Aion pettää

ajatuksiani

Aika vihastuttava otsikko vai mitä :)
Tällä hetkellä tunteeni ovat aivan sekaisin päässä, ja siksi kirjoitan. Toivon että jo pelkästään se saisi asioihin oikeat mitat, ja tietysti että joku kommentoisi, joku jolla olisi avara mieli eikä perustelisi tuomintaansa vain parilla rivillä. Sellaisen osaisin itsekin kirjoittaa, haen lähinnä uusia ajatuksia.

Olen nuori nainen, pitkässä parisuhteessa elävä. Seksiä emme harrasta enää juuri koskaan, eli juuri koskaan siis tarkoittaa kerran kuussa-kolmessa. Ette vaan usko kuinka panettaa, suoraan sanottuna. Pidän seksistä ja tahtoisin nauttia siitä, en kuitenkaan haluaisi menettää avomiestäni. Hän on onnellinen näin. Hänenkin mielestä meillä on ongelmia, mutta hän on haluton, sanoo että teen asiasta niin vaikean että hänen ei tee mieli enää seksiä. Eli se on minun vikani, rohkenen olla eri mieltä! Olemme olleet jo kauan tässä tilanteessa, ratkaisua ei vaan näy. Puhuminen ei auta. Se johtaa joko riitelyyn tai epätoivon tunteeseen, näin ne asiat nyt vaan meillä ovat. Olen ehdottanut että voisimme molemmat kokeilla uusia, ei käy hänelle.
En tahdo elää ilman seksiä!! Ok, no saanhan mutta liian harvoin, aivan liian harvoin. Koko ajan enemmän tunnen olevani oikeutetumpi pettämiseen, ihan vain nauttimaan. Seksielämämme kuihtuu kuihtumistaan. Vielä en ole ottanut "tilasuudesta vaaria" mutta äsken huomasin jo suunnittelevani sellaista, olen lähdössä ensi vkonloppuna matkoille. Jos joku on tehnyt sen mitä minä suunnittelen, niin kerrotko miltä tuntui jälkeenpäin?
Tämä asia suututtaa minua, mieheni pihtailu siis. Olen purkanut kiukkuani häneen ja sekös saa hänet haluamaan seksiä yhä vähemmän. Olen kokeillut kaikkea mikä tuntuu luonnolliselta minulle, olen ollut myös hiljaa, pitkiäkin aikoja mainitsematta asiasta. Olen koettanut olla järkevä, kuunnella häntä ja keskustella ja myös olen valittanut ja nalkuttanut. Nyt tekisi vaan mieli heittää pyyhe kehään, pidä kullisi minä haen sitä muualta. Itkettää ja suututtaa. Ai miksen jätä miestäni? Se on jo toinen tarina.

29

3422

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jiz

Kyllä, tämäkin on jo koettu. Muistan itseläni samanlaisen tunteen pitkäaikaisessa suhteessani. Ensin mies ei enää halunnut, ja koska seksuaalisuus on herkkä aihe ja helposti loukattavissa asia lopulta kääntyi niin, että minä en halunnut ja lopulta petin ja erosin.

Suosittelen oikeasti, jos haluatte säilyttää suhteenne, että selvitätte ongelmat tarvittaessa jopa ulkopuolisen avustuksella.

Edesmenneestä suhteestani täytyy nykyinsen suhteen mollaamisen uhalla sanoa, että se oli ehkä elämäni täydellisin, mutta en vain pystynyt hyväksymään miestäni enää sen jälkeen, kun hän oli torjunut minut liian useasti.

Kaikkea tsemppiä teille, toivottavasti saatte asianne selvitettyä. Sen voin ainakin oman kokomukseni perusteella sanoa, ettei se vieras ainakaan tuntunut tuossakaan tilanteessa yhtään samalta kuin oma. Itseinho vain kasvoi.

• ihminen.

Lukisipa miehesi tuon niin huomaisi mikä narttu olet ja heittäisi sinut pellolle. Tee hänelle palvelus ja lähde kipin kapin pois hänen elämästään kokonaan ja etsimään kulliasi, senkin lunttu. Toivottavasti saat vielä sukupuolitaudin.

• dsoj

Jos ukkonsa on hintti, eikä uskalla tulla kaapista, niin anna palaa.

