskus kyllä heittäydyn siihen rooliin tosikkoja sohaistakseni. Ei täällä selviä hengissä, jos ei välillä saa hullutella.
Noh njoo, eipä ole wanhaa seuraa tänne vielä ilmoittautunut. Ans kattoo, onks ne kaikki seniori-juopot jo kuolleet tai jotenkin muuten kuukahtaneet.
saattavat ihmiset ymmärtämään toisiaan iästä riippumatta. Alkoholismi on salaseura joka on ulkopuolisilta kertakaikkiaan ja absoluuttisesti suljettu.
- Kössi.
..siis tuntemuksineni, kun on tullut otettua hapanta oikein urakalla.
Jokaisessa miehessä asuu pikkupoika, ja joskus tekee mieli pelleillä oikein kunnolla, mutta jotenkin käytösnormit kahlitsevat - niistä on päästävä irti.
Arvatenkin jokaisessa naisessa myös asuu pikkutyttö iästä riippumatta.
Sallikaamme itsellemme olla joskus ihan pikkukersoja. Se on hauskaa..
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih537115Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7113266Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1341514Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841341- 841325
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.2281322Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631207- 891200
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2321145- 811104