Täällä on paljon puhuttu uskosta: Mitä se on?
Ensinnäkään totena pitävä usko, esim. uskoo, että Jumala on olemassa, ei pelasta ketään.
Uskovathan pahat hengetkin, että Jeesus on lunastaja, mutta ei se heitä pelasta.
Annan pallon nyt teille toisille, toivottavasti saadaan hyvä ja rakentava keskustelu aiheesta:
Mitä on aito, pelastava usko?
USKO ja usko
16
546
Vastaukset
- mene lestadiolaisten luokse
Siellä saat kuulla sanoman aidosta ja pelastavasta
uskosta, eikä sinun tarvitse
kuin vain kätesi nostat, niin saat kuulla olevasi aito jumalanlapsi.- Muukalainen.
Ja he ottavat valheen toinen toisensa huulilta..
- issesstäskös
Taidat olla itse sieltä lest.palstalta karannut?
Jos ei sulla ole muuta tekemistä kuin haukkuminen niin mene niiden muiden koirien joukkoon.
- vastaukseni.
Mielestäni pelastava usko on uskomista Jeesuksen pelastustyöhön ja siihen, että tekee sen, minkä sydämestään hyväksi tuntee. Tärkeintä on rakastaa Jumalaa, lähimmäistään ja olla tuomitsematta.
Itse en tämän parempaa tai viisaampaa ohjetta ole löytänyt.
Enempää en tästä jatka, enkä myöskään tahtoisi nähdä täällä riitelyä, josta tulee yleinen naurunaihe!- Muukalainen.
Ymmärrän tarkoituksesi, mutta mutta..
Ihminen sydämessään voi myös tuntea paljon pahaa,
pitääkö silloinkin tehdä niinkuin tuntee sydämessään?
Jeesushan vertasi sydäntä maljaan, joka voi olla täynnä hyvää taikka pahaa, huomaa; ei molempia sekaisin!
Onko se oikeaa rakkautta, jos näkee toisen menevän heikoille jäille, eikä varoita häntä?
Tästä tuomitsemisesta:
Jos et varoita Jumalatonta, niin hänen veri otetaan sinun kädestäsi...Ja tämä on suoraan Raamatusta.
Kiitokset vastauksestasi, mutta vielä kuitenkin jäin kaipaamaan miten saadaan pelastava usko? - tee parannus ja
Muukalainen. kirjoitti:
Ymmärrän tarkoituksesi, mutta mutta..
Ihminen sydämessään voi myös tuntea paljon pahaa,
pitääkö silloinkin tehdä niinkuin tuntee sydämessään?
Jeesushan vertasi sydäntä maljaan, joka voi olla täynnä hyvää taikka pahaa, huomaa; ei molempia sekaisin!
Onko se oikeaa rakkautta, jos näkee toisen menevän heikoille jäille, eikä varoita häntä?
Tästä tuomitsemisesta:
Jos et varoita Jumalatonta, niin hänen veri otetaan sinun kädestäsi...Ja tämä on suoraan Raamatusta.
Kiitokset vastauksestasi, mutta vielä kuitenkin jäin kaipaamaan miten saadaan pelastava usko?usko evankeliumi. Luovut siis siitä mikä on Jumalan tahdon vastaista, niin pitkälle kuin se on mahdollista, pyydät voimaa elää hänen tahtonsa mukaisesti (siitä on infoa Raamatussa), saat mokasi anteeksi ja sitten Jeesus tulee auttamaan, pistämään elämääsi vähitellen kuntoon. Simple as that.
Kristus MEISSÄ, pelastuksen toivo!
on Jumalan antama usko, joka saadaan vain
käymällä ahtaasta portista sisälle, jossa ihminen
saa kohdata Herran Jeesuksen jolloin Jeesus saa
sydämen todella puhdistaa kaikesta syntisaastasta
kaikesta ihmisen omasta ja vapauttaa näin ihminen
synnin ja saatanan vallasta palvelemaan todella
Jumalaa.
