Suureksi järkytyksekseni olen havainnut olevan uskoviksi itseään nimittäviä, jotka suureen ääneen ylistävät omaa uskoaan, toisten Jeesukseen uskovien uskon samaan hengenvetoon kiistäen.
Hmm... omituista mutta totta.
Jeesuksenkin aikaan oli tällaisia ihmisiä, jotka olivat uskossaan äärimmäisen ankaria. He pitivät ihan normaalina uskonsa harjoittamisena kivittää ne, jotka olivat langenneet, kuten nainen, joka oli tehnyt aviorikoksen.
Miten Jeesus suhtautui langenneeseen? Pyysikö Hän isoimman kiven, jotta voisi osallistua teurastukseen? Ei!! Jeesus armahti ja sanoi, älä enää syntiä tee (harjoita).
Me olemme kaikki syntisiä, uskovinakin, vaikka kuinka karttaisimme syntiä. Tunnustatko sinä olevasi syntinen?
Näitä kivenheittäjiä on edelleen keskuudessamme. He ehkä eivät tähtää päähäsi isolla murikalla, mutta asenne on prikulleen sama ja heillä on sama tuomiomieli. Mutta mikä pahinta; heillä ei ole sitä rakkautta, joka vuodatetaan Pyhän Hengen kautta ja siksi he ovat niin kovia ja armottomia.
1. Joh. 3:10
Siitä käy ilmi, ketkä ovat Jumalan lapsia ja ketkä perkeleen lapsia. Kuka ikinä ei tee vanhurskautta, hän ei ole Jumalasta, ei myöskään se, joka ei veljeänsä RAKASTA.
1. Joh. 3:14
Me tiedämme siirtyneemme kuolemasta elämään, sillä me rakastamme veljiä. Joka ei RAKASTA, pysyy kuolemassa.
1. Joh. 4:8
Joka ei RAKASTA, se ei tunne Jumalaa, sillä Jumala on rakkaus.
1. Joh. 4:20
Jos joku sanoo: "Minä rakastan Jumalaa", mutta vihaa veljeänsä, niin hän on valhettelija. Sillä joka ei RAKASTA veljeänsä, jonka hän on nähnyt, se EI VOI rakastaa Jumalaa, jota hän ei ole nähnyt.
Jeesuksen siunausta jokaiselle Jeesuksen omalle ja Häntä kaipaavalle ja etsivälle! Jeesus pitää omistaan huolen kokonaisvaltaisesti.
Usko ilman rakkautta?
14
634
Vastaukset
- Timoriepu
Jeesuksen kautta meille lahjoitetaan sekä totuus, sillä Hän itse on Totuus, sekä rakkaus, sillä Hän itse on Rakkaus.
Joh. 1:17
Sillä laki on annettu Mooseksen kautta; armo ja totuus on tullut Jeesuksen Kristuksen kautta.
Joh. 8:32
ja te tulette tuntemaan totuuden, ja totuus on tekevä teidät vapaiksi".
Joh. 14:6
Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.
Joh. 17:17
Pyhitä heidät totuudessa; sinun sanasi on totuus.
Tämän halusin vielä lisäyksenä esiintuoda, kun eräät puhuvat totuudesta, mutta unohtavat, ettei se ole jokin irrallinen käsite, vaan Jeesus Kristus, Jumalan Poika, Sana, joka tuli lihaksi.
Siunausta!- itse vastaa
pystyy elämään sovussa lihansa kanssa.
- Timoriepu
itse vastaa kirjoitti:
pystyy elämään sovussa lihansa kanssa.
Täydentävät lisäykset ovat joskus paikallaan.
- sini_taivas
Vaikka puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä
vaikka profetoisin
tietäisin kaikki salaisuudet
kaiken tiedon
vaikka minulla olisi kaikki usko,
(siirtelisin siis vuoria)
vaikka jakelisin kaiken omaisuuteni köyhille
Painelisin vieläpä polttoroviolle
Siis nämä kaikki on nollan arvoista jos Jeesuksen rakkaus ei ole vuodatettu minuun Pyhän Hengen kautta.- Timoriepu (Timo)
Elämä ilman Jeesuksen antamaa ja vaikuttamaa rakkautta on raskasta.
Jäädään Jeesuksen luo ja lähelle, niin saamme jatkuvasti olla Hänen rakkautensa kohteena ja näin voimme olla muillekin siunaukseksi.
Jeesuksen siunausta sinulle!