• kokemusta on

Olen ollut vastaavassa tilanteessa ja olen pettänyt kerran jos toisenkin.Se miltä tuntuu jälkeenpäin riippuu aika paljon siitä toisesta kenen kanssa on pettänyt.Jos halusi vain seksiä,olo oli jälkeenpäin
      itsellä pettynyt,tyhjä ja syyllinen,jopa pelokaskin siintä,että mitä tästä seuraa jos jään kiinni.Jos seksin mukana oli tunnetta toista kohtaan,olo oli ihana autuas ja rentoutunut.Tapailin tälläistä henkilöä,joka tiesi ,että seurustelen,mutta seksi ei suju.Ei ollut vaatimuksia puolin tai toisin.Tavattiin aina,kun mahdollista.Oli "tyttöjen ilta",risteilyä ja vaikka mitä.Tätä sivuraidetta jatkui kymmenisen vuotta,kunnes kyllästyin salarakkaaseeni.Mieheni kanssa olemme edelleen yhdessä,välillä menee paremmin ja välillä huonommin seksin saralla.Tänäpäivänä kyllä itsekin haluaisin jos pystyisin pettämään turvallisesti,sillä seksi on tärkeää minulle.Miksi luopua siitä vain siksi,ettei toista kiinnosta?Aina sama asento,esileikki(mitätön),orgasmiton,kerran tai pari kuussa.Lapsetkin ovat jo sen verran isoja,ettei valvota öisin ja nukkuvat kuin tukit.En suunnitellut koskaan eroavani enkä edelleenkään,mutta en halua elää seksitöntä elämää .Puhe ei välttämättä auta.Jos toinen ei halua ,keskusteleminen ja jankkaaminen asiasta saattaa tuntua painostukselta.Toisaalta,voisihan sitä keskittyä toisen huomioimiseen muulla tavoin ja olemaan huomaavainen,meillä tämäkin on tuonut hiukan intoa seksielämään....

• ...

se tarina!

• Nainen vaan

että ottaa päähän rankasti tuollainen tilanne. Minulla oli samanlainen tilanne, petin useita kertoja ja lopulta erosin. Näitä tapahtumia ennen oli kokeiltu terapiat, keskustelut, lopetettu asiasta vatvominen joksikin aikaa ja vaikka mitä. Mikään ei auttanut. Lopulta en jaksanut enää melkein seksitöntä suhdetta, loppui rakkauskin. Sen jälkeen ei sitten olekaan enää syytä olla yhdessä.

• Haluatko todella pettää?

Pettäminen tarkoittaa sopimusten rikkomista, valehtelua, huijaamista, petkuttamista, selän takana toimimista jne. Sitä sana "pettää" suomen kielessä tarkoittaa. Tämäkö auttaa seksinpuutteeseesi? Kait tuollainenkin "perverssio" on olemassa.

Mikäli tarvitset enemmän seksiä hanki seksiä mutta älä petä.

Puhu kumppanisi kanssa asiasta. Tee hänelle selväksi, että olet tosissasi. Tee selväksi etukäteen, että sinä hankit seksisi jostain muualta mikäli hänen kanssaan et saa sitä tyydyttävää määrää. Jos olette sopineet "uskollisuudesta" niin irtisano sopimus ennenkuin toimit. Hanki lisää seksiä hänen kanssaan tai lisäksi jonkun muun kanssa. Jos ette pääse sopimukseen kummastakaan vaihtoehdoista niin joudut luultavasti luopumaan hänestä. Riidellä ei asiasta kannata.

Ennen kaikkea, selvitä itsellesi mitä haluat. Vain sinä tiedät sen. Voit joutua valitsemaan kumppanisi ja seksin väliltä. Älä kuitenkaan ole petturi. Pettäminen sattuu eniten pettäjään ja varmimmin tuhoaa ystävyyden.

• okalinnut

Miten selität: "Mikäli tarvitset enemmän seksiä hanki seksiä mutta älä petä." Miten voi hankkia enemmän seksiä pettämättä? Miten voi hankkia lisää seksiä ihmisen kanssa, joka ei sitä halua... ja lisäksi jonkun toisen kanssa...ja vielä pettämättä?

Sain kyllä käsityksen ap:n kirjoituksista, että hän on tehnyt sen, mitä asian hyväksi tehtävissä on. Mielummin kuitenkin suosittelisin ap:lle eroamista. En usko, että pettämisestä saa sitä hyvänolon kokonaisvaltaista tunnetta, mitä hyvä seksi parhaimmillaan voi tarjota.

• blondi..
        okalinnut kirjoitti:

Miten selität: "Mikäli tarvitset enemmän seksiä hanki seksiä mutta älä petä." Miten voi hankkia enemmän seksiä pettämättä? Miten voi hankkia lisää seksiä ihmisen kanssa, joka ei sitä halua... ja lisäksi jonkun toisen kanssa...ja vielä pettämättä?

Sain kyllä käsityksen ap:n kirjoituksista, että hän on tehnyt sen, mitä asian hyväksi tehtävissä on. Mielummin kuitenkin suosittelisin ap:lle eroamista. En usko, että pettämisestä saa sitä hyvänolon kokonaisvaltaista tunnetta, mitä hyvä seksi parhaimmillaan voi tarjota.

edellinen tarkoitti, että pitäs kertoa kumppanilleen mitä on tekemässä, ja sopia asiasta, eihän se sitten ole pettämistä.

• saman kokenut

Sinulla on ajatusta asiasta oikeasti ja näin olisi itsekin aikanaan pitänyt asia hoitaa. Asiat pitää aina uskaltaa kertoa niin kuin ne itse oikeasti kokee ja kertoa todella sillä tunteella, että toinen näkee, että siinä ollaan nyt tosissaan ja tämä on oikeasti oloni. Kyllä oli suorastaan ihana lukea kerrankin hyvä mielipide asiasta. Kiitos tuosta hyvin ilmaistusta mielipiteestä :) Varsinkin se, että ihmisen pitää todella tietää mitä haluaa itse tuntuu unohtuvan monelta ihmiseltä - Itse pitää myös olla tyytyväinen itseensä, omaan oloonsa, ratkaisuihinsa vaikka parisuhteessa elääkin.

