Mitä mieltä olette, tarkoittaako avioliitto lupausta uskollisuudesta ja rakkaudesta niin hyvinä kuin pahoinakin päivinä?
Kihlauksen on sanottu olevan lupaus avioliitosta, mutta mistä avioliitto on merkkinä?
Mitä tarkoittaa
3
398
Vastaukset
- Avoliittolainen
No, niinhän siinä vihkikaavassa julistetaan.
Minusta se on kosmetiikkaa koko avioliiton solmimisprosessi. Itse olen elänyt jo 20v onnellisessa avoliitossa ja on tehty testamentin tyyppinen paperi, jolla toisen kuollessa (kun lapsiakaan ei ole) yhdessä hankittu omaisuus siirtyy elossa olevalle avopuolisolle eikä suvulle, niin kuin se automaattisesti menis ilman virallista paperia.
Tunnepohjainen traditio, häät ja sen semmoinen, mutta toisille ihmisille hyvin tärkeä juttu, joten kukin tyylillään.Avioliitto on perimmältään taloudellinen sopimus.
Nimimerkki "avoliittolainen" mainitsee "testamentin tyyppisellä paperilla" hoitaneensa asuinkumppaninsa kanssa perinnön niin, ettei avioliittoa tarvita. Valtio kiittää jos todella testamentti, tai jos kyseessä todella "testamentin tyyppinen" paperi, niin sukulaiset kiittävät. Asuinkumppanuuden (="avoliitto") perusteella ei perintöjä jaeta "testamentin tyyppisen paperin" avullakaan vaan sukulaiset ovat perijöitä.
Niin, se valtion kiitollisuus perustuu siihen, että aviopuoliso maksaa perintöveroa 10-16% riippuen perinnön määrästä. "Avopuoliso" maksaa vastaavasti 30-48%.
- Lupaus
Kyllä avioliitto tarkoittaa lupausta olla uskollinen ja avioliitto solmitaan sinetiksi,että tämä on minun puolisoni,tämän kanssa tahdon tehdä töitä tukea niin hyvinä kuin pahoina aikoina.Ns.etsikkoaika on päättynyt ja lupautuminen/sitoutuminen halutaan osoittaa myös muille. Vihkikaavassa kysytän tahdotko ja niinhän eroa miettiessä kysytään myös tahdotko varmasti erota,annetaan miettimisaikaa.Tänä päivänä vain aivan liian herkästi ollaan eroamassa se on surullista.Avioliitto on ihmisen tärkein päätös elämässään kun hän sen askelen aviliittoon ottaa ja se onkin sitten elinikäinen projekti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723093
- 572788
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322375- 792208
- 602023
- 952016
- 121606
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171567Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301410Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?351398