Itse olen tällä saralla melkoisen aloittelija, joten kysynkin teidän mielipidettä ehdotuksestani.
Aloitan kohta remontoimaan vuonna -74 rakennettua osaketta, jossa seinissä lastulevyt rakoineen elämisvarana. Ajettelin tehdä niin, että kittaan ko. raot umpeen ja nauhoitan ne, jonka jälkeen tasoitan sen tarpeeksi leveältä molemmin puolin. Tuon jälkeen olisi tarkoitus laittaa lasikuitutapetti ja maalauksen jälkeen minulla pitäisi olla valmista seinäpintaa. vai?
Lastulevyseinien raot ongelmana
3
1097
Vastaukset
en suosittelisi kyseistä menetelmää.niillä elämisraoilla on tarkoituksensa,eli puumateriaali elää kosteusvaihtelujen mukaan.näkisin järkevämmäksi
poistaa lastulevyt ja levyttää esim kipsilevyllä uusiksi tai laittaa lastulevyjen päälle 6mm saneerauskipsilevyn ja saumojen tasoituksen..varmasti kestävämpi lopputulos.- vain
lasikuituvahvisteiset saumanauhat liimalla rakojen päälle ja lasikuitutapetti siihen päälle. hyvin kesti ne vuodet ku siinä asuin. katsot vaan ettei tapetin sauma osu ihan lähelle lastulevyn saumaa.
- mami1
Ohuet puusoirot rakoihin ja tasotetta päälle. Hyvin pysyy raot ummessa ja tapetit päällä. Ollut meillä jo yli 10 vuotta ja ei minkäänlaista elämistä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723023
- 552675
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322275- 792168
- 951976
- 351775
- 121556
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171507Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301350Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?291329