• aikuinen nainen

Ei ole pettämistä jos sopii asiasta ensin.
        Seksi on seksiä ja rakkaus rakkautta.Yleensä tosin ne toteutuvat saman kunppanin kanssa.

Jäinkin miettimään et rakastaako puolisosi sinua vai onko suhteenne jotain muuta?

• okalinnut
        blondi.. kirjoitti:

edellinen tarkoitti, että pitäs kertoa kumppanilleen mitä on tekemässä, ja sopia asiasta, eihän se sitten ole pettämistä.

Minusta on pettämistä, jos toisia miehiä/naisia tapailee. Jos toinen sen tietää, se ei ole salaista, mutta ei se pettämistä mihinkään hävitä.
        Avio-/avoliitossa eläminen on sitä, että juuri se yksi ihminen riittää.
        Ehkä elän viime vuosituhatta näine periaatteineni...

• okalinnut kirjoitti:

Minusta on pettämistä, jos toisia miehiä/naisia tapailee. Jos toinen sen tietää, se ei ole salaista, mutta ei se pettämistä mihinkään hävitä.
        Avio-/avoliitossa eläminen on sitä, että juuri se yksi ihminen riittää.
        Ehkä elän viime vuosituhatta näine periaatteineni...

Viestissäsi ei ole kysymyksessä konservatiivisuus, olet yksinkertaisesti sekoittanut käsitteet.

Kirjoitin aiemmin: "Pettäminen tarkoittaa sopimusten rikkomista, valehtelua, huijaamista, petkuttamista, selän takana toimimista jne." Jos toiminta on kaikkien osapuolten kanssa sovitun mukaista ei se voi olla petos eikä sitä voi kuvata sanalla pettäminen.

Seksuaalisen sivusuhteen, rakastajan/rakastajattaren pitäminen tai toisen puolison ottaminen tapahtuu nykyisessä länsimaisessa ympäristössä niin usein "pettämisen" tuloksena, että sinä ja hyvin monet muutkin ovat sekoittaneet käsitteet totaalisesti.

Voit vapaasti olla konservativinen, tai millä nimellä sitä mielipidettä haluatkin kutsua, ja olla sitä mieltä, että sivusuhteen tai toisen puolison pito on kaikissa olosuhteissa väärin. Käsitteissä kuitenkin sekoat jos käytät sanaa "pettäminen" tilanteessa johon ei liity minkäänlaista valehtelemista tai petosta.

Vastauksessani oli aivan oleellista erottaa vilpillinen toiminta (=pettäminen) sivusuhteen hankkimisesta ilman vilppiä tai petosta. Näin ei aina keskustelussa ole ja silloin "pettäminen" toimii usein "sivusuhteen" puhekielisenä synonyyminä. Kyse on samasta ilmiöstä kun puhekielessä usein sanotaan jonkun varastaneen esineen kun hän ei palauta lainaamaansa esinettä. Tuomioistuin kuitenkin tuomitsee tässä tapauksessa kavalluksesta, ei varkaudesta. Joskus tarvitaan tarkempaa erottelua eri käsitteiden välillä.

Palaan vielä aiheeseen. Petos ja valehtelu tuhoaa aina ihmissuhteen. Jos ihmissuhteen (parisuhteen tai avioliiton) haluaa pitää vaikeuksista huolimatta ja tavanomaiset keinot eivät riitä, voi joskus epätavanomaisiakin keinoja harkita ja käyttää kunhan toimii rehellisesti. Rehellisen toiminnan leimaaminen "pettämiseksi" ei ole rehellistä.

• Barbara

Olet vaikeassa tilantessa.Olet nuori nainen ja luulen että mies on kans nuori.Psykologina voin sanoa että seksi on parisuhdessa tärkeä asja.Teillä on pakko mennä puhuma seksologile omasta tiantesta.Jos mies ei halua mennä...sitten päätos on sun.Jos teidän seksuaaliset halut on niin erilaiset...ei se liito kestä.Pettäminen tässä ei autta.Voi olla olisi parempi että menette eri suunta.....Parempi yksin kuin huono parisuhde.Kyllä te molemmat löyätte itelle ihmise,kuka on seksissa samalla tasolla!Jos sinä olet aina seksi puutessa,voit sairastua...psyyhisesti.Terv.Barbara.

• ole.

oppinut kirjoittamaan? Kyllä teitä tekoviisaita hurskastelijoita riittää puoskareissa. Muista välilyönnit, pilkut ja sanojen oikeinkirjoitus.

• Barbara
        ole. kirjoitti:

oppinut kirjoittamaan? Kyllä teitä tekoviisaita hurskastelijoita riittää puoskareissa. Muista välilyönnit, pilkut ja sanojen oikeinkirjoitus.

Kyllä mä osan omassa kielessä hyvin kirjotaa ja puhua.Totta...olen ulkomaalainen.Rassismi on teidän maassa ihan ikäpäivänen ilmiö.Kuitenkin olen onnellinen että on olemassa toisia kunnioitavia suomalaisia.Ihme on se että te haukute omia kansalaisia,jos kuka on eri mielta asjasta.Kaikki me ollaan ihmisia....koe nyt ymärtä sitä!