- kastettu
ja ihmisten käsien alla siunattu? Onko siinäkin
sama hurmahenki?- deeku
tuollainen kommentti uskovan suuhun?
deeku kirjoitti:
tuollainen kommentti uskovan suuhun?
teillä on vähän outoja nuo nimmarit...
Eipä se toki nimi miestä pahenna, jos ei mies itse sitä tee.- Timoriepu
Olen tarkoituksella valinnut kyseisen nimimerkin, jotta ne, jotka niin mielellään pilkkaavat tilaisuuden tullen, saisivat kohdistaa mielihalunsa minuun.
Nimimerkkini lisäksi kuvaa minua itseäni, joka olen itsessäni surkea ihminen, mutta Jeesuksen armon kautta Jumalan rakkauden kohde. Timoriepu kirjoitti:
Olen tarkoituksella valinnut kyseisen nimimerkin, jotta ne, jotka niin mielellään pilkkaavat tilaisuuden tullen, saisivat kohdistaa mielihalunsa minuun.
Nimimerkkini lisäksi kuvaa minua itseäni, joka olen itsessäni surkea ihminen, mutta Jeesuksen armon kautta Jumalan rakkauden kohde.tämän keskustelun kuluessa ole ollut pienintäkään halua mihinkään pilkkaan, vaan olen täällä keskustelemassa itselleni äärimmäisen tärkeistä asioista.
sinulta erästä asiaa.
En tiedä, onko sinulla omia lapsia, kuten minulla on.
Mutta varmasti - vaikkei sinulla niitä olisikaan - voit kuvitella, miten tärkeä on isälle oma lapsi, miten suuri rakkaus juuri tuota omaa lasta kohtaan.
Tämähän on aivan Jumalan meihin istuttama luonto ja kuva - tai häivähdys - siitä Isänrakkaudesta, joka Hänessä, Taivaan Isässä on.
Kasteessa hän on todella meidät sulkenut syliinsä niin rakkaasti, että siltä pieneltä lapselta ei ole silloin mitään puuttunut! Jumalan palava Rakkaus ympäröi meitä ja kutsuu pois rakasta lasta tuhon tieltä!
Sitä kysyisin, että jos sinulla olisi oma lapsi. Ja hän haluaisi aivan välttämättä juosta määrättyä oikopolkua rakkaan mummonsa luokse kylään.
Juuri hetki aikaisemmin sinulle olisi soittanut lähinaapuri, joka kertoi että tuon samaisen polun varressa on tavattu vihainen emokarhu poikasineen.
Lapsi alkaa kiukutella, kun ei ymmärrä, miksi ei päästetä mummolle. Ei huoli selityksistä, vaan kiihtyy itkussaan.
Miten rakastava isä tässä tapauksessa toimii?
Sanooko hän lopulta - kun huomaa, että lapsi ei ollenkaan käsitä, mistä on kysymys - sanooko hän lopulta, että kulta, mene nyt sitten, mutta juokse nopeasti!
Halusin tämän kysyä, koska tuntuu, että sinä et käsitä etkä tunnista todellista, syvää Jumalan Rakkautta, joka todellakin on Pyhän Hengen kautta vuodatettu sydämiimme. Ilman sitä ei ole todella mitään! Vain tyhjää!- Timoriepu
Saat kysellä ihan vapaasti.
Täydellinen rakkaus näytettiin meille Golgatan ristillä, jossa Jeesus antoi teurastaa itsensä ja vuodatti puhtaan verensä niin sinun, minun ja meidän kaikkien syntien tähden. Myös rakkaudettomuutemme tähden. - lapsen puolesta
Olet oikeassa että Taivaanisä rakastaa jokaista lastaan ja ennen kaikkea pientä viatonta lastaan, sillä sen kaltaisten on Jumalanvaltakunta.
Mutta Sunin mukaan näin ei ole, ja siksi hänen oppinsa on väärää hirviöoppia. lapsen puolesta kirjoitti:
Olet oikeassa että Taivaanisä rakastaa jokaista lastaan ja ennen kaikkea pientä viatonta lastaan, sillä sen kaltaisten on Jumalanvaltakunta.
Mutta Sunin mukaan näin ei ole, ja siksi hänen oppinsa on väärää hirviöoppia.'Sen paljastaa se päivä, joka tulessa palaa'.
Että kumpi Herran silmissä on sokeampi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1273565- 122366
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos371945Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin4141899Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211711Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681527Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?301473- 1241438
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul101301- 141246