Näin ihminen pääsee synnin ja saatanan orjuudesta
Jeesuksen antamaan todelliseen vapauteen,
Jumalan "orjaksi".
Se kun sanotaan kukaan ihminen ei tule autuaaksi
omalla uskolla niin on totta.
Ainoastaan Jumalan antama usko Jeesuksessa
pelastaa.- pekka.
ArmiK kirjoitti:
on Jumalan antama usko, joka saadaan vain
käymällä ahtaasta portista sisälle, jossa ihminen
saa kohdata Herran Jeesuksen jolloin Jeesus saa
sydämen todella puhdistaa kaikesta syntisaastasta
kaikesta ihmisen omasta ja vapauttaa näin ihminen
synnin ja saatanan vallasta palvelemaan todella
Jumalaa.
Näin ihminen pääsee synnin ja saatanan orjuudesta
Jeesuksen antamaan todelliseen vapauteen,
Jumalan "orjaksi".
Se kun sanotaan kukaan ihminen ei tule autuaaksi
omalla uskolla niin on totta.
Ainoastaan Jumalan antama usko Jeesuksessa
pelastaa.Kuin pilli ja pulla töpöhännässä, muuten mitä monni...
- hännätönkö
ArmiK kirjoitti:
mutta miksi???
Näin tyhjänpäiväinen elämä täytetään merkityksellä, kuten monni sanoisi.
hännätönkö kirjoitti:
Näin tyhjänpäiväinen elämä täytetään merkityksellä, kuten monni sanoisi.
kukaan muu ei sinun tyhjää elämääsi voi täydeksi
tehdä kuin Herra Jeesus.
Pahinta lakia, mitä ihmiselle voidaan saarnata, eikä ole Jumalasta varmasti, on että: usko, usko ,usko jo, usko nyt, USKO , USKO JO HYVÄ IHMINEN!!!!!
Kyllä Taivaallinen Isä tietää, että me itse emme itsestämme voi mitään uskoa tai tehdä.
Ja vain synniksi tulee hänen edessään oma usko, kuinka vahva sitten lieneekin - aina pahempi!- kiihtynny
taidan tuossa olla paljolti kanssasi yhtäkin mieltäkin;-?)
- Naomi
Jumalan tahdon täyttäminen. Entisen luontonsa hylkääminen ahtaassa portissa, kun kohtaa Jeesuksen Vapahtajanaan ja saa pukea uuden luomuksen yllensä.
Elämällä elämää Jumalalle. - Muukalainen.
Jeesus sanoi; kukaan ei tule minun luokseni, ellei minun taivaallinen Isäni häntä vedä.
Tärkeää on huomata, ihminen ei voi itse päättää uskoon tulonsa ajankohtaa, ei häävieraskaan päätä siitä milloin häät vietetään.
Joka tulee häihin ilman kutsua, on kuokkavieras, joka heitetään ulos.
Miten taivaallinen isämme vetää meitä puoleensa?
Hän antaa jokaiselle etsikko ajan, Hän kutsuu jokaista kahdesti, jopa kolmesti.
Taivaallinen Isämme lähettää meille Rakkauden Totuuteen, koska Herra vaikuttaa meissä tahtomisen ja tekemisen, niin Rakkaus Totuuteenkin on vastaan otettava häneltä.
Tässä vaiheessa ei tule suinkaan mikään taivaallinen riemu, vaan sydäntä raastava suru;
Minä yksin olen syyllinen vapahtajan haavoihin!
Mutta tämä murhe on Herran mieleistä murhetta,joka johtaa Herran armahduksen pyytämiseen.
Tässä vaiheessa ei pidä mennä kenenkään käsien alle, vaan kaihtaa kaikkia "siunaajia".
Jokaisen on käytävä oma ahtaanportin taistelunsa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1233520- 122346
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos371945Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin4141899Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211711Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681527Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?301463- 1241428
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul101291- 141246