• yx- mies

Kun tätä ketjua lukee, niin täytyy ihmetellä yhtä asiaa.
      Jos kirjoitaja olisi mies niin kyllä tulisi p..kaa niskaan.
      Kuinkakohan moni nainen antaisi luvan hakea seksiä muualta jos omat halut ei ole kohdalla?

Alkuperäiselle sanoisin että lopeta suhde ennenkuin hypit muualle. Toki jos saat luvan se on eri juttu.
      Ja ongelma saataa olla omasta käytöksestä miestäsi kohtaan johtuvaa.

• ap^

Ihanaa kun noin moni on vastannut, kyllä minä sieltä sen punaisen langan erotan, eli ei pitäisi pettää vaan erota ennen. Mutta tilanne on nyt se etten tiedä kumpi olisi parempi vaihtoehto. Lyhyesti sanottuna en olisi vielä valmis eroamaan, se ei tuntuisi vielä oikealta ratkaisulta, ehkäpä vain odotan sitä tunnetta että tiedän varmasti mitä haluan.
      Minulla on tapana syyttää miestäni tästä tilanteesta, en näe vikoja itsessäni ja luulen että se johtuu siitä etten tunne vielä itseäni ja olen niin nuori ja "hölmö". Ja kyllä, myös lapsellinen. Mieheni (siis avo-) on minua 10 vuotta vanhempi. Eilen myöhään meillä oli jännä keskustelu. Hän sanoi ettei seksi enää tuota hänelle sellaista samanlaista tunnetta kuin nuorena, se ei ole hänelle enää uusi ja jännittävä asia kuten se on minulle. Aina jaksaa sanoa että tälläistä se on pitkässä suhteessa ja jos muuta yritän väittää niin minä en vaan tiedä sitä. No en hitto vie tiedä kun tämä on ensimmäinen pitkä suhteeni. En tahdo uskoa tuollaista, pitäisi nyt jotain voida tehdä..
      Tässä sitä nyt taas olen, samoissa tunnelmissa kuin monta kertaa aikaisemmin. Joskus oli ero lähellä mutta vain lähellä. Aina olen niellyt kaiken ja hyväksynyt, mutta näköjään en pysty hautaamaan asiaa kokonaan. Meillä on ongelmia mutta mies väittää niiden kuuluvan normaaliin parisuhteeseen. Sekös saa minut sekaisin!

En silti tiedä miten vielä toimin jos tulee ihana mies ja tilaisuus. Riippuu kaiketi mielentilastani. Nyt tuntuu siltä ettei minun vielä tässä iässä pitäisi tälläisiä pohtia. Ja ikää on juuri ja juuri 20.

• parisuhteessa

on tapana tehdä kompromisseja, mutta kompromissi ei suinkaan tarkoita sitä, että vain toinen osapuoli antaa aina periksi.

Totta on, että pitkässä suhteessa seksipuoli tahtoo jäädä arkielämän jalkoihin. Totta on myöskin sekin, että tasapainoisessa pitkässä suhteessa toisen osapuolen tuotua esiin ongelman, molemmat yrittävät keksiä ratkaisukeinoja ongelman ratkaisemiseksi. Näistä ratkaisukeinoista valitaan sitten molemmille sopivat, ja ratkaisua ruvetaan työstämään yhdessä. Koska jos ei näin tehdä, suhde kuolee.

Minusta kuulostaa siltä (itse ongelmaan kantaaottamatta), että miehesi pyrkii yhteiselämässänne dominoimaan sinua omaan menneisyytensä perusteella keräämään tietämykseensä ja kokemukseensa vedoten ja sinun tämänhetkisiä tunteitasi samanlaisen kokemuksen puutteeseen vedoten vähätellen. Jos hän toimii näin muillakin elämänalueillanne, suhde ei vaikuta suoraan sanoen erityisen terveeltä.

• DSA.

Sanot sille suoraan että et voi elää ilman seksiä ja että olet sulatellut mielessäsi pettämään menemistä. Sanot jotain tollasta mikä ehkä herättää miehen. Mut tietty jos pettämään täytyy lähteä, niin siinä on sitten koko luottamus ja suhde varmaankin mennyttä. Et jätä miestäs koska teillä on lapsia, se on rikas, yhteinen kämppä, yritys...jne. No mieti mitä sä oikeesti haluat.

• onnellinen vaimo

Mihin olet kadottanut toisen kunnioittamisen ja hellyyden? Minusta kuulostaa pahasti siltä että olet tehnyt seksistä/sen puutteesta itsellesi ja puolisollesi jättimäisen ongelman. Kyllä, seksi on tärkeä osa toimivaa parisuhdetta. Useimmiten ongelmat kuitenkin ovat ihan jossain muualla...

Mietihän hetki asiaa vähän toiselta kantilta kuin tähän asti olet tehnyt. Vaikuttaa tosiaan siltä että olet käpertynyt niin pahoin omaan itseesi ettet enää pysty näkemään järkevää ratkaisua tuosta oravanpyörästä ulospääsyyn.

Tuskin sinua itseäsikään aina ja jatkuvasti panettaa? Jokaisella on ajanjaksoja jolloin seksi ei todellakaan ole päällimmäisenä mielessä, eikö? Kuinka itse reagoisit jos sinulla sattuisi olemaan tuollainen jakso elämässäsi ja miehesi kiukuttelisi kuin pikkulapsi? Saisiko puolisosi nalkuttaminen tai järkevä keskustelu sinut haluamaan häntä enemmän? Epäilen... :) Ymmärrän oikein hyvin jos olet tällä hetkellä miehesi silmissä kaikkea muuta kuin haluttava...

Hyvä seksi pitkässä suhteessa ei ole itsestään selvyys. Se on lahja jota ei sovi vaatia tai pitää itsestään selvyytenä. Miehelläsi on kertomasi perusteella huonoja kokemuksia siitä kuinka seksi pikkuhiljaa hiipuu pois suhteesta eikä sille mitään voi. Sekään ei pidä paikkansa. Voitte tehdä paljonkin sille että välillenne palaa aito toistenne kunnioittaminen, hellyys, läheisyys ja rakkaus - kyllä se seksikin sitten taas alkaa innostamaan kun haluaa oikeasti tehdä toiselle hyvää ihan kaikilla tasoilla.

Sinä olet nuori eikä sinulla vielä ole kokemusta siitä kuinka paljon omaa käytöstäsi voit muuttaa - ja kuinka paljon se usein vaikuttaa kumppaniisi. Vaatimalla harvoin saat parisuhteessa aitoa hellyyttä ja läheisyyttä...

Mietihän miksi oikeasti haluat miehesi kanssa olla ja elää? Mitä hänessä rakastat? Kuinka osoitat hänelle rakastavasi häntä? Oletko aidosti kiinnostunut siitä mitä hänelle kuuluu ja miltä hänestä tuntuu?

Ei teidän suhteenne pelkkään seksin puutteeseen kaadu jos et niin anna tapahtua. Ota mieluummin härkää sarvista ja pohdi mikä ihan oikeasti mättää. Kannattaa myös katsoa peiliin ihan rehellisesti ja uskaltaa nähdä syytä ongelmiinne myös siinä kaverissa joka sieltä kiukkuisena tuijottelee...

Suosittelen ettet ota tavoitteeksesi jotain tiettyä rakastelukertojen määrää/kk, pyri mieluummin siihen että pääsisitte toisianne lähelle niin henkisesti kuin fyysisestikin.

Pettäminen - luvan kanssa tai ilman ei ole ratkaisu. Siinä menee lapsi pesuveden mukana. Et taatusti tule itse onnelliseksi sen enempää kuin miehesikään. Käy mieluummin juoksulenkillä, hoitele itse itsesi nautinnon huipulle ja mieti sitten mitä voisit tehdä jotta kanssasi olisi mukavampi olla.

• yx-mies

Hienosti kirjoitettu, meilla miehiläkin on tunteet, mekin ollaan vaan ihmisiä.

• ap*

"Voitte tehdä paljonkin sille että välillenne palaa aito toistenne kunnioittaminen, hellyys, läheisyys ja rakkaus"

Voi kun olenkin yrittänyt, nyt olen luovuttamisristeyksessä ja menossa vaan kauemmaksi tuosta mitä kuvailit. Kyllä on oma lusikkakin sopassa hämmentämässä, tässä olisi kasvun paikka nyt molemmilla. Mutta kuinka kauan sitä jaksaa yrittää kun tulosta ei tule? Tämä sama tilanne tulee vähän liian usein vastaan.
        Nyt ainakin näen, miten tärkeä seksi on parisuhteessa- miten tärkeäksi sen itse koen. Kyllä, jättimäisen ongelman olen tästä kehitellyt. Minkäs sitä tunteilleen voi - pitäisikö järkeillä? Järki sanoo että meidän halumme eivät kohtaa - itseasiassa ei pelkästään seksuaalisuuden saralla vaan muutenkin. Mutta toisaalta että sille voi tehdä jotakin, mutta (taas) onko sitten oikein ruveta tekemään ratkaisuja jotka ovat kaukana siitä mitä itse on ja haluaa? En tiedä. Olisinpa viisaampi. Hyvä idea lähteä lenkille (pitkästä aikaa) taidan tehdä sen jo tänään.

"Mietihän miksi oikeasti haluat miehesi kanssa olla ja elää? Mitä hänessä rakastat? Kuinka osoitat hänelle rakastavasi häntä? Oletko aidosti kiinnostunut siitä mitä hänelle kuuluu ja miltä hänestä tuntuu?"

Hän on luotettava ja hyvä ihminen, eli ei ryyppää ja rilluttele (sen vaiheen hän jo eli..). Tässä vaiheessa tuli stoppi. Hassu tunne kävi mielessäni - rakastan häntä kuin veljeäni tai ystävääni. Onko se ihan normaalia? Kirjotin että haluaisin rakastella hänen kanssaan useammin. Nyt mietin tarkoitanko tuota todella. Vai tarkoitanko että haluaisin haluta häntä ja että hän haluaisi minua. Sekavaa? No niin on ajatuksenikin. Karu totuus on kuitenkin se etten muista edes milloin olisin viimeksi fantasioinut seksistä mieheni kanssa, kyllä niissä aina esiintyy joku muu. Onkohan hänelläkin näin? Jos niin ei ainakaan myönnä (eikä ihmekään). En edes tiedä millaista seksi on muiden kanssa, eli onko meidän seksi sen parempaa/huonompaa. Mieleeni on vain syöpynyt nämä televisiosta ja kirjoista tulevat hohdokkaat ja kiihkeät kuvat siitä millaista seksin "pitäisi" olla. Eli en tiedä olenko liian vaativa seksin suhteen, kun ei ole vertailukohtia oikeasta elämästä.

"mieti sitten mitä voisit tehdä jotta kanssasi olisi mukavampi olla."
        Olla turpa kiinni ja tehdä ruokaa. Näin minusta tuntuu.

• aikuinen nainen
        ap* kirjoitti:

"Voitte tehdä paljonkin sille että välillenne palaa aito toistenne kunnioittaminen, hellyys, läheisyys ja rakkaus"

Voi kun olenkin yrittänyt, nyt olen luovuttamisristeyksessä ja menossa vaan kauemmaksi tuosta mitä kuvailit. Kyllä on oma lusikkakin sopassa hämmentämässä, tässä olisi kasvun paikka nyt molemmilla. Mutta kuinka kauan sitä jaksaa yrittää kun tulosta ei tule? Tämä sama tilanne tulee vähän liian usein vastaan.
        Nyt ainakin näen, miten tärkeä seksi on parisuhteessa- miten tärkeäksi sen itse koen. Kyllä, jättimäisen ongelman olen tästä kehitellyt. Minkäs sitä tunteilleen voi - pitäisikö järkeillä? Järki sanoo että meidän halumme eivät kohtaa - itseasiassa ei pelkästään seksuaalisuuden saralla vaan muutenkin. Mutta toisaalta että sille voi tehdä jotakin, mutta (taas) onko sitten oikein ruveta tekemään ratkaisuja jotka ovat kaukana siitä mitä itse on ja haluaa? En tiedä. Olisinpa viisaampi. Hyvä idea lähteä lenkille (pitkästä aikaa) taidan tehdä sen jo tänään.

"Mietihän miksi oikeasti haluat miehesi kanssa olla ja elää? Mitä hänessä rakastat? Kuinka osoitat hänelle rakastavasi häntä? Oletko aidosti kiinnostunut siitä mitä hänelle kuuluu ja miltä hänestä tuntuu?"

Hän on luotettava ja hyvä ihminen, eli ei ryyppää ja rilluttele (sen vaiheen hän jo eli..). Tässä vaiheessa tuli stoppi. Hassu tunne kävi mielessäni - rakastan häntä kuin veljeäni tai ystävääni. Onko se ihan normaalia? Kirjotin että haluaisin rakastella hänen kanssaan useammin. Nyt mietin tarkoitanko tuota todella. Vai tarkoitanko että haluaisin haluta häntä ja että hän haluaisi minua. Sekavaa? No niin on ajatuksenikin. Karu totuus on kuitenkin se etten muista edes milloin olisin viimeksi fantasioinut seksistä mieheni kanssa, kyllä niissä aina esiintyy joku muu. Onkohan hänelläkin näin? Jos niin ei ainakaan myönnä (eikä ihmekään). En edes tiedä millaista seksi on muiden kanssa, eli onko meidän seksi sen parempaa/huonompaa. Mieleeni on vain syöpynyt nämä televisiosta ja kirjoista tulevat hohdokkaat ja kiihkeät kuvat siitä millaista seksin "pitäisi" olla. Eli en tiedä olenko liian vaativa seksin suhteen, kun ei ole vertailukohtia oikeasta elämästä.

niin huomasi heti et ongelma tosiaan on enemman sinun päässäsi kuin miehesi.

Aikaisemman kirjoittajan selkeä, hieno kirjoitus kaiketi auttoi sinuakin ymmärtämään sen.

Et rakasta ja halua miestäsi vaan haaveilet seksistä jota olet nähnyt televisiosta.
        Haluat että miehesi täyttää nämä toiveet ja tekee sinut onnelliseksi.

Tiedätkö sanonnan,Jokainen on oman onnensa seppä. Se pitää paikkansa usein mut pitää lukea niin et, oma onni tulee oman pään sisäpuolelta eikä kukaan mies sitä sinulle valmiiksi tee.

Sinun tulee nähdä oma elämäsi ensin hyvänä ja oikeana eikä odottaa että miehesi tekisi sen sinun fantasioidesi mukaiseksi.

Todellakin haluaisit haluta häntä ja syytät miestäsi siitä kun näin ei käy.
        Kaikki ei tosiaan käy kuin elokuvissa vaan elämä on...paljon monimutkaisempi käsikirjoitus.

• onnellinen vaimo
        ap* kirjoitti:

Anteeksi kun sanon näin mutta minusta sinä tuijottelet nyt ihan liikaa omaan napaasi. Vaikuttaa ihan siltä että olet pyöritellyt noita ajatuksiasi niin pitkään päässäsi ettei uusia ajatuksia enää juuri synny... Keskityt nyt aivan liikaa siihen miltä sinusta tuntuu, minkälaista seksiä ja kuinka usein sinä haluaisit - vai haluaisitko sittenkään.

Kuten jo aiemmassa viestissäni kirjoitin, minusta vaikuttaa pahasti siltä että olet hukannut kunnioituksen miestäsi kohtaan. Loukkaantunut kun olet tullut torjutuksi ja sitten keskittynyt vain vahtaamaan kuinka usein sitä rakastellaan. Tehnyt asiasta hirveän mörön ja kitisemällä pilannut loputkin mahdollisuutenne nautinnolliseen seksiin.

"Hän on luotettava ja hyvä ihminen, eli ei ryyppää ja rilluttele (sen vaiheen hän jo eli..). Tässä vaiheessa tuli stoppi. Hassu tunne kävi mielessäni - rakastan häntä kuin veljeäni tai ystävääni. Onko se ihan normaalia?"

Kyllä on ihan normaalia tuossa tilanteessa. Et voikaan nähdä miestäsi Miehenä jota aidosti haluat jos et häntä kunnioita ihmisenä ja rakasta juuri sellaisena kuin hän on. Vaikuttaa vähän siltä ettei miehelläsi ole tilaa rakastaa sinua juuri nyt. On ihan sinusta kiinni haluatko muutosta aikaan...

Kerrot että olet kovasti yrittänyt mutta tulosta ei tule. Yritätköhän nyt fiksuna tyttönä samaan ongelmaan samaa ratkaisua kerta toisensa jälkeen odottaen eri lopputulosta? :)

Anteeksi taas kun puhun näin suoraan mutta nyt saattaisi tosiaan olla hyvä hetki "pitää turpa kiinni ja tehdä ruokaa". Unohda koko seksi hetkeksi! Harrasta seksiä itseksesi vaikka tunnin välein mutta älä ole vaatimassa mieheltäsi seksiä nyt hetkeen ollenkaan. Uskoisin että koko aihe on tällä hetkellä teillä loppuun jauhettu... Nyt on tekojen aika, nainen. Nimenomaan niiden rakkauden tekojen, hellyyden, ystävällisten eleiden, kuuntelemisen, auttamisen... Jos haluat suhteenne voivan paremmin otat sen katseen pois sieltä omasta navastasi ja suuntaat sen kohti siippaasi. Et syyttäen etkä vaatien vaan rakastaen ja arvostaen, kiittäen. Sillä saattaa olla ihmeitä tekevä vaikutus... :)

• ap*
        onnellinen vaimo kirjoitti:

Anteeksi kun sanon näin mutta minusta sinä tuijottelet nyt ihan liikaa omaan napaasi. Vaikuttaa ihan siltä että olet pyöritellyt noita ajatuksiasi niin pitkään päässäsi ettei uusia ajatuksia enää juuri synny... Keskityt nyt aivan liikaa siihen miltä sinusta tuntuu, minkälaista seksiä ja kuinka usein sinä haluaisit - vai haluaisitko sittenkään.

Kuten jo aiemmassa viestissäni kirjoitin, minusta vaikuttaa pahasti siltä että olet hukannut kunnioituksen miestäsi kohtaan. Loukkaantunut kun olet tullut torjutuksi ja sitten keskittynyt vain vahtaamaan kuinka usein sitä rakastellaan. Tehnyt asiasta hirveän mörön ja kitisemällä pilannut loputkin mahdollisuutenne nautinnolliseen seksiin.

"Hän on luotettava ja hyvä ihminen, eli ei ryyppää ja rilluttele (sen vaiheen hän jo eli..). Tässä vaiheessa tuli stoppi. Hassu tunne kävi mielessäni - rakastan häntä kuin veljeäni tai ystävääni. Onko se ihan normaalia?"

Kyllä on ihan normaalia tuossa tilanteessa. Et voikaan nähdä miestäsi Miehenä jota aidosti haluat jos et häntä kunnioita ihmisenä ja rakasta juuri sellaisena kuin hän on. Vaikuttaa vähän siltä ettei miehelläsi ole tilaa rakastaa sinua juuri nyt. On ihan sinusta kiinni haluatko muutosta aikaan...

Kerrot että olet kovasti yrittänyt mutta tulosta ei tule. Yritätköhän nyt fiksuna tyttönä samaan ongelmaan samaa ratkaisua kerta toisensa jälkeen odottaen eri lopputulosta? :)

Anteeksi taas kun puhun näin suoraan mutta nyt saattaisi tosiaan olla hyvä hetki "pitää turpa kiinni ja tehdä ruokaa". Unohda koko seksi hetkeksi! Harrasta seksiä itseksesi vaikka tunnin välein mutta älä ole vaatimassa mieheltäsi seksiä nyt hetkeen ollenkaan. Uskoisin että koko aihe on tällä hetkellä teillä loppuun jauhettu... Nyt on tekojen aika, nainen. Nimenomaan niiden rakkauden tekojen, hellyyden, ystävällisten eleiden, kuuntelemisen, auttamisen... Jos haluat suhteenne voivan paremmin otat sen katseen pois sieltä omasta navastasi ja suuntaat sen kohti siippaasi. Et syyttäen etkä vaatien vaan rakastaen ja arvostaen, kiittäen. Sillä saattaa olla ihmeitä tekevä vaikutus... :)

olen pyöritellyt näitä asioita jo liian kauan pienessä päässäni!
        Aluksi loukkaannuin hiukan, kun minusta tehdään tässä se syntipukki. Sitten mietin vähän aikaa, ja tajusin että teillä on oikeasti pointtia kirjoituksissanne. En voi muuttaa toista, en voi tulla pidemmälle kuin puoliväliin. Mutta sen aion nyt tehdä! En rupea palvomaan miestäni, olen tainnut olla vähän liikaakin äidin korvike hänelle, eli hoidan taloutta aika pitkälle yksin. Nyt saa se riittää. Tänään mies jopa ehdotti, että tee nyt ruokaa, minä voin maksaa siitä! Jo on aikoihin eletty! Mutta siis asiaan.. Kunnoitus on jäänyt jonnekin matkan varrelle, ei kokonaan mutta suurelta osin. Samoin pieni osa rakkaudesta on kuihtunut. Meillä on oikeasti ongelmia, en ole niitä vain keksinyt omasta päästäni. Mitä tulee noihin ongelmien ratkomiseen, niin minulla ei taida olla tarpeeksi eväitä ja kypsyyttä niihin. Eli fiksuna tyttönä yritän samaan ongelmaan samaa ratkaisua (tai samoja!) ja toivon että jospa nyt tällä kertaa..
        Mutta siis, en ehdottele seksiä enää. Mies tekee aloitteen sitten kun haluaa, mutta tätäkin on kokeiltu. Ja häneltä ei kannata aloitetta odottaa piiiitkään aikaan. Olen oikeasti kyllästynyt ainaisiin EIhin, en nyt jaksa, en nyt ole sillä tuulella jne. Kyllä se syö itsetuntoa ja johtaa pahoihin ajatuksiin.. Ja siihen päälle vielä isketään kaikki sanomattomat asiat, en siis saa kuulla omalta mieheltäni olevani kaunis ja seksikäs. Vaan vierailta. Mutta en ole niin lapsellinen sentään ettenkö tietäisi mitä vierailla on mielessä, mutta kyllä se silti tuntuu kivalta kuulla.

Silti välillä pieni osa minusta yrittää tehdä pettämisen oikeutetuksi, itsekkyyttä parhaillaan tai pahimmillaan. Silti.

• HUORA OLET
        ap* kirjoitti:

olen pyöritellyt näitä asioita jo liian kauan pienessä päässäni!
        Aluksi loukkaannuin hiukan, kun minusta tehdään tässä se syntipukki. Sitten mietin vähän aikaa, ja tajusin että teillä on oikeasti pointtia kirjoituksissanne. En voi muuttaa toista, en voi tulla pidemmälle kuin puoliväliin. Mutta sen aion nyt tehdä! En rupea palvomaan miestäni, olen tainnut olla vähän liikaakin äidin korvike hänelle, eli hoidan taloutta aika pitkälle yksin. Nyt saa se riittää. Tänään mies jopa ehdotti, että tee nyt ruokaa, minä voin maksaa siitä! Jo on aikoihin eletty! Mutta siis asiaan.. Kunnoitus on jäänyt jonnekin matkan varrelle, ei kokonaan mutta suurelta osin. Samoin pieni osa rakkaudesta on kuihtunut. Meillä on oikeasti ongelmia, en ole niitä vain keksinyt omasta päästäni. Mitä tulee noihin ongelmien ratkomiseen, niin minulla ei taida olla tarpeeksi eväitä ja kypsyyttä niihin. Eli fiksuna tyttönä yritän samaan ongelmaan samaa ratkaisua (tai samoja!) ja toivon että jospa nyt tällä kertaa..
        Mutta siis, en ehdottele seksiä enää. Mies tekee aloitteen sitten kun haluaa, mutta tätäkin on kokeiltu. Ja häneltä ei kannata aloitetta odottaa piiiitkään aikaan. Olen oikeasti kyllästynyt ainaisiin EIhin, en nyt jaksa, en nyt ole sillä tuulella jne. Kyllä se syö itsetuntoa ja johtaa pahoihin ajatuksiin.. Ja siihen päälle vielä isketään kaikki sanomattomat asiat, en siis saa kuulla omalta mieheltäni olevani kaunis ja seksikäs. Vaan vierailta. Mutta en ole niin lapsellinen sentään ettenkö tietäisi mitä vierailla on mielessä, mutta kyllä se silti tuntuu kivalta kuulla.

Silti välillä pieni osa minusta yrittää tehdä pettämisen oikeutetuksi, itsekkyyttä parhaillaan tai pahimmillaan. Silti.

PELKKÄ LIKAINEN HUORA!!!!

• tavarasta

"Ai miksen jätä miestäni? Se on jo toinen tarina. "

Aijjjaaa, sillon siis paksu lompsa ja muutenkin valtaa ja stastusta. Menettäiset siis taloudellisesti liikaa jos hänet jättäisit.

• ap*

kun menee niin pahasti mönkään. Miksi ihmiset heti olettavat tuollaista, ikään kuin ihmiset eivät muuta ajattelisikaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      87
      3227
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      62
      2937
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2455
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      80
      2283
    5. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      74
      2189
    6. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      2026
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1626
    8. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      34
      1618
    9. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      20
      1613
    10. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      30
      1450
    Aihe